Ciężarówki .... i nie tylko.

Strona, domeny, serwery, naklejki itp ...

Czy jesteś za podziałem cieżarówek na klasy ?

Tak
12
60%
Nie
7
35%
Nie jestem zdecydowany
1
5%
 
Liczba głosów: 20

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Ciężarówki .... i nie tylko.

#1

Post autor: Maxim »

Siema !

Jak wiadomo w budowie sa aktualnie 3 albo 4 ciezarowki, z czego ja mam juz jedna na chodzie, wiec powoli bedzie trzeba myslec nad zasadami do Truckow. I teraz pierwsza kwestia to podzial na klasy.

Podstawowe pytanie to czy wogole bedziemy to robic przy tak malej ilosci modeli ?
Z drugiej jednak strony inaczej jezdzi 4x4 a inaczej 8x8.

Po drugie jezeli dokonali bysmy podzialu, to czy dzielic je ze wzgledu na rozstaw osi (tak jak jest naprawde), czy ze wzgledu na ilosc koł ?

Co myslicie na ten temat ?

Chcialem jeszcze poruszyc kwestie tras przygotowanych pod kazda klase. W rzeczywistosci kazda klasa startuje na osobnych torach. Przykladowo jak bylem w Mohelnicach, terenowki 4x4 jezdzily po kompletnie innym terenie niz Tatry, bo by sie tam pozabijali chyba w malych autach na tych stromiznach. Tak samo 8x8 nie bedzie jechalo po trasie dla terenowek bo sie zwyczajnie nie wyrobi. 6x6 tez mialy trasy rpzygotowan dla siebie, to samo prototypy itp. Pojawia sie tez kolejny problem, gdyz taka ciezarowka jaka mam ja pracuej kompletnie inaczej niz auto 4x4 o czym sie niebawem przekonacie :) Nie podjedzie przykladowo pod górke pod ktora podjechal bym Landym , z takiego wzgledu ze wyrzuca kamienie czy inne pyłki z pod kól .... Przejedzie znowu tam gdzie np 4x4 nie dal by rady .... dlatego mysle ze trasy dla roznych klas powinny byc zroznicowane. Tak samo jak CC moze nie przejehac tam gdze TLT. Oczywiscie mozna zrobic tez trase uniwersalna ale mysle ze nie bedzie to proste.

Podsumowujac w kazdej klasie powinien być wyłaniany zwyciezca i kazda klasa powinna mieć zroznicowaną pod swoje mozliwosci trase.

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#2

Post autor: RaV »

Podział wydaje się potrzebny. Raczej wg rozstawu kół niż ze względu na ilość osi. Ewentualnie uwzględnić ilośc skrętnych osi. Co do tras to nie mając doświadczenia, na chłopski rozum, sugerował bym oddzielną trasę dla terenówek i oddzielną dla ciężarówek, ale ta ostania ułożona pod wszystkie startujące w tej klasie modele.

PLATE
Początkujący
Początkujący
Posty: 481
Rejestracja: 2007-04-22, 11:26
Imię:
Lokalizacja: Zabrze/Königshütte

#3

Post autor: PLATE »

Ja uważam że na razie trzeba po prostu robić trasy pod 6x6 i 8x8 w jednej klasie i 4x4 w drugiej bo przez długi czas Max będzie sam smigał a głównie chodzi o zabawę chyba co?? :| :|

Solberg
Teoretyk
Posty: 277
Rejestracja: 2007-03-11, 19:37
Imię:
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Post autor: Solberg »

Jak dla mnie to nie NARAZIE, nie jest potrzebny...
Nie wiadomo ile jeszcze zajmie budowa innych Tracków... :|

Awatar użytkownika
Tomy
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Posty: 2650
Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#5

Post autor: Tomy »

podział ciężarówek jest potrzebny, choć pewnie jeszcze nie w tej chwili

co do podziału tras to racja ale nawiązując do zbliżających się zawodów:
czy mam od razu robić trasy dla poszczególnych klas?
szczerze mówiąc myślałem o uniwersalnych trasach z możliwością przejechania np przez w różnych miejscach dla poszczególnych klas (z grubsza)
bo raczej się nie wyrobię na te zawody z tymi "dzielonymi" OS-ami
zamiast trzech musiałbym przygotować pewnie z 10 :>

Awatar użytkownika
Destroyer667
Początkujący
Początkujący
Posty: 1224
Rejestracja: 2006-09-24, 15:48
Imię:
Lokalizacja: Biała Podlaska

#6

Post autor: Destroyer667 »

Dokladnie, jak dla mnie chodzi tu głównie o zabawe wiec mysle ze drugiej trasy nie trzeba robic :{} (jak narazie)

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#7

Post autor: Tomek »

a ewentualnie tak jak zasugerował Tomy, podjazd na poszczegulnych bramkach dla każdej z klas inny. Dla Tatry również.

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#8

Post autor: Maxim »

Jasne ... mozna tak zrobic Tomy, bo wiadomo ze robienie specjalnych tras pod kazda klase zajelo by Ci za duzo czasu. Mysle ze to bedzie dobre wyjscie ;)

Keczus_16
Teoretyk
Posty: 140
Rejestracja: 2006-11-28, 15:54
Imię:
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

#9

Post autor: Keczus_16 »

Jako że u mnie ciężarówka może nie jest w budowie ale zbudowana napewno będzie - czuję się kimś kogo ten temat dotyczy :P

Moja propozycja jest taka - co do przepisów - poczekać aż będą minimum 3 jeżdżące (!) ciężarówki i zrobić dla nich klasę - wtedy można eksperymentować z przepisami - wtedy będzie najbardziej widoczna różnica międy 4x4 a 8x8 czy 6x6 - bo narazie to można gdybać. Wtedy też zauważy się inne rzeczy które mają duży wpływ na możliwości ciężarówki.

