Kolejny SCX - Jeep New Bright
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Na zawodach wyszło duże RTI ~750 więc model wylądował w EXTREME, proszę o przeniesienie do właściwego garażu.
Trzeba będzie zawieszenie poprawić przed Jurą. Za nisko był osadzony i przy niekorzystnym układzie zawieszenia tylne nadkole ocierało o oponę, kończyło się to rozkręcaniem felg i ponownym zakładaniem opony na felgę . Założę stare sprężyny, zobaczymy jak wyjdzie.
Generalnie obyło się bez większych problemów większych.
Przed następnymi zawodami trzeba koła dociążyć, teraz ważą ~175g.
Trzeba będzie zawieszenie poprawić przed Jurą. Za nisko był osadzony i przy niekorzystnym układzie zawieszenia tylne nadkole ocierało o oponę, kończyło się to rozkręcaniem felg i ponownym zakładaniem opony na felgę . Założę stare sprężyny, zobaczymy jak wyjdzie.
Generalnie obyło się bez większych problemów większych.
Przed następnymi zawodami trzeba koła dociążyć, teraz ważą ~175g.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Cześć
[youtube][/youtube]
możecie mi powiedzieć co jest nie tak z tym zawieszeniem ? Przechyla się na lewą stronę ..
[youtube][/youtube]
możecie mi powiedzieć co jest nie tak z tym zawieszeniem ? Przechyla się na lewą stronę ..
Ostatnio zmieniony 2015-05-03, 11:52 przez cina, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomek.Z
- Weteran / AT!
- Posty: 1318
- Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Olkusz
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Albo zamianą sprężyn na twardsze , albo poprzez założenie specjalnych półksiężyców którymi ściska się sprężyny , sprężyna napina się i jest twardsza.
Tu dobrze widać je na dole zdjęcia
http://allegro.pl/cen-komplet-amortyzat ... 06524.html
Tu dobrze widać je na dole zdjęcia
http://allegro.pl/cen-komplet-amortyzat ... 06524.html
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Po kolejnych zawodach człowiek znowu jest mądrzejszy o parę spraw, a kieszeń będzie lżejsza o parę złoty .
Efektem bujania się budy są najprawdopodobniej źle założone linki, są na zewnątrz ramy zamiast od wewnątrz. Do poprawki.
Drugą sprawą jest karoseria. Niestety buda new bright nie nadaje się do extreme, jest za ciężka. idzie do sprzedania, a w jej miejsce będzie coś takiego może
http://www.ebay.com/itm/1-10-Lexan-Body ... 2c9aacbfc1
, chyba że ktoś wie gdzie tanio kupić "clear body" a rozstaw osi do SCX'a.
Efektem bujania się budy są najprawdopodobniej źle założone linki, są na zewnątrz ramy zamiast od wewnątrz. Do poprawki.
Drugą sprawą jest karoseria. Niestety buda new bright nie nadaje się do extreme, jest za ciężka. idzie do sprzedania, a w jej miejsce będzie coś takiego może
http://www.ebay.com/itm/1-10-Lexan-Body ... 2c9aacbfc1
, chyba że ktoś wie gdzie tanio kupić "clear body" a rozstaw osi do SCX'a.
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Właśnie kierując się tym samym podejściem co Robert wybrałem Cheerokie, z resztą co by nie było to ładnie by się to zrobiło .
A teraz na poważnie bo mało czasu....
Kombinuje z czego zrobić trwałą a zarazem dość lekką klatkę zewnętrzną na budę. Myślałem o drucie stalowym fi 3 albo o prętach poliamidowych. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w obróbce poliamidu ? Daje się to giąć w miarę łatwo pod wpływem ciepła i nie odkształca ponownie ?
Plan mam taki że klatkę przyczepić na stałe do budy i całość zdejmować z podwozia.
I druga sprawa - jakiś sensowny sposób na bezsłupkowe mocowanie budy lexanowej ? Myślałem o magnesach, ma ktoś tak zrobione może ?
A teraz na poważnie bo mało czasu....
Kombinuje z czego zrobić trwałą a zarazem dość lekką klatkę zewnętrzną na budę. Myślałem o drucie stalowym fi 3 albo o prętach poliamidowych. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w obróbce poliamidu ? Daje się to giąć w miarę łatwo pod wpływem ciepła i nie odkształca ponownie ?
Plan mam taki że klatkę przyczepić na stałe do budy i całość zdejmować z podwozia.
I druga sprawa - jakiś sensowny sposób na bezsłupkowe mocowanie budy lexanowej ? Myślałem o magnesach, ma ktoś tak zrobione może ?
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
na magnesach ni jest dobrze. przy przewrotce buda rozpada się z podwoziem i łatwo ją uszkodzić
Ja bym raczej spróbował na paskach rzepa - założyłem tak budę w szybkim ale i tak się rozpadał ale to może z prędkości. zerknij na zdjęcie tu to zrozumiesz jak to wykombinowałem
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/2 ... undra.html
co do rurek i mocowania to nie jestem przekonany czy nie narobisz więcej szkód. No bo jak model sie przewróci siła pójdzie na klatkę ale jeśli mocowanie klatki będzie do cieniutkiego lexanu a nie do samej ramy to tym łatwiej pęknie. Możnaby było zrobić stałą klatke z rurek mosiężnych zamocowanych do ramy i to by chroniło budę
Ja bym raczej spróbował na paskach rzepa - założyłem tak budę w szybkim ale i tak się rozpadał ale to może z prędkości. zerknij na zdjęcie tu to zrozumiesz jak to wykombinowałem
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/2 ... undra.html
co do rurek i mocowania to nie jestem przekonany czy nie narobisz więcej szkód. No bo jak model sie przewróci siła pójdzie na klatkę ale jeśli mocowanie klatki będzie do cieniutkiego lexanu a nie do samej ramy to tym łatwiej pęknie. Możnaby było zrobić stałą klatke z rurek mosiężnych zamocowanych do ramy i to by chroniło budę
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Dobra, chyb się udało ogarnąć ten model.
Silnik i ESC z przodu, serwo od wyciągarki również. Pakiet poszedł na tył. Amorki zalałem nowym olej, założyłem tulejki żeby ograniczyć RTI, teraz wychodzi ok.700 na dropie, więc porównując z którąś z wypowiedzi Gorga model teoretycznie dobrze ustawiony i wyważony.
Zawieszenie poprawione, znaczy zrobione na seryjnej płycie od mocowania skrzyni, więc linki też są teraz właściwie zamocowane, buda już się nie kiwa podczas jazdy po prostej .
Pojawił się problem z silnikiem lub ESC, nie miałem czasu ogarnąć z czym, więc przełożyłem inne combo. Silnik też 17,5T ale z X-CARem (zielonym). I tu trafiłem na problem.
Generalnie model jechał szybciej do tyły niż do przodu, więc programowo zmieniłem prędkość jazdy do tyłu i to jest OK. Ale niestety płynność ruszania pozostawia wg mnie wiele do życzenia. Programowo można zmienić jeden z parametrów ale odpowiada on tylko za jazdę do przodu (w moim wypadku w tył). Da się coś z tym zrobić czy nie bardzo ?
Silnik i ESC z przodu, serwo od wyciągarki również. Pakiet poszedł na tył. Amorki zalałem nowym olej, założyłem tulejki żeby ograniczyć RTI, teraz wychodzi ok.700 na dropie, więc porównując z którąś z wypowiedzi Gorga model teoretycznie dobrze ustawiony i wyważony.
Zawieszenie poprawione, znaczy zrobione na seryjnej płycie od mocowania skrzyni, więc linki też są teraz właściwie zamocowane, buda już się nie kiwa podczas jazdy po prostej .
Pojawił się problem z silnikiem lub ESC, nie miałem czasu ogarnąć z czym, więc przełożyłem inne combo. Silnik też 17,5T ale z X-CARem (zielonym). I tu trafiłem na problem.
Generalnie model jechał szybciej do tyły niż do przodu, więc programowo zmieniłem prędkość jazdy do tyłu i to jest OK. Ale niestety płynność ruszania pozostawia wg mnie wiele do życzenia. Programowo można zmienić jeden z parametrów ale odpowiada on tylko za jazdę do przodu (w moim wypadku w tył). Da się coś z tym zrobić czy nie bardzo ?