HPI Toyota Venture
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2489
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
HPI Toyota Venture
Na razie zakładam garaż tu, spróbuję zacząć tak zwany "unboxing", może kolejni posiadacze tych modeli uzupełnią wątek.
Na początek kilka słów o podwoziu. Metalowa rama gwarantuje sztywność nisko położony rozdzielacza nie podnosi środa ciężkości ale od spodu pod rozdzielaczem wystaje nam kawałek zabudowy co może powodować zawieszanie lub niekontrolowany przechył modelu na przeszkodzie.
Od razu rzucają się w oczy plastikowe linki zawieszenia, pierwszy element do wymiany, czyli pręt stalowy M3, rurka alu fi6 i jakiś snapy i działamy.
W układzie zawieszenie jest drążek Panharda. Dla mnie rozwiązanie nowe, człowiek przyzwyczajony do axiaka i Y-linku lub 4-linku. Ciekawe jak tak zbudowane zawieszenie będzie sprawdzało się w terenie. Aluminiowe amortyzatory w zestawie RTR też na "+". Bardzo fajnym rozwiązanie jest drążek skrętu umieszczony za mostem, to na "+".
Serwo SS 20WR umieszczone na ramie, nie zalejemy go od razu wodą jak w przypadku serwa na ramie. Niestety parametry tego serwa nie powalają na kolana, dane ze strony producenta:
#120018 - HPI SS-20WR SERVO (WATER-RESISTANT/6.0V/6.5KG/PLASTIC GEARED)
Features:
Operating Voltage: 4.8-6V
4.8V: Speed: 0.14 sec/60 degrees, Torque: 4.2kg-cm
6V: Speed: 0.11 sec/60 degrees, Torque: 6.5kg-cm
Servo Spline: 25T
Max 6,5kg to zdecydowanie za mało i plastikowe tryby - element do wymiany.
Opony dość twarde, bieżnik wg mnie fajnie wygląda, ale dopiero testy terenowe pokażą co te oponki są warte w naszym klimacie na piasku i korzeniach. Niestety oponki trzeba porządnie skleić lub założyć beadlocki, ale to już każdy modelarz wie że fabryczny model ma sporo niedociągnieć fabrycznych, trzeba wszystko dokręcić, nasmarować żeby było dobrze Dużym plusem jest buda z przezroczystymi oknami. Mając mały rozdzielacz na środku są duże możliwości zabudowy wnętrza. W modelu dostajemy fabrycznie ESC "waterproof", jakiś kolejny kolon X-car45 czy HW1060, co w połączeniu z silnikiem szczotkowym 35T fajnie jeździ. Wymiana zębatki atakującej pozwoli zmienić przełożenie. Nie jesteśmy tu ograniczeni do jednej zębaki jak w przypadku często używanego reduktora HPI od Wheely Kinga. Do wymiany jest wtyczka tamiya na ESC na XT60 lub T-denas, co kto lubi . Fabryczny pakiet NiMh 2000mAh długo nie wystarczy ale to już nasza sprawa kiedy wsadzimy LiPo.
W zestawie aparatura analogowa TF-40, 3 kanałowa się będzie z czego wyciągarką sterować
Tyle w tym poście na początek. Zapraszam inny użytkowników i posiadaczy do komentowania i uzupełniania opisu. Po wstępnym obejrzeniu modelu osobiście uważam że ma kilka ciekawych rozwiązań dzięki którymi może być fajną bazą do dalszych prac i przygotowaniem modelu pod zawody. Silnik z przodu, pakiet z tyłu powodują w miarę równe wyważenie modelu w zależności od pakietu jaki zainstalujemy z tyłu . Nie trzeba będzie od razu rzeźbić w modelu i przekładać . Co do kół, serwa to wszyscy wiemy że nie ma idealnego modelu wyjętego z pudełka i to każdy z nas wymienia wcześniej czy później.
Z uwagi na chwilowy brak czasu nie udało mi się zmierzyć RTI i nie zmierzyłem kół. Ciąg dalszy pewnie nastąpi....
Na początek kilka słów o podwoziu. Metalowa rama gwarantuje sztywność nisko położony rozdzielacza nie podnosi środa ciężkości ale od spodu pod rozdzielaczem wystaje nam kawałek zabudowy co może powodować zawieszanie lub niekontrolowany przechył modelu na przeszkodzie.
Od razu rzucają się w oczy plastikowe linki zawieszenia, pierwszy element do wymiany, czyli pręt stalowy M3, rurka alu fi6 i jakiś snapy i działamy.
