Eras vs. reszta świata...

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#61

Post autor: Radek »

Sławek pisze:Nie zmienia pozostałych ;)
Thx :OK tera ja ci dam pomogl :D

Ok czyli to sa ekstra ustawienia, cholera ciekawe co ja tam mam ustawione :LOL

Pozdro

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#62

Post autor: Sławek »

Jest duża różnica w precyzji jazdy pomiędzy tymi trybami - expo rulez :D

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#63

Post autor: barman_pl »

Bo się rozgadaliście o wszystkich diodach, a pozostałych rzeczy nadal nie wiadomo : :>> :>

DEAD BAND - od 1 do 5
MINIMUM DRIVE - od 1 do 5

Czy można wyłączyć drag brake i ustawić - gaz - hamulec - wsteczny (jeśli można to jak ? :> )

I pytanko na koniec - jak dostroić regiel pod apę ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#64

Post autor: Sławek »

Strojenie regla :

1. Włączasz apę
2. Wyłączasz regiel
3. Przyciskasz przycisk na reglu i włączasz regiel
4, trzymasz przycisk do momentu gdy zaświeci na stałe czerwona dioda
5. Przeciągasz drążek do siebie do końca (jazda w przód) i trzymasz aż dioda zaświeci sie na zielono
6. Przeciągasz drążek do przodu do końca (jazda w tył) i trzymasz aż dioda zacznie migać na zielono
7. Puszczasz do neutrala
8. Czekasz parę sekund aż skończy się dyskoteka na reglu
9. Wyłączasz regiel
10. Włączasz regiel i jak nic nie wybuchło to jest ok

:D

Jedna ważna uwaga, na apce, EPA, krzywa gazu itp. musże być ustawiona na standard - po zaprogramowaniu można podkręcac ;)

DEAD BAND to jest z tego co pamiętam, wartość matrwego wychylenia drążka pomiędzy hamulcem a jazdą ;)

MIN DRIVE - ustawienie startu silnika po pierwszym impulsie z apki - wolno ----- szybko

Drage Brake'a nie da się wyłączyć ;)



Pozdr
Ostatnio zmieniony 2010-04-29, 10:45 przez Sławek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#65

Post autor: barman_pl »

Dziękować :OK

Minimum Drive już rozpracowałem - najlepiej jak jest ustawione na 1 - są to jakby "wolne obroty silnika" Jeśli ustawimy na 5 model rusza gwałtownie - 1 łagodnie ;)

Pozdr.

Awatar użytkownika
Rafał Kowina
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 924
Rejestracja: 2007-10-20, 11:55
Imię:
Lokalizacja: Świnoujście
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#66

Post autor: Rafał Kowina »

redin pisze:niewiem jakim cudem ale mój silnik zachowuje sie szczotka, w sesie oporu, odpięty ma takie same opory jak np, integy, moze przez to że już zajeżdżony :p
W GM mam tak samo i jest to naturalne dla niektórych silników.

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#67

Post autor: wojtek_pl »

barman_pl pisze: Czy można wyłączyć drag brake i ustawić - gaz - hamulec - wsteczny (jeśli można to jak ? :> )
Można. Trzeba odłączyć jeden kabelek od sensorów. CHYBA niebieski ale nie jestem pewien. Był o tym wątek na http://www.scale4x4rc.org o ile pamiętam.

EDIT. Znalazłem. Było gdzie indziej.
http://www.rccrawler.com/forum/showpost ... stcount=35
Steve's response:

"Hi Cody,

That is an issue we have been working on to resolve for quite some time now. We are working on a software update that should address these issues.

For the time being the best "fix" for this application is to run the ESC in "normal" brushless mode by removing the blue sensor wire from the sensor harness and restarting the system.

The ESC uses the blue sensor wire to determine if the motor is an actual crawler motor or some other (presumably faster) wind. When the crawler signal is not seen on start up, it the ESC reverts to standard operation because the crawler operation (high drag brake at neutral coupled with no delay in forward to reverse) could cause serious damage to either component if not used properly.

At this point you'd probably want to turn the drag brake setting in the ESC up as high as it will go to get the neutral wheel lock about right. If it is not strong enough I recommend upgrading to the 13.0 mm sintered rotor which will give more natural drag brake and braking force.

