REGULAMIN ZAWODÓW SEZON 2010 - KLASA TRUCK

Strona, domeny, serwery, naklejki itp ...
Zablokowany
Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

REGULAMIN ZAWODÓW SEZON 2010 - KLASA TRUCK

#1

Post autor: Maciek »

Regulamin zawodów w RC-TRIALU na rok 2010

Klasa Truck:

I. Definicja klasy:
1. Modele w skali 1:10 o szerokości nie mniejszej niż 230mm i długości nie mniej niż 650 mm, odzwierciedlające rzeczywisty pojazd ciężarówki do którego prowadzenia niezbędne jest prawo jazdy KAT C. Za zgodą zawodników modele zbliżone do klasy Truck, ale nie spełniające w/w założeń, mogą uczestniczyć w zawodach. Ich przejazdy są punktowane zgodnie z ogólnymi zasadami, ale wyniki nie są uwzględniane do klasyfikacji zawodów, ani do klasyfikacji generalnej – modele takie startują na końcu stawki zawodników.
2. Konstrukcja w 75% zgodna z odpowiednikiem 1:1. (dotyczy kabiny, zabudowy, ilości osi, sposobu napędu).
3. Model musi posiadać zabudowę charakterystyczną dla ciężarówki, na podstawie której został odwzorowany (dopuszczalna zabudowa w stylu truck trial).
4. Minimalna masa modelu - 2 kg na oś.
5. W przypadku modeli 4×4, 6×6 – tylko jedna oś skrętna, w przypadku modeli 8×8 dopuszczalne 2 osie skrętne.
6. Modele mogą być napędzane silnikiem/silnikami elektrycznymi. Brak ograniczeń co do typu, wielkości silnika, ilości zwojów oraz napięcia pakietów zasilających.
7. Średnica opony modelu powinna być zgodna (z tolerancją +/- 10%) z pojazdem w skali 1:1 na podstawie którego model został odwzorowany.
8. Dozwolone jest posiadanie odcięcia napędu na oś/osie skrętne (w przypadku 4x4 i 6x6 – oś pzednia, w przypadku 8x8 – dwie piersze osie).
9. Zaleca się (nie obowiązkowe):
a) by model posiadał punkty oświetlenia przynajmniej po 2 z przodu i 2 z tyłu
b) by model posiadał jedno lub więcej kół zapasowych
c) w przypadku posiadania wyciągarki model powinien posiadać z przodu i z tyłu punkty zaczepienia lin takie jak w 1:1, tj. haki, szekle, itp.

II. OS, trasa OS i bramki:

1. Zawody mogą być jedno lub kilkudniowe.
2. Zawody polegają na rozegraniu od kilku (minimum 6-ciu) do kilkunastu punktowanych OS.
3. Przez OS rozumie się odcinek specjalny ustalony wcześniej przez Organizatora Zawodów bądź inne osoby wyznaczone z grona zawodników uczestniczących w zawodach.
4. Trasa OS może być ograniczona taśmą na całej jej długości lub tylko w jej fragmentach. Każdorazowe wyjechanie modelu wszystkimi kołami po za trasę OS, liczone jest jako Przestawienie.
5. Zadaniem zawodnika jest pokonanie ustawionych na trasie OS właściwych dla Klasy Truck bramek, zgodnie z wyznaczoną kolejnością i kierunkiem przejazdu.
6. W sytuacji gdy Sędzia stwierdzi, poprzez ocenę wcześniejszych prób Zawodnika, że dana bramka najprawdopodobniej nie zostanie przez model Zawodnika pokonana, wówczas Sędzia ma prawo nakazać Zawodnikowi podjęcia decyzji o użyciu innego sposobu do pokonania tej bramki. Przez pojęcie innego sposobu do pokonania bramki, rozumie się wszystkie dopuszczone regulaminowo sposoby, takie jak: użycie wyciągarki, przestawienie.
7. Każdy OS składa się z minimum 6 bramek. Dopuszcza się zmianę ilości minimalnej pod warunkiem zgody co najmniej 50%+1 liczby uczestników zawodów w Klasie Truck. Maksymalna ilości bramek nie jest zdefiniowana i zostaje ustalona podczas budowania danego OS przez Organizatora Zawodów lub Osoby Wyznaczone do tej czynności.
8. Aby bramka była zaliczona muszą zostać minimum spełnione łącznie następujące warunki :
a) auto musi pokonać ją na kołach
b) oś prowadząca musi przejechać oboma kołami linię bramki, dopuszcza się dotknięcie słupka
c) ostatnia oś modelu może przejechać poza światłem bramki.
9. Aby trasa OS była zaliczona, pojazd musi pokonać wszystkie bramki lub mieć naliczone odpowiednie punkty karne. W przypadku nie pokonania bramek w ramach OS, punkty karne zostaną naliczone poprzez pomnożenie ilości niepokonanych bramek razy 120 PK.
W przypadku nie pokonania w całości danego OS, punkty karne za ten OS, zostaną naliczane jako suma ilości bramek danego OS pomnożona przez 120 PK
10. OS zaczyna się po przekroczeniu linii pierwszej bramki a kończy po przekroczeniu całym modelem linii ostatniej bramki.
11. Podczas pokonywania trasy OS dopuszczone jest korzystanie z wyciągarki.
12. W atakowaną bramkę nie można wjeżdżać niezgodnie z kierunkiem jej pokonywania.

III. Punkty karne:

Punkty karne (PK) za poszczególne przewinienia:
5 PK - Cofnięcie w bramce
8 PK - Każdorazowe dotknięcie słupka bramki
20 PK - Przewrócenie słupka bramki, postawienie modelu po przewrotce
60 PK - Naprawa, przestawienie, użycie wyciągarki, opuszczenie wyznaczonej trasy
120 PK - Niepokonanie bramki (z przestawieniem modelu za bramkę lub ominięcie bramki), opuszczenie trasy OS

W odniesieniu do punktów karnych stosowane będą mnożniki względem długości auta :
a) Współczynnik A – całkowita długość modelu do 90 cm – ilość PK pomnożona przez liczbę 1
b) Współczynnik B – całkowita długość modelu od 90cm - ilość PK pomnożona przez liczbę 0.9
Współczynniki dotyczą: cofnięcia w bramce , dotknięcia słupka bramki, przewrócenia słupka bramki oraz niepokonania bramki.

Definicje:

Cofnięcie w bramce – celowe cofnięcie lub przypadkowe stoczenie się modelu znajdującego się w świetle bramki za wyjątkiem sytuacji, w której po mimo pracy kół „do przodu” auto się cofa. Każdorazowe wykonanie manewru do przodu i do tyłu jest traktowane jak cofnięcie

Dotknięcie słupka bramki – dotknięcie słupka podczas pokonywania bramki lub przejazdu obok, jakąkolwiek częścią pojazdu i wszystkim co się na modelu znajduje. Nie dotyczy bramek pokonanych. Kary naliczane są po jednym razie za każdy słupek oddzielnie (maksymalnie 2×8 PK). Całkowite wycofanie auta przed bramkę, powoduje naliczanie dodatkowych punktów karnych
zgodnie z powyższą zasadą. Całkowite wycofanie auta przed bramkę, powoduje naliczanie dodatkowych punktów karnych zgodnie z powyższą zasadą.

Przewrócenie słupka bramki – przechył słupka większy niż 45 stopni, ewidentne rozjechanie słupka, wkręcenia w koła lub pod model. Kary naliczane są pojedynczo za każdy słupek oddzielnie (maksymalnie 2×20 PK). Całkowite wycofanie auta przed bramkę, powoduje naliczanie dodatkowych punktów karnych zgodnie z powyższą zasadą.

Naprawa – jest to jakiekolwiek dotknięcie modelu połączone z możliwością zabrania go z trasy OS w celu naprawy. Zawodnik po dokonaniu naprawy model musi postawić z powrotem w miejsce skąd został zabrany do naprawy. Jeżeli w ciągu 5 min nie uda się usunąć usterki, zawodnik dokańcza OS na końcu kolejki zawodników

Przestawienie – zmiana pozycji modelu na trasie z powodu „utknięcia”. Jeżeli model utknie w bramce, należy go przestawić przed bramkę lub za nią, o ile zawodnik decyduje się na ominięcie bramki. Przestawienie następuje na odległość nie większą niż długość pojazdu.

