AXIAL SCX 10 by ulatko
-
- Początkujący
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
- Imię:
- Lokalizacja: Wolin
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
można to prowizorycznie policzyć. Bierzesz sobie wymiar na ile ci się unosi koło zanim oderwie się, któreś inne, mnożysz x 2 potem x 1000 i dzielisz przez rozstaw osi.
czyli np tak jak miarka ci pokazuje masz te 10 x 2 = 20x1000= 20.000 dzielimy to jak mniemam coś w okolicy 32cm ( tyle jakos wychodzi tam po złożeniu tego axiala ) i mamy 20.000/32= 625 RTI.
Nie jest to dokładny pomiar, lepiej na rampie ale możesz zobaczyć mniej więcej ile masz.
pzdr. Łukasz
czyli np tak jak miarka ci pokazuje masz te 10 x 2 = 20x1000= 20.000 dzielimy to jak mniemam coś w okolicy 32cm ( tyle jakos wychodzi tam po złożeniu tego axiala ) i mamy 20.000/32= 625 RTI.
Nie jest to dokładny pomiar, lepiej na rampie ale możesz zobaczyć mniej więcej ile masz.
pzdr. Łukasz
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
ja zrobilem sobie prowizoryczna rampe i sprawdzielm sobie zeby RTI bylo kolo 500 to granica musi byc na wysokosci okolo 65 mm a ty masz na fotach 100 mmm wiec napewno masz za duzo. bo to mozna altwo matematycznie obliczyc jaka wysokosc jest graniczna i przy naszym rozstawie wyszli okolo 6,5 cm.
Juz nie pamietam jak tam bylo ale zeby RTI bylo 500 to pojazd musi najechac na rampe do 155mm a tu wlasnie jest wysokosc 65mm. sprawdzielm to sobie zeby nie testowac za kazdym razem na rampie tylko jak uzyskam cos bardzo blisko to wtedy dopiero dokladny test na rampie.
Pozdro
Juz nie pamietam jak tam bylo ale zeby RTI bylo 500 to pojazd musi najechac na rampe do 155mm a tu wlasnie jest wysokosc 65mm. sprawdzielm to sobie zeby nie testowac za kazdym razem na rampie tylko jak uzyskam cos bardzo blisko to wtedy dopiero dokladny test na rampie.
Pozdro
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Wojtek - słowem zawody Ty się nie przejmuj
To taka nazwa dla picu, bo inaczej nigdy byśmy nie zmusili ludzi do wpłacenia wpisowego, wstania na konkretną godzinę i do paru innych rzeczy, które wymagają współpracy i koordynacji wielu osób
Jak zmniejszyć RTI, czy w Twoim przypadku PTI będziesz kombinował i kombinował, a na spotkaniu koledzy zrobią Ci to w 2 minuty i RTI/PTI będzie równe nawet zero
To taka nazwa dla picu, bo inaczej nigdy byśmy nie zmusili ludzi do wpłacenia wpisowego, wstania na konkretną godzinę i do paru innych rzeczy, które wymagają współpracy i koordynacji wielu osób
Jak zmniejszyć RTI, czy w Twoim przypadku PTI będziesz kombinował i kombinował, a na spotkaniu koledzy zrobią Ci to w 2 minuty i RTI/PTI będzie równe nawet zero
Jako ze model gotowy to czas na dodatki. Na pierwszy ogien wyciagarka, klasyk 3Racing.
Zapraszam na relacje z montazu.
Pierwsza sprawa jaka mnie zaniepokoila to duza elastycznosc oryginalnej, plastykowej plyty pod wincha umiejscowionej na grillu. Dlatego wykonalem dodatkowa plyte z alu okolo 1.5mm. Te otwory prostokatne mialy byc w pierwotnej wersjii okragle ale niestety sie zle wyznaczyly i powstala prostokatura kola. Dziury te sa konieczne gdyz przednia belka /ta z otworami na grilla/ wystaje troche powyzej poziomu plastkowej plyty pod wyciagarke. Dzieki tym otworom alu plyta idealnie naklada sie na plastik i mozna oba te elementy skrecac.
Wyciecie na rolki wyszlo idealnie. Proxxon krolem!!!!!!!!!
Plyta zamocowana jest do ramy na 4 srubkach, tych samych co mocuja przednie belki poprzeczne. Aby plyta alu ulozyla sie rownolegle na plycie plastikowej konieczne bylo delikatne podgiecie przedniej, tej wystajacej przed rame czesci.
Aby dodatkowo usztywnic konstrukcje w najblizszym czasie plastikowe trzpienie do mocowania grilla zostana przykrecone przez istniejace w nich otwory do plyty alu. Ale to dopiero jak sobie srubki kupie.
Calosc po zalozeniu budy wyglada tak.
A polaczenia elektryczne tak. Aby nie bawic sie w szukanie miejsca na drugi pakiet do zasilania wincha dorobilem Y-kabel a regulator do wincha zabezbieczony w puszce pod polka na pakiet.
Zasilanie wyciagarki moze byc podpiete caly czas ale jej uruchomienie nastepuje dopiero po przelaczeniu wajchy na aparaturze. Nie ma koniecznosci wlaczania wincha tym mikro-wylacznikien na regulatorze.
Ale o sterowaniu wincza i modelu z Futaby 6EX w nastepnym odcinku. Jak zbiore sily myslowe.
Pozdr!!
Zapraszam na relacje z montazu.
Pierwsza sprawa jaka mnie zaniepokoila to duza elastycznosc oryginalnej, plastykowej plyty pod wincha umiejscowionej na grillu. Dlatego wykonalem dodatkowa plyte z alu okolo 1.5mm. Te otwory prostokatne mialy byc w pierwotnej wersjii okragle ale niestety sie zle wyznaczyly i powstala prostokatura kola. Dziury te sa konieczne gdyz przednia belka /ta z otworami na grilla/ wystaje troche powyzej poziomu plastkowej plyty pod wyciagarke. Dzieki tym otworom alu plyta idealnie naklada sie na plastik i mozna oba te elementy skrecac.
