Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
ODPOWIEDZ
Jacek Kempiński
Teoretyk
Posty: 6
Rejestracja: 2016-04-12, 20:58
Imię: Jacek72

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1486

Post autor: Jacek Kempiński »

Kiedyś pytałem się o dobór kół zębatych Trochę czasu minęło i skrzynia i model ukończony


Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1487

Post autor: zotornik »

przemo_m pisze:
2020-12-03, 21:31
Nie wiem gdzie to pytam. Kiedyś tam kupiłem na OLX komplet amorów od Traxxas'a długość 110 mm po całości ... jak to nowicjusz ... "kupie może się przyda" ... no i w sumie jest cień szansy żeby się przydały ale jest kłopot ... chodzi mi o to górne ich mocowanie ... brakuje mi tam przegubu kulowego i pytanie jak to wyglądało w oryginalne ... w sensie jak te amortyzatory były mocowane do podwozie górnym mocowaniem ...

20201203_201156.jpg

Za wszelakie wskazówki będę ogromnie wdzięczny :)
Miałem takowe w Defku I - klasyczne Traxxasy Big Bore, wg mnie świetnej jakości, tyle, że na nasze potrzeby nieco długie. Są dwie wersje: droższa jest wersja całoaluminiowa (takie akurat miałem) i z tworzywa lub częściowo z tworzywowa (tu nie jestem pewien).

Tu jedna uwaga niejednokroć prze ze mnie podnoszona - tworzywa dobrych firm modelarskich (zwykle ABS-y), nie są gorszym, słabszym, czy mniej "profi" materiałem od aluminium! Niejednokrotnie nowi adepci RC tuningują elementy ABS-owe na alu zamienniki, niepotrzebnie podnosząc ciężar modelu, niepotrzebnie ponosząc koszta i zamieniając przysłowiową siekierkę na kijek. Tam gdzie ABS w wyniku kolizji zamortyzuje udar, to element alu się ugnie lub pęknie i ... Dotyczy to również mostów i ich części np. c-hubów. Nie piszę, że alu jest złe - pewne konwersje jak najbardziej pożądane, o ile są z dobrego alu. Niestety liczne chińskie cuda są różne, ratuje naszą chcice wówczas ich cena ]

Wracając do tematu - u mnie amortyzatory były zamontowane jak na zdjęciu poniżej:
DSC_2751_00001.jpg
To czego nie widać, to rurka silikonowa długa na jakieś 4 mm, która jest jeszcze wstawiona w oczko górnego mocowania.

Z racji, że to długie amortyzatory, to były (musiały być) w Defie zamontowane po skosie:
DSC_3273_00001.jpg
Od tamtej pory zresztą preferuję takie położenie amortyzatorów, zupełnie inaczej pracują przy wybieraniu nierówności, niż te ustawione pionowo - w każdym razie takie odnoszę wrażenie.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1488

Post autor: zotornik »

SzymoB93 pisze:
2020-12-03, 22:55
Najszybszą/najprostsza/najtańsza opcja na wejście w trial? Pierwszy model, jak to się mówi, do popsucia i popełniana błędów.
To pytanie?

Masz już aparaturę, pakiet(-ty), ładowarkę?
Najprostsza i najszybsza droga, to zakup tzw. RTR-a lub KIT-a i uzupełnienie go o niezbędne wyposażenie. Pomimo kilku zdeterminowanych Kolegów budujących modele na bazie chińskich podwozi, nie polecam tego kierunku osobom, które chcą "spróbować" rc trialu. Zakup modelu markowego, na popularnym na tym forum i w innych grupach modelarskich podwoziu, jest gwarantem, że:
- w razie problemów technicznych otrzymasz w miarę szybko rozsądną pomoc, a jeżeli ktoś będzie snuł opowieści z Narni (co się zdarza), to inni to skorygują ;
- bezproblemowo nabędziesz części zamienne w razie "W", a to w trialu (mocno kolizyjnym modelarstwie) jedna z najważniejszych cech, które powinny nami kierować przy wyborze podwozia;
- jak jednak uznasz, że ci to "nie pasi", to w miarę łatwiej odsprzedasz taki popularny model.

