Teraz jest 2019-02-18, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: TRX-4 przekładnia zamiennik
PostNapisane:2019-01-13, 22:50 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11915
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 265 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Poniżej krótka prezentacja zamiennika dla fabrycznej 2 biegowej przekładni, którą Traxxas montuje w podwoziu TRX-4.
Przekładnię kupiłem na chińskim portalu - mój egzemplarz sygnowany jest "marką" AXSPEED. Kupiłem ją za ok. 42$ (z darmowa dostawą), co wydaje się niewygórowaną ceną.
Załącznik:


Pierwsza i podstawowa różnica, to materiał z którego jest wykonany zamiennik. Obudowa w całości to frezowane aluminium, wykończone czarnym anodowaniem.
Druga różnica - która bezpośrednio wynika z powyższej - to ponad dwukrotnie większa waga od pierwowzoru. Dla jednych to "plus", dla innych zbędne dodatkowe gramy w i tak nie lekkim modelu, szczególnie w wersji z zabudową LR Defender.
To co jest wspólne, to podobny kształt i wielkość. To co chyba najistotniejsze dla zamiennika, to że ma dokładnie takie same mocowania, a więc nie potrzebne są tu żadne przeróbki, czy modyfikacje techniczne. Również budowa wewnętrzna, jest prawie identyczna. Dotyczy to wielkości zębatek, ilości zębów, czyli tym samym przełożenia zostają jak w oryginale.
O bardziej szczegółowych różnicach napiszę nieco później.

Porównanie wagi:
Załącznik:

Załącznik:



Wygląd zewnętrzny:
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



Budowa wewnętrzna:
[/attachment]
Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:

Załącznik:



Na koniec: wykonanie ... wydaje się bardzo dobre, przekładnia pracuje bez żadnych oporów luzów, etc. Jej płynność pracy jest znacznie większa niż oryginału.
Recenzja z użytkowania i działania wkrótce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-14, 18:39 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-06-16, 12:03
Posty: 77
Lokalizacja: Zabrze PL/Belgia
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 51

Model: TRX 4 Defender
Imię: Witek
Ciekawe jak ze szczelnością ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-14, 20:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11915
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 265 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Thomas napisał(a):
Ciekawe jak ze szczelnością ?
Podobnie jak w innych aspektach - czas pokaże - co wart ten zamiennik.


W pierwszym poście pisałem głównie o podobieństwach, ale są również różnice i właśnie w kontekście szczelności, mogą się okazać istotne.

1. Wszystkie zastosowane w zamienniku łożyska, mają te same wymiary co oryginał. Natomiast istotna różnica polega na zastosowaniu w zamienniku łożysk krytych stalą, a nie gumą jak w fabrycznej przekładni. Łożyska kryte gumą są szczelniejsze, z tym, że w tym wypadku mamy na szczęście tylko jedno łożysko w pełni odkryte. Jest to to, przez które wyprowadzony jest wałek napędzający przednią oś.
Załącznik:


Dwa kolejne łożyska, przez które wychodzą wałki, są już mocniej kryte przez konstrukcję obudowy.
Załącznik:


Czy warto wymieniać te trzy łożyska? To jedno na pewno, pozostałe wystarczy "zapaćkać" smarem od czoła i to powinno wystarczyć. Choć nie jest też tak, że przez to łożysko kryte stalą piach, woda i łabędzie, będą tam wpadały jak chcą.

2. Na dziś więcej martwi mnie miejsce, przez który wyprowadzony jest wodzik do zmiany biegów. Oryginał ma uszczelnienie gumowe, zamiennik nie ma takowego.
Załącznik:


Tu na razie nie będę kombinował, trochę smaru i powinno na jakiś czas styknąć.

