[SS] Land Rover 101 FC (1978) "DEMOBIL"

Modele wyróżnione ...
Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#361

Post autor: Radek »

A ja mam jeszcze fajny Gadżet dla Marcina do 101, doda mu realizmu :<>

Pablo

#362

Post autor: Pablo »

Plamę oleju pod autem? :D

Awatar użytkownika
ulatko
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 2010-02-05, 18:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Krk

#363

Post autor: ulatko »

Pablo pisze:Plamę oleju pod autem? :D
Poczekaj Pablo, jak Marcin zaleje oleje to plama sama sie pojawi.Land Rovery jak nie maja oleju to nie ciekna :D

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#364

Post autor: Radek »

ulatko pisze:
Pablo pisze:Plamę oleju pod autem? :D
Poczekaj Pablo, jak Marcin zaleje oleje to plama sama sie pojawi.Land Rovery jak nie maja oleju to nie ciekna :D
:biglol

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#365

Post autor: Marcin »

co tu dużo gadać - elektronika i przełożenia to trochę dla mnie black magic - a pisze w kontekście porównania Mongoose vs Goat

Mongosse poszło na połkę ze względu na brak rozsądnego rozdzielacza i polutowałem Goata do LR 101 (red. HPI + T1 + mosty F 350)

Mam wrażenie (choć jeszcze nie testowane w terenie), że ma mniejsze przyspieszenie, prędkość (moc?) niż małe Mongosse w Hiluxie który aż zrywał przyczepność ( R2 + mosty F 350) ?


i jeszcze jedno - jak odczytywać te wartości ?

Goat 119W
Goat 2700 kV

Mongoose 82W
Mongoose 4400 kV

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#366

Post autor: RaV »

Marcin pisze:co tu dużo gadać - elektronika i przełożenia to trochę dla mnie black magic - a pisze w kontekście porównania Mongoose vs Goat

Mongosse poszło na połkę ze względu na brak rozsądnego rozdzielacza i polutowałem Goata do LR 101 (red. HPI + T1 + mosty F 350)

Mam wrażenie (choć jeszcze nie testowane w terenie), że ma mniejsze przyspieszenie, prędkość (moc?) niż małe Mongosse w Hiluxie który aż zrywał przyczepność ( R2 + mosty F 350) ?


i jeszcze jedno - jak odczytywać te wartości ?

Goat 119W
Goat 2700 kV

Mongoose 82W
Mongoose 4400 kV


Goat 119W - moc
Goat 2700 kV - ilość obrotów na 1 V zasilania

Mongoose 82W - moc
Mongoose 4400 kV - ilość obrotów na 1 V zasilania

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#367

Post autor: Radek »

I wszystko jasne, ale i tak przede wszystkim będziesz miał lepsze pełzanie i dużą moc :VV

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#368

Post autor: Marcin »

Czyli Goat zdecydowanie mocniejszy - podziękował :D

A jak z prędkością ?

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#369

Post autor: Sławek »

Marcinie, zadajesz pytania w stylu: które auto jest lepsze ? :D

Ja to liczę tak, że optymalne, dla modelu 4x4 i średnicy opony do 110 mm, całkowite przełożenie (przekładnia, rozdzielacz,mosty itp. ) powinno wynosić ~19:1 na każde 1000kV ;)

Czyli, w przypadku Goata 18,5 masz 2700 czyli 2,7 x 19 = 51:1, w przypadku Mongoosa 4,4 x 19 = 84:1 ;)

I teraz, jeżeli mosty (nie ze ślimakami) w większości mają przełożenie około 2,7:1 to wynika, ze w przypadku Goata, przekładnia plus ew. rozdzielacz powinny mieć przełożenie 51/2,7 = ~18,5:1 a w przypadku Mongoose'a ~31:1

Czyli, HPI + T1 = 16,2:1 więc jesteśmy prawie idealnie w optimum, a w przypadku Mongoose'a dobrze się sprawdza R2 z atakiem 8T gdzie w tym konfigu ma 30:1 ;)

Dlatego trzeba znaleźć przekładnię do Moongose która będzie miała przełożenie w tych okolicach. Traxxas 1/16 z odbiorem 55T i atakiem 9T ma przełożenie około 26:1, można też zastosować planetarkę z rc4wd któa ma 16:1 i T1 które ma 2,18:1 - osiągniemy około 34:1 ;)

Przy takich parametrach precyzja na niskich obrotach jest na bardzo dobrym poziomie a prędkość maksymalną można regulować napięciem pakietu, czyli np. LiFe 3S (9,9V) zamyka temat ;)

OMG, ale się opisałem :hehe

Pozdr

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#370

Post autor: berla »

Marcin nie wiem czy to ci pomoże w porównaniu - ja mam w longerze mongosa+ reduktor HPI + fabryczne przełożenie CC i widziałeś jak sobie radził ;)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#371

Post autor: Radek »

Musze sobie to zapisać :D

Przemo
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 7514
Rejestracja: 2008-09-28, 20:45
Imię: Przemo
Lokalizacja: Słubice / Lubuskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

#372

Post autor: Przemo »

Sławek pisze:
Przy takich parametrach precyzja na niskich obrotach jest na bardzo dobrym poziomie a prędkość maksymalną można regulować napięciem pakietu, czyli np. LiFe 3S (9,9V) zamyka temat ;)
3S do Mongoosa :D może się źle skończyć :LOL

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#373

Post autor: Sławek »

3S, ale LiFe :p

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#374

Post autor: Marcin »

I super naukowo wszystko opisane :VV

Krzysiek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2728
Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#375

Post autor: Krzysiek »

Sławek pisze:Marcinie, zadajesz pytania w stylu: które auto jest lepsze ? :D

Ja to liczę tak, że optymalne, dla modelu 4x4 i średnicy opony do 110 mm, całkowite przełożenie (przekładnia, rozdzielacz,mosty itp. ) powinno wynosić ~19:1 na każde 1000kV ;)

Czyli, w przypadku Goata 18,5 masz 2700 czyli 2,7 x 19 = 51:1, w przypadku Mongoosa 4,4 x 19 = 84:1 ;)

I teraz, jeżeli mosty (nie ze ślimakami) w większości mają przełożenie około 2,7:1 to wynika, ze w przypadku Goata, przekładnia plus ew. rozdzielacz powinny mieć przełożenie 51/2,7 = ~18,5:1 a w przypadku Mongoose'a ~31:1

Czyli, HPI + T1 = 16,2:1 więc jesteśmy prawie idealnie w optimum, a w przypadku Mongoose'a dobrze się sprawdza R2 z atakiem 8T gdzie w tym konfigu ma 30:1 ;)

Dlatego trzeba znaleźć przekładnię do Moongose która będzie miała przełożenie w tych okolicach. Traxxas 1/16 z odbiorem 55T i atakiem 9T ma przełożenie około 26:1, można też zastosować planetarkę z rc4wd któa ma 16:1 i T1 które ma 2,18:1 - osiągniemy około 34:1 ;)

Przy takich parametrach precyzja na niskich obrotach jest na bardzo dobrym poziomie a prędkość maksymalną można regulować napięciem pakietu, czyli np. LiFe 3S (9,9V) zamyka temat ;)

OMG, ale się opisałem :hehe

Pozdr
Proponuje ten post przykleic.. Jako "najrozsądniejsze przełożenie do Trialu."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Top Works...”