Teraz jest 2017-12-17, 14:57

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 717 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: Ural 5423 by rudi
PostNapisane:2008-10-20, 22:17 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-05-30, 18:16
Posty: 1049
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 36

Model: Ural 5423/Kraz 6322/Kirovets K745
Imię: Łukasz
Witam wszystkich forumowiczów.
Niecały rok temu zacząłem bywać na tym forum, ponieważ na Youtubie znlazłem zupełnie przypadkiem Tatrę Maxima i szczęka mi opadła na jej widok (pewnie nie tylko mi :-)). Wcześniej w zaciszu domowym bawiłem się w kolekcjonowanie klejonych modeli myśliwców. A ponieważ uwielbiam majsterkować w garażu, postanowiłem, że zbuduję jakiś model (wielki ukłon dla małżonki, że się na to zgodziła :OK ). Szukałem czegoś co ma dużo kół, rosyjską wytrzymałość w swojej prostocie i jest na tyle nieskomplikowane, że dam radę "to" zbudować. Poszukiwania zakończyły się na Uralu 5423 :VV.
Efekty mojej pracy powklejam już niedługo, jak tylko Max przeniesie temat do odpowiedniego działu. ;)

Będę zadowolony jeśli uda się go "przypodobnić" w maksymalnym stopniu bo ciężko dostać jakieś konkretne materiały na jego temat. Ale czas pokaże...

(Garaż w trakcie archiwizacji przez jaruso)
Link do całej galerii:
http://www.fotosik.pl/u/rudi4/album/1916766/6


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 14:57 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-05-30, 18:16
Posty: 1049
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 36

Model: Ural 5423/Kraz 6322/Kirovets K745
Imię: Łukasz
Tak więc dotrzymując obietnicy wklejam fotki z moich dotychczsowych poczynań :oo .

Prace nad Uralem zacząłem od zakupu zębatek, lutu do aluminium i kombinacji z materiałami do wykonania mostów. Chciałem wykonać obudowę z jednego kawałk aluminum ale fonansowo mnie to przerosło :_ . Tak więc most wykonany jest z rurek miedzianych i aluminium lutowanych ze sobą, klejonych i potem szpachlowanych.
Wygląda to tak:
Załącznik:

Załącznik:


Po szpachlowaniu...
Załącznik:


....i po szlifowaniu.
Załącznik:




Wszystkie mosty wyglądają razem tak:
Załącznik:

Załącznik:



Następnie zakupiłem kardany i wykonałem piasty przednich i tylnych osi i dotoczyłem część zwrotnic:
Załącznik:

Załącznik:



Pozwężałem oponki i wykonałem jedną felgę na próbę, żeby zobaczyć jak to wygląda.
Załącznik:

Załącznik:



Ostatnio wytoczyłem elementy do skrętu i odpowiednio je przyciołem. Jeszcze muszę je dopracować. Ot dopiłować tu i tam :p .
Załącznik:

Załącznik:



Widać też początki zwrotnic.

Dzisiaj złożyłem to troszkę do siebie i cyknąłem foty jak to mniej więcej będzie wyglądało w ramie.
Załącznik:

Załącznik:




Jak na razie to tyle udalo mi się zrobić w ciągu miesiąca O.O.O
Teraz może być troszkę gorzej z czasem wolnym ale mi się nie śpieszy, chociaż z drugiej strony już się nie mogę doczekać pierwszego spotkania z innymi zapaleńcami... ale to wszystko w swoim czasie. Projekt z założenia był długoterminowy więc... Jak uważacie że coś wymaga poprawy , czy innego rozwiązania to chętnie wezmę to pod uwagę. Tak jak mówię to mój pierwszy taki projekt i szczerze to jestem jeszcze w tych kolorach :oO ;) . Aha i jeszcze fotka jak Ural ma wyglądać skończony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 15:05 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-17, 18:29
Posty: 790
Lokalizacja: Police
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 25

Model: Ural 4320 & Tatra 815 in progress
Imię: Daniel
Jesteś Mistrzem :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw :jaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 15:06 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-25, 20:35
Posty: 11155
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 40

Model: Land Rover Discovery MK1
Imię: Maciek
Swietna robota a na focie to nie KAMAZ (Kama3) przypadkiem :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 15:25 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-05-30, 18:16
Posty: 1049
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 36

Model: Ural 5423/Kraz 6322/Kirovets K745
Imię: Łukasz
I tak i nie ;)
To Ural ale, jak dobrze zuważyłeś, kabiny były made in Kamaz (czy Kama3. Jak kto woli)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 15:38 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-17, 21:32
Posty: 5070
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Wiek: 41

Model: 5D
Imię: Halinka
Obawiam się tylko, czy te klejone mosty wytrzymają... ale miejmy nadzieję, że tak . Wyglądają w każdym razie na solidne ;)... Fajna koncepcja i fajne początki wykonania ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 15:54 
już myślałem że znam wszystkich maniaków ciężarówek, a dziś doznałem szoku, że może być ktoś nowy na takim poziomie OAA , i w dotatku fan rosyjskiej produkcji :OK , robiłem karoserie Kamaza więc jak by co wal jak w dym ;)


Góra
  
 
 Post nr:#8  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 16:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 10779
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 230 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Należy przede wszystkim docenić samodzielną pracę - co też czynię :)

Podobnie jak kolega, mam małe obawy co do wytrzymałości konstrukcji mostów, ale ...
jak się nie spróbuje to nie będzie wiadomo :)

W każdym razie jak widać na zdjęciach można samodzielnie wykonać mosty i to prawie produkcja seryjna ;)

:OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 16:46 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-05-30, 18:16
Posty: 1049
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 36

Model: Ural 5423/Kraz 6322/Kirovets K745
Imię: Łukasz
Postaram się wyjaśnić "technologię wykonania" najlepiej jak potrafię.
Rys.
Załącznik:



Kolor czerwony to klej poxipol, a niebieski to lut do alu.
Tak więc najpierw lutowałem rurki o większej średnicy, a później pokrywałem ośie z łożyskami klejem i wklejałem w większe rurki centrycznie lub pod odpowiednim kątem. Tak żeby wszystko lekko pracowało. Po zastygnięciu wszelkie szczeliny uzupełniałem. dodam później jakieś fotki od środka żeby lepiej można to było ogarnąć. Tak więc nie jest to doklejane tylko wklejane. I mam nadzieję jest wystarczająco wytrzymałe, ale to czas zweryfikuje. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 18:52 
Offline
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-28, 23:19
Posty: 7598
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 35

Model: LT Westfalia
Imię: Marcin
Mosty sa poprostu śliczne. Oby wytrzymały :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 19:05 
Fantastyczny pomysł,trzymam kciuki :OK


Góra
  
 
 Post nr:#12  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-21, 19:35 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-05-30, 18:16
Posty: 1049
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 36

Model: Ural 5423/Kraz 6322/Kirovets K745
Imię: Łukasz
Zrobiłem fotki.
Teraz powinno być łatwo zobaczyć to co chciałem wytłumaczyć.
Te dołki od wewnątrz są od klepania żeby osiągnąć wypukłą część. Mosty są jeszcze do czyszczenia i do dopracowania, brak im uszczelek i trzeba je jeszcze poszpachlować i doszlifować. Później jeszcze szpachla natryskowa i dopiero farba, ale to nie teraz...
Załącznik:


i widok od zewnątrz.
Załącznik:


Widać kolejno łożysko,tulejka metalowa,rurka miedziana 15 mm, klej, rurka 18 mm i szpachla.Tak mniej więcej wygląda każde połączenie w mostach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-22, 19:21 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-05-30, 18:16
Posty: 1049
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 36

Model: Ural 5423/Kraz 6322/Kirovets K745
Imię: Łukasz
Dzisiaj naciołem gwinty na przednich piastach i zacząłem kombinacje ze zwrotnicami. Muszę przemyśleć jak zamocować serwa i drążki kierownicze :-Oo . Jutro jak znajdę wolną chwilę to postaram się wrzucić jakieś fotki. Ale na razie muszę przebudować część zwrotnicy bo nienaturalnie chowa mi się pod oś. Mam tyle kombinacji bo chciałem tak zamontować felgę na piaście, aby kąt skrętu był jak największ (oczywiście w granicach rozsądku) i aby koło przy skręcie pokonywało minimalną drogę po promieniu. Czyli żeby skręcało wokół własnej osi (patrząc z góry). Podoba mi się też kąt skrętu a'la Mercedes OAA i jak porobię próby i będzie ok to chyba taki zrobię. Ale to jutro ;) Powiedzcie co sądzicie o tym "Mercedesowskim" skręcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-22, 20:29 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-17, 18:29
Posty: 790
Lokalizacja: Police
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 25

Model: Ural 4320 & Tatra 815 in progress
Imię: Daniel
Mercdesowski skręt chyba nie jest zbyt dobry poniważ koła maja małą przyczepność przy skręcie przez to że są pod kątem , nie wiem dlaczego mercedes tak robi :-Oo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł:
PostNapisane:2008-10-22, 20:35 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-27, 12:31
Posty: 5013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Wiek: 47

Model: LR86, LR101, LR109, LC70, Hilux, Jeep, Man Kat I
Imię: M
Daniel Pluta napisał(a):
Mercdesowski skręt chyba nie jest zbyt dobry poniważ koła maja małą przyczepność przy skręcie przez to że są pod kątem , nie wiem dlaczego mercedes tak robi :-Oo


to proste - spróbuj walcem wykonać zakręt a potem zrób to samo ćwiczenie krawedzią walca - zobaczysz różnice w promieniu skrętu - i nie tylko Merc tak robi - BMW tez


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 717 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO