TRAXXAS TRX4

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

TRAXXAS TRX4

#1

Post autor: Ramp »

Ść
Jako że TRX nie kwalifikuje się do żadnej klasy, postanowiłem conieco napisać tutaj na jego temat.
Pominę szczegóły (w większości) podane już przez producenta.
Zaczniemy od dołu:
Opony: Canyon Trial 1,9; 118x48mm
Mieszanka średnio twarda, kostka głęboka, dość szeroko rozstawiona. Powinny całkiem dobrze "robić" w terenie.
Hexy w standardzie amelinowe.
Zawieszenie: z przodu Panhard, z tyłu 4-link.
Amortyzatory: amelinowe około 30mm skoku z regulacją sprężyny.
Skrzynia (najciekawszy twór): dużo mniejsza niż z Summita, z dwuwałkowym wyjściem (wystarczy założyć dłuższe wałki i mamy od razu rozdzielacz na 3 mosty). Niska, wręcz kompaktowa.
Rama stalowa z ceowników.
Prawie cała przestrzeń od dołu jest zakryta (między progami oraz nadkola).
Plastiki: jak to u TRAXXASA jest standardem solidne i sztywne.
Karoseria: lexan z dość konkretnym usztywnieniem (masywne plastiki wewnątrz + klatka na zewnątrz). Lusterka, snorkel i wystające nadkola z plastogumy, przykręcane.
Fotki wrzucę później.
I kilka słów na zakończenie:
Obiła mi się o uszy kwestia skali i dopuszczenia do startu w zawodach.
Z obliczeń wynika, ze cały model jest wykonany w skali 1:8,5.
Był już precedens, kiedy w klasie SS startował model wykonany w skali 1:8 :D
Nadmieniam, że nie zamierzam startować tym modelem w zawodach (przynajmniej w tej formie zabudowy :D).

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#2

Post autor: Matti »

Moj przyjdzie jutro :D

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#3

Post autor: Ramp »

IMG_20170713_192037.jpg
IMG_20170713_192107.jpg
IMG_20170713_192223.jpg
IMG_20170713_195321.jpg
IMG_20170713_195403.jpg
IMG_20170713_195435.jpg
IMG_20170713_195442.jpg
IMG_20170713_195538.jpg
I już mały tuning: likwidacja tylnego mocowania na koło zapasowe i magnes na spinki.


Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#4

Post autor: RC-Nennox »

Zgadzam się ze wszystkim po za jednym. Opony w testach jakie robiłem niestety nie robią najlepiej. Jeździliśmy po luźnej suchej ziemi i glinie. Tam gdzie opona proline hyrax i pitbull rock beast robiły bez problemu traxxas potrzebował chwile dłużej na znalezienie trakcji. Myśle, że jak opona się trochę rozrusza będzie lepiej.
Ramp kontroluj temperaturę silnika i esc. Łapią spora temperaturę. Silnik po dwóch godzinach testów w średnio ciężkim terenie był wrzący a na esc można było smażyć kiełbaski. Przy czym Hobbywing u Radka i Tekin w mojej toyocie (oba sxc102 zmodyfikowane) były letnie.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#5

Post autor: jaruso »

Ramp, te mosty będą odpowiednie do Trucka na zwolnicach? Chodzi mi o szerokość po zewnątrz opon jaką da się uzyskać, albo szerokość hex-hex, pin-pin itd.
W oryginale jaka jest szerokość po zewnątrz opon? W dziale technicznym można wrzucić info, jest tam temat o mostach...

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#6

Post autor: Radek »

Ramp gratki :OK
Czy on nie ma większego skrętu niż 45' bo na pierwszej Twojej focie wydaje się większy.

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#7

Post autor: Ramp »

Tutaj zdecydowanie Trx wygrywa z Axialem :D Niestety nie mam jak zmierzyć, więc przyjmijmy za realne deklaracje producenta.
Poza tym oryginalny silnik ma trochę za mało zwojów (21) więc jako pierwszy do wymiany.

Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#8

Post autor: jaruso »

To już wiadomo, dlaczego esc i silnik się nagrzewają ;)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#9

Post autor: Matti »

To na slasku sa juz dwa :>
Załączniki
33667d53823a4273cd628a6726162300.jpg

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#10

Post autor: Ramp »

Jerry_Cornelius pisze:Hex to hex mają ok 198mm. Dość sporo.

:W
Dokładnie tak. Hexy mają 5mm grubości, więc pin-to-pin 187mm.
I małe sprostowanie: Hexy nie są amelinowe tylko stalowe, utwardzane z pinem wkręcanym.
Dodatkowo wały napędowe CVD z kompensatorem trzyczęściowym.

Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ramp
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1324
Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#11

Post autor: Ramp »

Tylko z rozstawu osi liczyłem. Szerokość i długość można zmienić np. offsetem felg albo dać inne zderzaki.

Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#12

Post autor: Matti »

W porównaniu z rubiconem

ObrazekObrazek


(poprawiłem zdjęcia - zotornik)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#13

Post autor: zotornik »

Panowie posiadacze TRX-a, pytania mam dwa - jedno dziwne, drugie techniczne ;)

1. Dlaczego wybraliście "srebrną" wersję, a nie czerwoną?
2. Karoseria to lexan - więc rozumiem, że szyby są pomalowane od wewnątrz?

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#14

Post autor: Zbyszek »

W porównaniu do jeepa , to autobus wypada nieźle ze swoimi gabarytami :D . A jak to wychodzi cenowo na nasze złocisze ?

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: TRAXXAS TRX4

#15

Post autor: zotornik »

TRX-4 w większości sklepów zagranicznych kosztuje ok. 480$, to w tym momencie jest ok. 1778 zł.
Do tego oczywiście przesyłka z rc-mart, to chyba ok. 80$, czyli jakieś 300 zł i trzeba mieś nadzieję, że paczki nie "owatują".
Widziałem przesyłki i po 240$ więc to już całkiem odlot :/

W polskich sklepach cena waha się od 2410 do 2450 zł, dostać można go poniżej 2400 zł. Więc można powiedzieć, że nie koniecznie opłaca się ryzykować zakup zagraniczny. Jak na razie cudów w tym temacie nie ma - u nas zawsze będzie drożej, ale za to szybciej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”