AXIAL SCX 10 by ulatko
AXIAL SCX 10 by ulatko
Witam!!!!
No i stalo sie. Zabawki wessaly mnie jak dobre bagno.Na poczatek AXIAL SCX 10 w wersji Honcho Trial.
Zapraszam na relacje z budowy i z gory przepraszam za jakosc zdjec ale zaangazowanie w prace nie pozwolily uzywac niczego innego poza telefonem wyjetym z kieszeni.
Zaczalem jak instrukcja nakazuje od dyfrow i mostow.
Dalej poszly linki i waly, amortyzatory.
Potem skrzynia i juz szybciutko do finalnej wersji ramy z napedami.
Od kol zaczelo sie kombinowanie. I tak na kazda felge nawinalem 30g. cyny a potem dokleilem na tasmie dwustronnej paski olowiane /ze sklepu wedkarskiego/ o wadze okolo 90g. Waga calego kola wynosi po zlozeniu do kupy okolo 218-220g.
Nastepna kombinacja to serwo. Tower Pro MG995-moze nie z najwyzszej polki ale Wszystkie zebatki metalowe. Jazdy zweryfikuja konstrukcje.
Tutaj musialem przelozyc wyjscie kabli sterujacych. W oryginale gumka izolujaca z kablami wychodzi z boku serwa i troszke kolidowala z rama. Przelutowalem kabelki tak aby wystawaly do gory i wykonalem nowy otwor w dekielku serwa. Tym sposobem kable wychodza teraz w kierunku tylu ramy i mieszcza sie tam bez problemow.
Wersja pol-finalna, niepomalowana z silnikiem od wkretarki akumulatorowej i chinskim regulatorem z czkawka jakos jezdzila.
Potem nastapil zonk straszny z malowaniem a wlasciwie z ulepszaniem calkiem dobrego malowania, co spowodowalo zgryzienie sie farb i bez wdawania sie w szczegoly, koniecznosc pomalowania leksanu od zewnatrz. Coz pierwsze koty za ploty ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo i tak sobie wydumalem ze teraz jak sie bedzie model obijal i odrapywal z farby to spod spodu bedzie wylazilc czarny lakier, ktorym pomalowalem leksan od srodka. I bedzie mozna nanosic na te odrapania poprawki np. farba typu "minia" i powinien byc efekt takiej mocnej-uzywki.Patrz "Farmer"
W oczekiwaniu na Novaka dokleilem wzorem Wojtka 9000 oslony mostow i zatkalem dziurki w mostach, te do mocowania pior.
Wreszcie Novak dojechal i wykonalem mocowanie dla regulatora a odbiornik i regiel do wyciagarki powedrowaly do uszczelnionego pudelka oraz obnizylem troszke mocowanie pakietu.A na wode i bloto tradycyjne baloniki.
A na pocieszenie zlego malowania budy nabylem taka uzywana i mysle nad blizszym mi uczuciowo projekcie.
Teraz kilka uwag nowicjusza.
Mechanicznie jak dla mnie model wykonany bez zarzutu. Malowanie no coz, czlowiek na bledach sie uczy albo trzeba dokladnie czytac forum.
W temacie gotowego modelu to moim zdaniem pewne elementy bede musial dorobic w przyszlosci z alu zeby rame usztywnic. Sama podstawka na ESC i odbiornik juz duzo pomogla.
Co do elektroniki to na silniku z wkretarki Bosch i chinskim regulatorze model jezdzil ale niestety z czkawka. Po zmianie silnika i regulatora na Novaka w gre wchodzi tylko dobra aparatura. Na starej 27Mhz, pelno zaklocen i niemoznosc wysterowania najprostrzych parametrow. Sprawe definitywnie rozwazal mikrodbiornik wyjety z samolotu i Futaba 6EX.
Teraz pozostaje zabawa w ustawienia roznych dziwnych parametrow w trybie heli, chociaz na na ustawieniach samolotowych tez model bardzo dobrze jezdzi.
Mam jeszcze na koniec pytanie jak dziala wam hamulec w Novaku?
Zestroilem jak instrukcja nakazuje ESC z apka i na zjazdach mam tak ze bez gazu silnik chamuje tak jakby ABS w prawdziwym autku sie wlaczal.Oczywiscie na stromym nachyleniu. Przy jezdzie po plaskim przy naglym odjeciu gazu model staje prawie natychmiast w miejscu.