W układzie zawieszenie jest drążek Panharda. Dla mnie rozwiązanie nowe, człowiek przyzwyczajony do axiaka i Y-linku lub 4-linku. Ciekawe jak tak zbudowane zawieszenie będzie sprawdzało się w terenie. Aluminiowe amortyzatory w zestawie RTR też na "+". Bardzo fajnym rozwiązanie jest drążek skrętu umieszczony za mostem, to na "+".
Serwo SS 20WR umieszczone na ramie, nie zalejemy go od razu wodą jak w przypadku serwa na ramie. Niestety parametry tego serwa nie powalają na kolana, dane ze strony producenta:
#120018 - HPI SS-20WR SERVO (WATER-RESISTANT/6.0V/6.5KG/PLASTIC GEARED)
Features:
Operating Voltage: 4.8-6V
4.8V: Speed: 0.14 sec/60 degrees, Torque: 4.2kg-cm
6V: Speed: 0.11 sec/60 degrees, Torque: 6.5kg-cm
Servo Spline: 25T
Max 6,5kg to zdecydowanie za mało i plastikowe tryby - element do wymiany.
Opony dość twarde, bieżnik wg mnie fajnie wygląda, ale dopiero testy terenowe pokażą co te oponki są warte w naszym klimacie na piasku i korzeniach. Niestety oponki trzeba porządnie skleić lub założyć beadlocki, ale to już każdy modelarz wie że fabryczny model ma sporo niedociągnieć fabrycznych, trzeba wszystko dokręcić, nasmarować żeby było dobrze Dużym plusem jest buda z przezroczystymi oknami. Mając mały rozdzielacz na środku są duże możliwości zabudowy wnętrza. W modelu dostajemy fabrycznie ESC "waterproof", jakiś kolejny kolon X-car45 czy HW1060, co w połączeniu z silnikiem szczotkowym 35T fajnie jeździ. Wymiana zębatki atakującej pozwoli zmienić przełożenie. Nie jesteśmy tu ograniczeni do jednej zębaki jak w przypadku często używanego reduktora HPI od Wheely Kinga. Do wymiany jest wtyczka tamiya na ESC na XT60 lub T-denas, co kto lubi . Fabryczny pakiet NiMh 2000mAh długo nie wystarczy ale to już nasza sprawa kiedy wsadzimy LiPo.
W zestawie aparatura analogowa TF-40, 3 kanałowa się będzie z czego wyciągarką sterować
Tyle w tym poście na początek. Zapraszam inny użytkowników i posiadaczy do komentowania i uzupełniania opisu. Po wstępnym obejrzeniu modelu osobiście uważam że ma kilka ciekawych rozwiązań dzięki którymi może być fajną bazą do dalszych prac i przygotowaniem modelu pod zawody. Silnik z przodu, pakiet z tyłu powodują w miarę równe wyważenie modelu w zależności od pakietu jaki zainstalujemy z tyłu . Nie trzeba będzie od razu rzeźbić w modelu i przekładać . Co do kół, serwa to wszyscy wiemy że nie ma idealnego modelu wyjętego z pudełka i to każdy z nas wymienia wcześniej czy później.
Z uwagi na chwilowy brak czasu nie udało mi się zmierzyć RTI i nie zmierzyłem kół. Ciąg dalszy pewnie nastąpi....
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: HPI Toyota Venture
Widzę iż bardzo dokładnie oglądałeś mój film :P Hmm tylko nie rozumiem fragmentu - z informacji uzyskanych od HPI? chyba od Nennoxa? no ale pewnie coś ci się pomieszało :PJerry_Cornelius pisze:Mosty metalowe zebatki, bevel shaft blokowany eclipsem, pin to pin 184-182mm, skret jak w starym axialu scx10. Z informacji uzyskanych od HPI bedzie mozna wymienic półośki z kielichami na cvd i tym samym zwiekszyc skręt. W zestawie hpi daje plate by dać serwo na most. Wadą tutaj można uznać za zbyt blisko przylega zwrotnica aż prawie dotykając opony, a podczas pracy można niechybnie uszkodzić oponę. Hexy na przykrecanego robaczka, aluminiowe.
Skrzynia biegów i rozdzielacz metalowe zębatki.
Atakująca zebatka na silniku moduł 48p. Skrzynia biegów ma sprzęgło.
Mocowanie na przedni zderzak jest do modyfikowania - dodają dodatkowe słupki by skrócić dystans od ramy.
Tyle z unboxingu na tą chwilę
:W
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Ps. Cina bardzo przepraszam, że się tak wciąłem w Twój temat. Mam nadzieję, że nie będziesz zły.
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: HPI Toyota Venture
Jerry, nie można było tak od razu :P
chciał bym dodać od siebie, że model mi naprawdę przydał do gustu. Jest ciekawy i prosty, nie wnosi za wiele nowości ale to nie o to chodzi.
