CR ?

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#16

Post autor: wyspiarz »

to trzeba umieć w sumie :) pomyśl gdyby była tam plastikowa scianka na zakrętki to czy byś ze spokojem to dokręcał i dociągał :).

Tu nie chodzi czy ja wiem lepiej czy nie :) awantura byla o to że ja Z mojego doświadczenia napisałem Rio;wi ze oryginalne wały i ośki padają, i trzeba by je wymienić, zrbiło się z tego zaraz że ja mam nie potrzebne alu o czym nie bylo mowy itp... tak szukając punktu zaczepienia znowu....

pzdr. Łukasz

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#17

Post autor: Tomek »

Jak widać to nie kolejna nagonka na twoją biedną osobę, tylko opinie ludzi, któzy mają w tym temacie doświadczenie.

Poza tym mnie uczono że to coś sześciokątnego z gwintem w środku to NAKRĘTKA!

Nie porównuj gwintu w alu z gwintem w metalowej śrubie, jedno drugiemu nie równe. W alu bardzo łatwo zerwać gwint ponieważ jest miękkie.

Poczytaj trochę na temat części aluminiowych zwłaszcza tych z RC$WD i przekonasz się że ustępuą jakością oryginalnym japońskim.

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#18

Post autor: wyspiarz »

Bandzior pisze:
wyspiarz pisze: Pozatym komuś udało sie przekręcić gwint w R2 albo w jakieś alu feldze ?? prędzej popadają zwykłe śruby niż jakie kolwiek gwinty
jak malo wiesz ... :)

tak udało sie :)
No oki ja trochę w zyciu sie narozbieralem i naskladałem i nigdy nie ukręciłem gwintu ( naprawdę ) :) jak już padała mi główka śruby ( dlatego mam nierdzewkę ) , i uważam ze majać 5mm gwintu klej do srub i sruby z nierdzewki docigając je bardzo mocno nic nie zerwalem, kilkukrotnie to na moje jak sie prosto wkręci i mocno z wyczuciem dociągnie to poprostu się nie da :)

Natomiast plastikowe miejsca na zakręteczki gdzie scianki przekręcić to przy kichnięciu można niechcący :)

ale oki kady ma swoje zdanie/doświadczenie. ja to akurat szanuje w brew tego co niektorym sie wydaje :)


Sinner ale kurde zaczołeś na mnie wjeżdzać o tuning i ze trzeba kupować to co pada, ja to potwierdziłem ale z doświadczenia za wczwasu powiedziałem ze 2 rzeczy padają i tyle. zaczołeś pisać o moim tuningu itp.


I sorry jak ktoś potrafi zerwac 5-10mm gwint w alu a umie dokręcić zakręteczke w plastikowym kołnierzu mostu to chyba coś z nim nie halo..

pzdr. Łukasz
Ostatnio zmieniony 2009-06-23, 18:56 przez wyspiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#19

Post autor: Eras »

Sinner Ci przed chwilą napisał, a Ty jak skała - gwint w alu jest słabszy niż NAKRĘTKA...

EOT

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#20

Post autor: wyspiarz »

zalezy jaka nakrętka :) i jak długi gwint w alu :) skoro wg ciebie łatwiej zerwać 5-7mm gwint w alu moście albo obejmie do mostu ( w przypadku CRki gdzie gwintu jest ze 5mm ) a nie przekręcisz plastikowego kołnierzyka na zakrętkę w plastikowym moście to gratuluje :)

Albo inaczej :) gwint w moście alu duzo lepiej ścisnie niż zakrętki w plastikowych kołnierzykach , gwinty w alu mmoscniej ścisną każdą częsc bez jej wypaczania niż KAŻDA nakręteczka z śruba :) bo jak przegniesz z zakrętką to albo przekręcisz kołnierzyk albo zegniesz/połamiesz plastikową część. A w brew pozorom żeby zerwac 5mm gwint alu trzeba mieć duzo siły i DOBRE śruby i klucze. I alu jest lepiej spasowane i nikt chyba nie jest za przeproszeniem idiotą ze jak coś jest dociągniete mocno ( bardzo łatwo to wyczuć ) nie bedzie z uporem maniaka kręcic dalej tylko po to zeby ukręcić. Tu częśc przylgnie na sztywno i tyle przy skręcaniu sie nie wygnie tak jak plastik, gdzie może sie wydawać ze jeszcze ociupinkę mozna.


