HG by Franca (jeep Cherokee)
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: HG by Franca (jeep Cherokee)
BIG
Jak zainstalować CVD w mostach HG
Oryginalnie półośki HG w przednim moście zakończone są dogbone.
Wpierw rozwierciłem c-hub żeby CVD w ogóle przez niego przeszło.
Po rozwierceniu rozebrałem most, wywaliłem fabryczne półośki i założyłem CVD. I tu pojawił się problem, ponieważ duże koło zębate latało na boki. Półośki które posiadam mają za krótkie fazy, które wchodzą w koło. Koło latało na boki i podczas skrętu półośki wypadały z koła, w zależności w którą stronę skręcałem. Wpadłem na pomysł, aby zablokować koło w pozycji środkowej. W tym celu użyłem silikonowych uszczelek oraz metalowych podkładek. Środkowe koło zębate cały czas pozostaje w swojej pozycji w moście i żadna półośka już nie wypada. Co ciekawe, moje mosty są łożyskowane w środku. Jedynie zwrotnice posiadają po dwa łożyska cierne. Wewnętrzne musiałem wyjąć ale CVD w 95% wypełnia miejsce na łożysko i pasuje prawie idealnie. Nic nie lata. Podczas składania mostu trzeba trzymać półośki CVD, ponieważ obudowa mostu nie blokuje ich przed wypadaniem. Widać to na zdjęciach nr 1 i nr 2.
Silikonowe uszczelki okazały się bardzo pomocne, ponieważ trzymają półośki na miejscu. Po złożeniu obudowy założyłem rozwiercone C-huby i założyłem zwrotnice. Półośki nie wypadają, ponieważ są trzymane przez zwrotnice.
Jak zainstalować CVD w mostach HG
Oryginalnie półośki HG w przednim moście zakończone są dogbone.
Wpierw rozwierciłem c-hub żeby CVD w ogóle przez niego przeszło.
Po rozwierceniu rozebrałem most, wywaliłem fabryczne półośki i założyłem CVD. I tu pojawił się problem, ponieważ duże koło zębate latało na boki. Półośki które posiadam mają za krótkie fazy, które wchodzą w koło. Koło latało na boki i podczas skrętu półośki wypadały z koła, w zależności w którą stronę skręcałem. Wpadłem na pomysł, aby zablokować koło w pozycji środkowej. W tym celu użyłem silikonowych uszczelek oraz metalowych podkładek. Środkowe koło zębate cały czas pozostaje w swojej pozycji w moście i żadna półośka już nie wypada. Co ciekawe, moje mosty są łożyskowane w środku. Jedynie zwrotnice posiadają po dwa łożyska cierne. Wewnętrzne musiałem wyjąć ale CVD w 95% wypełnia miejsce na łożysko i pasuje prawie idealnie. Nic nie lata. Podczas składania mostu trzeba trzymać półośki CVD, ponieważ obudowa mostu nie blokuje ich przed wypadaniem. Widać to na zdjęciach nr 1 i nr 2.
Silikonowe uszczelki okazały się bardzo pomocne, ponieważ trzymają półośki na miejscu. Po złożeniu obudowy założyłem rozwiercone C-huby i założyłem zwrotnice. Półośki nie wypadają, ponieważ są trzymane przez zwrotnice.
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: HG by Franca (jeep Cherokee)
Dobra robota!
I pytanko zupełnie z innej beczki - jak ustawiłeś kamerę do takiego nagrania?
I pytanko zupełnie z innej beczki - jak ustawiłeś kamerę do takiego nagrania?
- Franca
- Początkujący
- Posty: 349
- Rejestracja: 2016-12-10, 22:38
- Imię: Bartek
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: HG by Franca (jeep Cherokee)
Mocowanie serwa na moście zainstalowane. Dzięki Gutek za pomoc przy druku
Model po założeniu mocowania serwa na przednim moście oraz wydłużeniu orczyka skręca rewelacyjnie:
[youtube][/youtube]