servo saver...

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klima
! BaN !
! BaN !
Posty: 355
Rejestracja: 2006-06-29, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Kraków

servo saver...

#1

Post autor: klima »

Sorry ze tutaj znów pisze ale nie mogłem sie zdecydowac w jakim dziale zamiesci to pytanie.

Czy koledzy w swoich modelach trialowych stosują servo saver.

Mój oryginaly we fordzie sie złamał to potem zrobiłem sobie sam jakiś taki servo saver ale jest za miękki i wogóle zamierzam zmienic servo na mocniejsze.

I tutaj moje pytanie czy w trialu sotosowac servo saver bo w sumie jakies obrażenie typu uderzenie w koła przy szybszej jeździe nie grożą.

Bywa jednak tak ze czasem koła blokują sie na jakiejś przeszkodzie (kamyku korzeniu) itp. Co w sumie tez moze zaszkodzić serwu.

Co Wy na to??? :-Oo

fabian
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1743
Rejestracja: 2006-07-24, 10:33
Imię:
Lokalizacja: Gdynia

#2

Post autor: fabian »

W Clodzie nie stosowałem. Jak oparłem się o jakiś kamień to po prostu skręcając przesuwałem cały model. Mocne serwo to podstawa :OK

Awatar użytkownika
klima
! BaN !
! BaN !
Posty: 355
Rejestracja: 2006-06-29, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: klima »

przeglądalem pare modelików juz na różnych forach i tez widziałem bez servo saver ale były to głównie super serwa hiteca a ja nabylem servo jak na razie mocniejsze ale z plastikowymi trybami

:_

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#4

Post autor: Maxim »

Ja mimo wszystko bym nie stosował.

Awatar użytkownika
klima
! BaN !
! BaN !
Posty: 355
Rejestracja: 2006-06-29, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: klima »

mimo wszystko nie stosował czy stosowal bo jakos to troszke dziwnie napisane

jeździc z serwo saver czy nie hmm ???

Awatar użytkownika
Tomy
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Posty: 2650
Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#6

Post autor: Tomy »

zazwyczaj jest z nim w trialu więcej problemów niż pożytku
zrezygnowałem z oryginalnego ss na serwie i założyłem tam zwykły orczyk
mam prawie oryginalny układ skrętu, który (w fordzie) sam w sobie ma takie luzy, że stanowi niezły serwo saver ;)

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#7

Post autor: Maxim »

klima pisze:mimo wszystko nie stosował czy stosowal bo jakos to troszke dziwnie napisane
:LOL Przeczytaj jeszcze raz dokladnie co napisalem :) Nie wiem jak takie zdanie mozna zrozumiec dwuznacznie :o

Awatar użytkownika
klima
! BaN !
! BaN !
Posty: 355
Rejestracja: 2006-06-29, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Kraków

#8

Post autor: klima »

nom to "mimio wszystko" mnie zmyliło i pomyślałem ze brak serwo saver ma duzo plusów ale mimo wszystko lepiej zastoswac

a nie wiem juz co pisze i czytam bo chory jestem i wogóle dupa jest :Y

a co do luzów to mój układ skrętu jest hand made i luzów jakoś wielkich nima
z wyjątkiem tego ze serwo saver jest miętki za miętki :oO

Awatar użytkownika
Destroyer667
Początkujący
Początkujący
Posty: 1224
Rejestracja: 2006-09-24, 15:48
Imię:
Lokalizacja: Biała Podlaska

#9

Post autor: Destroyer667 »

ja na 2 osiach nie mialem servosavera, bo jak był to mi tylko skret ograniczal bo koła były duze i stawiały opor dla SSa

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#10

Post autor: zotornik »

Dla porządku dodam - u mnie nie ma saver-a, dlaczego? bez żadnej konkretnej motywacji, założyłem orczyk i tak zostało.
Servo saver-a mam w częściach zapasowych, na wszelki wypadek, ale zamienne orczyki też :)

Rolą saver-a jest łagodzić tępe, gwałtowne boczne uderzenia w koła, u nas (przy naszych prędkościach), to raczej mało prawdopodobne. Może natomiast spełnić rolę sprzęgła przeciążeniowego, jak "dostawi" auto np. do kamienia. Ale przy 9 kg uciągu mojego serwa i 4 kg auta, to przesunięciu ulega całe auto.
Zaznaczę, że mam metalowe zębatki, plastiki mogą czasem nie wytrzymać.

Awatar użytkownika
klima
! BaN !
! BaN !
Posty: 355
Rejestracja: 2006-06-29, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Kraków

#11

Post autor: klima »

Zaznaczę, że mam metalowe zębatki, plastiki mogą czasem nie wytrzymać
o tuż to
bede musiał nabyć kiedys jakies serwo z metalowymi zębatkami a teraz sprawdze 6kg plastikowe :oO

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#12

Post autor: Marcin »

zainspirowany tą dyskusją wywaliłem serwo serwer ....ależ teraz skręca !!

Awatar użytkownika
klima
! BaN !
! BaN !
Posty: 355
Rejestracja: 2006-06-29, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: klima »

ja tam nie narzekam bez serwo savera ale mój fordzi troche utyl w porównaniu do oryginału i bedzie trzeba kiedys moze (jeszcze w innej wersji tego modelu) nabyć serwo ponad 10kg na metalowych trybach i wtedy mi bedzie skręcal jak trza :{}

ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne ...”