pzdr. Łukasz

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#21

Post autor: barman_pl »

wyspiarz pisze:...Z mojego doświadczenia napisałem Rio;wi ze oryginalne wały i ośki padają, i trzeba by je wymienić, ...
A tak tylko spytam skromnie... Padły Ci te części o których piszesz ? Bo kilka osób przed Tobą już miało ceerkę i jakoś nikomu dotąd to nie padło...
wyspiarz pisze:...skoro wg ciebie łatwiej zerwać 5-7mm gwint w alu moście albo obejmie do mostu (...) a nie przekręcisz plastikowego kołnierzyka na zakrętkę w plastikowym moście to gratuluje :)...
To raczej Tobie należą sie gratulacje :)

Wyspiarz, wymądrzasz sie a mało co wiesz... i jak to stało się tradycją zawsze musisz mieć ostatnie zdanie. Widać mechanika raczej jest Ci obca, a wytrzymałość niektórych materiałów tym bardziej...

Pozdr.

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#22

Post autor: wyspiarz »

Tak widziałem ukręcone wały oryginalne i TAK widziałem oryginalne ośki z crki i luzy na nich kosmiczne tj rzędu że obrut jednego koła względem drugiego wynośił okolo 1/3 - 1/4 obrotu. Ja poprostu kupiłem to zawczasu i tyle i to pada reszta to może dla innych zbytek i ich wola :) nie pisałem tego jako pismo święte gdzie co niedziele trzeba je stosować a jako moją opinię i nic wiecej.


co do wiedzy o materiałach moze raczej, widać wiem jak się z nimi obchodzić.

I nie próbuje się mądrzyć bo wsio co napisałem jest z doświadczenia i tyle.

A afera zaczeła się o moj caly tuning a nie o to żę powiedziałem z doświadczenia ze padają wały i wyrabiająsię ośki. i tyle...


pdzr. Łukasz

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#23

Post autor: Sławek »

Chciałem tylko skromnie zwrócić uwagę, iż nierdzewka nie oznacza tytanu.

Stal kwaso lub żaro odporna potocznie nazywana nierdzewką posiada specjalne właściwości fizykochemiczne, odporne na korozję ze strony np.: czynników atmosferycznych (korozja gazowa), rozcieńczonych kwasów, roztworów alkalicznych (korozja w cieczach).

Wobec czego nie bardzo rozumiem co jest takiego w nakrętkach i śrubach ze stali nierdzewnej co czyni je w Twoich zastosowaniach wręcz niezniszczalnymi. Chciałbym Ci zwrócić uwagę, że normalna stal nierdzewna jest miększa od zwykłej stali i bardziej ciągliwa.

Ale ja jak zwykle się nie znam, jestem głupi itp.

Pozdr

P.S.
A wracając do alu, widać, że nie miałeś nawet okazji obrabiać tego metalu i nie masz zielonego pojęcia o jego właściwościach. Tak się składa, że obciąłem gwinty w R2 i to nie raz i jest to żaden problem. Aluminium jest lekkie lecz jednocześnie miękkie i nie zmieni nawet tego rodzaj zastosowanego stopu - jedynie nieznacznie, najtwardszym z alu jest tzw. duraluminium stosowane szeroko w przemyśle lotniczym ale to co masz w swojej CR'ce to zwykłe PA6.

Tyle mam do powiedzenia w tej sprawie :)

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#24

Post autor: barman_pl »

wyspiarz pisze:... luzy na nich kosmiczne tj rzędu że obrut jednego koła względem drugiego wynośił okolo 1/3 - 1/4 obrotu. ...
1/3-1/4 różnicy obrotu koła to norma ;)

Z mojej strony EOT

Pozdr.

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#25

Post autor: wyspiarz »

barman, ja tam wolę mieć ( mam ) prawie zerową tyle co luz na kielichach zamiast 1/3 obrotu koła :) ale co kto woli :)

Unix, ja nie twierdze że nierdzewka to tytan i nie wiem jak ty porównywałeś ale ja próbowałem piłować gwint mojej bo chciałem zrobić sobie taką srube częściowo bez gwintu zeby przykręcać wał to myślalem że się zesram a i tak tego nie zrobiłem podobnie z przycięciem jej więc dałem sobie spokuj bo musiał bym na tokarkę jechać do znajomego i srać sie z 10mm srubką żeby zrobić to jak należy. Natomiast oryginalne chyba stalowe piłowaly się jak masło ale i tak ich nie użyłem.
Nie wiem może to jakaś inna stal ale raczej jakas nierdzewka bo jest nie magnetyczna i po słonej wodzie nie ma zadnego na lotu rdzawego, na śrubach od alusów są i ukrecają sie w nich łepki jak masło i zmienie na te same co mam resztę tylko musze zamówić,

I nigdy nie mówilem ze jesteś głupi co najwyżej 2x ci powiedziałem ze nie masz racji w przypadku timingu i wyrównywarki ( chodz i tak był ona mnie ) i teraz usilnie chcesz mi pokazać jaki to ja jestem głupi.

Cała afera zaczęła sie od tego że w skrócie powiedziałem gościowi ze fajnie ze ma crke ale zeby pomyslał o wałach i ośkach bo to siada, i zaczęło się ze ja jestem beee bo mam zadużo alu.....

Nie wiem tylko skąd to się bierze i dlaczego .... myślałem ze trochę rozeszło się po kościach, ale chyba nie dokonca :)

Jak kogoś uraziłem sorry nie było to moim celem, próbuję się poprostu jakoś wkręcić w klimat forum, czy to starać sie coś pomudz ( na ile moja wiedza pozwala ), albo coś skomentować i tyle a tu czasem widać ze ktoś poprostu szyka zaczepki za tamto ....

Ja mam trochę spaczenie że jak już coś robie, coś mam to raczej na maxa dbam zeby było to dobre, zadbane, zakonserowane, nasmarowane, odporne itp itd. Poprostu taki jestem.


Nie wiem czy każdy z was czyści model po jeździe i smaruje wszystkie zewnętrzne łożyska ( chodz te w mostach i tak sa zawalone profilaktycznie glutem do dyftów bo są w ich okolicy wiec nic im nie grozi )

Ja osobiście tak robię czasem jak przechodze obok modelu i widzę jeszcz gdzieś piach to pędzelek odkurzacz i doczyszczam bo mnie po prostu to drażni :)

Prosił bym też torchę o wyrozumiałość i nie patrzenie odrazu na to co napiszę przez pryzmat pierwszej wojny forumowej :)

pzdr. Łukasz

Bandzior

#26

Post autor: Bandzior »

wyspiarz pisze:barman, ja tam wolę mieć ( mam ) prawie zerową tyle co luz na kielichach zamiast 1/3 obrotu koła :) ale co kto woli :)

Unix, ja nie twierdze że nierdzewka to tytan i nie wiem jak ty porównywałeś ale ja próbowałem piłować gwint mojej bo chciałem zrobić sobie taką srube częściowo bez gwintu zeby przykręcać wał to myślalem że się zesram a i tak tego nie zrobiłem podobnie z przycięciem jej więc dałem sobie spokuj bo musiał bym na tokarkę jechać do znajomego i srać sie z 10mm srubką żeby zrobić to jak należy. Natomiast oryginalne chyba stalowe piłowaly się jak masło ale i tak ich nie użyłem.
Nie wiem może to jakaś inna stal ale raczej jakas nierdzewka bo jest nie magnetyczna i po słonej wodzie nie ma zadnego na lotu rdzawego, na śrubach od alusów są i ukrecają sie w nich łepki jak masło i zmienie na te same co mam resztę tylko musze zamówić,

I nigdy nie mówilem ze jesteś głupi co najwyżej 2x ci powiedziałem ze nie masz racji w przypadku timingu i wyrównywarki ( chodz i tak był ona mnie ) i teraz usilnie chcesz mi pokazać jaki to ja jestem głupi.

