Jeep CJ Patriot

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Jeep CJ Patriot

#1

Post autor: Gorg »

W klasie sport zwłaszcza na Śląsku wiele się dzieje. Ludzie nie dość, że coraz lepiej jeżdżą to i modele są coraz bardziej dopracowane.
Postanowiłem więc rozpocząć nowy projekt modelu do tej klasy podglądając współczesne konstrukcje.
Wstępna Specyfikacja:
1.Karoseria – Jeep CJ – nie znam producenta, wygrałem na Reconie
2. Mosty – Yota II
3. Przekładnia – MST
4. Wały – prawdopodobnie Traxxas
5. Silnik – szczotka 35/45/55 T – wyjdzie na testach
6. Amortyzatory – G-made G-TRANSITION Shock lub inne
7. Rama – kopia Axiala z włókna węglowego
8. Wyciągarka – serwo Tower Pro sterowana mikroserwem i przełącznikiem 3-pozycyjnym
9. Regulator– Quicrun 1060
11. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
12. Opony i felgi  – felgi aluminiowe badlock i opony Louise CR-Champ
13. BEC  6V 5A
14. Rod-end – Traxxas
16. Akumulator – Zippi 2200 mAh 3S
17. Elementy: gaśnica, hi-lift, trapy, butelka, oświetlenie dachowe, cb-radio - projekt własny, drukowany.
18. Wnętrze – Tamyja z modelu rally

Parę wyjaśnień do moich decyzji:
1. Opony są za duże do klasy Sport według regulaminu ogólnopolskiego ale zgodne według regulaminu śląskiego dlatego pod takie koła będę budował model a na ogólnopolskie będę zmieniał koła na mniejsze.
2. Mam dylemat co do amortyzatorów ponieważ g-made i wszystkie inne z wewnętrzna sprężyną ładnie wyglądają ale nie trzymają oleju w środku. A moje najnowsze doświadczenia mówią że przy długich amorach tłumienie olejem jest istotne ponieważ inaczej model gibie się na boki i ma większe tendencje do rolki. Dlatego być może użyję amorów z traxxasa Rusler które pod tym względem są OK i do nich można zakupić na Hobbykingu 4 rodzaje twardości sprężyn. Albo też użyję amorów Turnigy które zaryzykowałem i zakupiłem na Hobbykingu ponieważ wyglądają konkretnie i mają dużo części zamiennych (może ten chińczyk nie będzie ciekł)
3. Napęd 3S bo daje dużego kopa w górnym zakresie obrotów ale też pozostaje mocny i stabilny dół – uwaga ta nie dotyczy silników bezszczotkowych sensorowych bo w nich traci się spokojny i powolny dół (to moje doświadczenie po przetestowaniu silników 17,5T i regulatoró z HK
4. Mosty Yota II – ogólnie można by zaryzykować stwierdzenie że za słabe do tak dużych kół i planowanych przeciwważeń, ale moje już są po remoncie. Oryginalne zębatki zjadło po 2 latach intensyfikowanego użytkowania i teraz wstawiłem „super mocne” - co do obudowy – zobaczymy. Zastosowałem je bo maja malutką i fajnie umieszczoną gruszkę oraz łatwo prześlizgujące się po przeszkodzie obudowy. Szerokość z hexami 7 mm i tymi felgami i oponami to 225 mm czyli da mnie super.
5. Wyciągarka z serwa bo mocna a sterowanie mechaniczne poprzez zmianę biegunowości i naciskanie mikroserwa na przełącznik. Przetestowane przez mnie i niezawodne – wszystkie moduły elektroniczne do sterowania wcześniej lub później padają.
7. Rama taka bo fajny materiał. Nie ma wieżyczek amorów ale zakupiłem wieżyczki z włókna do modelu driftowoza Sacura i zamierzam je przeciąć i zastosować jako wieżyczki amorów – będzie śliczny barokowy wygląd.
8. Aby nie obciążać modelu wnętrzem zrobione będzie z gotowego kokpitu firmy Tamyja.
9. Nazwa taka bo zamierzam Jeepa pomalować na flagę amerykańską :D

No to tyle i powoli do przodu,
Załączniki
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#2

Post autor: RC-Nennox »

Zapowiada się ciekawy projekt!
Będę śledził :)

Awatar użytkownika
welna79
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4099
Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
Imię: Stasiu, Staszek
Lokalizacja: Gród Kraka
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#3

Post autor: welna79 »

Gorg, opis :ok wzorowo rozpoczęty garaż.
Siadam w pierwszym rzędzie i wyczekuję kolejnych kroków.
Choć troszeczkę mnie wystraszyłeś z pomysłem malowania, ale przypomniałem sobie że żart masz dobry,
to i pewnie poleciałeś z pomysłem żeby nas nastraszyć dla "beki" :LOL

Co do mostów z tymi kołami - faktycznie wygląda to dość nieproporcjoalnnie - koła są wielkie :jaw
Będzie ciekawie ;)
Powodzenia
:W

Awatar użytkownika
michalp1978
Teoretyk
Posty: 581
Rejestracja: 2015-03-18, 21:29
Imię: michał
Lokalizacja: katowice

Re: Jeep CJ Patriot

#4

Post autor: michalp1978 »

Extra, kolejny cj :OK

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2641
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#5

Post autor: Jakoob »

Jak taka buda wygląda, to twarda skorupa?

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#6

Post autor: Gorg »

buda to leksan ale dosyć gruby. a może i nie leksan tylko jakiś inny materiał.
Z tego co wiem robią to chłopaki w warunkach warsztatowych nie jakoś mocno komercyjnie. Chyba Nennox coś od nich kiedyś kupował.
Karoseria którą mam jest zapadnięta na masce i nierówno oddane są boki więc nie sądzę aby to była dobra podstawa do budowy modelu - ja ją użyję bo darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy ;-)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#7

Post autor: Radek »

pewnie będzie super :OK

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#8

Post autor: RC-Nennox »

Tak mi się wydawało, że to Wloska buda :)
U nich to służy głównie na przykrywkę do compcrawlera by wyglądał bardziej cywilnie ;)
Na włoskich modelach naprawdę nie wiele z tej budy zostaje ;)

Awatar użytkownika
jachttom
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 161
Rejestracja: 2016-10-31, 22:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#9

Post autor: jachttom »

Zapowiada się fajnie i bardzo ciekawie ( kolor budy ). Kibicuję. :frank

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#10

Post autor: Gorg »

RC-Nennox pisze:Tak mi się wydawało, że to Wloska buda :)
U nich to służy głównie na przykrywkę do compcrawlera by wyglądał bardziej cywilnie ;)
Na włoskich modelach naprawdę nie wiele z tej budy zostaje ;)

możesz podać jakiegoś linka do zdjęcia z ta budą - dla inspiracji :D

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#11

Post autor: RC-Nennox »

Gorgu nie wiem czy się to tobie spodoba :P
https://static.wixstatic.com/media/9173 ... d2fa2.webp

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#12

Post autor: Gorg »

Faktycznie nie bardzo mi podeszła taka wersja, ale za to opony są super. Wie ktoś może co to za opony te kolce?
Mam takie proline w buggy 1:8 i tam nazywają się Badlands

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#13

Post autor: RC-Nennox »

Oponki są na pewno pocięte i zwężone :)
Tak się buduje modele za granicą :P to jest praktycznie compcrawler ukryty pod namiastką budy :P Ale jak to jeździ, pionowe ściany czy sufity to dla niego pikuś :)

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#14

Post autor: Gorg »

Powoli do przodu.
Podwozie praktycznie złożone. Tylna wierzyczka amortyzatora zostanie wymieniona na taką jak z przodu aby było estetyczniej.
Pod przekłądnie zaprojektowałem i wydrukowałem specjalną płytę.
Tylny wał to traxxas pomieszany z scoutem zaś przedni to połączenie popsutego kiedyś wału z Axiala Yeti z częściami z axiala wraitha ;)

Zderzaki zaprojektowane specjalnie po ten model.
Wyciągarka robi jako atrapa - w środku będzie wyciągarka z serwa.
Mocowanie będzie na słupkach ale nie spinkami.

Aby uzyskać rozstaw osi 310 mm niestety przednia oś wychodzi trochę do przodu.
Załączniki
IMG_1050.jpg
IMG_1049.jpg
IMG_1048.jpg
IMG_1047.jpg
IMG_1046.jpg
IMG_1043.jpg
IMG_1040.jpg
IMG_1039.jpg
IMG_1038.jpg

Awatar użytkownika
KrzysiekB
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 475
Rejestracja: 2016-02-07, 20:48
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Jeep CJ Patriot

#15

Post autor: KrzysiekB »

Wygląda ciekawie, czekam na pierwsze próby w terenie.
Powodzenia w budowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Sport”