Cały czas czekam na poprawę pogody by wyjść z nim na dwór i przetestować. Z testów po domu potwierdzam co Cina napisał, serwo stanowczo za słabe i mam też wrażenie, że silnik niby 35T też trochę mało mocy ma. Model jadąc po płaskiej podłodze najeżdżając na leżące na ziemi spodnie - tak spodnie :P jesny dokładnie, bardzo zwalnia. Aby najechać na przeszkodę wysokości połowy koła należy wcisnąć bardzo dużo gazu. Oczywiście nie jest to poważny problem i nie jest to coś nadzwyczajnego ponieważ z takimi samymi problemami borykają się chyba wszystkie modele RTR.
chciał bym dodać od siebie, że model mi naprawdę przydał do gustu. Jest ciekawy i prosty, nie wnosi za wiele nowości ale to nie o to chodzi.
Cały czas czekam na poprawę pogody by wyjść z nim na dwór i przetestować. Z testów po domu potwierdzam co Cina napisał, serwo stanowczo za słabe i mam też wrażenie, że silnik niby 35T też trochę mało mocy ma. Model jadąc po płaskiej podłodze najeżdżając na leżące na ziemi spodnie - tak spodnie :P jesny dokładnie, bardzo zwalnia. Aby najechać na przeszkodę wysokości połowy koła należy wcisnąć bardzo dużo gazu. Oczywiście nie jest to poważny problem i nie jest to coś nadzwyczajnego ponieważ z takimi samymi problemami borykają się chyba wszystkie modele RTR.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: HPI Toyota Venture
Cina
Dzięki Tobie, ja mam "wolne"
Ale, żeby nie było ....... to dwa słowa ode mnie.
Dane producenta i z mojego pomiaru (nie zasłyszane na FB) są zgodne:
średnica 109 mm
szerokość 38 mm
Felga ABS, klejona do opony - oczywiście bez dociążenia.
Sama opona ładnie wygląda - ciekawy, nie za gęsty bieżnik i miękką to bym jej na pewno nie nazwał. To co "misie" podoba, to że opona na bokach nie jest pusta jak to czasami bywa. Są wzorki, które też i usztywniają bok opony. Klocki bieżnika wyraźnie sterczą na jego krawędziach, więc powinna ładnie haczyć.
Dzięki Tobie, ja mam "wolne"
Ale, żeby nie było ....... to dwa słowa ode mnie.
Tu tym razem bez niespodzianek z rozbieżnością danych producenta i stanem faktycznym.cina pisze:Z uwagi na chwilowy brak czasu nie udało mi się zmierzyć RTI i nie zmierzyłem kół. Ciąg dalszy pewnie nastąpi....
Dane producenta i z mojego pomiaru (nie zasłyszane na FB) są zgodne:
średnica 109 mm
szerokość 38 mm
Felga ABS, klejona do opony - oczywiście bez dociążenia.
Sama opona ładnie wygląda - ciekawy, nie za gęsty bieżnik i miękką to bym jej na pewno nie nazwał. To co "misie" podoba, to że opona na bokach nie jest pusta jak to czasami bywa. Są wzorki, które też i usztywniają bok opony. Klocki bieżnika wyraźnie sterczą na jego krawędziach, więc powinna ładnie haczyć.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2489
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: HPI Toyota Venture
No starałem się jak mogłem ale daleko mi jeszcze do Twoich opisówzotornik pisze:Cina
Dzięki Tobie, ja mam "wolne"
A tak jeszcze słowem podsumowania to wydaje mnie się że model może być fajną bazą dla startujących w klasie Sport. Pomijam teraz kwestię RTI bo to łatwo ograniczyć nawet przed samymi zawodami, do wyjaśnienia zostaje kwestia wymiarów opon/kół bo tego wymogu dla danej klasy nie przeskoczymy...
Nie doczytałem postu Wojtka o wymiarach, zgodnie z Naszymi zapisami średnica do 118m i szerokość do 50mm więc model kwalifikuje się do klasy Sport
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: HPI Toyota Venture
Tak model kwalifikuje się do klasy SP. Opony TAK, RTI też na TAK, pierwszy pomiar wyszedł mi ok 640/660.
Minusem podwozia to tylna cześć - łoże pakietu. Pokrywa górna pakietu swoim kształtem podyktowana jest pod pakiety NIMH, więc użytkownicy takiego zasilania będą zadowoleni, tak samo użytkownicy pakietów LiPO o mniejszej pojemność, jednak właściciele większych hardcasów muszą liczyć się z przerobieniem mocowania pakietu na, np: rzepy. Kolejny minus to serwo. Pierwsza jazda po mieszkaniu nie była miła, serwo nie daje rady, nadaje się do adaptacji na wyciągarkę niż do skrętu.
