Ural 5423 by rudi

Modele wyróżnione ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Cornel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1534
Rejestracja: 2007-07-09, 20:23
Imię: Kornel
Lokalizacja: Boronów
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#16

Post autor: Cornel »

wszystkie kobyły tak mają ;) no moze prawie wszystkie

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#17

Post autor: rudi »

Tak, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy tatra Hanysa T 815-7 nie ma przypadkiem takiego skrętu?

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#18

Post autor: rudi »

Znalazłem dzisiaj chwilę wolną i zrobiłem prototyp jednej ze zwrotnic. Wszystko prawie ok tylko, że musiałem przetoczyć felgę bo się to całe ustrojstwo nie chciało zmieścić. Efekt jest taki, że wszystko byłoby ok, ale w jedną stronę jest znacznie mniejszy skręt niż w drugą :/ . jak znajdę chwilę to przemyślę to jeszcze raz i przedłużę chyba ten element, na którym zamocowana jest końcówka. Jak uda mi się wszystko dopracować to będę bardzo happy :D , bo punkt zwrotu będzie ok 1 cm od osi koła a to mi się podoba.
Kilka fotek:
019 mosty.jpg
020 mosty.jpg
021 mosty.jpg
022 mosty.jpg
023 mosty.jpg
Na dwóch ostatnich widać różnicę w skręcie. :(

ozi
Hand Made Builder / AT !
Hand Made Builder / AT !
Posty: 662
Rejestracja: 2007-03-08, 20:26
Imię:
Lokalizacja: Debica

#19

Post autor: ozi »

Dopiero teraz zczailem temat i musze powiedziec ze rewelacja :OK mysle ze mosty wytrzymaja bo sa rurki wpuszczone w obudowe gruszki, a nie na "styk"
Zwrotnice przednich kol to chyba u kogos podpatrzyles :D heh

Awatar użytkownika
Bobas
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2103
Rejestracja: 2008-01-23, 15:47
Imię: Łoligator
Lokalizacja: z EPPK
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#20

Post autor: Bobas »

fakt ładna robota jednak dołączam się do obaw kolegów jeśli chodzi owytrzymałość mostów
1- lut aluminiowy jest lutwm miękkim
2- poxipol lubi pękać

3- obym się mylił :OK trzymam kciuki i będę pilnie śledził temat a tak nawiasem jeszcze troszkę i ruszam z moim projektem

zawisza
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1475
Rejestracja: 2008-07-15, 20:05
Imię: Zawisza
Lokalizacja: Kielce

#21

Post autor: zawisza »

widzę że powiększa się rodzinka 8x8 :D za niedługo będzie trzeba specjalny dział otworzyć na forum :LOL :LOL

BOBAS pisze:a tak nawiasem jeszcze troszkę i ruszam z moim projektem
no właśnie ile można czekać :p :p

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#22

Post autor: rudi »

Zrobiłem prototyp jednego z układów kierowniczych i mam pewne wątpliwości co do działania. Bo niby wszystko chodzi ok, ale nie podoba mi się drążek ierowniczy. Zmienia kąt względem osi. Rzućcie okiem na foty i powiedzcie co o tym sądzicie. Wszystko jest powiedzmy- "surowe", bo nie wiem czy tak zostanie.
024 skręt.jpg
025 skręt.jpg
026 skręt.jpg
I co z kątem skrętu? Wydaje mi się że jest wystarczający.
Ps Bobas
Nie wiem o jakim lucie mówisz ale Alum weld miękki na pewno nie jest. Jak zlutowałem 2 płaskowniki ze sobą o gr 1 cm i szer. 2 cm to użycie przecinaka do rozdzielenia na nic się zdało. Nie puściło i już! :<>

Awatar użytkownika
Alexander
Początkujący
Początkujący
Posty: 299
Rejestracja: 2007-10-13, 10:36
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Zielona Góra
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#23

Post autor: Alexander »

nie bedzie sie blokowac drazek kierowniczy przy maksymalnym skrecie?? bo jest w lini prostej z czescia zwrotnicy i tu moze byc problem. moim skromnym zdaniem drazki od zwrotnicy sa pod duzym katem, powinny byc bardziej prostopadle do osi mostu ;)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#24

Post autor: zotornik »

Mocny skręt to marzenie większości z nas ;)
I choć niejednokrotnie uzyskaliśmy całkiem ładny skręt zwrotnic, to częściowo skuteczność skrętu niweczy blokada dyfra w moście. Czego efektem jest większy promień zawracania, niż by to wynikało ze fizycznego kąta skrętu zwrotnic.

Dodatkowo odnosisz "sukcesy" na moście który jak widzę nie ma na razie półosiek (Axli), które przenoszących napęd z głównych wałów mostu
Niestety praca główki "Dogbona" w kielichu Axla, to newralgiczny punkt, który decyduje o faktycznym możliwym skręcie.
w tym linku (przykładowym) dokładnie widać co mam na myśli.
W mostach TLT i im podobnych robimy małe poprawki zwiększające skręt, coś dają ale też i bez szaleństwa niestety :)

Miki
Początkujący
Początkujący
Posty: 483
Rejestracja: 2007-10-10, 06:22
Imię:
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#25

Post autor: Miki »

Kolega zapodawał zdjęcia kardanów więc nie będzie w zwrotnicy dogbona w kielichu. Wiadomo przy ostrym skręcie może z lekkim oporem pracować, ale przynajmniej nie musi się kolega bać że "dogbone"z kielicha wyskoczy .

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#26

Post autor: zotornik »

Miki pisze:Kolega zapodawał zdjęcia kardanów więc nie będzie w zwrotnicy dogbona w kielichu. Wiadomo przy ostrym skręcie może z lekkim oporem pracować, ale przynajmniej nie musi się kolega bać że "dogbone"z kielicha wyskoczy .
Zgadza się już zauważyłem :)
Niestety kardan przy nazbyt ostrym wygięciu zaczyna "przeskakiwać" - dużo zależy od kształtu elementów kardanowych, ale powyżej pewnego kąta, niestety zaczyna się taki efekt i przy skręcie będzie lekko szarpać autkiem

Ale co tam się martwić zawczasu :)

Zmontujesz, to się obaczy ;)

Pablo

#27

Post autor: Pablo »

Skręt na kardanach to zupełnie inna jakość.Po prostu super rozwiązanie.Tak to wygląda u mnie.
ObrazekObrazek

ozi
Hand Made Builder / AT !
Hand Made Builder / AT !
Posty: 662
Rejestracja: 2007-03-08, 20:26
Imię:
Lokalizacja: Debica

#28

Post autor: ozi »

ObrazekObrazek

Ten rysunek powinien Ci to wytlumaczyc, niestarany ale na szybko robiony, generalnie mysle ze wystarczyloby bardziej odgiac wasy na zwrotnicach, tak zeby os obrotu zwrotnicy i otwor w wasie gdzie jest zamocowany drazek, byly w jedej lini prostopadlej do osi mostu :D

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#29

Post autor: rudi »

Dzięki za opinie, jesteście wielcy :OK
Jak wcześniej pisałem, moim celem było uzyskanie możliwie jak najkrótszej drogi pokonywanej przez koło podczas skrętu. Czyli jak w oryginale. Problem z drążkiem pojawia się gdy zakładam koło na piastę. Drążek powinien być prostopadły tak jak pisał Alexander i ozi. Muszę to dzisiaj przemyśleć, może coś mądrego (ha ha) przyjdzie mi do głowy. Kilka fotek z zamocowaną felgą. Odpowiada to na pytanie dlaczego wąsy są tak a nie inaczej odgięte. Najlepiej śroskowa fota.
027 skręt.jpg
028 skręt.jpg
029 skręt.jpg

ozi
Hand Made Builder / AT !
Hand Made Builder / AT !
Posty: 662
Rejestracja: 2007-03-08, 20:26
Imię:
Lokalizacja: Debica

#30

Post autor: ozi »

Tak wlasnie myslalem ze tak to wyglada, u mnie jest podobny problem, ale mimo ze mam felge glebsza niz Ty, tak mi sie wydaje, a dodatkowo u mnie wasy ida jeszcze nizej , czyli sa blizej felgi jakby, a mimo to jest miejsce zeby mogly byc bardziej prostopadle niz u Ciebie. Dziwne bo konstrukcja naszych mostow jest dosc podobna.

Fajnie wyszedl ten most, podoba mi sie :OK

Jaka masz srednice głowki mostu?
A drazek to proponuje nagwintowac na koncach , chyba ze ten jest tylko tymczasowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Top Works...”