Od zera do Defendera

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
ODPOWIEDZ
szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#91

Post autor: szafir51 »

Do przełożenia przekładni i rozdzielacza dochodzi jeszcze przełożenie mostów, zdaje się 1:3,75. Razem przełożenie jest 1:36, co nie jest jakość szczególnie mało (w porównaniu do ~1:40 Axiala SCX10). Po zdjęciu silnika przekładnia planetarna chodzi leciutko, bez żadnych oporów.
Co do kół to chyba faktycznie może zdejmę jedną warstwę ciężarków, będzie lżej nimi kręcić.

Takie coś zamówiłeś:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001704147996.html
?
Silnik zmieniasz z Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot na Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot - ten sam czy ten ze skośnymi biegunami?

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Od zera do Defendera

#92

Post autor: ges »

Jeśli zdjąłeś silnik i przekładnia chodzi gładko, to upewnij się, że atak przypadkiem nie jest za blisko odbioru.
Jest między nimi minimalny luz na zębach? Czy zazębiają się na maksa?

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#93

Post autor: szafir51 »

w tej przekładni nie ma jak podejrzeć luzu - wkładasz silnik z atakiem do środka i tyle go widzieli. Atak wchodzi pomiędzy trzy zębatki przekładni planetarnej, jest tyko jedna pozycja, w której można włożyć silnik.
No cóż, na razie odciążenie kół + chłodzenie i zobaczymy co będzie.

A tak lata na bezszczotce 3900kv i 3S:


jak włożyłem 2S to prędkość była praktycznie taka sama jak na szczotkowym 35T na 3S.

Awatar użytkownika
przemo_m
Garażowy Przodownik
Garażowy Przodownik
Posty: 507
Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
Imię: Przemo
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Od zera do Defendera

#94

Post autor: przemo_m »

szafir51 pisze:
2021-04-28, 11:55
Takie coś zamówiłeś:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001704147996.html
?
Silnik zmieniasz z Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot na Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot - ten sam czy ten ze skośnymi biegunami?
Tak taką przekładnie zamówiłem.

Co do silnika to zmieniam z Surpass Hobby 20T 5 slot https://pl.aliexpress.com/item/10050023 ... hweb201603_

na Rocket Surpass Hobby 20T 5 slot https://www.banggood.com/Rocket-540-Plu ... ID=6288608


Co do przekładni to spoko w zasadzie jak miałem 4x4 to jeździło mi się normalnie a wręcz idealnie, silnik się nie grzał a wiatraki do chłodzenia miałem wywalone z atrapy silnika. Z tego co mi się skojarzyło to jeździsz na 3S ? Ja jeździłem na 2S i mocy nie brakowało silnik się nie grzał ... a model na 2S i tak szybko jeździł a na 3S to zapie.... z drugiej strony nie katuje modeli po błocie od momentu jak mi silnik w nim zgasł, zapchały się szczotki i od tego momentu jak nie muszę to omijam głębokie błota szerokim łukiem, jak nie ma innej możliwości to wjadę ale nie cioram w błocie na pełnym gazie tylko próbuje wyjechać np za pomocą wyciągarki jak utknę.

EDIT ... do 3S ... w manualu do silnika z surpassa jest taka notka, że podłączając zasilanie wyżej czyli z 2S na 3S to jest zalecenie żeby zwiększyć przełożenie przekładni albo dać silnik z mniejszą ilością KV.

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2734
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Od zera do Defendera

#95

Post autor: ges »

Dziwne rozwiązanie.
A atak ma ten moduł co trzeba do tej przekładni?
Po wyjęciu silnika jak wyglądają zęby na ataku? Widać ślady ścierania się?

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#96

Post autor: szafir51 »

Nie, wszystko jest pięknie spasowane, wkładałem sam atak bez silnika i jest git. Żadnych oznak pracy na ataku i zębatkach planetarnych.

Awatar użytkownika
przemo_m
Garażowy Przodownik
Garażowy Przodownik
Posty: 507
Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
Imię: Przemo
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Od zera do Defendera

#97

Post autor: przemo_m »

Ja znowu mam tą przekładnie i wszystko gładko chodzi. Jak założysz silnik do przekładni i spróbujesz pokręcić wałem między przekładnią a rozdzielaczem to idzie lekko czy topornie ? U mnie z podłączonym rozdzielaczem i 3 mostami obracam dwoma palcami bez żadnego kłopotu.

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#98

Post autor: szafir51 »

przemo_m pisze:
2021-04-28, 17:26
U mnie z podłączonym rozdzielaczem i 3 mostami obracam dwoma palcami bez żadnego kłopotu.
Z kołami czy bez :)

U mnie z założonymi kołami też obracam tym wałem dwoma palcami ale nie jakoś super lekko, trochę siły trzeba użyć.

Wczoraj odjąłem po ok. 90g z każdego koła, ważą teraz jakieś 280g/szt. Zobaczymy czy to coś pomoże.

Awatar użytkownika
n30n_neon
Teoretyk
Posty: 84
Rejestracja: 2007-04-11, 01:17
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa

Re: Od zera do Defendera

#99

Post autor: n30n_neon »

no i cieszę się, że nie jestem sam w tym temacie ubolewając oczywiście nad faktem iż ten sam problem wszystkich nas dotyka.
:radekface2

Awatar użytkownika
przemo_m
Garażowy Przodownik
Garażowy Przodownik
Posty: 507
Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
Imię: Przemo
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Od zera do Defendera

#100

Post autor: przemo_m »

W sprawie grzania się silnika ... nie wiem czy sprawdzaliście ale ja dzisiaj dłubałem przy przekładni i zauważyłem, że trybo ataku było dociśnięte do elementy obrotowego na którym są zamontowane satelity, trybo wcisnąłem głębiej na osi silnika o jakiś 1 mm i po testach wyszło, że silnik już tak bardzo się nie grzeje, jeszcze co muszę zrobić to spiłować oś silnika bo mam ślad po niej na elemencie z satelitami. U mnie grzanie do końca nie rozwiązane bo waga Ziła z pakietem 2S to 7.6 kg więc silnik ma co ciągnąć ... nadal czekam na nową przekładnie.

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#101

Post autor: szafir51 »

sprawdziłem i faktycznie, w środku przekładni widać jakby ślad od wału silnika. Spiłowałem wał o 1mm, cofnąłem atak o 0,5mm, zobaczymy co będzie :) U mnie Def ważył 6kg, zdjąłem ok. 360g z kół to teraz zrzucił nieco wagi.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13467
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Od zera do Defendera

#102

Post autor: zotornik »

Mój model obecnie jeździ na kołach, które mają po 250 g i to takie optimum wg mnie.
Jeżeli silnik "klasyczny" 4 polowy, to raczej 45T i w górę. Tabeli przeliczeniowej na 5 polowy nie mam, ale jak dziś pisałem obecnie jeżdżę na 16T i przy modelu 5,5 kg spisuje się co najmniej dobrze.

Luzy technologiczne w przekładniach, to podstawa - możliwe, że "chińczyk" nie wykazał się tu precyzją, a planetarka to wyższa szkoła jazdy.

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#103

Post autor: szafir51 »

Jak to Defender z Wranglerem na spacer się wybrali
20210512-P5121599.jpg
20210512-P5121596.jpg
20210512-P5121595.jpg
20210512-P5121587.jpg
20210512-P5121577.jpg
20210512-P5121578.jpg
20210512-P5121574.jpg
20210510-P5101572.jpg
20210510-P5101557.jpg
20210510-P5101560.jpg
20210510-P5101559.jpg
20210510-P5101553.jpg

szafir51
Teoretyk
Posty: 161
Rejestracja: 2019-10-04, 12:48
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Od zera do Defendera

#104

Post autor: szafir51 »

Defek dostanie nowy silniczek, tym razem 16T Surpass Hobby 540 Rocket Plus, ten "wzmocniony" :)
IMG_20210623_235106.jpg
IMG_20210623_173907.jpg

Awatar użytkownika
n30n_neon
Teoretyk
Posty: 84
Rejestracja: 2007-04-11, 01:17
Imię: Konrad
Lokalizacja: Warszawa

Re: Od zera do Defendera

#105

Post autor: n30n_neon »

Mieści się to bez problemów między serwem a przekładnią?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Sport”