Jeep Rubicon
- Daro
- Adept / AT!
- Posty: 247
- Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
- Podziękował : 6 razy
Jeep Rubicon
Cześć wszystkim. Jako że przez rok przygody z rc trialem nazbierało się trochę gratów (właściwie to nie wiadomo skąd), pomyślałem że można by je złożyć w całość. Wybór padł na Rubicona w krótkiej budzie. Projekt nisko budżetowy, budowany dla czystej frajdy, choć z zachowaniem wytycznych klasy.
Pozdrawiam.
Specyfikacja
Buda Jeep Rubicon
Rama alu chińska (chyba)
Mosty Maverick scout
Regulator Maverick scout
Silnik szczotka
Przekładnia Maverick scout
Rozdzielacz 1:1.5
Servo chińczyk 20kg
Felgi stalowe beedlock
Pozdrawiam.
Specyfikacja
Buda Jeep Rubicon
Rama alu chińska (chyba)
Mosty Maverick scout
Regulator Maverick scout
Silnik szczotka
Przekładnia Maverick scout
Rozdzielacz 1:1.5
Servo chińczyk 20kg
Felgi stalowe beedlock
- Daro
- Adept / AT!
- Posty: 247
- Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
- Podziękował : 6 razy
Re: Jeep Rubicon
Pomyślałem sobie że dobrze by było zrobić jakiś progres modelarski, nie ograniczając się jedynie do poskladania gotowych elementów, stąd pomysł że zwężam mosty. Jako że pomysł pionierski nie jest, po przeglądaniu różnych garaży i sposobów zdecydowałem się na metodę opisaną przez Czayo, czyli spawanie plastiku lutownicą. Mosty skróciłem o 30mm uzyskując szerokość pin/pin ok156mm, dzięki temu koła idealnie mieszczą się w obrysie karoserii. Długość tylnych amorków skrócona o15mm poprzez montaż tulejki pozwoliła uniknąć ingerencji " blacharsko-tapicerskiej" w tylnej kanapie. Miałem plan obuć Jeepa w 113mm opony (bo się marnują w szufladzie), ale po wstępnej przymiarce są jednak za wielkie, finalnie najprawdopodobniej pojedzie na proline flat Iron 1.9.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Jeep Rubicon
Brzydkie te mosty,, a fe....
Za to konstruktor, modelarz pierwyj sort
Super że się tak rozwijasz - i teoretyznie i praktycznie
Teraz tylko przetestować gdzieś w przyjemnym miejscu i możemy się spiknąć pośmigać
:Y Tylko kiedy, hmmm
Za to konstruktor, modelarz pierwyj sort
Super że się tak rozwijasz - i teoretyznie i praktycznie
Teraz tylko przetestować gdzieś w przyjemnym miejscu i możemy się spiknąć pośmigać
:Y Tylko kiedy, hmmm
- Daro
- Adept / AT!
- Posty: 247
- Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
- Podziękował : 6 razy
Re: Jeep Rubicon
Dzięki Stachu, brzydkie, brzydkie właśnie dlatego zwężyłem ile się dało
A co Ty wogóle kombinujesz po nocy, pochwal się tu zaraz.
A co Ty wogóle kombinujesz po nocy, pochwal się tu zaraz.
- Daro
- Adept / AT!
- Posty: 247
- Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
- Podziękował : 6 razy
Re: Jeep Rubicon
Cześć.
Udało się znaleźć wolną chwilę i ożywić Rubicona. Początkowy układ napędu oparty na przekładni Mavericka nie zdał egzaminu i finalnie zamontowałem reduktor (prawie hpi) odkupiony od Sherrmana(dzięki) i chińską bezszczotke 17.5t sterowaną reglem tsky 120. Testów podjął się mój trzy letni naśladowca, także nie ma taryfy ulgowej. Póki co najsłabszym ogniwem okazał się wał łączący reduktor z rozdzielaczem, kąt pracy kardanów jest praktycznie krytyczny, narazie ukrecone dwa cieńkie wały traxxasa i jeden maverick, aktualnie założony grubas, czas pokaże czy to wystarczy. Teraz czas zabrać się za rozbieranie i malowanie budy.
Udało się znaleźć wolną chwilę i ożywić Rubicona. Początkowy układ napędu oparty na przekładni Mavericka nie zdał egzaminu i finalnie zamontowałem reduktor (prawie hpi) odkupiony od Sherrmana(dzięki) i chińską bezszczotke 17.5t sterowaną reglem tsky 120. Testów podjął się mój trzy letni naśladowca, także nie ma taryfy ulgowej. Póki co najsłabszym ogniwem okazał się wał łączący reduktor z rozdzielaczem, kąt pracy kardanów jest praktycznie krytyczny, narazie ukrecone dwa cieńkie wały traxxasa i jeden maverick, aktualnie założony grubas, czas pokaże czy to wystarczy. Teraz czas zabrać się za rozbieranie i malowanie budy.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Rubicon
Może nie pomoże w sposób istotny, ale nie zaszkodzi przerobić tulejkę na wałku reduktora. Kiedyś nawet zekranizowałem ten temat: http://rc-trial.pl/reduktor-hpi-konwers ... 14272.htmlDaro pisze:Póki co najsłabszym ogniwem okazał się wał łączący reduktor z rozdzielaczem, kąt pracy kardanów jest praktycznie krytyczny,
Taka zgnieciona jak na zdjęciu tulejka, na pewno powoduje, że yokes nie jest osadzony współosiowo i pracuje z biciem, co tylko może przyczyniać się do awarii wałów.
Może zrób połączenie reduktora z rozdzielaczem na dogbonie. Tam odległość pracy jest stała, więc rozsuwany wał jest niepotrzebny. Dogbon w połączeniu z 2 kielichami ma inną konstrukcję, dzięki temu sam "wał" jest dłuższy, a kąty pracy mniejsze. Kielichy zawsze można lekko spiłować na długości, by dogbon nie "przeskakiwał" na nacięciu pod pin główki dogbona.
No i można (jak jest miejsce) pochylić reduktor z silnikiem - wszystko jest na zdjęciach.
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Jeep Rubicon
Fajny mercedes na jednym ze zdjęć Ja też ukręcam tył w moim Rubiconie, za duży kąt dla cienkiego traxxasa.