Teraz jest 2018-01-21, 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-10-16, 16:28 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 19:53
Posty: 154
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Czołem!

Po zawodach w Lutomiersku zdecydowałem do jakiej klasy będę szykował model. Niniejszy wątek będzie czymś w rodzaju dziennika z prowadzonych prac. Jako, że jest to mój pierwszy model modyfikacje zamierzam wprowadzać pojedynczo, aby widzieć jak każda zmiana wpłynęła na zachowanie modelu i jak najwięcej się nauczyć. A więc specyfikacja:

1. Karoseria – Chevy K10
2. Mosty – Vaterra Ascender Stock
3. Przekładnia – Vaterra Ascender Stock
4. Wały – Vaterra Ascender Stock
5. Silnik – Vaterra Ascender Stock (35T)
6. Amortyzatory – Vaterra Ascender Stock
7. Rama – Vaterra Ascender Stock
8. Wyciągarka – brak (póki co)
9. Regulator– Vaterra Ascender Stock
10. Serwo skrętu – Vaterra Ascender Stock
11. Opony i felgi – felgi Vaterra Ascender Stock, opony Super Swamper
12. Akumulator – Turnigy Nano-Tech Shorty 4200mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack

Jedyne modyfikacje jakie wprowadziłem póki co to odłączenie łoża akumulatora od przedniego mostu oraz zdjęcie koła zapasowego z paki.

Największą bolączką modelu po wyjęciu z pudełka jest wysoko położony środek ciężkości i za to będę chciał się zabrać w pierwszej kolejności.

Plany na najbliższą przyszłość:
1. Demontaż przedniego zderzaka
2. Obniżenie fabrycznego zawieszenie poprzez usunięcie dodatkowej sprężyny (obecnie są po 2 na amortyzator)
3. Założenie stalowych felg i dociążenie ołowiem
4. Drop
5. Wymiana serwa skrętu na mocniejsze
6. Montaż wyciągarki, prawdopodobnie z serwa
7. Wymiana karoserii na taką, której rzut z góry nie zajmuje hektara + oświetlenie

Póki co nie wydaje mi się, aby silnik i regulator wymagały wymiany. Mam wrażenie, że stockowe 35T daje radę. Zobaczymy co się stanie po założeniu ciężkich kół.

Ostatni OS w Lutomiersku pokazał, że w modelu jest potencjał.

Pozdrawiam :)
bonk

PS - zdjęcia wykonane przez kolegę Irka w Lutomiersku, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko ich wykorzystaniu :)


Załączniki:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-10-16, 18:22 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-05-07, 13:49
Posty: 828
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 40

Model: trx-4
Imię: Damian
Zmiany które chcesz wprowadzić dadza wiele dobrego ,przy zmianie budy na leksanową pamiętaj o progach .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-10-16, 18:55 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 19:53
Posty: 154
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Problem z budą będzie taki, że bardzo trudno znaleźć egzemplarz spełniający moje wymogi estetyczne. Możliwe, że będę sam coś kombinował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-10-16, 20:44 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10974
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 235 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Widziałem i bardzo "misie" ta wersja Vaterry podoba :OK

Wydawało mi się, ze były wcześniej progi?! A może modele obecnie mylę :Y
Vaterra ma przecież fajne fabryczne progi, mocno przylegające do karoserii. A jeżeli nie ma ich w tej wersji, to warto kupić właśnie oryginalne Vaterrowskie.

p.s.
Dzięki za nocną jazdę i pogaduchy - w sumie tylko my wraz z Państwem "Gutkowskimi" dotrwaliśmy do prawie 2:00 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-13, 10:40 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 19:53
Posty: 154
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Czołem!

Jest malutka aktualizacja. Podczas ostatniego spotkania ukręciłem pin mocujący wał napędowy. Właściwie wyłączyło mnie to z zabawy (5min po wyjęciu modelu z bagażnika). Momentalnie zapadła decyzja o wymianie wałów na traxxasowe. Traf chciał, że wcześniej kupiłem stosowne 'pizdryczki' od Adamu.

Niestety yokesy od traxxasa z dziurą o średnicy 5mm są praktycznie niedostępne toteż zmuszony byłem kupić takie o średnicy 6mm i zrobić tulejki. Dodatkowo musiałem przewiercić otwory w wale wychodzącym z przekładni. Jakoś się udało ;) Tutaj chciałem podziękować Błażejowi i Jerremu za wsparcie, zarówno merytoryczne jak i moralne ;)

Musiałem wrzucić mocowanie pakietu albowiem zahaczało o yokes nawet po podcięciu. Muszę wymyślić jakiś nowy stelażyk na pakiet ;)

W międzyczasie oczekuję na paczkę z felgami + akcesoriami do położenia amorków jak u Bastiana (tracking w załączeniu...) oraz drugą paczuchę z nowym nadajnikiem (6Ch Radiolink) i serwem 20kg.

Pozdrawiam :)
bonk


Załączniki:
Komentarz: A tak wygląda spód vaterrki po stosownym przycięciu i zamontowaniu traxxasowych grubasków.

Komentarz: Tak wyglądają zamontowane na tulejkach yokesy. Wałek od przekładni przewiercony na wylot. Wydaje się to bardzo solidne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-13, 11:04 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-05-06, 19:17
Posty: 4611
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Wiek: 43

Model: Star 266 & Kolos w drodze
Imię: Adam
Noo to teraz już nie ukręcisz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-13, 11:10 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 19:53
Posty: 154
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Oby!

Zapomniałem dołączyć trackingu paczuszki...


