TRAXXAS TRX4
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
TRAXXAS TRX4
Ść
Jako że TRX nie kwalifikuje się do żadnej klasy, postanowiłem conieco napisać tutaj na jego temat.
Pominę szczegóły (w większości) podane już przez producenta.
Zaczniemy od dołu:
Opony: Canyon Trial 1,9; 118x48mm
Mieszanka średnio twarda, kostka głęboka, dość szeroko rozstawiona. Powinny całkiem dobrze "robić" w terenie.
Hexy w standardzie amelinowe.
Zawieszenie: z przodu Panhard, z tyłu 4-link.
Amortyzatory: amelinowe około 30mm skoku z regulacją sprężyny.
Skrzynia (najciekawszy twór): dużo mniejsza niż z Summita, z dwuwałkowym wyjściem (wystarczy założyć dłuższe wałki i mamy od razu rozdzielacz na 3 mosty). Niska, wręcz kompaktowa.
Rama stalowa z ceowników.
Prawie cała przestrzeń od dołu jest zakryta (między progami oraz nadkola).
Plastiki: jak to u TRAXXASA jest standardem solidne i sztywne.
Karoseria: lexan z dość konkretnym usztywnieniem (masywne plastiki wewnątrz + klatka na zewnątrz). Lusterka, snorkel i wystające nadkola z plastogumy, przykręcane.
Fotki wrzucę później.
I kilka słów na zakończenie:
Obiła mi się o uszy kwestia skali i dopuszczenia do startu w zawodach.
Z obliczeń wynika, ze cały model jest wykonany w skali 1:8,5.
Był już precedens, kiedy w klasie SS startował model wykonany w skali 1:8
Nadmieniam, że nie zamierzam startować tym modelem w zawodach (przynajmniej w tej formie zabudowy ).
Jako że TRX nie kwalifikuje się do żadnej klasy, postanowiłem conieco napisać tutaj na jego temat.
Pominę szczegóły (w większości) podane już przez producenta.
Zaczniemy od dołu:
Opony: Canyon Trial 1,9; 118x48mm
Mieszanka średnio twarda, kostka głęboka, dość szeroko rozstawiona. Powinny całkiem dobrze "robić" w terenie.
Hexy w standardzie amelinowe.
Zawieszenie: z przodu Panhard, z tyłu 4-link.
Amortyzatory: amelinowe około 30mm skoku z regulacją sprężyny.
Skrzynia (najciekawszy twór): dużo mniejsza niż z Summita, z dwuwałkowym wyjściem (wystarczy założyć dłuższe wałki i mamy od razu rozdzielacz na 3 mosty). Niska, wręcz kompaktowa.
Rama stalowa z ceowników.
Prawie cała przestrzeń od dołu jest zakryta (między progami oraz nadkola).
Plastiki: jak to u TRAXXASA jest standardem solidne i sztywne.
Karoseria: lexan z dość konkretnym usztywnieniem (masywne plastiki wewnątrz + klatka na zewnątrz). Lusterka, snorkel i wystające nadkola z plastogumy, przykręcane.
Fotki wrzucę później.
I kilka słów na zakończenie:
Obiła mi się o uszy kwestia skali i dopuszczenia do startu w zawodach.
Z obliczeń wynika, ze cały model jest wykonany w skali 1:8,5.
Był już precedens, kiedy w klasie SS startował model wykonany w skali 1:8
Nadmieniam, że nie zamierzam startować tym modelem w zawodach (przynajmniej w tej formie zabudowy ).
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Zgadzam się ze wszystkim po za jednym. Opony w testach jakie robiłem niestety nie robią najlepiej. Jeździliśmy po luźnej suchej ziemi i glinie. Tam gdzie opona proline hyrax i pitbull rock beast robiły bez problemu traxxas potrzebował chwile dłużej na znalezienie trakcji. Myśle, że jak opona się trochę rozrusza będzie lepiej.