W zależności od typu modelu - bardziej Scaled, czy bardziej Sport, a może Extreme i tak wybór jest: Axiale, MST, Vaterry, HPI, Traxxas.
W zależności czy masz osprzęt, czy musisz kupić wszystko, to wydasz od +/- 1 400 zł w górę ... potem już jest lżej :D

rasta
Teoretyk
Posty: 97
Rejestracja: 2013-12-01, 18:02
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1489

Post autor: rasta »

Panowie :england
Kto robił przymiarki Defka od chinczyka do mostów AR44 lub całego podwozia SCX10II?
Chciałbym zobaczyć jakieś zdjęcia chociażby garażowe... :zotornik

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2639
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1490

Post autor: Jakoob »

Poszukuję zębatek odbiorczych do przekładni Axiala, takich np. 87z. Czy wiecie gdzie można to kupić?

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2732
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1491

Post autor: ges »

FCKiT nie załatwi?

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1492

Post autor: zotornik »

jakoobcycles pisze:
2021-02-08, 15:42
Poszukuję zębatek odbiorczych do przekładni Axiala, takich np. 87z. Czy wiecie gdzie można to kupić?
Do której to przekładni "aż" tyle zębów?
I jaki moduł?

Awatar użytkownika
Jakoob
YOTA Maniak / AT
YOTA Maniak / AT
Posty: 2639
Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
Imię: pije Kuba do Jakuba
Lokalizacja: WPR
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1493

Post autor: Jakoob »

zotornik pisze:
2021-02-08, 22:47
jakoobcycles pisze:
2021-02-08, 15:42
Poszukuję zębatek odbiorczych do przekładni Axiala, takich np. 87z. Czy wiecie gdzie można to kupić?
Do której to przekładni "aż" tyle zębów?
I jaki moduł?
Axial scx10 jedynka, moduł 48P.

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1494

Post autor: Signum654 »

Panowie, jaki kąt graniczny powinno mieć serwo skrętu żeby było optymalnie. 120 czy 180 stopni?

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1495

Post autor: zotornik »

Signum654 pisze:
2021-03-04, 11:37
Panowie, jaki kąt graniczny powinno mieć serwo skrętu żeby było optymalnie. 120 czy 180 stopni?
Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek ktoś o to pytał :zotornik Ale pamięć już nie ta :]
Serwo skrętu na pewno nie wymaga aż 180*.
Ogólnie to czy dany kąt pracy serwa wystarczy, to będzie zależało od umiejscowienia serwa i długości orczyka.
Natomiast w praktyce - gdy mówimy o serwie skrętu - przyjmując jego "klasyczne" umiejscowienia, to 120* wystarcza.

Tu masz link do bardzo starej bazy serw, z pośród których kiedyś wybieraliśmy nam potrzebne. Gro z nich to 120*, a tak przynajmniej są opisane.
viewtopic.php?f=67&t=2909

I jeszcze jedna baza danych serw - choć nie analizowałem jej aktualności.
Czasami i archiwalne dane się przydają:
https://servodatabase.com/brands

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1496

Post autor: Signum654 »

zotornik pisze:
2021-03-06, 12:50
Signum654 pisze:
2021-03-04, 11:37
Panowie, jaki kąt graniczny powinno mieć serwo skrętu żeby było optymalnie. 120 czy 180 stopni?
Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek ktoś o to pytał :zotornik Ale pamięć już nie ta :]
Serwo skrętu na pewno nie wymaga aż 180*.
Ogólnie to czy dany kąt pracy serwa wystarczy, to będzie zależało od umiejscowienia serwa i długości orczyka.
Natomiast w praktyce - gdy mówimy o serwie skrętu - przyjmując jego "klasyczne" umiejscowienia, to 120* wystarcza.

