Teraz jest 2018-08-18, 02:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-12-28, 19:17 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-12-28, 14:53
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 35

Model: Axial SCX 10 II Jeep Wrangler Unlimited
Imię: Michał
Witam wszystkich na forum, mój pierwszy post i od razu prośba o poradę (nie wiem czy w dobry dział to włożyłem...),

przymierzam się do zakupu pierwszego crawlera, i mam dylemat. Proszę o rady, porady, opinie i przemyślenia.
Póki co zastanawiam się nad trzema opcjami, jak w tytule posta: TRX-4, Ascender i SCX10 II generacji.
Wiem, że na forum są osoby, które miały do czynienia z tymi modelami, proszę więc o subiektywne opinie :)
Mi póki co najbliżej jest do TRX-4, ale oglądając filmy na YT (póki co mój jedyny sposób na porównanie) widzę, że wszystkie modele są zacne. A Wy jak sądzicie? Opis TRX-4 wygląda obiecująco, odnośnie zastosowanych rozwiązań z tym modelu, ale ile w tym prawdy a ile marketingu :)?
Pisze proszę co sądzicie, może są inne modele, które powinienem wziąć pod rozwagę? (Interesuje mnie jazda terenowa i chciałbym, by model był repliką jakiejś terenówki, najchętniej Samuraia, bo jeżdzę takowym, ale chyba nie robią:( ).

Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-28, 21:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5663
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 131 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Przeniosłem temat.

By udzielić Ci rady przydało by się trochę wiecej informacji przede wszystkim o tym, czego oczekujesz od takiego modelu i czy masz doświadczenie z modelami rc?

Z wymienionej trójki TRX odstaje od reszty, nie tylko cenowo. Ma "bajery" które nie każdemu są potrzebne, a wymagają uwagi - w nieodpowiednich rękach mogą z tym być problemy.
Chodzi mi tu głównie o zdalne blokady mostów załączane serwami podłaczonymi do linek. Poza tym w standardzie masz aparaturę 5 kanałową, przekładnię dwubiegową oraz zwolnice zwiększające prześwit pod mostami. Zajrzyj do garażu "inne", jest tam kilka opisów, fotek i filmików.
Wg . mnie to całkiem przyjemny model "rekreacyjny", w sam raz na spacer wśród jemu podobnych, z dobrą pracą zawieszenia, z nieco napompowaną karoserią defendera (nad którą można później popracować).
Jeśli myślałbyś o udziale w zawodach, to model ten przez zwolnice kwalifikuje się jedynie do klasy extreme, gdzie niestety jego gabaryty na wiele nie pozwolą raczej...

Bardziej uniwersalne, mniej skomplikowane, a przez to również bardziej odporne na złe traktowanie są pozostałe dwa wymienione przez Ciebie modele, czyli axial scxII i vaterra.
Garaże z tymi modelami znajdziesz w Sport i Extreme.
Coś wiecej napiszą pewnie osoby posiadające te modele...

O ile mi wiadomo, nie istnieje również gotowa karoseria samuraja w odpowiedniej dla tych podwozi skali.

Ps. Proszę zapoznać się z regulaminem forum i uzupełnić profil.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-28, 23:04 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-11, 13:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 33

Model: SC10X Pajero;F150 Raptor Slash 2WD; Bronco TRX4
Imię: Dominik
Miałem niedawno ten sam dylemat i wybrałem Axiala. Proste, sprawdzone i przetestowane podwozie, które jest nieźle przemyślane. Pełno części zamiennych-oryginałów i kopii od majfrenda. Wdzięczna rama, fajna buda XJta albo Rubikonia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-28, 23:10 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-12-28, 14:53
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 35

Model: Axial SCX 10 II Jeep Wrangler Unlimited
Imię: Michał
jaruso napisał(a):
By udzielić Ci rady przydało by się trochę wiecej informacji przede wszystkim o tym, czego oczekujesz od takiego modelu i czy masz doświadczenie z modelami rc?

Z wymienionej trójki TRX odstaje od reszty, nie tylko cenowo. Ma "bajery" które nie każdemu są potrzebne, a wymagają uwagi - w nieodpowiednich rękach mogą z tym być problemy.
Chodzi mi tu głównie o zdalne blokady mostów załączane serwami podłączonymi do linek. Poza tym w standardzie masz aparaturę 5 kanałową, przekładnię dwubiegową oraz zwolnice zwiększające prześwit pod mostami. Zajrzyj do garażu "inne", jest tam kilka opisów, fotek i filmików.
Wg . mnie to całkiem przyjemny model "rekreacyjny", w sam raz na spacer wśród jemu podobnych, z dobrą pracą zawieszenia, z nieco napompowaną karoserią defendera (nad którą można później popracować).
Jeśli myślałbyś o udziale w zawodach, to model ten przez zwolnice kwalifikuje się jedynie do klasy extreme, gdzie niestety jego gabaryty na wiele nie pozwolą raczej...

Bardziej uniwersalne, mniej skomplikowane, a przez to również bardziej odporne na złe traktowanie są pozostałe dwa wymienione przez Ciebie modele, czyli axial scx II i vaterra.
Garaże z tymi modelami znajdziesz w Sport i Extreme.
Coś więcej napiszą pewnie osoby posiadające te modele...



Dzięki, o to mi chodziło, z tego co piszesz wynika, że dla naturszczyka lepsze to, co prostsze, i się zgadzam, na bardziej skomplikowane być może przyjdzie czas, dzięki jeszcze raz!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-28, 23:15 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-12-28, 14:53
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 35

Model: Axial SCX 10 II Jeep Wrangler Unlimited
Imię: Michał
Nathandrel napisał(a):
Miałem niedawno ten sam dylemat i wybrałem Axiala. Proste, sprawdzone i przetestowane podwozie, które jest nieźle przemyślane. Pełno części zamiennych-oryginałów i kopii od majfrenda. Wdzięczna rama, fajna buda XJta albo Rubikonia.


Dzięki, przeczytałem co napisał poprzednik, właśnie grzebałem w opiniach i na stronach Axiala i Vaterry i raczej zostanę przy Rubikonie, o którym wspomniałeś. Mogę zapytać skąd wziąłeś body, bo masz Pajero na bazie SCX10, tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 14:51 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11514
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 251 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Żeby Koledze nie namącić w głowie - to ja tylko potwierdzam i przywołuję jeszcze raz wszystkie słowa, które zostały już napisane przez Krzyśka w poście #3
Axial i Vaterra, jak również CMX/CFX z MST to wszystko świetne (ostatnio doszła jeszcze Toyota z HPI), trwałe modele z pełnym zapleczem części. do tego są tańsze od TRX-a i łatwiej się nimi wpasować w rc-trialowe Klasy.
Oczywiście TRX-a też polecam, bo to świetny wybór - szczególnie dla tych co lubują się w LR-ach ................ no i mają wyrozumiałe żony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 19:43 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-11, 13:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 33

Model: SC10X Pajero;F150 Raptor Slash 2WD; Bronco TRX4
Imię: Dominik
Kallon napisał(a):
Nathandrel napisał(a):
Miałem niedawno ten sam dylemat i wybrałem Axiala. Proste, sprawdzone i przetestowane podwozie, które jest nieźle przemyślane. Pełno części zamiennych-oryginałów i kopii od majfrenda. Wdzięczna rama, fajna buda XJta albo Rubikonia.


Dzięki, przeczytałem co napisał poprzednik, właśnie grzebałem w opiniach i na stronach Axiala i Vaterry i raczej zostanę przy Rubikonie, o którym wspomniałeś. Mogę zapytać skąd wziąłeś body, bo masz Pajero na bazie SCX10, tak?


Kupiłem "gotowca" tutaj na forum. Buda jest produkcji Killerbody http://sklep.modelarnia.pl/p14339,mitsu ... 48399.html i naprawdę fajnie odwzorowuje 3,5 V6 wersję Evo tego modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 20:35 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7291
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
TRX-4 - dużo wodotrysków (blokady mostów, 2 skrzynia biegów, zwolnice), ciężka buda, wysoki punkt ciężkości
Vatera Ascender - jedyny mankament to zintegrowany "most z wałem", model dość ciekawy, upgrade to felgi skręcane, a na przyszłość to kupienie bevel shaft do mostów by móc inne wały wpiąć :)
Axial SCX10 II - bardzo dopracowany model iście pancerny, prostu bez wodotrysków, jedynie praktycznie jedynie co może "paść" to wał bo jest delikatny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 20:56 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-11, 13:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 33

