Od zera do Defendera
Re: Od zera do Defendera
Do przełożenia przekładni i rozdzielacza dochodzi jeszcze przełożenie mostów, zdaje się 1:3,75. Razem przełożenie jest 1:36, co nie jest jakość szczególnie mało (w porównaniu do ~1:40 Axiala SCX10). Po zdjęciu silnika przekładnia planetarna chodzi leciutko, bez żadnych oporów.
Co do kół to chyba faktycznie może zdejmę jedną warstwę ciężarków, będzie lżej nimi kręcić.
Takie coś zamówiłeś:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001704147996.html
?
Silnik zmieniasz z Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot na Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot - ten sam czy ten ze skośnymi biegunami?
Co do kół to chyba faktycznie może zdejmę jedną warstwę ciężarków, będzie lżej nimi kręcić.
Takie coś zamówiłeś:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001704147996.html
?
Silnik zmieniasz z Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot na Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot - ten sam czy ten ze skośnymi biegunami?
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Od zera do Defendera
Jeśli zdjąłeś silnik i przekładnia chodzi gładko, to upewnij się, że atak przypadkiem nie jest za blisko odbioru.
Jest między nimi minimalny luz na zębach? Czy zazębiają się na maksa?
Jest między nimi minimalny luz na zębach? Czy zazębiają się na maksa?
Re: Od zera do Defendera
w tej przekładni nie ma jak podejrzeć luzu - wkładasz silnik z atakiem do środka i tyle go widzieli. Atak wchodzi pomiędzy trzy zębatki przekładni planetarnej, jest tyko jedna pozycja, w której można włożyć silnik.
No cóż, na razie odciążenie kół + chłodzenie i zobaczymy co będzie.
A tak lata na bezszczotce 3900kv i 3S:
jak włożyłem 2S to prędkość była praktycznie taka sama jak na szczotkowym 35T na 3S.
No cóż, na razie odciążenie kół + chłodzenie i zobaczymy co będzie.
A tak lata na bezszczotce 3900kv i 3S:
jak włożyłem 2S to prędkość była praktycznie taka sama jak na szczotkowym 35T na 3S.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Od zera do Defendera
Tak taką przekładnie zamówiłem.szafir51 pisze: ↑2021-04-28, 11:55Takie coś zamówiłeś:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001704147996.html
?
Silnik zmieniasz z Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot na Rocket Crawler Surpass Hobby 20T 5 slot - ten sam czy ten ze skośnymi biegunami?
Co do silnika to zmieniam z Surpass Hobby 20T 5 slot https://pl.aliexpress.com/item/10050023 ... hweb201603_
na Rocket Surpass Hobby 20T 5 slot https://www.banggood.com/Rocket-540-Plu ... ID=6288608
Co do przekładni to spoko w zasadzie jak miałem 4x4 to jeździło mi się normalnie a wręcz idealnie, silnik się nie grzał a wiatraki do chłodzenia miałem wywalone z atrapy silnika. Z tego co mi się skojarzyło to jeździsz na 3S ? Ja jeździłem na 2S i mocy nie brakowało silnik się nie grzał ... a model na 2S i tak szybko jeździł a na 3S to zapie.... z drugiej strony nie katuje modeli po błocie od momentu jak mi silnik w nim zgasł, zapchały się szczotki i od tego momentu jak nie muszę to omijam głębokie błota szerokim łukiem, jak nie ma innej możliwości to wjadę ale nie cioram w błocie na pełnym gazie tylko próbuje wyjechać np za pomocą wyciągarki jak utknę.
EDIT ... do 3S ... w manualu do silnika z surpassa jest taka notka, że podłączając zasilanie wyżej czyli z 2S na 3S to jest zalecenie żeby zwiększyć przełożenie przekładni albo dać silnik z mniejszą ilością KV.
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Od zera do Defendera
Dziwne rozwiązanie.
A atak ma ten moduł co trzeba do tej przekładni?
Po wyjęciu silnika jak wyglądają zęby na ataku? Widać ślady ścierania się?
A atak ma ten moduł co trzeba do tej przekładni?
Po wyjęciu silnika jak wyglądają zęby na ataku? Widać ślady ścierania się?
Re: Od zera do Defendera
Nie, wszystko jest pięknie spasowane, wkładałem sam atak bez silnika i jest git. Żadnych oznak pracy na ataku i zębatkach planetarnych.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Od zera do Defendera
Ja znowu mam tą przekładnie i wszystko gładko chodzi. Jak założysz silnik do przekładni i spróbujesz pokręcić wałem między przekładnią a rozdzielaczem to idzie lekko czy topornie ? U mnie z podłączonym rozdzielaczem i 3 mostami obracam dwoma palcami bez żadnego kłopotu.
Re: Od zera do Defendera
Z kołami czy bez
U mnie z założonymi kołami też obracam tym wałem dwoma palcami ale nie jakoś super lekko, trochę siły trzeba użyć.
Wczoraj odjąłem po ok. 90g z każdego koła, ważą teraz jakieś 280g/szt. Zobaczymy czy to coś pomoże.
Re: Od zera do Defendera
no i cieszę się, że nie jestem sam w tym temacie ubolewając oczywiście nad faktem iż ten sam problem wszystkich nas dotyka.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Od zera do Defendera
W sprawie grzania się silnika ... nie wiem czy sprawdzaliście ale ja dzisiaj dłubałem przy przekładni i zauważyłem, że trybo ataku było dociśnięte do elementy obrotowego na którym są zamontowane satelity, trybo wcisnąłem głębiej na osi silnika o jakiś 1 mm i po testach wyszło, że silnik już tak bardzo się nie grzeje, jeszcze co muszę zrobić to spiłować oś silnika bo mam ślad po niej na elemencie z satelitami. U mnie grzanie do końca nie rozwiązane bo waga Ziła z pakietem 2S to 7.6 kg więc silnik ma co ciągnąć ... nadal czekam na nową przekładnie.
Re: Od zera do Defendera
sprawdziłem i faktycznie, w środku przekładni widać jakby ślad od wału silnika. Spiłowałem wał o 1mm, cofnąłem atak o 0,5mm, zobaczymy co będzie U mnie Def ważył 6kg, zdjąłem ok. 360g z kół to teraz zrzucił nieco wagi.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Od zera do Defendera
Mój model obecnie jeździ na kołach, które mają po 250 g i to takie optimum wg mnie.
Jeżeli silnik "klasyczny" 4 polowy, to raczej 45T i w górę. Tabeli przeliczeniowej na 5 polowy nie mam, ale jak dziś pisałem obecnie jeżdżę na 16T i przy modelu 5,5 kg spisuje się co najmniej dobrze.
Luzy technologiczne w przekładniach, to podstawa - możliwe, że "chińczyk" nie wykazał się tu precyzją, a planetarka to wyższa szkoła jazdy.
Jeżeli silnik "klasyczny" 4 polowy, to raczej 45T i w górę. Tabeli przeliczeniowej na 5 polowy nie mam, ale jak dziś pisałem obecnie jeżdżę na 16T i przy modelu 5,5 kg spisuje się co najmniej dobrze.
Luzy technologiczne w przekładniach, to podstawa - możliwe, że "chińczyk" nie wykazał się tu precyzją, a planetarka to wyższa szkoła jazdy.
Re: Od zera do Defendera
Defek dostanie nowy silniczek, tym razem 16T Surpass Hobby 540 Rocket Plus, ten "wzmocniony"