Postawienie – liczone w sytuacji, gdy pojazd ulegnie przewrotce i nie jest w stanie samodzielnie kontynuować jazdy. Postawienie nie jest liczone, gdy po przewrotce auto „samodzielnie” stanęło na wszystkich kołach lub gdy samochód trawersując opiera się kamień, korzeń etc.

Użycie wyciągarki – możliwe jest w przypadku „utknięcia”, nie możności pokonania danego odcinka trasy. Użycie wyciągarki do pokonania bramki musi być poprzedzone przynjamniej jedną próbą jej pokonania. Włączanie lub wyłączenie zasilania, wykonanego na modelu nie jest karane, pod warunkiem że nie wiąże się to z podnoszeniem lub przestawieniem pojazdu, wówczas każdorazowo naliczane są punkty karne jak za naprawę modelu.

Opuszczenie trasy OS – opuszczenie (przekroczenie wszystkimi kołami) wyznaczonego obszaru trasy OS na skutek przewrotki, stoczenia się pojazdu lub innej przyczyny.

IV. Postanowienia ogólne:

1. Zawodnicy przed zawodami zgłaszają częstotliwości, na których będą startować w celu uniknięcia późniejszych konfliktów. Każdy zawodnik powinien mieć 2 komplety kwarców w przypadku posiadania aparatury sterującej o częstotliwości innej niż 2.4 GHz Spectrum .
W przypadku konfliktu częstotliwości, zawodnik niżej sklasyfikowany zobowiązany jest do dokonania zmiany swojej częstotliwości poprzez wymianę kompletu kwarców.
2. O kolejności startów decyduje system rotacyjny. Przed rozpoczęciem zawodów każdy z zawodników otrzymuje numer startowy, który decyduje o kolejności startu w pierwszym OS. W każdym następnym OS zawodnik który jechał w poprzednim jako pierwszy przechodzi na ostatnią pozycje startową.
3. Sprawy sporne rozstrzyga kolegium z 3 losowo wybranych zawodników.
4. Przewidywane są przeszkody wodne, czasami o nieprzewidywalnej głębokości. Sugerujemy
zabezpieczenie elektroniki przed zalaniem.
5. Nie są dopuszczone starty więcej niż jednego zawodnika tym samym modelem.
6. Zawodnik może startować w kilku klasach, pod warunkiem, iż nie dezorganizuje to rozgrywania OS.
7. Aby zawodnik ukończył zawody musi ukończyć minimum jeden OS.

V. Punktacja zawodów:

1. OS wygrywa zawodnik, który otrzyma najmniej punktów karnych.
2. Miejsca w każdym OS punktowane są wg tabeli:

Punkty Premiowe za OS (PP) :

1. 20 pkt. 9. 8 pkt.
2. 18 pkt. 10. 7 pkt.
3. 16 pkt. 11. 6 pkt.
4. 14 pkt. 12. 5 pkt.
5. 12 pkt. 13. 4 pkt.
6. 11 pkt. 14. 3 pkt.
7. 10 pkt. 15. 2 pkt.
8. 9 pkt. 16. i dalsze 1 pkt.
W sytuacji nie ukończenia OS – 0 pkt.


3. Zawody wygrywa zawodnik, który zdobędzie największą liczbę Punktów Premiowych za OS’y.

VI. Punktacja generalna:

Klasyfikację generalną wygrywa zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów w sezonie za zawody. Punkty do klasyfikacji generalnej są naliczane w ten sam sposób jak Punkty Premiowe za wygrane OS:

1. 20 pkt. 9. 8 pkt.
2. 18 pkt. 10. 7 pkt.
3. 16 pkt. 11. 6 pkt.
4. 14 pkt. 12. 5 pkt.
5. 12 pkt. 13. 4 pkt.
6. 11 pkt. 14. 3 pkt.
7. 10 pkt. 15. 2 pkt.
8. 9 pkt. 16. i dalsze 1 pkt.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, proszę pytać, a ewentualne poprawki mogą dotyczyć jedynie błędów ortograficznych lub logicznych.

Zablokowany

Wróć do „Sprawy organizacyjne ...”