Tu masz link do bardzo starej bazy serw, z pośród których kiedyś wybieraliśmy nam potrzebne. Gro z nich to 120*, a tak przynajmniej są opisane.
viewtopic.php?f=67&t=2909

I jeszcze jedna baza danych serw - choć nie analizowałem jej aktualności.
Czasami i archiwalne dane się przydają:
https://servodatabase.com/brands
Dzięki, ale mam w takim razie jedną kwestie do ogarnięcia:
Serwo błędnie wysłane z ChRL 270 stopni, na apce spectrum dx4c ograniczone do 60% i przy jeździe do przodu i maks skręcie wszystko ok, a z kolei do tyłu koła stają w" jak do driftu ".
Wiem już że muszę inne serwo ale taka ciekawostka dla potomnych.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1497

Post autor: zotornik »

Signum654 pisze:
2021-03-06, 12:57
Dzięki, ale mam w takim razie jedną kwestie do ogarnięcia:
Serwo błędnie wysłane z ChRL 270 stopni, na apce spectrum dx4c ograniczone do 60% i przy jeździe do przodu i maks skręcie wszystko ok, a z kolei do tyłu koła stają w" jak do driftu ".
Wiem już że muszę inne serwo ale taka ciekawostka dla potomnych.
To ciekawe - choć nie do końca zrozumiałem znaczenie określenia "a z kolei do tyłu..." :zotornik

Obecnie używam serwa będącego jednym z licznych "chińskich wynalazków" rodem z Ali, co najmniej 270* jak nie 360*
serwa_Ali.jpg
Nie mam żadnych problemów z ich zakresem pracy.
Między chińszczezną, ciężko szukać analogii - bo nie jednokrotnie widzimy, że pod tym samym płaszczem kryją się różne wyroby - ale w twoim wypadku stawiam na "problem" w komunikacji nadajnika z serwem.
Nigdy nie miałem żadnej apki z rodziny Spectrum i niestety nie znam menu i możliwych tam ustawień. W Futabie miałem oddzielne ustawienie max wychylenia dla skrętu w prawo i oddzielne dla lewego.

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1498

Post autor: Signum654 »

Właśnie mam ustawione max skrętu lewo prawo na 60 stopni i jak przytrzymam skręt na maxa w lewo lub prawo i chcę pojechać do tyłu to koła nienaturalnie odchylają się poza tą wartość zadaną

Signum654
Teoretyk
Posty: 268
Rejestracja: 2020-09-04, 06:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Koszalin

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1499

Post autor: Signum654 »

I nie dodałem że mam podpięte przez beca

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!

#1500

Post autor: zotornik »

Signum654 pisze:
2021-03-06, 13:56
Właśnie mam ustawione max skrętu lewo prawo na 60 stopni i jak przytrzymam skręt na maxa w lewo lub prawo i chcę pojechać do tyłu to koła nienaturalnie odchylają się poza tą wartość zadaną
Ograniczeniem pracy wychylenia skrętu (które sobie ustawimy na apce), jest oczywiście mechaniczny zakres pracy zwrotnic. Wówczas tak ustawiamy krańcowe wychylenie serwa, by nie "pchało" ono zwrotnic bardziej niż to jest fizycznie możliwe, bo możemy spalić serwo.
I teraz, jeżeli jak piszesz przy cofaniu koła ulegają jeszcze większemu wychyleniu, to znaczy że fizycznie/mechanicznie jest to możliwe, to dlaczego nie wykonują one takiego samego skrętu przy jeździe do przodu?

No temu właśnie służą spotkania face to face - bo jak się widzi w czym problem, to inaczej wygląda rozmowa.

p.s.
O jaki podwoziu w ogóle rozmawiamy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne ...”