Axial SCX10 - Tadekk
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
To jeszcze kwestia silnika Ci pozostaje. 35T z rc4wd nie miałem, ale 65 i 80 T juz tak i w porównaniu do innych to miały mniejsze opory. W Dingo mam bezszczotkę, więc trudno tu o porównanie przy wyłączonym modelu, ale zdecydowanie koła nie kręcą się swobodnie, zwłaszcza przy rozpoczęciu ruchu.
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Hmm, założe 27T fabryczny silnik Axiala i zobaczymy co się będzie działo. Drugi krok to wymiana zębatek na komplet metalowych.
Dziś już tego nie zrobię, ale środa to będzie dzień testów :W
Do napisania.:W
Dziś już tego nie zrobię, ale środa to będzie dzień testów :W
Do napisania.:W
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Ja bym nie upatrywał problemów z DB w małych oporach układu napędowego. Jak są małe, to bardzo dobrze! To znaczy że wszystko jest złożone jak należy, choć może oznaczać że przełożenie jest źle dobrane jeśli DB na silniku jest.
Zdemontuj silnik, i sprawdź palcami jaki opór stawia przy próbie kręcenia zębatką, najpierw bez prądu, a potem z prądem.
Takie "badanie" da odrazu odpowiedź czy wogóle jest
A co do oporów, nie zwiększał bym sztucznie oporów w układzie napędowym, bo to nie tu leży problem. Bo poprawi Ci się "DB", ale i silnik będzie miał ciężej.
Ja bym upatrywał problemu w relacji silnik/regiel/apka. Jeśli masz komponenty na podmianę, to podmieniał bym pojedyńczo, aż się znajdzie co jest przyczyną.
Zdemontuj silnik, i sprawdź palcami jaki opór stawia przy próbie kręcenia zębatką, najpierw bez prądu, a potem z prądem.
Takie "badanie" da odrazu odpowiedź czy wogóle jest
A co do oporów, nie zwiększał bym sztucznie oporów w układzie napędowym, bo to nie tu leży problem. Bo poprawi Ci się "DB", ale i silnik będzie miał ciężej.
Ja bym upatrywał problemu w relacji silnik/regiel/apka. Jeśli masz komponenty na podmianę, to podmieniał bym pojedyńczo, aż się znajdzie co jest przyczyną.
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Hmm, opory na silniku założonym RC4WD 35T są większe niż na obu silnikach Axiala 27T które mam do porównania.
Drugą próbę zrobię na silniku pod napięciem. Jutro z rana skręcam w całość skrzynie razem z nowymi metalowymi zębatkami i zrobię kolejną próbę.
Test z inną aparaturą już zrobiłem, wynik ten sam, czyli jak dla mnie negatywny.
Drugą próbę zrobię na silniku pod napięciem. Jutro z rana skręcam w całość skrzynie razem z nowymi metalowymi zębatkami i zrobię kolejną próbę.
Test z inną aparaturą już zrobiłem, wynik ten sam, czyli jak dla mnie negatywny.
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Druga próba - wykonana, raport:
Silnik RC4WD 35T pod napięciem generuje większy opór niż Axial 27T, ale i tak można nimi bez problemu obracać.
Nowe metalowe zębatki generują minimalnie większy opór, przekłada się to na minimalnie większy DB.
Czy reduktor HPI pomógłby tu w takiej sytuacji czy lepiej zainwestować w lepszy ESC?
Silnik RC4WD 35T pod napięciem generuje większy opór niż Axial 27T, ale i tak można nimi bez problemu obracać.
Nowe metalowe zębatki generują minimalnie większy opór, przekłada się to na minimalnie większy DB.
Czy reduktor HPI pomógłby tu w takiej sytuacji czy lepiej zainwestować w lepszy ESC?