I rozdrabnie się na poszczególne klasy też nie ma sensu - jedna klasa dla ciężarówek - im więcej w jednej klasie modeli - tym fajniej. A różnice między liczbą osi można sprubować zrównać np. jakieś przeliczniki - czasu i punktów karnych.

Ale się rozpisałem :P

PLATE
Początkujący
Początkujący
Posty: 481
Rejestracja: 2007-04-22, 11:26
Imię:
Lokalizacja: Zabrze/Königshütte

#10

Post autor: PLATE »

Keczus_16 GTI Twoje pomysły na początek

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#11

Post autor: Maxim »

Wstepny regulamin do Truckow :

Ogólne :

1. Samochody startują z wszelkimi dołączonymi detalami.
2. Wyboru kół/opon należy dokonać przed przystąpieniem do zawodów. W trakcie OS-u
zmiana kół nie jest dozwolona, chyba, że na koło zapasowe.
3. Utrata karoserii wiąże się z dyskwalifikacją modelu i wycofaniem z OS-u.
4. W każdej klasie musi startować, co najmniej dwóch uczestników. Jeżeli w jakiejś klasie
miałby startować jeden uczestnik, wówczas zostanie on przydzielony do następnej niższej
klasy.


Charakterystyka pojazdów :

1. Modele pojazdów w skali 1:10
2. Rozstaw osi pojazdu musi być zgodny z rozstawem karoserii, a koła nie mogą wystawać
poza boczny obrys karoserii więcej niż 1 cm na stronę.
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
4. Górnym limitem wielkości kół jest standard felgi 2,2” i opona o max. średnicy 12,5 cm.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.

Podział na klasy :

S1 – Rozstaw osi do 37,99 cm
S2 – Rozstaw osi od 38 cm do 47,99 cm
S3 – Rozstaw osi od 48 cm

Rozstaw osi: odległość między pierwszą a ostatnią eksploatacyjną parą kół na równym podłożu.

Keczus_16
Teoretyk
Posty: 140
Rejestracja: 2006-11-28, 15:54
Imię:
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

#12

Post autor: Keczus_16 »

1. Modele pojazdów w skali 1:10
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.
Co do pkt. 3
Mam rozumieć aby szoferka była, zabudowa paki - kto jak se chce aby nie goła rama?

Co do pkt. 1 i 5
Jeżeli model fabryczny (czyli cieżarówka którą buduję w skali) nie ma w internecie udokumentowanych rozmiarów to wtedy co? Pytam bo ja raczej budować będę jakąś nowoczesną ciężarówkę i ostatnio trudno o ładne zwymiarowanie ich w internecie (zależy jeszcze o którą cieżarówkę chodzi).

I jeszcze jedno - czy koła jak założę 2.2 albo 1.9 ale skalowo będą niewymiarowe - jadę czy nie?

Tak pozatym to bardzo ładnie - prosto i bez udziwnień. Brawa

Ps. Taki mały offtopic - może ktoś zna sklep internetowy gdzie mogę zakupić rurki alu, kątowniki ceowniki w przeróżnych rozmiarach? Niestety w mojej okolicy najbliższy nomi jest 30 km odemnie i ciężko mi się do niego wybrać. Linki jak coś to na pw.

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#13

Post autor: Maxim »

Keczus_16 pisze:
1. Modele pojazdów w skali 1:10
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.
Co do pkt. 3
Mam rozumieć aby szoferka była, zabudowa paki - kto jak se chce aby nie goła rama?

Co do pkt. 1 i 5
Jeżeli model fabryczny (czyli cieżarówka którą buduję w skali) nie ma w internecie udokumentowanych rozmiarów to wtedy co? Pytam bo ja raczej budować będę jakąś nowoczesną ciężarówkę i ostatnio trudno o ładne zwymiarowanie ich w internecie (zależy jeszcze o którą cieżarówkę chodzi).

I jeszcze jedno - czy koła jak założę 2.2 albo 1.9 ale skalowo będą niewymiarowe - jadę czy nie?

Tak pozatym to bardzo ładnie - prosto i bez udziwnień. Brawa

Ps. Taki mały offtopic - może ktoś zna sklep internetowy gdzie mogę zakupić rurki alu, kątowniki ceowniki w przeróżnych rozmiarach? Niestety w mojej okolicy najbliższy nomi jest 30 km odemnie i ciężko mi się do niego wybrać. Linki jak coś to na pw.
Nie ... mowa o karoserii czyli o budzie. Zabudowa dowolna, moze jej nie byc.
Wymiary napewno sie znajda, a jezeli nie mozna policzyc z fotek .... chodzi o to zeby nie bylo auta powiedzmy 4x4 o rozstawie osi 40 cm, bo to by sie klasyfikowalo do prototypow, a nie chce robic takiej dodatkowej klasy :p
Wymiary kol ktore podalem sa to maksymalne kola jakie mozna zalozyc. W ciezarowce takie kola beda wygladaly ok, chyba ze bedzie to faktycznie jakas malutka ciezarowka :)

PLATE
Początkujący
Początkujący
Posty: 481
Rejestracja: 2007-04-22, 11:26
Imię:
Lokalizacja: Zabrze/Königshütte

#14

Post autor: PLATE »

Max ja tylko przypomnieć chciałbym że dla przykładu UNIMOG w skali 1:10 powinien mieć koła o średnicy około 120mm :Y :Y

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#15

Post autor: Maxim »

No to w czym problem ? :) Max jest 125 mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy organizacyjne ...”