Hope this helps!"

I think it will I will try the above and see how it works.

Thanks to Steve for his quick response!
Czyli dobrze pamiętałem. Trzeba odłączyć niebieski kabel od sensorów. Pytanie czy we wszystkich wersjach Goata będzie to działać tak samo.

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#68

Post autor: Sławek »

Szczerze mówiąc to ja osobiście bym się nie zdecydował na takie kombinacje :>

Radek włożył tylko wtyczkę od sensorów odwrotnie i jest po silniku :q

Powodzenia chłopaki :OK

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#69

Post autor: barman_pl »

No takich kombinacji też nie będę robił ;)... Chociaż z drugiej strony to odcięcie jednego kabla sygnałowego a nie żadne zwarcie, więc nie powinno być problemów ;)... Jednak nie chce mi się "ciąć" owego niebieskiego ;)

Pozdr.

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#70

Post autor: wojtek_pl »

barman_pl pisze:No takich kombinacji też nie będę robił ;)... Chociaż z drugiej strony to odcięcie jednego kabla sygnałowego a nie żadne zwarcie, więc nie powinno być problemów ;)... Jednak nie chce mi się "ciąć" owego niebieskiego ;)

Pozdr.
Wiesz, można odpiąć kabel od sensorów w ogóle i mieć bezszocztkę bezsensorową :)

Barman, może wyciągnij kabelek z wtyczki? Bo cięcie to faktycznie nie tego...

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#71

Post autor: Sławek »

Czytam teraz manual do Havoca i :

oprócz standardowych

1. Jest możliwe ustawienie Minimum Brake - raising this setting starts the breaking at a stronger/higher level 0-30%
2. Drag brake - 0-30% - czyli można wyłączyć
3. Throttle curve selection - Linear, Expo 1, Expo 2 - dwie nieliniowe krzywe gazu plus liniowa
4. Brake frequency - Raising this setting makes the brake response smoother and more controllable 1-8 KHz

Obadam to jak przyjdzie przekładnia do Kaisera ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#72

Post autor: Radek »

wojtek_pl pisze: Wiesz, można odpiąć kabel od sensorów w ogóle i mieć bezszocztkę bezsensorową :)
W novaku to nie dziala

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#73

Post autor: wojtek_pl »

Radek pisze:
wojtek_pl pisze: Wiesz, można odpiąć kabel od sensorów w ogóle i mieć bezszocztkę bezsensorową :)
W novaku to nie dziala
Eee.... :O

A powinno. Być może trzeba zresetować ustawienia profilu w ESC ale powinno działać. Ba, nawet szczotkowy silnik powinien zostać obsłużony przez regulator Goata. W każdym razie tak napisali w instrukcji... Hmm..

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#74

Post autor: Radek »

wojtek_pl pisze:
Radek pisze:
wojtek_pl pisze: Wiesz, można odpiąć kabel od sensorów w ogóle i mieć bezszocztkę bezsensorową :)
W novaku to nie dziala
Eee.... :O

A powinno. Być może trzeba zresetować ustawienia profilu w ESC ale powinno działać. Ba, nawet szczotkowy silnik powinien zostać obsłużony przez regulator Goata. W każdym razie tak napisali w instrukcji... Hmm..
o tym juz dawno pisali na forum, ze to nie dzial, doczytaj sie Wojtek dokladnie, bo moze mi cos umknelo, wiem jedno ze jak odlaczysz sensory to silnik stoi i piszczy :/ ustawialem tylko z odbiornikiem, ale moze profil trzeba ustawic na szczotkowy?

w ktorym to jest miejscu w instrukcji, jaki tytul?

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#75

Post autor: wojtek_pl »

Tu masz manual w PDF.

http://www.teamnovak.com/download/instr ... .Sheet.pdf

Są cztery profile do ustawienia. 1 i 2 muszą mieć kabel z sensorami podpięty. Trzeci nie wiem, być może nie musi. czwarty to do szczotkowego silnika.

PS. Pamiętaj, że zmiana profilu resetuje wszystkie inne ustawienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne ...”