- miodzio
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 427
- Rejestracja: 2015-09-23, 14:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
A może po prostu regulator jest niesprawny? U siebie mam tą samą konfigurację (silnik rc4wd 35T, regiel 1060wp, apka Radiolink) i drag jest bardzo mocny - po puszczenie gazu koła momentalnie stają w miejscu
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Przemek, nie wiem co i jak robisz ale u mnie na tym esc HW 1060 i sinikach szczotkowych mam DB wszędzie. Jest na takim poziomie że jestem z niego zadowolony, mam silniki 35-45T. Może ten egz. ESC jest jakiś wadliwy ?
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Swoje pomysły wyczerpałem, Wasze - bardzo cenne wskazówki wykorzystałem.
Mogę stwierdzić jedno. Tadekk na nadchodzące święta dostanie ode mnie pod choinkę nowe ESC + silnik dla pewności.
Stawiam na ESC.
Mogę stwierdzić jedno. Tadekk na nadchodzące święta dostanie ode mnie pod choinkę nowe ESC + silnik dla pewności.
Stawiam na ESC.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Z pewnością taki prezent przypadnie mu do gustuprzemsky pisze:Mogę stwierdzić jedno. Tadekk na nadchodzące święta dostanie ode mnie pod choinkę nowe ESC + silnik dla pewności.
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Tzn HW1060?
Jak tak, to nie zabieraj. Porównywałem tego od Tadka z moim zamontowanym w Vaterra ;-)
Dzięki za szczere chęci pomocy :W
Jak tak, to nie zabieraj. Porównywałem tego od Tadka z moim zamontowanym w Vaterra ;-)
Dzięki za szczere chęci pomocy :W
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Niestety, ale nie będzie to regiel z Hobbywing.
Zdecyduję się raczej na zakupy w rcmodelex :W
Przy okazji , aktualne zdjęcia modelu:
Zdecyduję się raczej na zakupy w rcmodelex :W
Przy okazji , aktualne zdjęcia modelu:
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: SCX10 Jeep - Tadekk
Rozwiązanie zagadki ''Drag break''.
Wymiana zębatek przekładni SCX10 na metal z aliex okazało się trafnym rozwiązaniem. Kilka słów o tym:
Montaż zębatek jest prosty i miły, spasowanie elementów perfekcyjne. Kwestia sprzęgła i tu duża uwaga. Sprzęgło jest inaczej wykonane niż od Axiala i wymaga dotarcia w terenie.
Zębatki + niewielka ilość smaru + ESC HW 1060 dają ogromny drag break, a lekki opór toczenia kół pozostał.
Zadowolenie Tadka w 100%.
PS: Proszę Admina o zmianę nazwy wątku na: Axial SCX10 - Tadekk. Prośba spowodowana zmianą nie tylko karoserii na rok 2017 o czym w następnym
PS: Zębatki
https://pl.aliexpress.com/item/1-10-RC- ... 0005.html?:
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Sezon zimowy 2016/2017 jak na śląskie warunki póki co nie jest owocny w spotkania, ale dzięki temu mam ogromną ilość czasu nad modernizacją SCX10 Tadka.
Elementem zapłonu był prezent dla Tadka w postaci prezentu nowej Karoserii firmy Killerbody Mitsu Pajero. Razem z postępem prac będę podawał zdjęcia.
Zatem na liście "TO DO" zapisuje:
1. Dorobić nowe linki pod mniejszy rozstaw osi z 313mm ->280mm.
2. Przeróbka układu skrętnego.
3. Modernizacja oświetlenia.
4. Wykonanie zderzaków przód i tył.
5. Wykonanie łoża pod wyciągarkę.
6. Nowy 'szpej'
7. Pod znakiem zapytania stawiam dorobienie progów. |?|
Karoseria jest już wycięta przez Tadka, za jakiś czas bliżej nieokreślonym dostanę ją w ręce żeby pomalować. Kolorystyka pozostanie taka sama jak Jeepa, czyli srebrno czarna - ale Tadekk jeszcze o tym nie wie
Zatem sezon rc-trial będzie kontynuowany przez Tadka na Axial SCX10.