Historia:
W ramach odskoczni od taplania modeli w błocie wraz z LuQ postanowiliśmy sprawdzić jak dają sobie radę modele WRC. Zakupiliśmy po latającej rybie i przygotowaliśmy z glinu tor wydawałoby się idealny dla wrc. Niestety mały prześwit małe kółka skutecznie utrudniały zabawę i lepiej wypada cc-01 niż wrc na wydawałoby się idealnie równej szutrowej trasie. Flying Fish nie chciał się sprzedać w rozsądnej kasie, więc postanowiłem przerobić FF na Cross Country. Bud które faktycznie jeździły w CC jest mało. Pajero 2, Pajero 3, Pajero Dakar od biedy, Land Cruiser 80/90. Padło na Pajero 3 lexanowe od Tamiya.
Budowa:
Rozstaw osi jest różny, trzeba było przeciąć na pół wannę i nieco ją skrócić. Wał również trzeba było skrócić więc powstał DIY z rurki alu i ciasno osadzonych śrubek. Działa. Podwozie zostało podniesione, choć jeszcze 1cm wydaje się niezbędny by ukryć elementy podwozia. Buda jest węższa niż FF, więc fele z zerowym offsetem od HPI. Opony z cc-01 i tak się do niczego innego nie nadają a tu i bieżnikiem i średnicą pasowały idealnie, takie 33". Malowanie... do poprawki. Mimo wymycia budy, malowania farbami do lexanu, w temp pokojowej itd. nie trzyma się w miejscach gdzie obrywa błotem, piachem i kamyczkami. Do poprawki, może dodatkowe 2-3 warstwy bezbarwnego zabezpieczą czarny i szary kolor przed zdrapywaniem. Dodatkowo płyta podłogowa do poszerzenia do szerokości budy, no i zdjęcie oryginalnej folii zabezpieczającej z zewnątrz budę
.
.
.
.
Pajero Cross Country
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13466
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Pajero Cross Country
Miałem swego czasu Tamiyowkie Subaru na TB-02. A że asfalt ..był jakiś za płaski , to też próbowałem go nieco uterenowić.
Maksymalne podniesienie zawieszenia, dłuższe amortyzatory (tylko o 0,5 cm, ale tu się liczy każdy mm), terenowe opony. Jednak TB-02 jako standardowy on-raad jest długi i już na niewielkich hopkach lub nierównościach jednak się wieszał.
Na duktach i szutrze ratowała go prędkość, która go pchała do przodu - tak więc był to bardziej ślizgacz terenowy
Praktycznie tylko tylko większe koła - które podniosą model - nadadzą mu dzielności terenowej, ale to już była by trialówka
Fajny przerywnik
Maksymalne podniesienie zawieszenia, dłuższe amortyzatory (tylko o 0,5 cm, ale tu się liczy każdy mm), terenowe opony. Jednak TB-02 jako standardowy on-raad jest długi i już na niewielkich hopkach lub nierównościach jednak się wieszał.
Na duktach i szutrze ratowała go prędkość, która go pchała do przodu - tak więc był to bardziej ślizgacz terenowy
Praktycznie tylko tylko większe koła - które podniosą model - nadadzą mu dzielności terenowej, ale to już była by trialówka
Fajny przerywnik
-
- Adept / AT!
- Posty: 140
- Rejestracja: 2011-02-18, 17:44
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Pajero Cross Country
Ta będzie osłona zarówno spodu jak i "drążków kierowniczych". Materiał leży czeka.Zamierzasz robić jakieś osłony podwozia?
Na piaskowni jeździ się tym całkiem sympatycznie, nawierzchnia do tego idealna. Zawsze jakieś ciągoty miałem do otwartych dyfrów np. przy cc-01 z reguły przód otwarty miewam. Ostatnio po skręceniu apki namiastkę trialu (na ile się da otwartych dyfrach) próbowałem.Miałem swego czasu Tamiyowkie Subaru na TB-02....
Projekt będzie się rozwijał, priorytetem jest skończenie modelu na Wilgę, dopiero wówczas ten otrzyma najwyższy priorytet.