zmiana opon w trakcie rozgrywania zawodów

Spotkania forumowe oraz inne imprezy związane z tematyką forum, terminy, miejsca i relacje...
wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#16

Post autor: wojtek_pl »

Dopóki bawi się w to ze 20 osób to można się na samych zawodach umówić, że opony można/nie można zmieniać jak i uściślić inne reguły obowiązujące na tych konkretnych zawodach.

Jak zacznie startować więcej osób to niestety trzeba by było opracować szczegółowy regulamin bo zdolność do kombinowania w narodzie jest wysoka.

Przerabiałem to przy okazji strzelania HFT z wiatrówek...

Generalnie zasada : "co nie jest zabronione jest dozwolone" jest dobra ale trzeba jasno określić co jest zabronione.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#17

Post autor: zotornik »

Teoretycznie dopuszczaliśmy pomysł z wymianą opon pod warunkiem, że nie będzie to dezorganizowało startów /sytuacja gdy ktoś przekłada opony na te same "bedloki" i woła od 15 minut że już zaraz będzie gotowy/

Pomysł inny, który był poddawany pod dyskusję /w ubiegłym roku/ to zezwolić na wymianę opon, jednak "karząc" to jakimiś małymi punktami karnymi.

Można by oczywiście zgodzić się na zmianę opon, ale byłoby jednak konieczne wcześniejsze wykonanie pomiaru RTI przed zawodami lub na przełomie dni.

Ja od dłuższego czasu lansuję pomysł, aby zawody rozpoczynały się w piątki wieczór od wykonania tzw. badań technicznych. Czyli w zależności od klasy np. ważenie, mierzenie RTI, szerokości czy co tam jeszcze jest sprawdzane. Wówczas w sobotę oszczędzamy sporo czasu - oczywiście nie każdy może być już w piątek, ale jak życie pokazuje są to raczej wyjątki.

Pablo

#18

Post autor: Pablo »

Nie wiem jak aktualnie, bo przestałem się tym interesować ale kiedyś była mowa o tym,że ostatecznie decyduje sędzia czy tam komisarz zawodów więc zasada "co nie jest zabronione jest dozwolone" niegdyś w/g przepisów była na szczęście nie do końca pewna. ;)
Teraz wszystko stanęło do góry kołami a światem rządzi szatan. :D
Ostatnio zmieniony 2009-08-28, 12:18 przez Pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#19

Post autor: wojtek_pl »

Pablo pisze:Nie wiem jak aktualnie, bo przestałem się tym interesować ale kiedyś była mowa o tym,że ostatecznie decyduje sędzia czy tam komisarz zawodów więc zasada "co nie jest zabronione jest dozwolone" niegdyś w/g przepisów była na szczęście nie do końca pewna. ;)
OK, ale niech sędzia zadecyduje na odprawie PRZED zawodami a nie w trakcie...
Teoretycznie dopuszczaliśmy pomysł z wymianą opon pod warunkiem, że nie będzie to dezorganizowało startów /sytuacja gdy ktoś przekłada opony na te same "bedloki" i woła od 15 minut że już zaraz będzie gotowy/
Takie coś to jak najbardziej dyskwalifikuje. :q

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#20

Post autor: wyspiarz »

W kwestii szpeju wszyscy skupiliscie się głownie na rti tym czasem myśle ( bez uprzedzenia itp ) ze redin nie dla rti zdjął te ciężkie koła a dla środka ciezkosci :), jak kilof czy lopata z plastiku waży 3-5 gram to można przymknac oko ale para kół zamontowanych dodatkowo wysoko na ramię diametralnie zmienia owy środek ciezkosci.


Pzdr. Łukasz

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#21

Post autor: zotornik »

wyspiarz pisze:W kwestii szpeju wszyscy skupiliscie się głownie na rti tym czasem myśle ( bez uprzedzenia itp ) ze redin nie dla rti zdjął te ciężkie koła a dla środka ciezkosci :), jak kilof czy lopata z plastiku waży 3-5 gram to można przymknac oko ale para kół zamontowanych dodatkowo wysoko na ramię diametralnie zmienia owy środek ciezkosci.


Pzdr. Łukasz

Ot i sedno sprawy.

Jak już wyżej napisałem, każda istotna zmiana w konfiguracji modelu w większym lub mniejszym stopniu wpływa na jego różnorakie właściwości. A te nie powinny być zmieniane w trakcie zawodów.

Przypadkiem kolegi redina posługuję się tu tylko dla celów poglądowych.
Jak znam tego lenia, to po tym jak mu spadły opony to nie chciało mu się ich "odłożyć na miejsce" :p

Generalnie chodzi o zasadę: jakim autem stanąłem na starcie, takim kończę zawody.

p.s. jeszcze w temacie kół, był też pomysł aby ograniczyć możliwość ich wymiany do 2x na zawodach
czyli max można by pojechać na 3 różnych kompletach lub po wcześniejszej zmianie powrócić do pierwszego kompletu

Banita
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 4097
Rejestracja: 2008-12-15, 09:33
Imię: Maciek
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Otrzymał podziękowań: 12 razy

#22

Post autor: Banita »

jeżeli dojdzecie do porozumienia co do zmieniania opon w trakcie zawodów, to zawsze wydaje mnie się można zgłosić tak jak tu padają pomysły np: dwa dodatkowe komplety, przed zawodami zmierzyć RTI na wszystkich kompletach i wówczas mamy odpowiedź czy wszystkie opony są bezpieczne dla zachowania fundamentalnych zasad , np: RTI. Zawodnik może zmieniać tylko te komplety które zgłosił, tylko taką ilość jaką przewiduje regulamin...

a co do szpej w pełni zgdzam się z Unixe- szpej ma być od początku do końca zwodów

zawisza
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1475
Rejestracja: 2008-07-15, 20:05
Imię: Zawisza
Lokalizacja: Kielce

#23

Post autor: zawisza »

Jak dla mnie teoretycznie zgadzam się z Szanownym Panem Banitą ale nie roztrząsam tego jak powinno być bo to sprawa na przyszły rok która powinna być ustalona i zapisana a póki co jest luka której trzeba sie na przyszłość pozbyć
A tak w ogóle jest jeszcze jedna wielka dziura w regulaminie ale nie będę teraz tego pisał bo sie bałagan zrobi (banita ty wiesz ostatnio o tym mówiliśmy) ale pogadamy sobie o tym na zawodach

Awatar użytkownika
igor1300
Naciągacz ! UWAGA !
Naciągacz ! UWAGA !
Posty: 2192
Rejestracja: 2007-07-11, 20:13
Imię: Igor
Lokalizacja: Gd
Otrzymał podziękowań: 13 razy

#24

Post autor: igor1300 »

zawisza pisze: A tak w ogóle jest jeszcze jedna wielka dziura w regulaminie ale nie będę teraz tego pisał bo sie bałagan zrobi (banita ty wiesz ostatnio o tym mówiliśmy) ale pogadamy sobie o tym na zawodach
Skoro zaczynasz temat to go dokończ. Jak nie chcesz go poruszać to nie zaczynaj proste? :q

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#25

Post autor: Sławek »

wyspiarz pisze:W kwestii szpeju wszyscy skupiliscie się głownie na rti tym czasem myśle ( bez uprzedzenia itp ) ze redin nie dla rti zdjął te ciężkie koła a dla środka ciezkosci :), jak kilof czy lopata z plastiku waży 3-5 gram to można przymknac oko ale para kół zamontowanych dodatkowo wysoko na ramię diametralnie zmienia owy środek ciezkosci.


Pzdr. Łukasz
Napisałem o tym nieco wyżej ;)

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#26

Post autor: wyspiarz »

Pisałeś o jeździe modelu po zmianach ale w twojej wypowiedzi pozostawał tylko wątek RTI niczego więcej :).

pzdr. Łukasz

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#27

Post autor: barman_pl »

wyspiarz pisze:Pisałeś o jeździe modelu po zmianach ale w twojej wypowiedzi pozostawał tylko wątek RTI niczego więcej :).

pzdr. Łukasz
unix pisze:...co ciągnie za sobą wywrotność modelu na trawersach itp. ;)...
Koła ważą znacznie więcej niż kilof Redinie więc raczej kiepskie porównanie :p


;)

Pozdr.

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#28

Post autor: wyspiarz »

unix pisze:
Myśle, że to w istotny sposób zmieniło rti co ciągnie za sobą wywrotność modelu na trawersach itp. ;)

Koła ważą znacznie więcej niż kilof Redinie więc raczej kiepskie porównanie :p

A, że miałeś zapas RTI to nie znaczy, że takie zmiany należy uznać za dopuszczalne skoro innym każesz mierzyć RTI, nawet po zmianie bieżnika opony na inny :)
Jak juz cytujemy to całe cutujmy a nie wycinajmy z kazdego zdania wzmianke o RTI :D o ktore się rozchodzi w każdym zdaniu. ;)[/b]

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#29

Post autor: Sławek »

Wyspiarz, potem masz pretensje, ze ktoś się Ciebie czepia :>

Już to przerabialiśmy jakiś czas temu ale jak nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem to nie pisz postów wg zasady "bo muszę mieć zawsze rację i mój głos musi być ostatni w dyskusji"

Nie zamierzam robić rozbioru moich postów na czynniki pierwsze i udowadniać ci, że nie jestem wielbłądem - zapewniam Cię, nie jestem ;)

I mam prośbę, nie odpisuj mi na tego posta bo to wywoła kolejny konflikt który mnie nie interesuje :oo

Pozdr

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#30

Post autor: wyspiarz »

Ja też nie mialem zamiaru wywołać kłótni :) ty zwrociłeś mi uwagę nie ja tobie Zotornik też nie zauważył, zebyś pisał o ŚC, nie chcę się kłócić i robić wojenki, może tak napisałeś, może ja czytając w każdym zdaniu zrozumiałem żę chodzi ci tylko o RTI :). W sumie nie ważne ważne, żeby coś z tego wniknęło dla dobra ogółu. więc koniec tego OT. i :VV

pzdr. Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spotkania trialowe...”