Załączniki:
Komentarz: Może na koniec stycznia będzie...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-13, 15:16 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6865
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/LC70/zlomek/Jeep: XJ/TJ/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
Ależ nie ma za co :) najważniejszym to się nie pochwaliłeś - maszyna jaka to zrobiłeś ;) a nie jakieś tam trackingi :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-13, 16:05 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 19:53
Posty: 154
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
A, no tak ;) Pełen manual, czekam na paczkę z dremelem :) Sorki za zdjęcie robione rozgotowanym brokułem, ale była 1 w nocy i niekoniecznie się skupiłem na fotkach ;)


Załączniki:
25323055_1689012321163749_1762385854_n.jpg
25323055_1689012321163749_1762385854_n.jpg [ 22.74 KiB | Przeglądane 182 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-19, 11:32 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 17:29
Posty: 19
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 32

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Witam

Piszę z drobną poradą z racji że jestem w trakcie przygotowywania swojej vaterry do extreme.

Jako że nie pierwszy i zapewne nie ostatni ukręciłem wał w swoim sprzęcie postanowiłem podzielić się radą która może się przyda.

Rozwiązanie które zaproponowałeś z wymianą wału na traxxasowy wiąże się z dwoma problemami.
Pierwszy to cena naprawy oraz konieczność dorabiania części. Drugi natomiast to fakt że przeguby przy mostach wystają drastycznie poza linki zawieszenia i będą haczyły o przeszkody.

Problem jaki występuje w vaterrowskich przegubach to sworzeń krzyżaka o grubości 1,6mm który nie dość że jest zbyt słaby to jeszcze montowany jest w otwory 1.7 do 1.8mm w kielichy, kulce przegubu i krzyżaku. Powoduje to że nowe auto wyjęte z pudełka już ma tam sporu lub który przyspiesza wycieranie i tak cienkiego sworznia.

Ja bym zaproponował wyjecie wszystkich 4 sworzni przegubów. Rozwiercenie otworów w kielicha i krzyżaka do 2mm. Oraz szlifierką z okrągłym pilnikiem diamentowym powierzenie otworu w kuli przegubu. Praca taka zajmie max 2 godziny a osie staną się nie do zajechania.

Sworznie stalowe o wymiarach 10mm i średnicy 2mm dostaniesz bez problemu jak ostatnio zakupiłem komplet 15 sztuk za 3,60zł :)

P.S.
To była puki co jedyna naprawa vaterry jaka musiałem wykonać w tym roku całe reszta puki co sprawuje się dzielnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-19, 12:05 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6865
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/LC70/zlomek/Jeep: XJ/TJ/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
@Drinek
Fajnie, fotki? Osobiście to się mogę domyślać o co chodziło ale inni mogą nie zrozumieć.
Druga rzecz bierzesz pod uwagę bicia na wale? Wał nie będzie "idealnie" wycentrowany a bicia się pojawia, kwestia tylko na co będzie "oddziaływać".
Sam mam wały traxxasa, cenie je sobie za niski koszt zakupu, wytrzymałość i elastyczność. Jak ma mi w modelu pójść zebatki np w dyferencjale, skrzyni biegów, reduktorze, na poloskach skrętu cvd to wolę by urżneło wał ;) . Nie, nie używam sprzęgła.

Pozdrawiam :W


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-19, 12:37 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 17:29
Posty: 19
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 32

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Poniżej link ze zdjęciem

Na czerwono oznaczyłem otwory do rozwiercenia na 2mm sworzeń, który trzeba wymienić i miejsca do pod szlifowania w kulce przegubu.

https://drive.google.com/open?id=13YRmC ... 2FFo96d4pg

Pokazałem to na częściach gdyż tak jest najprościej, trudno to pokazać na złożonym aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-20, 11:02 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 19:53
Posty: 154
Lokalizacja: W-wa/Lubartów
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 26

Model: Vaterra Ascender K10
Imię: Maciej
Czołem!

Zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie jest dość ciekawe i na pewno warte przetestowania. Jednak nie rozwiązuje jednego problemu - jak ukręcisz taki pin, albo wyskoczy (może się tak zdarzyć) nie wymienisz tego na szybko podczas zawodów bo trzeba cały most rozebrać. Oczywiście 'da się' jednak nie jest to komfortowe rozwiązanie.

Daj znać jak wyszło w praktyce, u mnie pierwsze polowe testy wyszły pomyślnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-20, 12:51 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-06-13, 17:29
Posty: 19
Lokalizacja: Konin
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 32

Model: RS4 Rally mod RWD Drift pack, Vaterra Asscender
Imię: Dariusz
Rozwiązanie które omówiłem jest obecnie używane w trzech z czterech vaterr które śmigają w Koninie.
Nie były testowane długo bo najstarsze auto ma Rok.
Jedyne co mogę powiedzieć to to że po zmianie sworznia na 2mm jeszcze nikt z nas wały nie uszkodził.
Takim najbardziej wiarygodnym testem będzie rok 2018.
Dodatkowo ja osobiście będę chciał to sprawdzić podczas zawodów.

Masz rację że jak to rozwiązanie zawiedzie to wymiana nie będzie ani szybka ani przyjemna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł: Re: Vaterra Ascender by Bonk
PostNapisane:2017-12-20, 19:56 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10974
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 235 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Drinek napisał(a):
Masz rację że jak to rozwiązanie zawiedzie to wymiana nie będzie ani szybka ani przyjemna.

Wtedy w odwodzie trzeba mieć w pudełku zestaw standardowych wałów Traxxasa lub innych - byle nie zostać bez napędu.

Oczywiście jak się już ma konkretne wały, zamiast je tylko odłożyć na półkę, można je zmodyfikować i mieć nadzieje, że sprawdzi się to na dłuższy czas. Ale docelowo, to chyba warto poszukać innego zestawu wałów, który będzie się sprawdzał w Vaterrze, tak by uzyskać większą kompatybilność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO