Od zera do Defendera
Od zera do Defendera
O nie! Tylko nie kolejny Defender!
Tak, tak, wiem. W trialowcach Defenderów pełno. Ale ja jeszcze swojego nie mam, więc będzie kolejny
Tym razem postanowiłem zaszaleć i pójść w metal. Metalowa rama z przekładnią planetarną, mosty, wały, linki, zderzaki, progi, bagażnik, felgi, amortyzatory. Na deser pakiet oświetlenia, wyciągarka, symulator dźwięku.
Pomysł jest też taki, żeby pojazd był wodoodporny.
No to do dzieła. Czy coś z tego będzie? Na pierwszy ogień poszły koła. Same metalowe felgi są już dość ciężkie ale postanowiłem je jeszcze dociążyć wyszło coś ok. +150g na koło prawie 1,5 kg. Sporo. Potem przyszła pora na mosty. W środku lekko liźnięte smarem, postanowiłem rozkręcić i trochę je dosmarować, uszczelniając przy okazji smarem miejsca, którymi mogłaby się dostać do środka woda Kolejny etap to przekładnia. Tam już było sucho jak pieprz. A bez smarowania nie ma jazdy, wiadomix Teraz można montować silnik. Póki co tymczasowo wygrzebałem z szuflady silnik 21T. Docelowy jeszcze nie wybrany.
Tak, tak, wiem. W trialowcach Defenderów pełno. Ale ja jeszcze swojego nie mam, więc będzie kolejny
Tym razem postanowiłem zaszaleć i pójść w metal. Metalowa rama z przekładnią planetarną, mosty, wały, linki, zderzaki, progi, bagażnik, felgi, amortyzatory. Na deser pakiet oświetlenia, wyciągarka, symulator dźwięku.
Pomysł jest też taki, żeby pojazd był wodoodporny.
No to do dzieła. Czy coś z tego będzie? Na pierwszy ogień poszły koła. Same metalowe felgi są już dość ciężkie ale postanowiłem je jeszcze dociążyć wyszło coś ok. +150g na koło prawie 1,5 kg. Sporo. Potem przyszła pora na mosty. W środku lekko liźnięte smarem, postanowiłem rozkręcić i trochę je dosmarować, uszczelniając przy okazji smarem miejsca, którymi mogłaby się dostać do środka woda Kolejny etap to przekładnia. Tam już było sucho jak pieprz. A bez smarowania nie ma jazdy, wiadomix Teraz można montować silnik. Póki co tymczasowo wygrzebałem z szuflady silnik 21T. Docelowy jeszcze nie wybrany.
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Dalej przyszła pora na linki. I tu miałem największy zgryz, bo nie wiem dlaczego uparłem się, że zawieszenie jest na 4 linkach, jak w moim Wranglerze. Kombinowałem, przekładałem i za nic nie mogłem dość jak to poskładać. W końcu z pomocą przyszła mi instrukcja do Axiala i po długościach linek doszedłem, że mają być 3 linki + drążek reakcyjny Panharda jak w Axialu SCX10.2.
Przód Tył I montaż do ramy Kolejny krok, montaż wałów. Tu obyło się bez większych problemów Czas na montaż amortyzatorów (90mm). W środku sucho, postanowiłem dolać oleju maszynowego. Nie wiem, jaki to ma sens, ale dolałem. W razie czego wylać zawsze można
Przód Tył I montaż do ramy Kolejny krok, montaż wałów. Tu obyło się bez większych problemów Czas na montaż amortyzatorów (90mm). W środku sucho, postanowiłem dolać oleju maszynowego. Nie wiem, jaki to ma sens, ale dolałem. W razie czego wylać zawsze można
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Przyszła kolej na montaż serwa. I tu pojawił się pierwszy problem, bo okazało się, że tymczasowy silnik jest o ok. 3mm za długi i serwo nie wejdzie.