Wyciecie na rolki wyszlo idealnie. Proxxon krolem!!!!!!!!!
Plyta zamocowana jest do ramy na 4 srubkach, tych samych co mocuja przednie belki poprzeczne. Aby plyta alu ulozyla sie rownolegle na plycie plastikowej konieczne bylo delikatne podgiecie przedniej, tej wystajacej przed rame czesci.
Aby dodatkowo usztywnic konstrukcje w najblizszym czasie plastikowe trzpienie do mocowania grilla zostana przykrecone przez istniejace w nich otwory do plyty alu. Ale to dopiero jak sobie srubki kupie.
Calosc po zalozeniu budy wyglada tak.
A polaczenia elektryczne tak. Aby nie bawic sie w szukanie miejsca na drugi pakiet do zasilania wincha dorobilem Y-kabel a regulator do wincha zabezbieczony w puszce pod polka na pakiet.
Zasilanie wyciagarki moze byc podpiete caly czas ale jej uruchomienie nastepuje dopiero po przelaczeniu wajchy na aparaturze. Nie ma koniecznosci wlaczania wincha tym mikro-wylacznikien na regulatorze.
Ale o sterowaniu wincza i modelu z Futaby 6EX w nastepnym odcinku. Jak zbiore sily myslowe.
Pozdr!!
Witam po krotkiej przerwie i zapraszam na relacje z produkcji "gadzetow"
Na poczatek "biszkopty" i haki od Wojtka9000, oraz teownik aluminiowy.
Wojtek dzieki wielkie za "biszkopty". Naprawde pyszniutkie
Obrobka ciasteczek i aluminium nie stwarza zadnych problemow. Tylko nie mozna uzywac zbyt duzo sily przy wyginaniu biszkoptow.
Jako ze na hakach w wersji pierwotnej po kilku jazdach i moczeniu modelu, pojawil sie rdzawy nalot wykonalem takie niby "oksydowanie" za pomoca kuchenki gazowej i spodeczka z olejem silnikowym. Troche smierdzi jak wrzuca sie rozgrzane elementy do oleju ale domownicy jakos wytrzymali. Oto efekt na ile skuteczny to w terenie wyjdzie.
Po zamontowaniu "kotyliony" na przednim grillu wygladaja tak.
Moim zdaniem takie mocowanie nie jest zbyt mocne ale niestety przy tej wersji modelu nie bardzo widzialem inna mozliwosc.
Najlepiej byloby wykonac takie wzmocnienie ramy jak na nastepnych zdjeciach ale to wymaga przebudowy calego grilla i wyciagarki. Albo postawienia innej budy. Np Defendera OAA
Jako ze tyl Axiala daje mozliwosc wsadzenia aluminiowej belki wzmacniajacej i usztywniajacej rame rozpoczalem dzialania od zwyklego plaskownika alu.
Plaskownik przygotowany do wsadzenia w rame z uchwytami do szekli i plastikowym zderzakiem
A finalnie wyglada to tak
Na razie tyle gadzetow. Teraz chyba pora na jakis bloczek, tasmy, kinetyka, kotwice ziemna........itp, itd....
Pozdrawiam!! :W
Na poczatek "biszkopty" i haki od Wojtka9000, oraz teownik aluminiowy.
Wojtek dzieki wielkie za "biszkopty". Naprawde pyszniutkie
Obrobka ciasteczek i aluminium nie stwarza zadnych problemow. Tylko nie mozna uzywac zbyt duzo sily przy wyginaniu biszkoptow.
Jako ze na hakach w wersji pierwotnej po kilku jazdach i moczeniu modelu, pojawil sie rdzawy nalot wykonalem takie niby "oksydowanie" za pomoca kuchenki gazowej i spodeczka z olejem silnikowym. Troche smierdzi jak wrzuca sie rozgrzane elementy do oleju ale domownicy jakos wytrzymali. Oto efekt na ile skuteczny to w terenie wyjdzie.
Po zamontowaniu "kotyliony" na przednim grillu wygladaja tak.
Moim zdaniem takie mocowanie nie jest zbyt mocne ale niestety przy tej wersji modelu nie bardzo widzialem inna mozliwosc.
Najlepiej byloby wykonac takie wzmocnienie ramy jak na nastepnych zdjeciach ale to wymaga przebudowy calego grilla i wyciagarki. Albo postawienia innej budy. Np Defendera OAA
Jako ze tyl Axiala daje mozliwosc wsadzenia aluminiowej belki wzmacniajacej i usztywniajacej rame rozpoczalem dzialania od zwyklego plaskownika alu.
Plaskownik przygotowany do wsadzenia w rame z uchwytami do szekli i plastikowym zderzakiem
A finalnie wyglada to tak
Na razie tyle gadzetow. Teraz chyba pora na jakis bloczek, tasmy, kinetyka, kotwice ziemna........itp, itd....
Pozdrawiam!! :W
Ostatnio zmieniony 2010-05-28, 00:33 przez ulatko, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgadzam sie ,ale mialem cisnienie zeby juz cos poskladac. Poprawie sie jeszcze w tym albo w nastepnym wcieleniu Axiala. Musze tylko jakies narzedzie wymyslec bo iglakiem strasznie zmudna robota a do mikroszlifierki nie mam malutkich kamieni-trzeba dokupic.Sławek pisze:Miałem nadzieję, że oszlifujesz na "okrągło" szekle - w tej wersji wyglądają nie bardzo :_
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy