"Czapek" by wojtek9000
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dzięki! :ok
Ciekawe czy można w tym reduktorze HPI założyć w razie czego mniejszą zębatkę na silnik, np. 48DP 9T zamiast 48P 15T. Jeśli tak to możnaby jeszcze ciut zwolnić.
Eeee, yyy... mam jeszcze takie lamerskie pytanie.
Dlaczego HPI w opisie reduktora podaje ratio 1:7.4 a nie 7.4:1 ???
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XVLE9&P=SM
Ciekawe czy można w tym reduktorze HPI założyć w razie czego mniejszą zębatkę na silnik, np. 48DP 9T zamiast 48P 15T. Jeśli tak to możnaby jeszcze ciut zwolnić.
Eeee, yyy... mam jeszcze takie lamerskie pytanie.
Dlaczego HPI w opisie reduktora podaje ratio 1:7.4 a nie 7.4:1 ???
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XVLE9&P=SM
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Po dość dłuuuugim oczekiwaniu na szpeja :zzz :zzz :zzz , kilku wpadkach polegających na kupieniu nie tego co potrzeba :idiot , i wielokrotnej zmianie koncepcji konstrukcji zawieszenia nadszedł ten moment kiedy...
zdałem sobie sprawę, że jestem ciągle w punkcie wyjścia.
Mam już jednak skompletowane cząstki, wiele zabazgranych kartek, trochę komputerowych rysunków i poczucie, że czas najwyższy przejść do działania.
Na poniższych zdjęciach widać przymiarki cząstek do prototypowej karoserii.
Nie wiem czy zaprojektowane przeze mnie zawieszenie w ogóle będzie chciało pracować.
Resory piórowe Tamiya chciałbym przykręcić od dołu mostów i z boków ramy co umożliwi posadzenie budy stosownie nisko. Nie wiem czy resory nie będą za twarde... ale to okaże się w praniu.
Serwo ustawione w pionie trafi na ramę. Akusek do tyłu pod kanapę pasażerów.
Chwilowo moją największą zagwózdką jest jak połączyć wyjście przekładni HPI (fi3,2mm) z wejściem rozdzielacza Disruptor (fi5mm). Konkretnie jak pogrubić 3,2mm do 5mm i czy wystarczy jeden przegub bo wał z dwoma przegubami na pewno się nie zmieści. :wall
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź... i ogólnie za konstruktywną krytykę moich wypocin.
zdałem sobie sprawę, że jestem ciągle w punkcie wyjścia.
Mam już jednak skompletowane cząstki, wiele zabazgranych kartek, trochę komputerowych rysunków i poczucie, że czas najwyższy przejść do działania.
Na poniższych zdjęciach widać przymiarki cząstek do prototypowej karoserii.
Nie wiem czy zaprojektowane przeze mnie zawieszenie w ogóle będzie chciało pracować.
Resory piórowe Tamiya chciałbym przykręcić od dołu mostów i z boków ramy co umożliwi posadzenie budy stosownie nisko. Nie wiem czy resory nie będą za twarde... ale to okaże się w praniu.
Serwo ustawione w pionie trafi na ramę. Akusek do tyłu pod kanapę pasażerów.
Chwilowo moją największą zagwózdką jest jak połączyć wyjście przekładni HPI (fi3,2mm) z wejściem rozdzielacza Disruptor (fi5mm). Konkretnie jak pogrubić 3,2mm do 5mm i czy wystarczy jeden przegub bo wał z dwoma przegubami na pewno się nie zmieści. :wall
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź... i ogólnie za konstruktywną krytykę moich wypocin.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Wojtek to jest już dawno przerobione, nawet ja w swoim LR ma takie coś.wojtek9000 pisze:Chwilowo moją największą zagwózdką jest jak połączyć wyjście przekładni HPI (fi3,2mm) z wejściem rozdzielacza Disruptor (fi5mm). Konkretnie jak pogrubić 3,2mm do 5mm i czy wystarczy jeden przegub bo wał z dwoma przegubami na pewno się nie zmieści. :wall
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź... i ogólnie za konstruktywną krytykę moich wypocin.
Ostatnio Maciek w Toyocie to przerabiał, ale garaży innych się nie ogląda
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Jerry, Dzięki za foty.
Właśnie coś takiego muszę sobie zmajstrować.
Zastanawiam się czy przy rozwiązaniu z jednym krzyżakiem i braku wielowpustu, przy pracy wału nie powstaje efekt młota pneumatycznego... mam na myśli mały młoteczek , który po jakimś czasie demolowałby łożyska przekładni.
Domyślam się, że u Ciebie działa bez problemów.
Co do pracy zawieszenia...
Między mostem a ramą jest ok 15mm więc resor może pracować. Na rysunku widać zarys dyfra i to pewnie on wywołuje wrażenie, że połączenie jest "na ciasno".
Właśnie coś takiego muszę sobie zmajstrować.
Zastanawiam się czy przy rozwiązaniu z jednym krzyżakiem i braku wielowpustu, przy pracy wału nie powstaje efekt młota pneumatycznego... mam na myśli mały młoteczek , który po jakimś czasie demolowałby łożyska przekładni.
Domyślam się, że u Ciebie działa bez problemów.
Co do pracy zawieszenia...
Między mostem a ramą jest ok 15mm więc resor może pracować. Na rysunku widać zarys dyfra i to pewnie on wywołuje wrażenie, że połączenie jest "na ciasno".
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Hmmm... Chyba głównym powodem była chęć zrobienia karoserii z alu. A ten pojazd świetnie się do tego nadaje. Poza tym, choć może się to wydawać niezrozumiałe, podoba mi się.Kuba4x4 pisze:Ja jestem ciekawy co spowodowała że wybrałeś właśnie ten pojazd na model SS :-Oo
Chciałbym odtworzyć go możliwie wiernie i dlatego SS.
Ale nie wiem czy się będzie rzeczywiście do tej klasy nadawał ze względu na skalę 1:8 i modyfikację przedniego zawieszenia.
Podoba mi się to, będę kibicowaćwojtek9000 pisze:Hmmm... Chyba głównym powodem była chęć zrobienia karoserii z alu. A ten pojazd świetnie się do tego nadaje. Poza tym, choć może się to wydawać niezrozumiałe, podoba mi się.Kuba4x4 pisze:Ja jestem ciekawy co spowodowała że wybrałeś właśnie ten pojazd na model SS :-Oo
Chciałbym odtworzyć go możliwie wiernie i dlatego SS.
Ale nie wiem czy się będzie rzeczywiście do tej klasy nadawał ze względu na skalę 1:8 i modyfikację przedniego zawieszenia.