3. Szczelność na głównych elementach obudowy przekładni - to ostatni element rozważań. Ponieważ zastosowano składanie na pióro i wpust, to szczelność ... winna być. Na razie specjalnie nie daje ani smaru, ani silikonu na to łączenie, żeby przekonać się o owej szczelności. Po próbach terenowych przyjdzie czas na ocenę.
Załącznik:

Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-16, 21:50 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-05, 14:30
Posty: 3401
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Wiek: 39

Model: MAN F2000 8x8
Imię: Marcin
Wojtek, super opis :brawo

Miałbym dwie prośby. Czy mógłbyś zmierzyć jaki najgrubszy wał wejdzie na tą ośkę pod spodem (od strony zębatki). Widzę że obudowę masz tam porysowaną, to znaczy że oryginał nie ma tam zbyt dużo miejsca. A drugie, to fotka samej obudowy od strony zębatki odbiorczej, ale po zdjęciu zębatki. Ciekawy jestem jak jest tam z kształtem tej obudowy, bo chodzi mi coś po głowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-16, 23:26 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11915
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 265 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Soon my friend :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-16, 23:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5863
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 65 razy
Otrzymał podziękowań: 137 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
czayo napisał(a):
Widzę że obudowę masz tam porysowaną, to znaczy że oryginał nie ma tam zbyt dużo miejsca.


To nie jest przypadkiem smar na obudowie?

Niestety nie.
Pisałem o tym przy jakiejś okazji. Traxxas w tym miejscu nie popisał się i już. Oryginalny yokes wchodzi na wał i pozostaje pomiędzy nim a ścianką obudowy przekładni ... tyle co nic. Jak znajdę szczelinomierz, to zmierzę :>>
Na razie to miejsce działa jak żarna - co się tam dostanie to się zmieli. Ale jak tam w końcu podejdzie coś nie do zmielenia, to może być problem :>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-19, 14:34 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-14, 00:21
Posty: 50
Lokalizacja:
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Model: Tamyia vdf (Drift) do trialu narazie dorastam
Imię: Daniel
Czekam na nią i będzie walka o wpasowanie do MST zobaczymy jak się sprawdzi

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-21, 11:33 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-25, 22:29
Posty: 10477
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Wiek: 44

Model: Kamaz 6450 8x8 / JEEP Rubicon / JEEP TJ
Imię: noname
czayo napisał(a):
Wojtek, super opis :brawo

Miałbym dwie prośby. Czy mógłbyś zmierzyć jaki najgrubszy wał wejdzie na tą ośkę pod spodem (od strony zębatki). Widzę że obudowę masz tam porysowaną, to znaczy że oryginał nie ma tam zbyt dużo miejsca. A drugie, to fotka samej obudowy od strony zębatki odbiorczej, ale po zdjęciu zębatki. Ciekawy jestem jak jest tam z kształtem tej obudowy, bo chodzi mi coś po głowie.


Myślisz o trucku, bo ja pomyślałem że może by ja wykorzystać do trucka, może nie 8x8 ale do mniejszych :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-21, 11:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-05, 14:30
Posty: 3401
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Wiek: 39

Model: MAN F2000 8x8
Imię: Marcin
Radek, nie wiem jakie wały podejdą, ale jak wejdą grube traxxasy, to wygląda na to że przerobienie jej aby pasowała do 6x6 to nie jest problem.
Druga kwestia to mocowanie silnika. Mam na nie pomysł, ale muszę mieć na początek fotkę tego jak to wygląda. Jak tak jam mam nadzieję, to się coś wymyśli :)
Inna kwestią zostają przełożenia jakie są w tej skrzyni, ale może z tym też da się coś zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-21, 13:19 
Online
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-02-14, 13:13
Posty: 184
Lokalizacja: N...................
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 38

Model: 2x Axial 2x TRX-4 ...8x8 MAN TGS .. i w uj. innych
Imię: Jaro
Zamówiona... Mam nadzieję że podejdzie do sporta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-02-02, 10:31 
Online
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-02-14, 13:13
Posty: 184
Lokalizacja: N...................
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 38

Model: 2x Axial 2x TRX-4 ...8x8 MAN TGS .. i w uj. innych
Imię: Jaro
Sport już jeździ na dwu biegowej skrzyni...
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO