Jeep Rubicon

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
Awatar użytkownika
Daro
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 247
Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
Podziękował : 6 razy

Jeep Rubicon

#1

Post autor: Daro »

Cześć wszystkim. Jako że przez rok przygody z rc trialem nazbierało się trochę gratów (właściwie to nie wiadomo skąd), pomyślałem że można by je złożyć w całość. Wybór padł na Rubicona w krótkiej budzie. Projekt nisko budżetowy, budowany dla czystej frajdy, choć z zachowaniem wytycznych klasy.
Pozdrawiam.

Specyfikacja
Buda Jeep Rubicon
Rama alu chińska (chyba)
Mosty Maverick scout
Regulator Maverick scout
Silnik szczotka
Przekładnia Maverick scout
Rozdzielacz 1:1.5
Servo chińczyk 20kg
Felgi stalowe beedlock
Załączniki
IMG_8719-960x957.jpg
IMG_20181104_194416-992x744.jpg
IMG_20181104_194352-992x744.jpg
IMG_20181104_194346-992x744.jpg
IMG_20181104_194333-992x744.jpg

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11536
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Jeep Rubicon

#2

Post autor: Radek »

:OK

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Rubicon

#3

Post autor: welna79 »

:VV
i to jest właściwy kierunek na dłuższe jesienne wieczory
Tak 3maj Daro ;)

Awatar użytkownika
Daro
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 247
Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
Podziękował : 6 razy

Re: Jeep Rubicon

#4

Post autor: Daro »

Pomyślałem sobie że dobrze by było zrobić jakiś progres modelarski, nie ograniczając się jedynie do poskladania gotowych elementów, stąd pomysł że zwężam mosty. Jako że pomysł pionierski nie jest, po przeglądaniu różnych garaży i sposobów zdecydowałem się na metodę opisaną przez Czayo, czyli spawanie plastiku lutownicą. Mosty skróciłem o 30mm uzyskując szerokość pin/pin ok156mm, dzięki temu koła idealnie mieszczą się w obrysie karoserii. Długość tylnych amorków skrócona o15mm poprzez montaż tulejki pozwoliła uniknąć ingerencji " blacharsko-tapicerskiej" w tylnej kanapie. Miałem plan obuć Jeepa w 113mm opony (bo się marnują w szufladzie), ale po wstępnej przymiarce są jednak za wielkie, finalnie najprawdopodobniej pojedzie na proline flat Iron 1.9.
Pozdrawiam.
Załączniki
IMG_20181103_071353-992x744.jpg
IMG_20181103_063928-992x744.jpg
IMG_20181103_075055-744x992.jpg
IMG_20181103_075728-992x744.jpg
IMG_20181111_151548-744x992.jpg
IMG_20181111_150925-744x992.jpg
IMG_20181104_201054-744x992.jpg
IMG_20181112_070359-992x744.jpg
IMG_20181112_071257-992x744.jpg
IMG_20181112_071505-992x744.jpg

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep Rubicon

#5

Post autor: welna79 »

Brzydkie te mosty,, a fe....
:D
Za to konstruktor, modelarz pierwyj sort :OK

Super że się tak rozwijasz - i teoretyznie i praktycznie
Teraz tylko przetestować gdzieś w przyjemnym miejscu i możemy się spiknąć pośmigać
:Y Tylko kiedy, hmmm

Awatar użytkownika
Daro
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 247
Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
Podziękował : 6 razy

Re: Jeep Rubicon

#6

Post autor: Daro »

:D Dzięki Stachu, brzydkie, brzydkie właśnie dlatego zwężyłem ile się dało :<>
A co Ty wogóle kombinujesz po nocy, pochwal się tu zaraz.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Jeep Rubicon

#7

Post autor: Gorg »

fajnie że spróbowałeś zwężania - zobaczymy jak to się będzie trzymało.

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Jeep Rubicon

#8

Post autor: czayo »

Darek :brawo

Awatar użytkownika
Sokół
Początkujący
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: 2018-04-18, 11:04
Imię: Aleks
Lokalizacja: Nowogard

Re: Jeep Rubicon

#9

Post autor: Sokół »

Kiedy ciąg dalszy ;)

Awatar użytkownika
Sokół
Początkujący
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: 2018-04-18, 11:04
Imię: Aleks
Lokalizacja: Nowogard

Re: Jeep Rubicon

#10

Post autor: Sokół »

:krzyk już długo nic nie było! czekam z niecierpliwością aż coś wsadziś Daro :)

Awatar użytkownika
Matys
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 390
Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Jeep Rubicon

#11

Post autor: Matys »

Brawo :brawo

Awatar użytkownika
dewu
Teoretyk
Posty: 241
Rejestracja: 2017-09-07, 00:33
Imię: Dominik
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Jeep Rubicon

#12

Post autor: dewu »

Rama chińska i cięta moją reką ;)

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Daro
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 247
Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
Podziękował : 6 razy

Re: Jeep Rubicon

#13

Post autor: Daro »

Cześć.
Udało się znaleźć wolną chwilę i ożywić Rubicona. Początkowy układ napędu oparty na przekładni Mavericka nie zdał egzaminu i finalnie zamontowałem reduktor (prawie hpi) odkupiony od Sherrmana(dzięki) i chińską bezszczotke 17.5t sterowaną reglem tsky 120.  Testów podjął się mój trzy letni naśladowca, także nie ma taryfy ulgowej. Póki co najsłabszym ogniwem okazał się wał łączący reduktor z rozdzielaczem, kąt pracy kardanów jest praktycznie krytyczny, narazie ukrecone dwa cieńkie wały traxxasa i jeden maverick, aktualnie założony grubas, czas pokaże czy to wystarczy. Teraz czas zabrać się za rozbieranie i malowanie budy.
Załączniki
IMG_20190922_182602-1000x750-750x563.jpg
IMG_20190928_121529-1000x750.jpg
IMG_20191001_094605-1000x750.jpg
IMG_20190924_202433-1000x750.jpg
IMG_20190928_121539-750x1000.jpg
IMG_20190928_121545-750x1000.jpg
IMG_20191001_094550-1000x750.jpg
IMG_20190922_182705-1000x750.jpg

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Jeep Rubicon

#14

Post autor: zotornik »

Daro pisze:Póki co najsłabszym ogniwem okazał się wał łączący reduktor z rozdzielaczem, kąt pracy kardanów jest praktycznie krytyczny,
Może nie pomoże w sposób istotny, ale nie zaszkodzi przerobić tulejkę na wałku reduktora. Kiedyś nawet zekranizowałem ten temat: http://rc-trial.pl/reduktor-hpi-konwers ... 14272.html
Taka zgnieciona jak na zdjęciu tulejka, na pewno powoduje, że yokes nie jest osadzony współosiowo i pracuje z biciem, co tylko może przyczyniać się do awarii wałów.

Może zrób połączenie reduktora z rozdzielaczem na dogbonie. Tam odległość pracy jest stała, więc rozsuwany wał jest niepotrzebny. Dogbon w połączeniu z 2 kielichami ma inną konstrukcję, dzięki temu sam "wał" jest dłuższy, a kąty pracy mniejsze.
ZOT_9988.JPG
ZOT_3105.JPG
Kielichy zawsze można lekko spiłować na długości, by dogbon nie "przeskakiwał" na nacięciu pod pin główki dogbona.
No i można (jak jest miejsce) pochylić reduktor z silnikiem - wszystko jest na zdjęciach.

Awatar użytkownika
Matys
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 390
Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
Imię: Marcin
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Jeep Rubicon

#15

Post autor: Matys »

Fajny mercedes na jednym ze zdjęć :OK Ja też ukręcam tył w moim Rubiconie, za duży kąt dla cienkiego traxxasa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Sport”