Model: SC10X Pajero;F150 Raptor Slash 2WD; Bronco TRX4
Imię: Dominik
TRX4-basher udający trialówkę ;). Ale i tak bym sobie takiego kupił, zwłaszcza że da się postawić Jeepa JK od newbright bez specjalnego kombinowania :>.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 22:29 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-12-28, 14:53
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 35

Model: Axial SCX 10 II Jeep Wrangler Unlimited
Imię: Michał
Moglibyście dodatkowo napisać coś o FJ Cruiserze od HPI i o serii CMX od MST? Jak się mają do pozostałych :)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 22:55 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5663
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 131 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Mst CFX i CMX to w porównaniu do wymienionej reszty małe podwozia. Mają węższe mosty - szerokość tego podwozia na standardowych kołach to ok 195mm, podczas gdy np axial Cherokee ma ok 226mm, traxxas TRX - 248mm. Mst przy nich wygląda jak mikrus, choć to nie on jest za mały, a reszta za duża jak na skalę 1:10 ;)
MST to dobry wybór w przypadku budowy modelu w skali rzeczywistej 1:10 - 1:9, pasują do niego np nadwozia Tamiya. Reszta towarzystwa jest wykonana w większej skali, co ma swoje plusy - większe koła i rozstaw osi lepiej sobie poradzą na tym samym terenie niż mniejsze. Stąd też by bawić się w trial na podobnym poziomie obecnie istnieje na tym forum 5 klas dla modeli terenówek. Oczywiście, jeżeli model ma służyć rekreacyjnym wycieczkom w naturalnym terenie, to podział na klasy Cię nie interesuje, a im większy model, tym bardziej dzielny terenowo...

PS. Modele na CFX/CMX znajdziesz w garażach przede wszystkim Scaled, bo tam pasują w sposób naturalny, do Super Scaled na upartego można też na nich postawić model...
Axial SCX / SCXII, Vaterra to głównie klasa Sport i Extreme. Masz na forum również mnóstwo filmików z tymi modelami, wystarczy zerknąć w odpowiedni dział (relacje z zawodów / spotkań, filmoteka, garaże...)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-29, 23:31 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7291
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
O FJ cruiserze hpi mogę powiedzieć tylko, że przypomina starego axiala scx10 w nowej odsłonie
MST CMX i CFX bardzo fajne modele, są bardzo dobre na dawce części (mosty, amortyzatory, skrzynie).
Jako oryginalne modele mst też sobie bardzo dobrze radzą, ale nadają się na budowanie scalowego modelu. Na cmx zbudowałem toyotę hilux, na cfx jeepa wranglera.

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-30, 12:10 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-05-06, 20:17
Posty: 4709
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Wiek: 44

Model: Tatra Kolos 813
Imię: Adam
TRX?
Subiektywne jest to co napiszę oczywiście ;)
Tak jest duży ale wiesz ma to coś :)
Przewaliłem przez lata różne modele i kombinacje skrzyń mostów itd. aż tu nagle pojawia się model bardzo dobrze mi znanej i b. lubianej firmy Traxxas który łączy w sobie to co mnie kręci czyli 2 biegi blokowane mosty i to z poziomu apki mosty zwolnicowe no i buda Defendera w kolorze ciemno czerwonym czyli wisienka na torcie mniam mniam.
Tak są mniejsze lżejsze itd modele ale TRX dla mnie jest jeden :VV
Ważne to wiedzieć czego się chce i oczekuje..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-30, 13:15 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 801
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Z Wrocławia jest kolega PeteRc , napisz do niego on ma trx-a podejdziesz , popytasz , przetestujesz i będziesz miał pojęcie o tym modelu . Z Trzebnicy chyba jest kolega Ges on chyba ma scx-a też możesz się umówić i poodlądać model . Myślę że z chęcią udostępnią Swoje pojazdy .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł: trx-4 czy hpi toyota venture
PostNapisane:2018-01-02, 02:51 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-01-02, 02:28
Posty: 2
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model:
Imię: Ahmad
witam, jestem nowy na forum i chciałbym z tego miejsca wszystkich przywitac :)

macie extra forum :)

Mam delemat nie wiem ktory model wybrać zastanawiam między trx-4 a toyota venture od hpi .

proszę was o rade bo już tryz tzgodnie sie zastanawiam i nie wiem co wybrać!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO