Axial SCX10 - Tadekk

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#16

Post autor: jaruso »

To jeszcze kwestia silnika Ci pozostaje. 35T z rc4wd nie miałem, ale 65 i 80 T juz tak i w porównaniu do innych to miały mniejsze opory. W Dingo mam bezszczotkę, więc trudno tu o porównanie przy wyłączonym modelu, ale zdecydowanie koła nie kręcą się swobodnie, zwłaszcza przy rozpoczęciu ruchu.

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#17

Post autor: przemsky »

Hmm, założe 27T fabryczny silnik Axiala i zobaczymy co się będzie działo. Drugi krok to wymiana zębatek na komplet metalowych.
Dziś już tego nie zrobię, ale środa to będzie dzień testów :W

Do napisania.:W

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#18

Post autor: czayo »

Ja bym nie upatrywał problemów z DB w małych oporach układu napędowego. Jak są małe, to bardzo dobrze! To znaczy że wszystko jest złożone jak należy, choć może oznaczać że przełożenie jest źle dobrane jeśli DB na silniku jest.

Zdemontuj silnik, i sprawdź palcami jaki opór stawia przy próbie kręcenia zębatką, najpierw bez prądu, a potem z prądem.
Takie "badanie" da odrazu odpowiedź czy wogóle jest ;)
A co do oporów, nie zwiększał bym sztucznie oporów w układzie napędowym, bo to nie tu leży problem. Bo poprawi Ci się "DB", ale i silnik będzie miał ciężej.
Ja bym upatrywał problemu w relacji silnik/regiel/apka. Jeśli masz komponenty na podmianę, to podmieniał bym pojedyńczo, aż się znajdzie co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#19

Post autor: przemsky »

Hmm, opory na silniku założonym RC4WD 35T są większe niż na obu silnikach Axiala 27T które mam do porównania.
Drugą próbę zrobię na silniku pod napięciem. Jutro z rana skręcam w całość skrzynie razem z nowymi metalowymi zębatkami i zrobię kolejną próbę.

Test z inną aparaturą już zrobiłem, wynik ten sam, czyli jak dla mnie negatywny.

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#20

Post autor: przemsky »

Druga próba - wykonana, raport:
Silnik RC4WD 35T pod napięciem generuje większy opór niż Axial 27T, ale i tak można nimi bez problemu obracać.
Nowe metalowe zębatki generują minimalnie większy opór, przekłada się to na minimalnie większy DB.

Czy reduktor HPI pomógłby tu w takiej sytuacji czy lepiej zainwestować w lepszy ESC?

Awatar użytkownika
miodzio
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 427
Rejestracja: 2015-09-23, 14:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#21

Post autor: miodzio »

A może po prostu regulator jest niesprawny? U siebie mam tą samą konfigurację (silnik rc4wd 35T, regiel 1060wp, apka Radiolink) i drag jest bardzo mocny - po puszczenie gazu koła momentalnie stają w miejscu

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#22

Post autor: cina »

Przemek, nie wiem co i jak robisz ale u mnie na tym esc HW 1060 i sinikach szczotkowych mam DB wszędzie. Jest na takim poziomie że jestem z niego zadowolony, mam silniki 35-45T. Może ten egz. ESC jest jakiś wadliwy ?

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#23

Post autor: przemsky »

Swoje pomysły wyczerpałem, Wasze - bardzo cenne wskazówki wykorzystałem.

Mogę stwierdzić jedno. Tadekk na nadchodzące święta dostanie ode mnie pod choinkę nowe ESC + silnik dla pewności.

Stawiam na ESC.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#24

Post autor: zotornik »

przemsky pisze:Mogę stwierdzić jedno. Tadekk na nadchodzące święta dostanie ode mnie pod choinkę nowe ESC + silnik dla pewności.
Z pewnością taki prezent przypadnie mu do gustu :)

Awatar użytkownika
KrzysiekB
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 475
Rejestracja: 2016-02-07, 20:48
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#25

Post autor: KrzysiekB »

Przemek
Ja mam taki regulator jeszcze nie montowany jak chcesz to zabiorę na zawody i sprawdzisz.

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#26

Post autor: przemsky »

Tzn HW1060?

Jak tak, to nie zabieraj. Porównywałem tego od Tadka z moim zamontowanym w Vaterra ;-)
Dzięki za szczere chęci pomocy :W

Awatar użytkownika
KubaDG
Teoretyk
Posty: 109
Rejestracja: 2016-05-27, 16:25
Imię: Kuba
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował : 1 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#27

Post autor: KubaDG »

To myślę, że Tadek już napisał list do Mikołaja w sprawie 1080 WP :)

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#28

Post autor: przemsky »

Niestety, ale nie będzie to regiel z Hobbywing.
Zdecyduję się raczej na zakupy w rcmodelex :W


Przy okazji :update , aktualne zdjęcia modelu:
Załączniki
IMG_1981.JPG
IMG_1982.JPG
IMG_1983.JPG
IMG_1984.JPG

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: SCX10 Jeep - Tadekk

#29

Post autor: przemsky »

:update

Rozwiązanie zagadki ''Drag break''.
Wymiana zębatek przekładni SCX10 na metal z aliex okazało się trafnym rozwiązaniem. Kilka słów o tym:
Montaż zębatek jest prosty i miły, spasowanie elementów perfekcyjne. Kwestia sprzęgła i tu duża uwaga. Sprzęgło jest inaczej wykonane niż od Axiala i wymaga dotarcia w terenie.
Zębatki + niewielka ilość smaru + ESC HW 1060 dają ogromny drag break, a lekki opór toczenia kół pozostał. ;)
Zadowolenie Tadka w 100%.

PS: Proszę Admina o zmianę nazwy wątku na: Axial SCX10 - Tadekk. Prośba spowodowana zmianą nie tylko karoserii na rok 2017 o czym w następnym :update

PS: Zębatki
https://pl.aliexpress.com/item/1-10-RC- ... 0005.html?:

Awatar użytkownika
przemsky
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 2429
Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
Imię: Przemek
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Axial SCX10 - Tadekk

#30

Post autor: przemsky »

:update

Sezon zimowy 2016/2017 jak na śląskie warunki póki co nie jest owocny w spotkania, ale dzięki temu mam ogromną ilość czasu nad modernizacją SCX10 Tadka.

Elementem zapłonu był prezent dla Tadka w postaci prezentu nowej Karoserii firmy Killerbody Mitsu Pajero. Razem z postępem prac będę podawał zdjęcia.
Zatem na liście "TO DO" zapisuje:
1. Dorobić nowe linki pod mniejszy rozstaw osi z 313mm ->280mm.
2. Przeróbka układu skrętnego.
3. Modernizacja oświetlenia.
4. Wykonanie zderzaków przód i tył.
5. Wykonanie łoża pod wyciągarkę.
6. Nowy 'szpej'
7. Pod znakiem zapytania stawiam dorobienie progów. |?|

Karoseria jest już wycięta przez Tadka, za jakiś czas bliżej nieokreślonym dostanę ją w ręce żeby pomalować. Kolorystyka pozostanie taka sama jak Jeepa, czyli srebrno czarna - ale Tadekk jeszcze o tym nie wie :D :D
Zatem sezon rc-trial będzie kontynuowany przez Tadka na Axial SCX10.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Sport”