Axial SCX10 Rubicon
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Axial SCX10 Rubicon
Czas zacząć przygotowania do kolejnego sezonu, pierwszy śnieg już spadł. Otwieram swój pierwszy garaż, więc proszę o wyrozumiałość
Model to tytułowy Axial SCX10 posiadający:
-Silnik szczotkowy Saturn 35T
-Serwo Turnigy TGY-4409MD
-opony Swamper 115x44
-Regulator Wodoodporny (brak informacji o modelu)
-Aparatura Axial Ax-3 2-kanaly
-Wyciągarka sterowana z aparatury za pomocą ,,gazu"
Model na razie praktycznie w stanie, w jakim go kupiłem. Startował na Reconie G6, więc pewnie znany dla wielu osób.
Jedyne co zmieniłem to zębatkę w centralnej przekładni (AX80010) oraz długość linek mającą wpływ na ustawienie mostów. Wał napędowy wchodził do mostu praktycznie w linii prostej. Teraz kąt wału napędowego względem wyjścia z przekładni centralnej jest równy kątowi wejścia do mostu napędowego.
Model to tytułowy Axial SCX10 posiadający:
-Silnik szczotkowy Saturn 35T
-Serwo Turnigy TGY-4409MD
-opony Swamper 115x44
-Regulator Wodoodporny (brak informacji o modelu)
-Aparatura Axial Ax-3 2-kanaly
-Wyciągarka sterowana z aparatury za pomocą ,,gazu"
Model na razie praktycznie w stanie, w jakim go kupiłem. Startował na Reconie G6, więc pewnie znany dla wielu osób.
Jedyne co zmieniłem to zębatkę w centralnej przekładni (AX80010) oraz długość linek mającą wpływ na ustawienie mostów. Wał napędowy wchodził do mostu praktycznie w linii prostej. Teraz kąt wału napędowego względem wyjścia z przekładni centralnej jest równy kątowi wejścia do mostu napędowego.
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
no i zrobił się trochę chaos. Miała być inna kolejność zdjęć... Teraz to najlepiej oglądać zdjęcia od ostatniego. :wall
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Axial SCX10 Defender
Poprawiłem kolejność fotek...
O rozmieszczeniu fotek można decydować w trakcie ich dodawania lub już po dołączeniu wszystkich załączników, do tego służy przycisk "Wstaw w linii" znajdujące się tuż nad okienkiem w którym dodajesz pliki załączników: Jeśli nie wskażesz gdzie fotki mają być umieszczone i w jakiej kolejności, to zostają dodane poniżej ostatniego wiersza tekstu wiadomości, w odwrotnej kolejności niż zostały dodane.
Nie pytaj mnie dlaczego w odwrotnej , bo pojęcia nie mam.
Czyli opcja dla leniwych: wstawiać w kolejności odwrotnej, wtedy bez umieszczania w tekście pojawią się w prawidłowej kolejności poniżej tekstu wiadomości.
Co do modelu:
Jeśli chcesz odbudować "grill" to ten od trx'a może będzie pasował - mogę Ci to sprawdzić jeśli chcesz.
Mocowanie karoserii pozostawiasz tak jak było, na słupkach?
Malowanie z zewnątrz będzie OK, postarzanie również, za to co do pordzewiałej karoserii, to bym uważał, w końcu defek panele miał aluminiowe - korodowały głównie w miejscach styku ze stalą.
Oczywiście, to jest istotne tylko wtedy, gdy chcesz trzymać się "realiów".
O rozmieszczeniu fotek można decydować w trakcie ich dodawania lub już po dołączeniu wszystkich załączników, do tego służy przycisk "Wstaw w linii" znajdujące się tuż nad okienkiem w którym dodajesz pliki załączników: Jeśli nie wskażesz gdzie fotki mają być umieszczone i w jakiej kolejności, to zostają dodane poniżej ostatniego wiersza tekstu wiadomości, w odwrotnej kolejności niż zostały dodane.
Nie pytaj mnie dlaczego w odwrotnej , bo pojęcia nie mam.
Czyli opcja dla leniwych: wstawiać w kolejności odwrotnej, wtedy bez umieszczania w tekście pojawią się w prawidłowej kolejności poniżej tekstu wiadomości.
Co do modelu:
Jeśli chcesz odbudować "grill" to ten od trx'a może będzie pasował - mogę Ci to sprawdzić jeśli chcesz.
Mocowanie karoserii pozostawiasz tak jak było, na słupkach?
Malowanie z zewnątrz będzie OK, postarzanie również, za to co do pordzewiałej karoserii, to bym uważał, w końcu defek panele miał aluminiowe - korodowały głównie w miejscach styku ze stalą.
Oczywiście, to jest istotne tylko wtedy, gdy chcesz trzymać się "realiów".
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
Dziękuję za informację i zmianę kolejności.
Jeżeli chodzi o słupki to wolałbym ich nie mieć. Postaram się podkleić otwory włóknem szklanym od spodu i dam od góry jakąś szpachlę przed malowaniem. Jeżeli polecasz inne rozwiązanie to z chęcią wysłucham rady. Karoseria jest trochę elastyczna i obawiam się, żeby szpachla nie odpadła. Co do innego mocowania to jeszcze nie myślałem jak je rozwiązać. Karoseria ma na całej powierzchni spękany lakier i tutaj pojawia się pytanie, czy to szlifować? Chemii chyba raczej nie mogę zastosować. Szpachli na boki dać nie mogę, ponieważ są one elastyczne.
"Grill" myślałem robić z gęstej siatki, ale gotowiec jest fajnym pomysłem.
W temat korozji tego modelu się nie zagłębiałem, trafna uwaga z panelami aluminiowymi. Zastanowię się jak to rozwiązać bo jest chęć posiadania mocno sfatygowanego, zardzewiałego trialowca.
Jeżeli chodzi o słupki to wolałbym ich nie mieć. Postaram się podkleić otwory włóknem szklanym od spodu i dam od góry jakąś szpachlę przed malowaniem. Jeżeli polecasz inne rozwiązanie to z chęcią wysłucham rady. Karoseria jest trochę elastyczna i obawiam się, żeby szpachla nie odpadła. Co do innego mocowania to jeszcze nie myślałem jak je rozwiązać. Karoseria ma na całej powierzchni spękany lakier i tutaj pojawia się pytanie, czy to szlifować? Chemii chyba raczej nie mogę zastosować. Szpachli na boki dać nie mogę, ponieważ są one elastyczne.
"Grill" myślałem robić z gęstej siatki, ale gotowiec jest fajnym pomysłem.
W temat korozji tego modelu się nie zagłębiałem, trafna uwaga z panelami aluminiowymi. Zastanowię się jak to rozwiązać bo jest chęć posiadania mocno sfatygowanego, zardzewiałego trialowca.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Axial SCX10 Defender
Co do mocowania bez słupków, to kiedyś udało mi się to prosto rozwiązać w moim dingo, jednym z pierwszych modeli trialowych, zerknij do garażu:
dingo
Przykręciłem kątownik aluminiowy do elementów ramy i zderzaka, a leksan przytwierdziłem do kątownika śrubkami m3, dwie z przodu i 2 z tyłu.
Śruby z przodu są praktycznie niewidoczne, te tyle widać, ale nie rzucają się tak w oczy.
Ja miałem nową karoserię, więc nie musiałem martwić się o dziury pod słupki.
Dobrze kombinujesz z tym usztywnieniem nadwozia w miejscu szpachlowania. Są specjalne szpachle do tworzyw, ale nie są aż tak elastyczne jak nasz leksan.
Co do laminowania od wewnątrz, to można spróbować po zmatowieniu powierzchni. Sprawdź wcześniej jednak na jakimś elemencie, czy nie zajdzie jakaś reakcja.
Podklejałem kiedyś uszkodzone nadwozia onroad, w przypadku miejscowych napraw (mała, płaska powierzchnia) efekt był krótkotrwały
Być może, gdy powierzchnia jest większa, zmatowiona, niepomalowana, to taki laminat będzie się trzymał lepiej?
Może na forum jest jakiś magik w temacie i coś podpowie?
A może zamiast szpachlowania tych otworów stworzyć coś w ich miejscu? Wloty powietrza albo całą nakładkę na tą część maski wykonaną z hipsu?
Inny sposób na mocowanie, to skrócenie słupków poniżej karoserii, wkręcenie w nie od góry pręta m2/m3, tak aby wystawał nieco ponad karoserię i na to zmajstrowanie jakiejś "nakrętki" np. udającej element karoserii. Może być wykonana nawet z hipsu. W focusie tak mam zrobione - nie jest to niewidoczne, ale nie rzuca się w oczy tak jak spinki karoserii: Grill od trx sprawdę jak pasuje do dingo i dam znać. Axial trochę zmienił przód w dingo względem defa - szerokość grilla i miejsca na reflektory ma nieco inne proporcje i z tym może być mały kłopot.
dingo
Przykręciłem kątownik aluminiowy do elementów ramy i zderzaka, a leksan przytwierdziłem do kątownika śrubkami m3, dwie z przodu i 2 z tyłu.
