Wrangler Rubicon, czerwony diabeł by Luke

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#31

Post autor: zotornik »

Zaciekawił mnie ten błękitny odblask na szybach(pierwsze zdjęcie) - one fabrycznie mają takie niebieskie zabarwienie?

Koniecznie pasuje dodać nadkola, żeby bebeszki schować :OK

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#32

Post autor: luke_ »

Tak, one mają taki brzydki odcień niestety.

W ogóle to chińczyk trochę skopał spasowanie drzwi. A lakier wcale nie jest taki twardy jak producent obiecuje ;-)
Zobaczymy za kilka dni, powinien się utwardzić do zawodów.

Trzeba będzie go trochę ściorać na trasach.

Tak, nadkola będą. I chyba go ubrudzę, bo taki trochę zbyt ładny jest teraz. :-)

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#33

Post autor: luke_ »

Szybka próbna sesja w ogrodzie.
Pracuję nad mocowaniem budy i chciałem przypasować sobie wysokość.

błyszczący lakier zbiera odciski palców jak szalony ;)
20190526_155332-01.jpg
20190526_155403-01.jpg
20190526_155346-01.jpg

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#34

Post autor: luke_ »

siedzę w robocie i przy okazji conieco sobie dłubię przy czarnuchu, żeby w końcu jeździł.
Mocowanie budy powinno być gotowe jutro, jeśli nic mi nie wyskoczy.

tymczasem wrzuciłem na tył oświetlenie dodatkowe - będzie w wersji wyprawowej.
20190528_084755-01.jpg
jeszcze dostanie trochę szpeju i jakieś skalowe dodatki. Może nie będzie modelem do wygrywania zawodów w kategorii, ale bardziej mi zależy żeby był naprawdę fajnym modelem do jazdy :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#35

Post autor: zotornik »

Zapewne pisałeś, opony to Pro-Line(y)?

Kroczek za kroczkiem, dodatek za dodatkiem i ......................... będziesz przewracał się jak nasze TRX-y, ale ile radochy :OK

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#36

Post autor: Zbyszek »

zotornik pisze:Zapewne pisałeś, opony to Pro-Line(y)?

Kroczek za kroczkiem, dodatek za dodatkiem i ......................... będziesz przewracał się jak nasze TRX-y, ale ile radochy :OK

No chyba Twój Landek się przewraca :figa , bo moje Bronco nie :LOL .

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#37

Post autor: luke_ »

zotornik pisze:Zapewne pisałeś, opony to Pro-Line(y)?

Kroczek za kroczkiem, dodatek za dodatkiem i ......................... będziesz przewracał się jak nasze TRX-y, ale ile radochy :OK
opony chyba tak. Nawet nie jestem pewien.
Prawdopodobnie nie będą to najlepsze dostępne opony, ale wyglądają świetnie :)

tego przewracania się trochę obawiam, bo zaczynam się bawić w modelarza ;) ale straszną frajdę to sprawia. Będzie dobrze.
koła są dociążone i będę go jeszcze wyważał (przód muszę dociążyć, bo buda z tyłu ciężka). Zawodów nim nie wygram, ale radocha z jazdy będzie nie mniejsza niż tych, którzy zawody wygrywają, a o to właśnie chodzi. :odlot

najbardziej inspirują mnie filmy na tym kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=-kWTpUak9m0

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#38

Post autor: luke_ »

pobawiłem się trochę w aluminium i zrobiłem sobie ryflowane blachy na błotniki ;)
fender.jpg

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#39

Post autor: luke_ »

miałem chwilę, żeby to skręcić śrubami M2 dzisiaj :)
20190531_115844.jpg
jakbym schował koła w obrysie nadkoli to przy 21cm szerokości bym się u skalowych zmieścił ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek
Teoretyk
Posty: 1136
Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#40

Post autor: Zbyszek »

luke_ pisze:
zotornik pisze:Zapewne pisałeś, opony to Pro-Line(y)?