Cała afera zaczęła sie od tego że w skrócie powiedziałem gościowi ze fajnie ze ma crke ale zeby pomyslał o wałach i ośkach bo to siada, i zaczęło się ze ja jestem beee bo mam zadużo alu.....

Nie wiem tylko skąd to się bierze i dlaczego .... myślałem ze trochę rozeszło się po kościach, ale chyba nie dokonca :)

Jak kogoś uraziłem sorry nie było to moim celem, próbuję się poprostu jakoś wkręcić w klimat forum, czy to starać sie coś pomudz ( na ile moja wiedza pozwala ), albo coś skomentować i tyle a tu czasem widać ze ktoś poprostu szyka zaczepki za tamto ....

Ja mam trochę spaczenie że jak już coś robie, coś mam to raczej na maxa dbam zeby było to dobre, zadbane, zakonserowane, nasmarowane, odporne itp itd. Poprostu taki jestem.


Nie wiem czy każdy z was czyści model po jeździe i smaruje wszystkie zewnętrzne łożyska ( chodz te w mostach i tak sa zawalone profilaktycznie glutem do dyftów bo są w ich okolicy wiec nic im nie grozi )

Ja osobiście tak robię czasem jak przechodze obok modelu i widzę jeszcz gdzieś piach to pędzelek odkurzacz i doczyszczam bo mnie po prostu to drażni :)

Prosił bym też torchę o wyrozumiałość i nie patrzenie odrazu na to co napiszę przez pryzmat pierwszej wojny forumowej :)

pzdr. Łukasz
czytasz czasem co napiszesz ... ?

niech sie w końcu kuleczki w bańce stykną i przestań.

na zawodach w oczy zacznij opowiadac bo tu jakis belkot czytam, bez urazy ale sam jesteś pędzelek. ;) coś na zasadzie "tata a Maracin powiedział .. "

stop.

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#27

Post autor: wyspiarz »

Hehehe w sumie nie piszę nigdy pędzelek nie używam zdrobnień tutaj poprostu takie określenie że to mały pędzel :)

dobra zwiozę kratę dobrego browaru ( z czarnkowa może ktoś zna ) i poprostu trzeba będzie pogadać na lajfa bo to często gęsto zupełnie inne wrażenia niż przez forum :)

:OK :VV :OK

pzdr. Łukasz

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#28

Post autor: Maciek »

wyspiarz pisze: dobra zwiozę kratę dobrego browaru ( z czarnkowa może ktoś zna ) i poprostu trzeba będzie pogadać na lajfa bo to często gęsto zupełnie inne wrażenia niż przez forum :)
pzdr. Łukasz
Tutaj zgadzam się z Tobą w 100%, nie ma to jak pogadać na żywo :)

wyspiarz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2044
Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
Imię:
Lokalizacja: Wolin
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#29

Post autor: wyspiarz »

A browar znaju :) czy nie :) jak nie to tym bardziej musicie poznać :) ja tam w sumie nie pijący prawie :) ale od czasu do czasu jakic jack albo jim albo dobre piwo :)

:OK

pzdr. Łukasz

Bandzior

#30

Post autor: Bandzior »

no i mam nadzieje, ze rowny gość jestes ...

na początu tez sie ściąłem z kilkoma osobami :) poznałem na zywo, wypilY mY pogadalY mY ... i chyba nawet akceptuja mój charakter pisania ciętych postów, zapewne jeszcze wielu wkur... heh taka mam nature.

nikt nikogo nie skreśla za jeden czy 5 błędów ale trzeba czasem sie "ogarnąc" tyczy sie to kazdej osoby.

nikt nikomu tu na forum bez przyczyny nie życzy źle.

sorry za OT i Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne ...”