Śruby z przodu są praktycznie niewidoczne, te tyle widać, ale nie rzucają się tak w oczy.
Ja miałem nową karoserię, więc nie musiałem martwić się o dziury pod słupki.
Dobrze kombinujesz z tym usztywnieniem nadwozia w miejscu szpachlowania. Są specjalne szpachle do tworzyw, ale nie są aż tak elastyczne jak nasz leksan.
Co do laminowania od wewnątrz, to można spróbować po zmatowieniu powierzchni. Sprawdź wcześniej jednak na jakimś elemencie, czy nie zajdzie jakaś reakcja.
Podklejałem kiedyś uszkodzone nadwozia onroad, w przypadku miejscowych napraw (mała, płaska powierzchnia) efekt był krótkotrwały
Być może, gdy powierzchnia jest większa, zmatowiona, niepomalowana, to taki laminat będzie się trzymał lepiej?
Może na forum jest jakiś magik w temacie i coś podpowie?
A może zamiast szpachlowania tych otworów stworzyć coś w ich miejscu? Wloty powietrza albo całą nakładkę na tą część maski wykonaną z hipsu?
Inny sposób na mocowanie, to skrócenie słupków poniżej karoserii, wkręcenie w nie od góry pręta m2/m3, tak aby wystawał nieco ponad karoserię i na to zmajstrowanie jakiejś "nakrętki" np. udającej element karoserii. Może być wykonana nawet z hipsu. W focusie tak mam zrobione - nie jest to niewidoczne, ale nie rzuca się w oczy tak jak spinki karoserii: Grill od trx sprawdę jak pasuje do dingo i dam znać. Axial trochę zmienił przód w dingo względem defa - szerokość grilla i miejsca na reflektory ma nieco inne proporcje i z tym może być mały kłopot.
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
Defek zmusił mnie, abym znalazł dla niego czas... Serwo działało już bardzo słabo, a silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki. Serwo zastąpiłem BlueBirderm 15kg (z Chin idzie JX 20kg), silnik dałem nowy GoolRC 35T, regulator 1060 z opcją 3S. Mam zamiar zastosować lekki pakiet 3S z drona, czy silnik wytrzyma? Wydaje mi się, że grzeje się szybciej...
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
Z uwagi na gąbki, które się odkształciły w kołach, zdecydowałem się na szybko zmontować nowe felgi, gąbki i opony. Obecnie masa koła to ok. 140gr. Nowe pakiety 3S spisują się super, mniej masy i więcej mocy robi różnicę. Zacząłem drukować nadkola, ale druk idzie bardzo pooowwooooliii....
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
Aha, no i znudziła mi się już buda Defka. Wracam do pracy na Niwką w skali 1:8. Przerwa trwała kilka miesięcy, może jesień przyniesie więcej czasu
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
Zdecydowałem się na kabrio i przyznam, że świat jest piękniejszy;-) Na jutro nie dam rady go niestety przygotować...
Jeszcze dźwięk, oświetlenie, malowanie zagarów i deski itd. itp.
Jeszcze dźwięk, oświetlenie, malowanie zagarów i deski itd. itp.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Axial SCX10 Defender
To już mogły się zamienić sterami....
No przecież nie można mieć w życiu wszystkiego
Jeszcze szczupła koleżanka będzie miała kumulację w powodach do łapania doła
No przecież nie można mieć w życiu wszystkiego
Jeszcze szczupła koleżanka będzie miała kumulację w powodach do łapania doła
- Matys
- Adept / AT!
- Posty: 390
- Rejestracja: 2017-08-27, 21:33
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Axial SCX10 Defender
Życie nie jest sprawiedliwe ;-)welna79 pisze:To już mogły się zamienić sterami....
No przecież nie można mieć w życiu wszystkiego
Jeszcze szczupła koleżanka będzie miała kumulację w powodach do łapania doła
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Axial SCX10 Defender
Matys pisze:Życie nie jest sprawiedliwe ;-)welna79 pisze:To już mogły się zamienić sterami....
No przecież nie można mieć w życiu wszystkiego
Jeszcze szczupła koleżanka będzie miała kumulację w powodach do łapania doła
Pewnie że nie jest sprawiedliwe , bo ona ma poduszki powietrzne większe od głowy .