Rama gotowa, czas na montaż kół i pierwszy test
Już wiem, że docelowy silnik nie może być zbyt długi. No cóż, żeby robota szła do przodu wytargałem silnik z Wranglera. Pasuje na styk.
Rama gotowa, czas na montaż kół i pierwszy test
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Po świętach kurier dostarczył kolejną paczkę zawierającą ESC Quicrun 1080, pudełko na odbiornik, pakiet oświetleniowy oraz chłodzenie w postaci silnika LS7 V8
Silnik już złożony
powędrował na ramę. Serwo ledwo się mieści, ale się mieści
Teraz pytanie o zabezpieczenie elektroniki przed wodą. Chciałbym zabezpieczyć moduł dźwiękowy i oświetlenie
Do dyspozycji mam taki lakier zaprawkowy samochodowy lub ewentualnie żywicę epoksydową Epidian 652.
Czego najlepiej użyć? Czy może iść w stronę dedykowanych środków do zabezpieczania elektroniki, tj. Plastik70 czy PVB60?- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Który śmiał tak beztrosko rzucić taką obelgą? Coo za nieokrzesaniec!
Defków nigdy dość.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Zacząłem pisać to samo, to już się nie będę powtarzał ..... ale Defków i LR-ów nigdy dość
Ładnie pracuje napęd, nie widać żadnych drgań przenoszonych przez wały - to w nawiązaniu do tego filmiku "na plecach"
Można podpiłować otwory w ramie i dokonać przesunięcia planetarki, o ile krzywizna mocowań wchodzących do ramy na to pozwoli. Tylko jak widzę, dodatkowo konieczna była by też przeróbka wału planetarka-rozdzielacz.
Wszystko się da, tylko szkoda w tej ganz nówce dodatkowo wiercić i piłować.
p.s.
Serwo jest "standardowej" szerokości - jakoś tak na zdjęciach grubo wygląda
Moje mają coś w granicach 20 mm
Ładnie pracuje napęd, nie widać żadnych drgań przenoszonych przez wały - to w nawiązaniu do tego filmiku "na plecach"
Przelutowanie przewodów by odchodziły na boki nie wystarczy? Ciasno tam rzeczywiście.
Można podpiłować otwory w ramie i dokonać przesunięcia planetarki, o ile krzywizna mocowań wchodzących do ramy na to pozwoli. Tylko jak widzę, dodatkowo konieczna była by też przeróbka wału planetarka-rozdzielacz.
Wszystko się da, tylko szkoda w tej ganz nówce dodatkowo wiercić i piłować.
p.s.
Serwo jest "standardowej" szerokości - jakoś tak na zdjęciach grubo wygląda
Moje mają coś w granicach 20 mm
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Ileż "fruktów" na dzień dobry
Robi wrażenie taka "zastawa stołowa"
Będzie jamnik, kibicuję!
Karoseria - gotowiec, czy będziesz coś dłubał z 110'tki?
Robi wrażenie taka "zastawa stołowa"
Będzie jamnik, kibicuję!
Karoseria - gotowiec, czy będziesz coś dłubał z 110'tki?
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Serwo z tym silnikiem wchodzi na styk, wszystko ładnie pasuje. Ale jak wstawiłem V8 to serwo opiera się o te czerwone głowice. Tam jest ok. 1mm plastiku za dużo:
Dzisiaj pomalowałem lakierem elektronikę świateł i dźwięku, na razie z jednej strony i schnie, jutro druga strona.
