"Czapek" by wojtek9000

Modele wyróżnione ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtek9000
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 551
Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
Imię:
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#16

Post autor: wojtek9000 »

Dzięki! :ok
Ciekawe czy można w tym reduktorze HPI założyć w razie czego mniejszą zębatkę na silnik, np. 48DP 9T zamiast 48P 15T. :| Jeśli tak to możnaby jeszcze ciut zwolnić.

Eeee, yyy... mam jeszcze takie lamerskie pytanie. :=
Dlaczego HPI w opisie reduktora podaje ratio 1:7.4 a nie 7.4:1 ???
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XVLE9&P=SM

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#17

Post autor: Sławek »

Nie da rady, choć chyba Radek walczył z tematem ;) przełożenie jest 7,4:1 czyli redukujące - jest tylko jedna wersja tego reduktora ;)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#18

Post autor: Radek »

Da rade i to na mongoosa nawet, ja mam teraz chyba 10T

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#19

Post autor: Marcin »

Radek pisze:Da rade i to na mongoosa nawet, ja mam teraz chyba 10T
dość droga w kupnie, bo to chyba, z tego co pamiętam od heli za 2 tysie :ok

Radku - podpis Excellent :VV

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#20

Post autor: Radek »

Marcin pisze:
Radek pisze:Da rade i to na mongoosa nawet, ja mam teraz chyba 10T
dość droga w kupnie, bo to chyba, z tego co pamiętam od heli za 2 tysie :ok

Radku - podpis Excellent :VV
Życie :rock

Awatar użytkownika
wojtek9000
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 551
Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
Imię:
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#21

Post autor: wojtek9000 »

Po dość dłuuuugim oczekiwaniu na szpeja :zzz :zzz :zzz , kilku wpadkach polegających na kupieniu nie tego co potrzeba :idiot , i wielokrotnej zmianie koncepcji konstrukcji zawieszenia :q :00 :q :00 :q nadszedł ten moment kiedy...
zdałem sobie sprawę, że jestem ciągle w punkcie wyjścia. ;)

Mam już jednak skompletowane cząstki, wiele zabazgranych kartek, trochę komputerowych rysunków i poczucie, że czas najwyższy przejść do działania.

Na poniższych zdjęciach widać przymiarki cząstek do prototypowej karoserii.
Nie wiem czy zaprojektowane przeze mnie zawieszenie w ogóle będzie chciało pracować. :|
Resory piórowe Tamiya chciałbym przykręcić od dołu mostów i z boków ramy co umożliwi posadzenie budy stosownie nisko. Nie wiem czy resory nie będą za twarde... ale to okaże się w praniu.
Serwo ustawione w pionie trafi na ramę. Akusek do tyłu pod kanapę pasażerów.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Chwilowo moją największą zagwózdką jest jak połączyć wyjście przekładni HPI (fi3,2mm) z wejściem rozdzielacza Disruptor (fi5mm). Konkretnie jak pogrubić 3,2mm do 5mm i czy wystarczy jeden przegub bo wał z dwoma przegubami na pewno się nie zmieści. :wall
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź... i ogólnie za konstruktywną krytykę moich wypocin. :)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#22

Post autor: Radek »

wojtek9000 pisze:Chwilowo moją największą zagwózdką jest jak połączyć wyjście przekładni HPI (fi3,2mm) z wejściem rozdzielacza Disruptor (fi5mm). Konkretnie jak pogrubić 3,2mm do 5mm i czy wystarczy jeden przegub bo wał z dwoma przegubami na pewno się nie zmieści. :wall
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź... i ogólnie za konstruktywną krytykę moich wypocin. :)
Wojtek to jest już dawno przerobione, nawet ja w swoim LR ma takie coś.
Ostatnio Maciek w Toyocie to przerabiał, ale garaży innych się nie ogląda :D

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#23

Post autor: Rejczel »

T1 bardzie do tyłu przesuń , skróć wał na tylny most, dorób tulejkę na przekładnie hpi z średnica wewn, 3,2mm a na zewnątrz żeby miała 5 mm na to kardany z 3racing

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#24

Post autor: Marcin »

jak ja lubię, jak ktoś wyważa dawno otwarte drzwi :D

ponad rok tak śmigam na Goacie - tulejka na wałek HPI + dziurka + robal + metalowy zabierak - wszystko (no prawie) Wojtuś jest na forum ;)


Obrazek


powodzenia w dalszych pracach :W

Awatar użytkownika
wojtek9000
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 551
Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
Imię:
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#25

Post autor: wojtek9000 »

Przepraszam za lamerskie pytania. Mam zaległości w czytaniu forum... :=
Już się biorę za lekturę wskazanych garaży.
Dzięki.

Awatar użytkownika
wojtek9000
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 551
Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
Imię:
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#26

Post autor: wojtek9000 »

Jerry, Dzięki za foty.
Właśnie coś takiego muszę sobie zmajstrować.

Zastanawiam się czy przy rozwiązaniu z jednym krzyżakiem i braku wielowpustu, przy pracy wału nie powstaje efekt młota pneumatycznego... mam na myśli mały młoteczek :), który po jakimś czasie demolowałby łożyska przekładni.

Domyślam się, że u Ciebie działa bez problemów.

Co do pracy zawieszenia...
Między mostem a ramą jest ok 15mm więc resor może pracować. Na rysunku widać zarys dyfra i to pewnie on wywołuje wrażenie, że połączenie jest "na ciasno".

Awatar użytkownika
Kuba4x4
Teoretyk
Posty: 729
Rejestracja: 2008-12-19, 20:15
Imię: Kuba
Lokalizacja: Kraków

#27

Post autor: Kuba4x4 »

Ja jestem ciekawy co spowodowała że wybrałeś właśnie ten pojazd na model SS :-Oo

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#28

Post autor: Rejczel »

JAk co Kuba? Pewnie historia i radziecka myśl techniczna :D

Awatar użytkownika
wojtek9000
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 551
Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
Imię:
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#29

Post autor: wojtek9000 »

Kuba4x4 pisze:Ja jestem ciekawy co spowodowała że wybrałeś właśnie ten pojazd na model SS :-Oo
Hmmm... Chyba głównym powodem była chęć zrobienia karoserii z alu. A ten pojazd świetnie się do tego nadaje. Poza tym, choć może się to wydawać niezrozumiałe, podoba mi się. :)
Chciałbym odtworzyć go możliwie wiernie i dlatego SS.
Ale nie wiem czy się będzie rzeczywiście do tej klasy nadawał ze względu na skalę 1:8 i modyfikację przedniego zawieszenia.

Awatar użytkownika
Kuba4x4
Teoretyk
Posty: 729
Rejestracja: 2008-12-19, 20:15
Imię: Kuba
Lokalizacja: Kraków

#30

Post autor: Kuba4x4 »

wojtek9000 pisze:
Kuba4x4 pisze:Ja jestem ciekawy co spowodowała że wybrałeś właśnie ten pojazd na model SS :-Oo
Hmmm... Chyba głównym powodem była chęć zrobienia karoserii z alu. A ten pojazd świetnie się do tego nadaje. Poza tym, choć może się to wydawać niezrozumiałe, podoba mi się. :)
Chciałbym odtworzyć go możliwie wiernie i dlatego SS.
Ale nie wiem czy się będzie rzeczywiście do tej klasy nadawał ze względu na skalę 1:8 i modyfikację przedniego zawieszenia.
Podoba mi się to, będę kibicować ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Top Works...”