Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
-
- Teoretyk
- Posty: 6
- Rejestracja: 2016-04-12, 20:58
- Imię: Jacek72
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Kiedyś pytałem się o dobór kół zębatych Trochę czasu minęło i skrzynia i model ukończony
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Miałem takowe w Defku I - klasyczne Traxxasy Big Bore, wg mnie świetnej jakości, tyle, że na nasze potrzeby nieco długie. Są dwie wersje: droższa jest wersja całoaluminiowa (takie akurat miałem) i z tworzywa lub częściowo z tworzywowa (tu nie jestem pewien).przemo_m pisze: ↑2020-12-03, 21:31Nie wiem gdzie to pytam. Kiedyś tam kupiłem na OLX komplet amorów od Traxxas'a długość 110 mm po całości ... jak to nowicjusz ... "kupie może się przyda" ... no i w sumie jest cień szansy żeby się przydały ale jest kłopot ... chodzi mi o to górne ich mocowanie ... brakuje mi tam przegubu kulowego i pytanie jak to wyglądało w oryginalne ... w sensie jak te amortyzatory były mocowane do podwozie górnym mocowaniem ...
20201203_201156.jpg
Za wszelakie wskazówki będę ogromnie wdzięczny
Tu jedna uwaga niejednokroć prze ze mnie podnoszona - tworzywa dobrych firm modelarskich (zwykle ABS-y), nie są gorszym, słabszym, czy mniej "profi" materiałem od aluminium! Niejednokrotnie nowi adepci RC tuningują elementy ABS-owe na alu zamienniki, niepotrzebnie podnosząc ciężar modelu, niepotrzebnie ponosząc koszta i zamieniając przysłowiową siekierkę na kijek. Tam gdzie ABS w wyniku kolizji zamortyzuje udar, to element alu się ugnie lub pęknie i ... Dotyczy to również mostów i ich części np. c-hubów. Nie piszę, że alu jest złe - pewne konwersje jak najbardziej pożądane, o ile są z dobrego alu. Niestety liczne chińskie cuda są różne, ratuje naszą chcice wówczas ich cena ]
Wracając do tematu - u mnie amortyzatory były zamontowane jak na zdjęciu poniżej: To czego nie widać, to rurka silikonowa długa na jakieś 4 mm, która jest jeszcze wstawiona w oczko górnego mocowania.
Z racji, że to długie amortyzatory, to były (musiały być) w Defie zamontowane po skosie: Od tamtej pory zresztą preferuję takie położenie amortyzatorów, zupełnie inaczej pracują przy wybieraniu nierówności, niż te ustawione pionowo - w każdym razie takie odnoszę wrażenie.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
To pytanie?
Masz już aparaturę, pakiet(-ty), ładowarkę?
Najprostsza i najszybsza droga, to zakup tzw. RTR-a lub KIT-a i uzupełnienie go o niezbędne wyposażenie. Pomimo kilku zdeterminowanych Kolegów budujących modele na bazie chińskich podwozi, nie polecam tego kierunku osobom, które chcą "spróbować" rc trialu. Zakup modelu markowego, na popularnym na tym forum i w innych grupach modelarskich podwoziu, jest gwarantem, że:
- w razie problemów technicznych otrzymasz w miarę szybko rozsądną pomoc, a jeżeli ktoś będzie snuł opowieści z Narni (co się zdarza), to inni to skorygują ;
- bezproblemowo nabędziesz części zamienne w razie "W", a to w trialu (mocno kolizyjnym modelarstwie) jedna z najważniejszych cech, które powinny nami kierować przy wyborze podwozia;
- jak jednak uznasz, że ci to "nie pasi", to w miarę łatwiej odsprzedasz taki popularny model.
W zależności od typu modelu - bardziej Scaled, czy bardziej Sport, a może Extreme i tak wybór jest: Axiale, MST, Vaterry, HPI, Traxxas.
W zależności czy masz osprzęt, czy musisz kupić wszystko, to wydasz od +/- 1 400 zł w górę ... potem już jest lżej
-
- Teoretyk
- Posty: 97
- Rejestracja: 2013-12-01, 18:02
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował : 1 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Panowie
Kto robił przymiarki Defka od chinczyka do mostów AR44 lub całego podwozia SCX10II?
Chciałbym zobaczyć jakieś zdjęcia chociażby garażowe...
Kto robił przymiarki Defka od chinczyka do mostów AR44 lub całego podwozia SCX10II?
Chciałbym zobaczyć jakieś zdjęcia chociażby garażowe...
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2639
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Poszukuję zębatek odbiorczych do przekładni Axiala, takich np. 87z. Czy wiecie gdzie można to kupić?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Do której to przekładni "aż" tyle zębów?jakoobcycles pisze: ↑2021-02-08, 15:42Poszukuję zębatek odbiorczych do przekładni Axiala, takich np. 87z. Czy wiecie gdzie można to kupić?
