Eras vs. reszta świata...

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#31

Post autor: Sławek »

Pozwolisz, że się z Tobą niezgodzę ;)

Otóż, daj na pełny palnik do przodu i puść całkowicie drążek - i co się stanie ? ;) sprawdź proszę ;)

A co do hamowania - jadąc z góry i używając drag brake można hamować kontrując lekko drążkiem do tyłu co jest bardziej naturalne niż w sytuacji o której pisał Ciechan czyli żeby zahamować należy dać do przodu a potem do tyłu ;)

Nie za bardzo rozumiem w czym macie problem z obsługą hamulca :Y

Jedyna wada Goata to taka, że jadą na drag brake z góry, nie można precyzyjnie dawkować "gazu" do przodu bo jak się lekko wychyli drążek od neutrala do przodu to się rzeczony drag brake wyłącza i model leci o wlasnych siłach ;)

Pozdr

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#32

Post autor: Eras »

Chłopakom chyba chodzi o taki hamulec, który możesz dawkować.
U mnie działa to aktualnie tak.
Gaz jadę.
Neutrum - leci dragbrake,
jak z gazu przejdę do tyłu, to będę miał hamulec - którego moc zależy od wychylenia drążka.
teraz powrót do neutrum - dragrbake
znów tył - mamy wsteczny.

Brzmi skomplikowanie, ale działa OK.

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#33

Post autor: Radek »

Sławek pisze: Jedyna wada Goata to taka, że jadą na drag brake z góry, nie można precyzyjnie dawkować "gazu" do przodu bo jak się lekko wychyli drążek od neutrala do przodu to się rzeczony drag brake wyłącza i model leci o wlasnych siłach ;)

Pozdr
Fakt, tak jest.

scyzoryk
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1187
Rejestracja: 2006-11-09, 14:51
Imię:
Lokalizacja: Hucisko

#34

Post autor: scyzoryk »

wyspiarz pisze: Scyzoryk generalnie to powiem ci tak moją przygodę z RC zacząłem praktycznie odrazu od bezszczot :D, i jak widziałem jak Przemo śmigał bez draga i hamulca, to on myślę na czas zawodów oddał by 1 nogę za możliwość hamowania podczas zjazdów z górki :)
Z tego co się mogę domyślać to Przemo miał HAMULEC podobnie jak ja, ale nie ma draga. Jak już pisałem HAMULEC działa TYLKO wtedy jak dasz gaz (jak jedziesz wolno to czasem się nie włącza hamulec tylko od razu wsteczny) a potem od razu dasz wsteczny. Drag natomiast działa jak drążek jest na neutralnej pozycji.
Więc sumując hamulec wiele nie pomaga w trialu - drag natomiast bardzo.

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#35

Post autor: barman_pl »

Eras pisze:...
Gaz jadę.
Neutrum - leci dragbrake,
jak z gazu przejdę do tyłu, to będę miał hamulec - którego moc zależy od wychylenia drążka.
teraz powrót do neutrum - dragrbake
znów tył - mamy wsteczny.

Brzmi skomplikowanie, ale działa OK.
Dla mnie takie ustawienie to bajka ;)

Poniżej filmik z dzisiaj z drag'iem w roli głównej - jednak w badziewiu działa jak należy :D

:>>

Pozdr.

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#36

Post autor: Radek »

barman_pl pisze:
Eras pisze:...
Gaz jadę.
Neutrum - leci dragbrake,
jak z gazu przejdę do tyłu, to będę miał hamulec - którego moc zależy od wychylenia drążka.
teraz powrót do neutrum - dragrbake
znów tył - mamy wsteczny.

Brzmi skomplikowanie, ale działa OK.
Dla mnie takie ustawienie to bajka ;)

Poniżej filmik z dzisiaj z drag'iem w roli głównej - jednak w badziewiu działa jak należy :D

:>>

Pozdr.
Barman na jaki masz ustawiony level na tym filmiku draga ?

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#37

Post autor: barman_pl »

Radek pisze:...Barman na jaki masz ustawiony level na tym filmiku draga ?
Trzeba pabla zapytać, bo ja nie zmieniałem bo nie umiem :D... Sprawdzić też nie umiem hehee... No chyba że powiesz jak sprawdzić to spojrzę :D

pozdr.