Plusy to opony i nisko umieszczony środek ciężkości oraz przekładnia + rozdzielacz, solidna rama. Skręt OK, wystarczający. Dla spragnionych skrętu a'la Ascender półosie CVD są do dokupienia.
ESC to klon HW1060, ale ustawiony pod przeprawy. Możliwość ustawienia DG na 80%, 100% lub 0%.
Minusem podwozia to tylna cześć - łoże pakietu. Pokrywa górna pakietu swoim kształtem podyktowana jest pod pakiety NIMH, więc użytkownicy takiego zasilania będą zadowoleni, tak samo użytkownicy pakietów LiPO o mniejszej pojemność, jednak właściciele większych hardcasów muszą liczyć się z przerobieniem mocowania pakietu na, np: rzepy. Kolejny minus to serwo. Pierwsza jazda po mieszkaniu nie była miła, serwo nie daje rady, nadaje się do adaptacji na wyciągarkę niż do skrętu.
Plusy to opony i nisko umieszczony środek ciężkości oraz przekładnia + rozdzielacz, solidna rama. Skręt OK, wystarczający. Dla spragnionych skrętu a'la Ascender półosie CVD są do dokupienia.
ESC to klon HW1060, ale ustawiony pod przeprawy. Możliwość ustawienia DG na 80%, 100% lub 0%.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2489
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: HPI Toyota Venture
Czyli jest model którego właściciele nie zasilą "na dzień dobry" obleganej klasy Extreme. Może dzięki temu w nowym sezonie klasa Sport odżyjeprzemsky pisze:Tak model kwalifikuje się do klasy SP. Opony TAK, RTI też na TAK, pierwszy pomiar wyszedł mi ok 640/660.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11533
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: HPI Toyota Venture
Przemek, a gdzie pakiet na drugim zdjęciu i ślady od jazdy na śnieguprzemsky pisze:Kilka zdjęć w "terenie"
Hpi nie pozwoliło Ci pobródzić
- zipi
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1797
- Rejestracja: 2012-07-20, 05:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Czernikowo
- Podziękował : 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: HPI Toyota Venture
Jak nie jeździł to nie będzie musiał czyścić, a może te Toyoty o ogóle nie jeżdżą?Radek pisze:Przemek, a gdzie pakiet na drugim zdjęciu i ślady od jazdy na śnieguprzemsky pisze:Kilka zdjęć w "terenie"
Hpi nie pozwoliło Ci pobródzić
Średnio to wygląda bez pakietu i śladów.
Przemek ogólnie fotki fajne.
pozdr
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: HPI Toyota Venture
Wracając do tematu mocowania pakietu.
Samo łoże jest wielkościowe OK, nawet pod LiPO hardcase. Tylko górne mocowanie trzeba zmodernizować, lub usunąć i zastąpić opaskami z rzepu.
Samo łoże jest wielkościowe OK, nawet pod LiPO hardcase. Tylko górne mocowanie trzeba zmodernizować, lub usunąć i zastąpić opaskami z rzepu.
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: HPI Toyota Venture
A nam dziś udało się chwilkę pojeździć postaram się póżniej filmiki z tego wyjścia wrzucić
Mogę powiedzieć, że bardzo nas zaskoczył i naprawdę fajnie sobie radzi jak na RTR wyjęty z pudełka. Jedyna modyfikacja to cofnięty zderzak bliżej karocy by nie wystawał i nie przeszkadzał tak bardzo w terenie.
To co było już powiedziane,
Serwo stanowczo za słabe,
Opony twarde i mimo, że dawały radę myślę, że na innej gumie było by jeszcze lepiej,
Trochę brakuje precyzji na nimchu ale to pewnie dlatego, że jestem przyzwyczajony do silnika 45T, pakiety 3S i zmienionej krzywej na aparaturze,
Ogólnie jest naprawdę mega :P
Kilka fotek potwierdzających, że był w terenie i pobrudził kółka :P
Mogę powiedzieć, że bardzo nas zaskoczył i naprawdę fajnie sobie radzi jak na RTR wyjęty z pudełka. Jedyna modyfikacja to cofnięty zderzak bliżej karocy by nie wystawał i nie przeszkadzał tak bardzo w terenie.
To co było już powiedziane,
Serwo stanowczo za słabe,
Opony twarde i mimo, że dawały radę myślę, że na innej gumie było by jeszcze lepiej,
Trochę brakuje precyzji na nimchu ale to pewnie dlatego, że jestem przyzwyczajony do silnika 45T, pakiety 3S i zmienionej krzywej na aparaturze,
Ogólnie jest naprawdę mega :P
Kilka fotek potwierdzających, że był w terenie i pobrudził kółka :P