Ramp kontroluj temperaturę silnika i esc. Łapią spora temperaturę. Silnik po dwóch godzinach testów w średnio ciężkim terenie był wrzący a na esc można było smażyć kiełbaski. Przy czym Hobbywing u Radka i Tekin w mojej toyocie (oba sxc102 zmodyfikowane) były letnie.
Ramp kontroluj temperaturę silnika i esc. Łapią spora temperaturę. Silnik po dwóch godzinach testów w średnio ciężkim terenie był wrzący a na esc można było smażyć kiełbaski. Przy czym Hobbywing u Radka i Tekin w mojej toyocie (oba sxc102 zmodyfikowane) były letnie.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Ramp, te mosty będą odpowiednie do Trucka na zwolnicach? Chodzi mi o szerokość po zewnątrz opon jaką da się uzyskać, albo szerokość hex-hex, pin-pin itd.
W oryginale jaka jest szerokość po zewnątrz opon? W dziale technicznym można wrzucić info, jest tam temat o mostach...
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
W oryginale jaka jest szerokość po zewnątrz opon? W dziale technicznym można wrzucić info, jest tam temat o mostach...
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Tutaj zdecydowanie Trx wygrywa z Axialem Niestety nie mam jak zmierzyć, więc przyjmijmy za realne deklaracje producenta.
Poza tym oryginalny silnik ma trochę za mało zwojów (21) więc jako pierwszy do wymiany.
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
Poza tym oryginalny silnik ma trochę za mało zwojów (21) więc jako pierwszy do wymiany.
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Dokładnie tak. Hexy mają 5mm grubości, więc pin-to-pin 187mm.Jerry_Cornelius pisze:Hex to hex mają ok 198mm. Dość sporo.
:W
I małe sprostowanie: Hexy nie są amelinowe tylko stalowe, utwardzane z pinem wkręcanym.
Dodatkowo wały napędowe CVD z kompensatorem trzyczęściowym.
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
- Ramp
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2012-01-16, 22:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Tylko z rozstawu osi liczyłem. Szerokość i długość można zmienić np. offsetem felg albo dać inne zderzaki.
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S30 przy użyciu Tapatalka
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: TRAXXAS TRX4
Panowie posiadacze TRX-a, pytania mam dwa - jedno dziwne, drugie techniczne
1. Dlaczego wybraliście "srebrną" wersję, a nie czerwoną?
2. Karoseria to lexan - więc rozumiem, że szyby są pomalowane od wewnątrz?
1. Dlaczego wybraliście "srebrną" wersję, a nie czerwoną?
2. Karoseria to lexan - więc rozumiem, że szyby są pomalowane od wewnątrz?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: TRAXXAS TRX4
TRX-4 w większości sklepów zagranicznych kosztuje ok. 480$, to w tym momencie jest ok. 1778 zł.
Do tego oczywiście przesyłka z rc-mart, to chyba ok. 80$, czyli jakieś 300 zł i trzeba mieś nadzieję, że paczki nie "owatują".
Widziałem przesyłki i po 240$ więc to już całkiem odlot
W polskich sklepach cena waha się od 2410 do 2450 zł, dostać można go poniżej 2400 zł. Więc można powiedzieć, że nie koniecznie opłaca się ryzykować zakup zagraniczny. Jak na razie cudów w tym temacie nie ma - u nas zawsze będzie drożej, ale za to szybciej.
Do tego oczywiście przesyłka z rc-mart, to chyba ok. 80$, czyli jakieś 300 zł i trzeba mieś nadzieję, że paczki nie "owatują".
Widziałem przesyłki i po 240$ więc to już całkiem odlot
W polskich sklepach cena waha się od 2410 do 2450 zł, dostać można go poniżej 2400 zł. Więc można powiedzieć, że nie koniecznie opłaca się ryzykować zakup zagraniczny. Jak na razie cudów w tym temacie nie ma - u nas zawsze będzie drożej, ale za to szybciej.