Kolejny SCX - Jeep New Bright

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Sport
Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#31

Post autor: cina »

Na zawodach wyszło duże RTI ~750 więc model wylądował w EXTREME, proszę o przeniesienie do właściwego garażu.

Trzeba będzie zawieszenie poprawić przed Jurą. Za nisko był osadzony i przy niekorzystnym układzie zawieszenia tylne nadkole ocierało o oponę, kończyło się to rozkręcaniem felg i ponownym zakładaniem opony na felgę . Założę stare sprężyny, zobaczymy jak wyjdzie.
Generalnie obyło się bez większych problemów ;) większych.

Przed następnymi zawodami trzeba koła dociążyć, teraz ważą ~175g.

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#32

Post autor: cina »

Cześć
[youtube][/youtube]

możecie mi powiedzieć co jest nie tak z tym zawieszeniem ? Przechyla się na lewą stronę ..
Ostatnio zmieniony 2015-05-03, 11:52 przez cina, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#33

Post autor: Tomek.Z »

Może zawieszenie jest zbyt miękkie i poddaje się ciężarowi budy , buda bardzo się kołysze na boki.

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#34

Post autor: cina »

A jak utwardzić zawieszenie ?

Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#35

Post autor: Tomek.Z »

Albo zamianą sprężyn na twardsze , albo poprzez założenie specjalnych półksiężyców którymi ściska się sprężyny , sprężyna napina się i jest twardsza.

Tu dobrze widać je na dole zdjęcia

http://allegro.pl/cen-komplet-amortyzat ... 06524.html

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#36

Post autor: cina »

A zmiana kątów mocowania amorów może mieć jakieś znaczenie ? Model jest na amorach od scxa, szare sprężyny. Twadsze będą miały czarny kolor ?

Awatar użytkownika
Tomek.Z
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1318
Rejestracja: 2012-03-14, 18:32
Imię: Tomek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#37

Post autor: Tomek.Z »

Mam te amorki w ciężarówce i są rozkręcone na maximum , nie są za miękkie . Co do kątów to nie wiem ale "chyba" oryginalnie powinny być pionowo . Zrób dobrej jakości fotki podwozia z bliska to pooglądamy co tam masz :-Oo

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#38

Post autor: cina »

Po kolejnych zawodach człowiek znowu jest mądrzejszy o parę spraw, a kieszeń będzie lżejsza o parę złoty :D .

Efektem bujania się budy są najprawdopodobniej źle założone linki, są na zewnątrz ramy zamiast od wewnątrz. Do poprawki.

Drugą sprawą jest karoseria. Niestety buda new bright nie nadaje się do extreme, jest za ciężka. idzie do sprzedania, a w jej miejsce będzie coś takiego może
http://www.ebay.com/itm/1-10-Lexan-Body ... 2c9aacbfc1
, chyba że ktoś wie gdzie tanio kupić "clear body" a rozstaw osi do SCX'a.

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#39

Post autor: Gorg »

to bardzo dobry kierunek choćby dlatego że model będzie trochę inny a nie tylko ten Honcho i honcho :D

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#40

Post autor: cina »

Właśnie kierując się tym samym podejściem co Robert wybrałem Cheerokie, z resztą co by nie było to ładnie by się to zrobiło :D.
A teraz na poważnie bo mało czasu....

Kombinuje z czego zrobić trwałą a zarazem dość lekką klatkę zewnętrzną na budę. Myślałem o drucie stalowym fi 3 albo o prętach poliamidowych. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w obróbce poliamidu ? Daje się to giąć w miarę łatwo pod wpływem ciepła i nie odkształca ponownie ?

Plan mam taki że klatkę przyczepić na stałe do budy i całość zdejmować z podwozia.

I druga sprawa - jakiś sensowny sposób na bezsłupkowe mocowanie budy lexanowej ? Myślałem o magnesach, ma ktoś tak zrobione może ?

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#41

Post autor: Gorg »

na magnesach ni jest dobrze. przy przewrotce buda rozpada się z podwoziem i łatwo ją uszkodzić
Ja bym raczej spróbował na paskach rzepa - założyłem tak budę w szybkim ale i tak się rozpadał ale to może z prędkości. zerknij na zdjęcie tu to zrozumiesz jak to wykombinowałem
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/2 ... undra.html

co do rurek i mocowania to nie jestem przekonany czy nie narobisz więcej szkód. No bo jak model sie przewróci siła pójdzie na klatkę ale jeśli mocowanie klatki będzie do cieniutkiego lexanu a nie do samej ramy to tym łatwiej pęknie. Możnaby było zrobić stałą klatke z rurek mosiężnych zamocowanych do ramy i to by chroniło budę

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6929
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#42

Post autor: jaruso »

Buda mocowana do klatki a klatka do ramy przykrecana i masz oba problemy rozwiązane ;)

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#43

Post autor: cina »

Gorg, rzep nie jest dobry patentem, jak zamoknie, albo się zapiaszczy to kiepsko trzyma.
Co do klatki to się zastanowię jeszcze czy i jak będzie. Na razie czeka mnie przeróbka podwozia pod nową budę, bo ma inny rozstaw osi

Awatar użytkownika
Zapo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1059
Rejestracja: 2010-03-14, 18:23
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#44

Post autor: Zapo »

Z tego co pamiętam to Jaruso ma budę mocowaną na śruby ukryte za zderzakiem można popatrzeć na jego Dingo ze zdjęć ostatnich zawodów :-Oo

Awatar użytkownika
cina
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2490
Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
Imię: Michał
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

#45

Post autor: cina »

Dobra, chyb się udało ogarnąć ten model.

Silnik i ESC z przodu, serwo od wyciągarki również. Pakiet poszedł na tył. Amorki zalałem nowym olej, założyłem tulejki żeby ograniczyć RTI, teraz wychodzi ok.700 na dropie, więc porównując z którąś z wypowiedzi Gorga model teoretycznie dobrze ustawiony i wyważony.

Zawieszenie poprawione, znaczy zrobione na seryjnej płycie od mocowania skrzyni, więc linki też są teraz właściwie zamocowane, buda już się nie kiwa podczas jazdy po prostej :D .

Pojawił się problem z silnikiem lub ESC, nie miałem czasu ogarnąć z czym, więc przełożyłem inne combo. Silnik też 17,5T ale z X-CARem (zielonym). I tu trafiłem na problem.
Generalnie model jechał szybciej do tyły niż do przodu, więc programowo zmieniłem prędkość jazdy do tyłu i to jest OK. Ale niestety płynność ruszania pozostawia wg mnie wiele do życzenia. Programowo można zmienić jeden z parametrów ale odpowiada on tylko za jazdę do przodu (w moim wypadku w tył). Da się coś z tym zrobić czy nie bardzo ?

Zablokowany

Wróć do „Garaż - Sport”