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#38

Post autor: Eras »

Kliknąć, piknąć, zatańczyć, ze dwa razy piknąć, jak będzie dyskoteka to liczysz mrugnięcia :D

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#39

Post autor: barman_pl »

Eras pisze:Kliknąć, piknąć, zatańczyć, ze dwa razy piknąć, jak będzie dyskoteka to liczysz mrugnięcia :D
Najpierw trzeba wiedzieć jeszcze którego koloru liczyć mrugnięcia :D

Pozdr.

Awatar użytkownika
africa
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 2032
Rejestracja: 2009-01-09, 21:43
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Pniewy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#40

Post autor: africa »

Eras pisze:Kliknąć, piknąć, zatańczyć, ze dwa razy piknąć, jak będzie dyskoteka to liczysz mrugnięcia :D
A to trzeba wypić coś do tego :LOL
Pozdr.

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#41

Post autor: wojtek_pl »

Sławek pisze:Pozwolisz, że się z Tobą niezgodzę ;)

Otóż, daj na pełny palnik do przodu i puść całkowicie drążek - i co się stanie ? ;) sprawdź proszę ;)
Model stanie dęba bo włączy się drag brake.
Jedyna wada Goata to taka, że jadą na drag brake z góry, nie można precyzyjnie dawkować "gazu" do przodu bo jak się lekko wychyli drążek od neutrala do przodu to się rzeczony drag brake wyłącza i model leci o wlasnych siłach ;)
Pozdr
No i właśnie to jest ten problem z Goatem...

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#42

Post autor: Sławek »

wojtek_pl pisze: Model stanie dęba bo włączy się drag brake.
W takim razie popracuj nad wyważeniem modelu bo u mnie żaden model z Goatem nie robi takich ewolucji - po prostu hamuje ostro ;)

Pozdr

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#43

Post autor: wyspiarz »

scyzoryk pisze:
wyspiarz pisze: Scyzoryk generalnie to powiem ci tak moją przygodę z RC zacząłem praktycznie odrazu od bezszczot :D, i jak widziałem jak Przemo śmigał bez draga i hamulca, to on myślę na czas zawodów oddał by 1 nogę za możliwość hamowania podczas zjazdów z górki :)
Z tego co się mogę domyślać to Przemo miał HAMULEC podobnie jak ja, ale nie ma draga. Jak już pisałem HAMULEC działa TYLKO wtedy jak dasz gaz (jak jedziesz wolno to czasem się nie włącza hamulec tylko od razu wsteczny) a potem od razu dasz wsteczny. Drag natomiast działa jak drążek jest na neutralnej pozycji.
Więc sumując hamulec wiele nie pomaga w trialu - drag natomiast bardzo.
Ej no spokojnie ja wiem jak działa hamulec i DB :)

u mnie do tego dochodzą jeszcz różne ustawienia REVERSA.

pzdr. Łukasz

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#44

Post autor: wojtek_pl »

Mam na myśli to, że w zależności od ustawień Drag Brake w Goacie zablokuje koła całkiem lub nieco mniej.
Na filmie Barmana jest dobrze pokazany drag brake przy ciężkim modelu i niskim ustawieniu.

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#45

Post autor: Sławek »

wojtek_pl pisze:Mam na myśli to, że w zależności od ustawień Drag Brake w Goacie zablokuje koła całkiem lub nieco mniej.
Na filmie Barmana jest dobrze pokazany drag brake przy ciężkim modelu i niskim ustawieniu.
Echh, pisałem wcześniej, że działanie drag brake i jego wartość na reglu zależy od oporów mechanicznych napędu i masy jak również zastosowanego przełożenia które pośrednio wpływa na to pierwsze - w każdym modelu można ustawić działający drag oprócz modelu w którym przełożenie jest bardzo duże czyli tak na około powyżej 1:15 dla 4x4 i modelu Zawiszy który ma mosty na przekładni ślimakowej i jej specyfiki działania ;)

Pozdr

Ale ok, nikogo nie zamierzam przekonywać, proszę nie kupowąć Novaka - apeluje o to od dłuższego czasu ;)

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne ...”