Kroczek za kroczkiem, dodatek za dodatkiem i ......................... będziesz przewracał się jak nasze TRX-y, ale ile radochy :OK
opony chyba tak. Nawet nie jestem pewien.
Prawdopodobnie nie będą to najlepsze dostępne opony, ale wyglądają świetnie :)

tego przewracania się trochę obawiam, bo zaczynam się bawić w modelarza ;) ale straszną frajdę to sprawia. Będzie dobrze.
koła są dociążone i będę go jeszcze wyważał (przód muszę dociążyć, bo buda z tyłu ciężka). Zawodów nim nie wygram, ale radocha z jazdy będzie nie mniejsza niż tych, którzy zawody wygrywają, a o to właśnie chodzi. :odlot

najbardziej inspirują mnie filmy na tym kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=-kWTpUak9m0

Czyli podsumowując , interesuje Cię klasa MWDP :D

I to ja rozumiem :friends :OK .

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#41

Post autor: luke_ »

Dzisiaj zaliczyłem pierwszą rolkę ;-)
20190609_230742-01_compress59.jpg
Generalnie tak jak się spodziewałem, amortyzatory i sprężyny na których jeździ lexanem, są zbyt miękkie dla twardego plastiku.
Całość się mocno przechyla na boki, przez co auto skłonne do rolek.

Pierwsza zmiana - będę wlewał olej 30WT do amorów, teraz mam 10WT Motula do zawieszeń motocyklowych i jest zbyt słabe tłumienie.
Druga zmiana - sprężyny. Niestety to mi podniesie cały model, bo w tej chwili po postawieniu na kołach, wyraźnie siada. To trochę komplikuje operację, bo nie chcę go podnosić.
Pewnie więc skrócę obudowy amorów oraz tloki, żeby to osiągnąć.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#42

Post autor: luke_ »

Fimliki się nie chciały pokazać kiedy pisałem z komórki.

Testy ogródkowe:

[youtube][/youtube]

i leśne.

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Wyraźnie widać, że tłumienie kompresji i odbicia jest zdecydowaie zbyt słabe a sprężyny za miękkie.
Na pewno będę próbował obniżyć całość przy twardszych sprężynach, żeby nie stał na szczudłach. Może czasem dla zabawy spróbuję większe koła wstawić :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#43

Post autor: zotornik »

Bardzo ładna rolka :OK

Poza zmianą oleju i sprężyn, możesz jeszcze pochylić amortyzatory /-\, to przy zachowaniu ich długości i skoku pozwala nieco obniżyć model.
Inna jest też nieco wówczas charakterystyka pracy amortyzatorów. W starym ciężkim Defku I stosowałem tę metodę i się sprawdzała, z tym, że miałem tam mocne amortyzatory od E-MAXXA, a ich długość wymuszała pochylenie.
DSC_3273_00001_01.jpg
U Ciebie pochylenie wymaga przesunięcia wieżyczek i/lub ich zmiany np. na coś w tym rodzaju:
HTB1dncWiYsrBKNjSZFpq6AXhFXa8.jpg

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#44

Post autor: luke_ »

Masz rację, myślałem o tym.
Ale mam już wycięcia na wieżyczki z tyłu i musiałbym wnętrze jeszcze pociąć żeby wieżyczki przesunąć.
Jeśli mi się nie uda odpowiedniego efektu inaczej osiągnąć, nie będzie wyjścia.

Awatar użytkownika
luke_
Teoretyk
Posty: 230
Rejestracja: 2019-04-02, 23:36
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrangler Rubicon, czarny diabeł by Luke

#45

Post autor: luke_ »

oryginalne amortyzatory axiala mają około 10mm zapasu na skrócenie.
Trzeba wywalić 1cm długości odbojnik i wstawić tulejkę dystansową w środku.
Właśnie przerobiłem, mają obecnie 80mm od oczka do oczka, przy takim samym ugięciu. Oczywiście w takiej sytuacji sprężyna jest twardsza.

Zobaczymy jak to się sprawdzi, jeszcze tylko bardziej gęsty olej, żeby mieć więcej tłumienia i chyba będzie dobrze bez kombinacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Sport”