Jako że jestem już świadomy tego że bez pomocy ludzi na forum nie można nic ciekawego zrobić tak więc oto pokazuję co mam w planie :oo
Hilux Doppel Cab Arctic Expedition Camper :Y
Tylko że dłuższy i na gąsienicach
Regiel TrackStar 70A Waterproof
Silnik TrackStar 13,5 - 17,5 Sensor
Serwo... nie wiem jeszcze ale jakieś Turnigy najpewniej.
Na podwozie posłuży zakupione jakiś czas temu okazyjnie nowe podwozie Amewi na gąsienicach.
Buda będzie w stylu Campera, za podstawę posłuży Hilux Tamiya a resztę dorabia Staszek
Wstępne przymiarki, po dorobieniu podwójnej kabiny rozstaw osi naturalnie zwiększy się... ale że nie wiem jeszcze na ile to rama zostaje na razie w całości. Była też przymiarka do normalnych kół (105mm) ale jakoś tak kiepsko to wygląda.
Docelowo amory będą wywalone i będzie można bez problemu obniżyć budę bo teraz jest trochę za wysoko.
Na początek długo borykałem się z problemem (pewnie dlatego był w tak śmiesznej cenie) zwrotnic które nie były przystosowane do gąsienic.
Chińczyki pomylili się podczas składania i wsadzili zwyczajną wersję do kół. Wersja do gąsienic musi mieć takie "cosie" na górze i dole aby cała gąsienica nie obracała się.
Pisanie do Amewi o części to jak grochem o ścianę a znaleźć typowo tych zwrotnic też nie dałem rady więc kupiłem na rc4wd (na pozór pasujące) zwrotnice pod gąsienice od T-Rex 60 ale nie pasowała szerokość kardanów półosiek Amewi więc stwierdziłem że trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i po prostu dospawać sobie takie "cosie" co też uczyniłem.
Trochę obawiam się o wytrzymałość tej mojej samoróbki ale nie chciałem przedobrzyć i zbyt mocno grzać w miejscu łożyska zewnętrznego (mimo że było wsadzone podczas spawania) aby nie zdeformować (zjajczyć) tego wszystkiego.
Jak się urwie to zrobi się lepsze i tyle
Tak to wygląda na tylnym moście gdzie są już fabryczne "cosie"
Przekładnia planetarna 1:5 całość stalowa.
Rozdzielacz 1:2 metalowe zębatki, alu obudowa. Wały nierdzewne, robaki na wylot, dwa już padły przy wykręcaniu.
Wałki wszędzie (łącznie z półośkami) mają 5mm i są przewiercona na wylot na długie robaki
Śrubki w całym podwoziu są jak każda z innej parafii, niektóre idealnie pasują na klucz a inne jakby były wyrobione (a nie są) lub na calowe klucze które to pasują wtedy idealnie.
Wygląda to jako całość "dość fajnie" ale jakość wykonania pozostawia trochę do życzenia.
Rama z alu płaskownika powiercona ile wlezie. Resory twarde jak skała, aby ugiąć jeden trzeba użyć siły 3,2kg, po wyjęciu dwóch najmniejszych piór siła spada do 2,4kg a resor traci połowę skoku i sprężystości.
Pokombinuje jeszcze trochę z ustawieniem ich a jak nie wyjdzie nic zadowalającego to zostanie uśmiechnąć się do Czayo
Mosty aluminium, zębatki stalowe, dyfry zablokowane bez możliwości rozblokowania, szerokość pin-pin 173mm.
Gwinty na śrubki łączące obudowy mostu na końcach są pozrywane a łożyska mają wyraźny luz nawet po ściśnięciu obudowy na siłę. Widocznie wytoczyły im się zbyt duże gniazda na łożyska
Można temu zaradzić zakładając termokurczkę na łożysko.
Gąsienice w pełni łożyskowane jak zresztą całe podwozie. W pakiecie dostałem też komplet gąsienic z mniejszym bieżnikiem, pewnie na lato
Szerokość gąsienic 47mm
Filmik który znalazłem w necie pokazuje jak toto jeździ.
[youtube][/youtube]
Hilux Arctic Expedition
- Pawlak
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 494
- Rejestracja: 2013-01-31, 23:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Przeźmierowo
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
rudi pisze:
Możesz powiedzieć skąd jest ta przekladnia planetarna?
Wszystko jest z kompletu Amewi D90.
Amewi to niby Niemiecka firma ale na pewno nie jest to Niemiecki produkt, wszystko made in china. Sprzedają pod swoją marką to co można kupić na bangood itp itd.