Pajero Cross Country

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
ODPOWIEDZ
zibi
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 140
Rejestracja: 2011-02-18, 17:44
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Pajero Cross Country

#1

Post autor: zibi »

Historia:
W ramach odskoczni od taplania modeli w błocie wraz z LuQ postanowiliśmy sprawdzić jak dają sobie radę modele WRC. Zakupiliśmy po latającej rybie i przygotowaliśmy z glinu tor wydawałoby się idealny dla wrc. Niestety mały prześwit małe kółka skutecznie utrudniały zabawę i lepiej wypada cc-01 niż wrc na wydawałoby się idealnie równej szutrowej trasie. Flying Fish nie chciał się sprzedać w rozsądnej kasie, więc postanowiłem przerobić FF na Cross Country. Bud które faktycznie jeździły w CC jest mało. Pajero 2, Pajero 3, Pajero Dakar od biedy, Land Cruiser 80/90. Padło na Pajero 3 lexanowe od Tamiya.

Budowa:
Rozstaw osi jest różny, trzeba było przeciąć na pół wannę i nieco ją skrócić. Wał również trzeba było skrócić więc powstał DIY z rurki alu i ciasno osadzonych śrubek. Działa. Podwozie zostało podniesione, choć jeszcze 1cm wydaje się niezbędny by ukryć elementy podwozia. Buda jest węższa niż FF, więc fele z zerowym offsetem od HPI. Opony z cc-01 i tak się do niczego innego nie nadają a tu i bieżnikiem i średnicą pasowały idealnie, takie 33". Malowanie... do poprawki. Mimo wymycia budy, malowania farbami do lexanu, w temp pokojowej itd. nie trzyma się w miejscach gdzie obrywa błotem, piachem i kamyczkami. Do poprawki, może dodatkowe 2-3 warstwy bezbarwnego zabezpieczą czarny i szary kolor przed zdrapywaniem. Dodatkowo płyta podłogowa do poszerzenia do szerokości budy, no i zdjęcie oryginalnej folii zabezpieczającej z zewnątrz budę

Obrazek.
Obrazek.
Obrazek.
Obrazek.

Paweł2001
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 566
Rejestracja: 2014-11-24, 16:44
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Pajero Cross Country

#2

Post autor: Paweł2001 »

Fajny projekt. Zamierzasz robić jakieś osłony podwozia?

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13465
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Pajero Cross Country

#3

Post autor: zotornik »

Miałem swego czasu Tamiyowkie Subaru na TB-02. A że asfalt ..był jakiś za płaski ;) , to też próbowałem go nieco uterenowić.
Maksymalne podniesienie zawieszenia, dłuższe amortyzatory (tylko o 0,5 cm, ale tu się liczy każdy mm), terenowe opony. Jednak TB-02 jako standardowy on-raad jest długi i już na niewielkich hopkach lub nierównościach jednak się wieszał.
Na duktach i szutrze ratowała go prędkość, która go pchała do przodu - tak więc był to bardziej ślizgacz terenowy ;)
Praktycznie tylko tylko większe koła - które podniosą model - nadadzą mu dzielności terenowej, ale to już była by trialówka :)

Fajny przerywnik :OK

zibi
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 140
Rejestracja: 2011-02-18, 17:44
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Pajero Cross Country

#4

Post autor: zibi »

Zamierzasz robić jakieś osłony podwozia?
Ta będzie osłona zarówno spodu jak i "drążków kierowniczych". Materiał leży czeka.
Miałem swego czasu Tamiyowkie Subaru na TB-02....
Na piaskowni jeździ się tym całkiem sympatycznie, nawierzchnia do tego idealna. Zawsze jakieś ciągoty miałem do otwartych dyfrów np. przy cc-01 z reguły przód otwarty miewam. Ostatnio po skręceniu apki namiastkę trialu (na ile się da otwartych dyfrach) próbowałem.

Projekt będzie się rozwijał, priorytetem jest skończenie modelu na Wilgę, dopiero wówczas ten otrzyma najwyższy priorytet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”