Pytanie o koła: kupiłem opony na felgi 1.9" o wymiarach 120 mm wysokości, 42mm szerokości. Zastanawiam się jednak nad mniejszymi, coś w okolicach 95/35mm lub 100/36mm, żeby pojazd wyglądał bardziej skalowo. Pytanie, czy Def dużo straci na właściwościach terenowych względem większych kół?
można by to wyciąć czy spiłować, ale póki co nie widzę sensu - serwo przykręcone mocno, trzyma się dobrze.Drogi są dwie. Pierwsza to mój własny projekt i wydruk 3d. Projekt rodzi się w bólach, bo czasu mam zdecydowanie za mało na takie grzebanie. Wydrukowałem już dwa egzemplarze testowe, ostatni wypust wygląda tak: Kilkadziesiąt części, wszystko łączone na śruby i inserty. Niestety trochę brakuje mi cierpliwości, żeby to dalej ciągnąć. Kupiłem gotowca + trochę szpeju i on zawita na tym podwoziu, a swój projekt będę dalej powoli dłubał aż nie dojdę co zadowalających rezultatów
Dzisiaj pomalowałem lakierem elektronikę świateł i dźwięku, na razie z jednej strony i schnie, jutro druga strona.
Pytanie o koła: kupiłem opony na felgi 1.9" o wymiarach 120 mm wysokości, 42mm szerokości. Zastanawiam się jednak nad mniejszymi, coś w okolicach 95/35mm lub 100/36mm, żeby pojazd wyglądał bardziej skalowo. Pytanie, czy Def dużo straci na właściwościach terenowych względem większych kół?
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
noooo w końcu dobrze wiedzieć jakie będę miał problemy jak do mnie dolecą kolejne puzzle Wygląda zacnie
Daj cyne jaki konkretnie zamówiłeś zestaw oświetleniowy i jak to się sprawdza na budzie "zastępczej"
p.s; injora właśnie w njusach wydała nową skrzynkę biegów z miniserwem do zmiany przełożeń w skrzyni biegów w identycznym setupie podwozia .. ależ mnie zirytowali tym faktem, miesiąc po moim zakupie
Daj cyne jaki konkretnie zamówiłeś zestaw oświetleniowy i jak to się sprawdza na budzie "zastępczej"
p.s; injora właśnie w njusach wydała nową skrzynkę biegów z miniserwem do zmiany przełożeń w skrzyni biegów w identycznym setupie podwozia .. ależ mnie zirytowali tym faktem, miesiąc po moim zakupie
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Przeglądaj inne garaże. Tam są odpowiedzi na Twoje pytania.
120 mm dla defka, to zdecydowanie za wielkie balony. Chyba że wzorujesz się na TRXie
120 mm dla defka, to zdecydowanie za wielkie balony. Chyba że wzorujesz się na TRXie
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Zamówiłem taki:
https://pl.aliexpress.com/item/32856375659.html
i jest lipton, bo on nie pasuje do budy sprzedawanej przez Injora. To jest chyba plug&play do oryginalnej budy TRX-a. W tej Injory są miejsca na pojedyncze diody 5mm i 3mm.
I teraz są dwie opcje:
1. Sprzedać całość i kupić coś innego. Też nie łatwo, bo potrzebuję 12 diod 3mm i 2 diod 5mm, a większość zestawów oświetleniowych ma 12 diod, głównie 5mm.
2. Kupić diody, złącza i podłączyć do tego sterownika, który mam.
Chyba pójdę w opcję nr 1.
Z jednej strony szkoda, z drugiej strony czy to tak naprawdę potrzebne? Dla mnie może toczyć się wolno. Silnik 540 35T na 3S ma już imho wystarczająco dużą prędkość a i mocy mu nie brakuje.p.s; injora właśnie w njusach wydała nową skrzynkę biegów z miniserwem do zmiany przełożeń w skrzyni biegów w identycznym setupie podwozia .. ależ mnie zirytowali tym faktem, miesiąc po moim zakupie
No właśnie przeglądam i stąd te dylematy
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
nie wiem czy myślimy o tym samym. Da rade podłączyć do tego sterownika TRXowego od injory, nowe diody elektroluminescencyjne zamiast tych diód smd ? gdzieś tu na forum czytałem że, tak przerabiają. Ciekawe czy ESC wybuchnieszafir51 pisze: ↑2021-01-04, 16:37
Zamówiłem taki:
https://pl.aliexpress.com/item/32856375659.html
2. Kupić diody, złącza i podłączyć do tego sterownika, który mam.
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Pewnie, że da radę, tylko szkoda mi to rozbebeszać. No nic, pójdzie na sprzedaż, ja już zamówiłem nowe. Szkoda tylko mojej pracy, bo już zdążyłem zabezpieczyć przed wodą moduł i światła. Przy okazji zamówiłem opony 100x36mm, powinny lepiej "siąść" pod Defkiem.
Re: Land Rover Defender D130 by szafir51
Ok, to bierzemy się za malowanie wnętrza. Najpierw żmudne oklejanie wszystkiego taśmą
Żeby auto jechało, musi być prund. Zamówiłem pakiet 3s2p z ogniw Li-Ion 18650. Zamysł był taki, żeby zmieścić je pod ramą, miejsca na 135x60x18mm by tam wystarczyło. Pakiety przyszły wstępnie zgrzane wg przekazanego rysunku Potem tylko dolutowanie przewodów prądowych i wyprowadzeń do balansera i wstępny projekt obudowy Niestety okazało się, że pakiet pod ramę się nie zmieści. Razem z obudową ma ok. 23 mm grubości, jakieś 2 mm za dużo i mosty się na nim opierają przy pełnym wciśnięciu amorków. Cóż, trzeba będzie montować na ramie.
I finalna wersja obudowy. Wydrukowałem gumową uszczelkę i przykleiłem rzep do montażu na aucie: Oprócz tego z boku małą kieszonkę na wtyczkę od balansera, żeby się kabelek nie majtał.
Samo podwozie dostało zderzaki i progi. Niestety mocowanie przedniego zderzaka jest za długie a nie da się go mocniej wsunąć bo blokuje je serwo. Chińczyk nie pomyślał, trzeba będzie skrócić o jakieś 2 cm. Jeszcze taki pomysł na kierownicę mi przyszedł do głowy
Ale muszę popracować nad tematem żeby zmieścić serwo w desce rozdzielczej.
Tymczasem trwają prace nad wyciągarką. Przerobiłem serwo na 360 stopni, drukuję mocowania serwa i atrapę wyciągarki do zamocowania na zderzaku.
potem podkładowanie
i pomalowane
Muszę przyznać, że jestem ukontentowany efektem końcowym Żeby auto jechało, musi być prund. Zamówiłem pakiet 3s2p z ogniw Li-Ion 18650. Zamysł był taki, żeby zmieścić je pod ramą, miejsca na 135x60x18mm by tam wystarczyło. Pakiety przyszły wstępnie zgrzane wg przekazanego rysunku Potem tylko dolutowanie przewodów prądowych i wyprowadzeń do balansera i wstępny projekt obudowy Niestety okazało się, że pakiet pod ramę się nie zmieści. Razem z obudową ma ok. 23 mm grubości, jakieś 2 mm za dużo i mosty się na nim opierają przy pełnym wciśnięciu amorków. Cóż, trzeba będzie montować na ramie.
I finalna wersja obudowy. Wydrukowałem gumową uszczelkę i przykleiłem rzep do montażu na aucie: Oprócz tego z boku małą kieszonkę na wtyczkę od balansera, żeby się kabelek nie majtał.
Samo podwozie dostało zderzaki i progi. Niestety mocowanie przedniego zderzaka jest za długie a nie da się go mocniej wsunąć bo blokuje je serwo. Chińczyk nie pomyślał, trzeba będzie skrócić o jakieś 2 cm. Jeszcze taki pomysł na kierownicę mi przyszedł do głowy
Ale muszę popracować nad tematem żeby zmieścić serwo w desce rozdzielczej.
Tymczasem trwają prace nad wyciągarką. Przerobiłem serwo na 360 stopni, drukuję mocowania serwa i atrapę wyciągarki do zamocowania na zderzaku.