[T4x4] Unimog U3000/U4000
- herbaciany
- AT !
- Posty: 876
- Rejestracja: 2009-07-12, 18:17
- Imię:
- Lokalizacja: Strzegom
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- herbaciany
- AT !
- Posty: 876
- Rejestracja: 2009-07-12, 18:17
- Imię:
- Lokalizacja: Strzegom
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- herbaciany
- AT !
- Posty: 876
- Rejestracja: 2009-07-12, 18:17
- Imię:
- Lokalizacja: Strzegom
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
To dobrze się domyśliłem. Ja też robię teraz zawieszenie z panhardem ale bez górnych linków. Nie wiem, czy taki miks rozwiązań się nie wyklucza wzajemnie :Y , tzn 4-link plus panhard. Przy panhardzie most przesuwa się na bok podczas pracy zawieszenia. Jeśli odpowiednio się zbuduje ten układ to nie będzie to prawie zauważalne ale zawsze. Przy 4-linku nie powinien się przesuwać, więc może blokować pracę zawieszenia - panharda...herbaciany pisze: jaruso13-taki mam zamysł,doszedłem do etapu,że jak się samemu nie pokombinuje to sie nie pozna zasad :& .
Jeśli chciałeś uniknąć ruchów mostu na bok to wystarczyłby 4-link z odpowiednim układem linków - np /\ \/...
Ostatnio zmieniony 2013-12-08, 17:13 przez jaruso, łącznie zmieniany 2 razy.
- herbaciany
- AT !
- Posty: 876
- Rejestracja: 2009-07-12, 18:17
- Imię:
- Lokalizacja: Strzegom
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ja na tej ramię sobie eksperymenty robię.U mnie układ linków jest taki ,że lekko chodzi na boki.Nie wiem co mi z tego wyjdzie ,ale jak zmontuję to poznam zależności.Potem się coś wytnie,coś przykręci i będzie .Ten luz na boki nie jest wielki ale sprężyny dziwnie się zachowują,więc usztywnię.jaruso13 pisze:To dobrze się domyśliłem. Ja też robię teraz zawieszenie z panhardem ale bez górnych linków. Nie wiem, czy taki miks rozwiązań się nie wyklucza wzajemnie :Y , tzn 4-link plus panhard. Przy panhardzie most przesuwa się na bok podczas pracy zawieszenia. Przy 4-linku nie powinien się przesuwać...herbaciany pisze: jaruso13-taki mam zamysł,doszedłem do etapu,że jak się samemu nie pokombinuje to sie nie pozna zasad :& .
Jeśli odpowiednio się zbuduje ten układ to nie będzie to prawie zauważalne ale zawsze.
Jeśli chciałeś tego uniknąć to wystarczyłby 4-link z odpowiednim układem linków - np /\ \/...
A co do sprężyn- ja zastosowałem sprężynę od Simsona do gaźnika (14x55mm). Jak by ktoś szukał to na aledrogo są po 2zł za sztukę.Od MZ są większe od Rometa mniejsze
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Dobry patentherbaciany pisze: A co do sprężyn- ja zastosowałem sprężynę od Simsona do gaźnika (14x55mm). Jak by ktoś szukał to na aledrogo są po 2zł za sztukę.Od MZ są większe od Rometa mniejsze
Co do zawieszenia to próbuj, ja pisałem o "teorii". W praktyce na rollendach w linkach jest luz i pewnie stąd ta praca mostu na boki przy 4-linku. Pod im większym kątem dasz linki względem siebie (/\)tym mniej będzie most pracował na boki.