Chyba teraz na tyle i do zobaczenia w terenie.
Pozdro!!!!
No i stalo sie. Zabawki wessaly mnie jak dobre bagno.Na poczatek AXIAL SCX 10 w wersji Honcho Trial.
Zapraszam na relacje z budowy i z gory przepraszam za jakosc zdjec ale zaangazowanie w prace nie pozwolily uzywac niczego innego poza telefonem wyjetym z kieszeni.
Zaczalem jak instrukcja nakazuje od dyfrow i mostow.
Dalej poszly linki i waly, amortyzatory.
Potem skrzynia i juz szybciutko do finalnej wersji ramy z napedami.
Od kol zaczelo sie kombinowanie. I tak na kazda felge nawinalem 30g. cyny a potem dokleilem na tasmie dwustronnej paski olowiane /ze sklepu wedkarskiego/ o wadze okolo 90g. Waga calego kola wynosi po zlozeniu do kupy okolo 218-220g.
Nastepna kombinacja to serwo. Tower Pro MG995-moze nie z najwyzszej polki ale Wszystkie zebatki metalowe. Jazdy zweryfikuja konstrukcje.
Tutaj musialem przelozyc wyjscie kabli sterujacych. W oryginale gumka izolujaca z kablami wychodzi z boku serwa i troszke kolidowala z rama. Przelutowalem kabelki tak aby wystawaly do gory i wykonalem nowy otwor w dekielku serwa. Tym sposobem kable wychodza teraz w kierunku tylu ramy i mieszcza sie tam bez problemow.
Wersja pol-finalna, niepomalowana z silnikiem od wkretarki akumulatorowej i chinskim regulatorem z czkawka jakos jezdzila.
Potem nastapil zonk straszny z malowaniem a wlasciwie z ulepszaniem calkiem dobrego malowania, co spowodowalo zgryzienie sie farb i bez wdawania sie w szczegoly, koniecznosc pomalowania leksanu od zewnatrz. Coz pierwsze koty za ploty ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo i tak sobie wydumalem ze teraz jak sie bedzie model obijal i odrapywal z farby to spod spodu bedzie wylazilc czarny lakier, ktorym pomalowalem leksan od srodka. I bedzie mozna nanosic na te odrapania poprawki np. farba typu "minia" i powinien byc efekt takiej mocnej-uzywki.Patrz "Farmer"
W oczekiwaniu na Novaka dokleilem wzorem Wojtka 9000 oslony mostow i zatkalem dziurki w mostach, te do mocowania pior.
Wreszcie Novak dojechal i wykonalem mocowanie dla regulatora a odbiornik i regiel do wyciagarki powedrowaly do uszczelnionego pudelka oraz obnizylem troszke mocowanie pakietu.A na wode i bloto tradycyjne baloniki.
A na pocieszenie zlego malowania budy nabylem taka uzywana i mysle nad blizszym mi uczuciowo projekcie.
Teraz kilka uwag nowicjusza.
Mechanicznie jak dla mnie model wykonany bez zarzutu. Malowanie no coz, czlowiek na bledach sie uczy albo trzeba dokladnie czytac forum.
W temacie gotowego modelu to moim zdaniem pewne elementy bede musial dorobic w przyszlosci z alu zeby rame usztywnic. Sama podstawka na ESC i odbiornik juz duzo pomogla.
Co do elektroniki to na silniku z wkretarki Bosch i chinskim regulatorze model jezdzil ale niestety z czkawka. Po zmianie silnika i regulatora na Novaka w gre wchodzi tylko dobra aparatura. Na starej 27Mhz, pelno zaklocen i niemoznosc wysterowania najprostrzych parametrow. Sprawe definitywnie rozwazal mikrodbiornik wyjety z samolotu i Futaba 6EX.
Teraz pozostaje zabawa w ustawienia roznych dziwnych parametrow w trybie heli, chociaz na na ustawieniach samolotowych tez model bardzo dobrze jezdzi.
Mam jeszcze na koniec pytanie jak dziala wam hamulec w Novaku?
Zestroilem jak instrukcja nakazuje ESC z apka i na zjazdach mam tak ze bez gazu silnik chamuje tak jakby ABS w prawdziwym autku sie wlaczal.Oczywiscie na stromym nachyleniu. Przy jezdzie po plaskim przy naglym odjeciu gazu model staje prawie natychmiast w miejscu.
Chyba teraz na tyle i do zobaczenia w terenie.
Pozdro!!!!
Ostatnio zmieniony 2010-05-27, 22:36 przez ulatko, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11189
- Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Pomerania
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: AXIAL SCX 10 by ulatko
Jest dobrzeulatko pisze: Mam jeszcze na koniec pytanie jak dziala wam hamulec w Novaku?
Zestroilem jak instrukcja nakazuje ESC z apka i na zjazdach mam tak ze bez gazu silnik chamuje tak jakby ABS w prawdziwym autku sie wlaczal.Oczywiscie na stromym nachyleniu. Przy jezdzie po plaskim przy naglym odjeciu gazu model staje prawie natychmiast w miejscu.
Chyba teraz na tyle i do zobaczenia w terenie.
Pozdro!!!!
Drag break ustaw sobie na najniższy %
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ulatko> Fajna foto-relacja z budowy
Wydaje się, że wszystko poszło Ci dość gładko - gratuluję! Kurcze czy tylko ja się tak męczyłem z poskładaniem krzyżaków??! Teraz zostało Ci już tylko porysować karoserię w boju - to powinien być przyjemny etap "wykańczania" modelu Co do hamulca... pewnie każdy ustawia tak jak mu pasuje. Ja mam chyba na 2 lub 3 (mignięcia) i przy dociążonym modelu daje to spokojny, raczej wolny zjazd w dół na ostrych stokach.
Liczę na wspólne trialowanie niebawem. Pozdrawiam :W
Wydaje się, że wszystko poszło Ci dość gładko - gratuluję! Kurcze czy tylko ja się tak męczyłem z poskładaniem krzyżaków??! Teraz zostało Ci już tylko porysować karoserię w boju - to powinien być przyjemny etap "wykańczania" modelu Co do hamulca... pewnie każdy ustawia tak jak mu pasuje. Ja mam chyba na 2 lub 3 (mignięcia) i przy dociążonym modelu daje to spokojny, raczej wolny zjazd w dół na ostrych stokach.
Liczę na wspólne trialowanie niebawem. Pozdrawiam :W
Ano przedobrzylem. Wzialem pierwsza lepsza w miare ladna kolorystycznie farbe z polki i pomalowalem. Niestety nie byla to jakas bardzo szybko schnaca a mnie cisnienie roslo zeby model juz byl gotowy i sie porobily zacieki. Ale jak patrzylem na bude od swiatla to bylo pieknie. Ale pod swiatlo troche te zacieki przeswitywaly przez leksan.To sobie wymyslilem zeby czarny mat na czerwony polozyc i bedzie git.No i bylo .Git sie farby pogryzly i zaczelo sie mycie w panice, czym bylo pod reka.NoName pisze:Super Wypas
Pisz co tam z malowaniem skopales Bo wlasnie sie za to biore
Pozdro
O farby to Wojtka9000 pytaj bo ostatnio jakis mial plan co do malowania leksanu. Z tego co ja widzialem to ten czarny mat ktory potem polozylem od wewnatrz to byl Dupli Color i ladnie kryl. Ale podstawowa zasada to zanim jakies warstwy bedziesz tworzyl to sprawdz reakcje farb na siebie gdzies poza modelem.
Rozumiem ze chodzi o te mrugniecia zielonej diody w regulatorze, po przestawieniu drazka gazu max do tylu? No chyba ze zle rozumiewojtek9000 pisze:Ulatko> Fajna foto-relacja z budowy
Wydaje się, że wszystko poszło Ci dość gładko - gratuluję! Kurcze czy tylko ja się tak męczyłem z poskładaniem krzyżaków??! Teraz zostało Ci już tylko porysować karoserię w boju - to powinien być przyjemny etap "wykańczania" modelu Co do hamulca... pewnie każdy ustawia tak jak mu pasuje. Ja mam chyba na 2 lub 3 (mignięcia) i przy dociążonym modelu daje to spokojny, raczej wolny zjazd w dół na ostrych stokach.
Liczę na wspólne trialowanie niebawem. Pozdrawiam :W
Aaaa a z krzyzakami to troszke podgrzalem w dloniach, posmarowalem i wskoczyly
- wojtek9000
- Adept / AT!
- Posty: 551
- Rejestracja: 2009-09-22, 11:00
- Imię:
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Nie o to mi chodziło. To o czym piszesz to "one touch setup", który robisz na początku dla wstępnego ustawienia regulatora. Ja miałem na myśli regulacje które możesz robić później, np. ustawić krzywą charakterystykę gazu zamiast liniowej, lub wyregulować "drag brake" czyli siłę hamowania silnikiem. Ilość mignięć zależy wtedy od ustawionego poziomu hamowania. Trudno to wytłumaczyć w paru słowach. Jakbyś miał z tym problem to pisz na PW lub zadzwoń.ulatko pisze:Rozumiem ze chodzi o te mrugniecia zielonej diody w regulatorze, po przestawieniu drazka gazu max do tylu? No chyba ze zle rozumiewojtek9000 pisze:Ulatko> Fajna foto-relacja z budowy
Wydaje się, że wszystko poszło Ci dość gładko - gratuluję! Kurcze czy tylko ja się tak męczyłem z poskładaniem krzyżaków??! Teraz zostało Ci już tylko porysować karoserię w boju - to powinien być przyjemny etap "wykańczania" modelu Co do hamulca... pewnie każdy ustawia tak jak mu pasuje. Ja mam chyba na 2 lub 3 (mignięcia) i przy dociążonym modelu daje to spokojny, raczej wolny zjazd w dół na ostrych stokach.
Liczę na wspólne trialowanie niebawem. Pozdrawiam :W
Aaaa a z krzyzakami to troszke podgrzalem w dloniach, posmarowalem i wskoczyly
P.S.
Ciepłe masz łapki skoro to wystarczyło Ja musiałbym moje wały napędowe chyba wrzucić do ogniska żeby się poddały bez walki
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11534
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Wojtek, to i ja sobie pozwole do Ciebie odezwac jak bede programowal rygielwojtek9000 pisze: Nie o to mi chodziło. To o czym piszesz to "one touch setup", który robisz na początku dla wstępnego ustawienia regulatora. Ja miałem na myśli regulacje które możesz robić później, np. ustawić krzywą charakterystykę gazu zamiast liniowej, lub wyregulować "drag brake" czyli siłę hamowania silnikiem. Ilość mignięć zależy wtedy od ustawionego poziomu hamowania. Trudno to wytłumaczyć w paru słowach. Jakbyś miał z tym problem to pisz na PW lub zadzwoń.
Dzieki ulatko za info z tym malowaniem, ale to nie powinienem miec problemu wszystkie farby jednej marki Ultimate Racing do lexanu. Tylko nie wiem czy jest ok ze najpierw zrobilem wszystkie otwory i wyciolem okna, ale nie nie wyobrazam sobie zeby pozniej po malowaniu skalpelem wycinac
Pozdro
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13467
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Witam i gratuluję modelu.
Wszelkie przygody są solą /bynajmniej nie w oku / która czyni nasze prace mniej nudnymi.
Jak sam napisałeś większość wyjdzie w "praniu" i o ot też w tej zabawie chodzi
p.s. NoName - instrukcji żadnej do malowania lexanu nie widziałeś ?
w 90% karoserii lexanowych w komplecie masz naklejki do maskowania okien na czas malowania, w podobny sposób możesz maskować inne elementy, gdy karoseria nie jest jednobarwna
p.s. ulatko - a tak zapytam "złośliwie", zanim pomalowałeś karoserię z zewnątrz, to ściągnąłeś folię ochronną ?
linki do instrukcji malowania lexanu
http://www.rcauto.pl/modules.php?name=C ... age&pid=19
http://www.rcauto.pl/modules.php?name=C ... age&pid=20
http://video.google.pl/videosearch?hl=p ... CBIQqwQwAA#
rodzime tematy poruszające to zagadkowe zagadnienie
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1374
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1805
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=2250
p.s. do NOVAK-a, w razie potrzeby, również służę pomocą
Wszelkie przygody są solą /bynajmniej nie w oku / która czyni nasze prace mniej nudnymi.