I jaki moduł?
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2639
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Axial scx10 jedynka, moduł 48P.zotornik pisze: ↑2021-02-08, 22:47Do której to przekładni "aż" tyle zębów?jakoobcycles pisze: ↑2021-02-08, 15:42Poszukuję zębatek odbiorczych do przekładni Axiala, takich np. 87z. Czy wiecie gdzie można to kupić?
I jaki moduł?
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Panowie, jaki kąt graniczny powinno mieć serwo skrętu żeby było optymalnie. 120 czy 180 stopni?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek ktoś o to pytał Ale pamięć już nie ta
Serwo skrętu na pewno nie wymaga aż 180*.
Ogólnie to czy dany kąt pracy serwa wystarczy, to będzie zależało od umiejscowienia serwa i długości orczyka.
Natomiast w praktyce - gdy mówimy o serwie skrętu - przyjmując jego "klasyczne" umiejscowienia, to 120* wystarcza.
Tu masz link do bardzo starej bazy serw, z pośród których kiedyś wybieraliśmy nam potrzebne. Gro z nich to 120*, a tak przynajmniej są opisane.
viewtopic.php?f=67&t=2909
I jeszcze jedna baza danych serw - choć nie analizowałem jej aktualności.
Czasami i archiwalne dane się przydają:
https://servodatabase.com/brands
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Dzięki, ale mam w takim razie jedną kwestie do ogarnięcia:zotornik pisze: ↑2021-03-06, 12:50Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek ktoś o to pytał Ale pamięć już nie ta
Serwo skrętu na pewno nie wymaga aż 180*.
Ogólnie to czy dany kąt pracy serwa wystarczy, to będzie zależało od umiejscowienia serwa i długości orczyka.
Natomiast w praktyce - gdy mówimy o serwie skrętu - przyjmując jego "klasyczne" umiejscowienia, to 120* wystarcza.
Tu masz link do bardzo starej bazy serw, z pośród których kiedyś wybieraliśmy nam potrzebne. Gro z nich to 120*, a tak przynajmniej są opisane.
viewtopic.php?f=67&t=2909
I jeszcze jedna baza danych serw - choć nie analizowałem jej aktualności.
Czasami i archiwalne dane się przydają:
https://servodatabase.com/brands
Serwo błędnie wysłane z ChRL 270 stopni, na apce spectrum dx4c ograniczone do 60% i przy jeździe do przodu i maks skręcie wszystko ok, a z kolei do tyłu koła stają w" jak do driftu ".
Wiem już że muszę inne serwo ale taka ciekawostka dla potomnych.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
To ciekawe - choć nie do końca zrozumiałem znaczenie określenia "a z kolei do tyłu..."Signum654 pisze: ↑2021-03-06, 12:57Dzięki, ale mam w takim razie jedną kwestie do ogarnięcia:
Serwo błędnie wysłane z ChRL 270 stopni, na apce spectrum dx4c ograniczone do 60% i przy jeździe do przodu i maks skręcie wszystko ok, a z kolei do tyłu koła stają w" jak do driftu ".
Wiem już że muszę inne serwo ale taka ciekawostka dla potomnych.
Obecnie używam serwa będącego jednym z licznych "chińskich wynalazków" rodem z Ali, co najmniej 270* jak nie 360* Nie mam żadnych problemów z ich zakresem pracy.
Między chińszczezną, ciężko szukać analogii - bo nie jednokrotnie widzimy, że pod tym samym płaszczem kryją się różne wyroby - ale w twoim wypadku stawiam na "problem" w komunikacji nadajnika z serwem.
Nigdy nie miałem żadnej apki z rodziny Spectrum i niestety nie znam menu i możliwych tam ustawień. W Futabie miałem oddzielne ustawienie max wychylenia dla skrętu w prawo i oddzielne dla lewego.
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Właśnie mam ustawione max skrętu lewo prawo na 60 stopni i jak przytrzymam skręt na maxa w lewo lub prawo i chcę pojechać do tyłu to koła nienaturalnie odchylają się poza tą wartość zadaną
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13463
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Ograniczeniem pracy wychylenia skrętu (które sobie ustawimy na apce), jest oczywiście mechaniczny zakres pracy zwrotnic. Wówczas tak ustawiamy krańcowe wychylenie serwa, by nie "pchało" ono zwrotnic bardziej niż to jest fizycznie możliwe, bo możemy spalić serwo.
I teraz, jeżeli jak piszesz przy cofaniu koła ulegają jeszcze większemu wychyleniu, to znaczy że fizycznie/mechanicznie jest to możliwe, to dlaczego nie wykonują one takiego samego skrętu przy jeździe do przodu?
No temu właśnie służą spotkania face to face - bo jak się widzi w czym problem, to inaczej wygląda rozmowa.
p.s.
O jaki podwoziu w ogóle rozmawiamy?