Jak sam napisałeś większość wyjdzie w "praniu" i o ot też w tej zabawie chodzi
p.s. NoName - instrukcji żadnej do malowania lexanu nie widziałeś ?
w 90% karoserii lexanowych w komplecie masz naklejki do maskowania okien na czas malowania, w podobny sposób możesz maskować inne elementy, gdy karoseria nie jest jednobarwna
p.s. ulatko - a tak zapytam "złośliwie", zanim pomalowałeś karoserię z zewnątrz, to ściągnąłeś folię ochronną ?
linki do instrukcji malowania lexanu
http://www.rcauto.pl/modules.php?name=C ... age&pid=19
http://www.rcauto.pl/modules.php?name=C ... age&pid=20
http://video.google.pl/videosearch?hl=p ... CBIQqwQwAA#
rodzime tematy poruszające to zagadkowe zagadnienie
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1374
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1805
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=2250
p.s. do NOVAK-a, w razie potrzeby, również służę pomocą
W temacie programowania apki to tez pewnie sie na korepetycje zglosze albo heli-pilotow dopytam. Te rozne dziwne pojecia w instrukcji do mojej Futaby to troche czarna magia. Nie ma to jak samolot na szczotkowym silniku, wsiadac i latac. No prawie. Albo programator do bezszczotki.
Co do malowania i wycinania to lepiej sie mnie nie pytac bom przypadek szczegolny .
Otworow okiennych nie planowalem robic wiec maskowalem tylko. A wycinanie to doswiadczen brak.
A folie zabezpieczajaca ????????? Chyba zdjalem :?
A sam Novak to juz chyba rozgryziony. Pozostaja tematy jak pisalem z apka. Teraz na trybie samolotowym jezdzi jak dla mnie super. Dzieki za chec pomocy
Dobrze ze nie kupilem smiglowca. Mogloby sie to zle skonczyc dla mnie lub otoczenia :x
Co do malowania i wycinania to lepiej sie mnie nie pytac bom przypadek szczegolny .
Otworow okiennych nie planowalem robic wiec maskowalem tylko. A wycinanie to doswiadczen brak.
A folie zabezpieczajaca ????????? Chyba zdjalem :?
A sam Novak to juz chyba rozgryziony. Pozostaja tematy jak pisalem z apka. Teraz na trybie samolotowym jezdzi jak dla mnie super. Dzieki za chec pomocy
Dobrze ze nie kupilem smiglowca. Mogloby sie to zle skonczyc dla mnie lub otoczenia :x
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11534
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Ale ja wyciolem boczne, bo chce bez okien naklejki maskujace sa i mam jeszcze jak by co FASMASK.zotornik pisze: p.s. NoName - instrukcji żadnej do malowania lexanu nie widziałeś ?
w 90% karoserii lexanowych w komplecie masz naklejki do maskowania okien na czas malowania, w podobny sposób możesz maskować inne elementy, gdy karoseria nie jest jednobarwna
MAM CIE
Ps. Sorry za offtopa
Pozdro
Zgadzam sie Defek calkiem ladny. Linki dorobie nowe, zeby w razie zmian nastroju mozna bylo przelozyc bude.
Smarowidlo do mostow i skrzyni to co bylo w zestawie.
Nie mam teraz jak fotek zrobic ale klosze lamp przednich troche taki lejek przypominaja i wydaje sie ze w koncowke lejka mozna bedzie jakies ledy wsadzic. Od srodka nawet znosnie pochromowane. Lampki z tylu tez sie chyba da na ledy zrobic ale te najmniejsze.
Cale wnetrze defka chyba wyleci bo jak przymierzalem to nie miesci sie skrzynia axialowa i zebatka odbiorcza.
Ze srodkiem ciezkosci po obnizeniu pakietu nie mam doswiadczen wiec chetnie przy okazji porownam z innym modelem nie zmodyfikowanym.
Nizej pakiet nie zejdzie bo serwo przy pelnym ugieciu amortyzatorow nie pusci.
Smarowidlo do mostow i skrzyni to co bylo w zestawie.
Nie mam teraz jak fotek zrobic ale klosze lamp przednich troche taki lejek przypominaja i wydaje sie ze w koncowke lejka mozna bedzie jakies ledy wsadzic. Od srodka nawet znosnie pochromowane. Lampki z tylu tez sie chyba da na ledy zrobic ale te najmniejsze.
Cale wnetrze defka chyba wyleci bo jak przymierzalem to nie miesci sie skrzynia axialowa i zebatka odbiorcza.
Ze srodkiem ciezkosci po obnizeniu pakietu nie mam doswiadczen wiec chetnie przy okazji porownam z innym modelem nie zmodyfikowanym.
Nizej pakiet nie zejdzie bo serwo przy pelnym ugieciu amortyzatorow nie pusci.