Teraz jest 2019-05-23, 22:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: TRX-4 Ford Raptor by Bolonsky
PostNapisane:2019-03-22, 00:52 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-03-02, 03:48
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 31

Model: TRX-4, UDR, WR8
Imię: Aleksander
Cześć. Przyszedł czas na prezentację mojego modelu. Od razu zaznaczam, że od początku nie buduję go według panujących trendów, czy ogólnie przyjętej logiki.
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.

Specyfikacja:

Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL

Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.





Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-03-31, 16:58 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 972
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 50

Model: 4x4 , 6x6 , 8x8 ...
Imię: Zbyszek
Bolonsky napisał(a):
Cześć. Przyszedł czas na prezentację mojego modelu. Od razu zaznaczam, że od początku nie buduję go według panujących trendów, czy ogólnie przyjętej logiki.
Buduję go wedle moich upodobań i z części które mi się podobają. Pewnie jeszcze daleko mu do właściwości, jakie prezentuje większość modeli na tym forum. Niestety moja droga jest długa i kręta, ponieważ uważam, że częścią tego hobby jest wieczne sprawdzanie własnych teorii, krok po kroku w praktyce.

Specyfikacja:

Model bazowy - Traxxas TRX-4 Camel Trophy
Karoseria - Proline 2018 Ford Raptor - Sam malowałem, ciąłem, wyszło jak wyszło.
Combo - HW AXE 1200kv
Serwo - Savox 1210
Koła - Proline Hyrax Predator 1.9 + beadlocki PL + pianki Dual Stage PL

Dalszy opis niebawem, jak się wyśpię.
Zdjęcia z telefonu nie chcą się wgrać, poradzę sobie z tym jak... się wyśpię.





Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka





Kurde wiosna idzie , a tu nam kolega zapadł w sen zimowy i ani zdjęć ani dalszego opisu :LOL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-04-25, 01:31 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-03-02, 03:48
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 31

Model: TRX-4, UDR, WR8
Imię: Aleksander
Zbyszek napisał(a):

Kurde wiosna idzie , a tu nam kolega zapadł w sen zimowy i ani zdjęć ani dalszego opisu :LOL


Nie do końca Zbyszku. Niestety jestem jednym z tych, co nie lubią komputerów. A jeżeli chodzi o modelarstwo to stawiam fizyczną jazdę i pracę nad modelem ponad opisywanie moich prac i pisanie jakie to modelarstwo jest fajne. Generalnie mamy taki postęp technologiczny i takie czasy, że świat leci na łeb i jeśli mogę poświęcić na przykład godzinę dziennie na modelarstwo to poświęcę ją na budowę i jazdę, a na uwiecznienie tejże jazdy w postaci zdjęć i opisów na różnego rodzaju forach już czasu brakuje.
Dlatego z reguły jeżdżę a nie opisuję i fotografuję.

Myślę, że powyższy tekst będzie idealnym wstępem do zrozumienia mojej raczej skromniej, lecz na tyle na ile to możliwe, sensownej aktywności na tym forum.

Wracając do modelu... Historia zaczęła się w grudniu 2018 kiedy to chciałem zasmakować tematu off-roadu. Już prawie kupiłem prawdziwe auto terenowe, kiedy to nagle przypomniałem sobie, że mam już w sumie 8 aut i skuter i kolejny pojazd będzie kłopotem. Do tego wyobraziłem sobie siebie w środku lasu w kaloszach, uwalonego po uszy błotem, dzwoniącego do kogokolwiek z prośbą aby pomógł mi wyciągnąć zakopaną po mosty terenówkę... i nagle bach! Czar prysł, rzeczywistość wygrała z marzeniami... Lecz nie chcąc dawać za wygraną przypomniałem sobie o zdalnie sterowanych modelach, tak więc wszedłem do sklepu, poprosiłem o najlepszy (czyt. Najdroższy :wall ) model, największy pasujący do niego pakiet i tak o to stałem się posiadaczem TRX'a Camel Trophy...
Załącznik:


Niestety historia jakich wiele, czyli tak szybko jak poznałem nowych kolegów i zacząłem pojawiać się na zlotach w Warszawie tym szybciej uświadomiłem sobie że mój model mocno odbiega od pożądanej dzielności terenowej...
Tu nie ma chyba sensu wymieniać jego wad. Wszyscy je znają.
Przez pierwszy miesiąc zabawy spaliłem 4 silniki, serwo skrętu, dwa z trzech mikroserw blokad/skrzyni, zabiłem pianki w kołach i wtedy doszło do mnie że albo zmienię model, albo sięgnę głębiej do portfela.
Po kilku konsultacjach i własnej obserwacji doszedłem do wniosku, że traxxas, podobnie jak wszystkie inne modele, ma tyle samo wad co i zalet więc wyeliminuję te wady w postaci wysokiego środka ciężkości, kół i najgorszej elektroniki świata.
Tak oto zacząłem od zmiany nadwozia. Wybór padł na Forda Raptora od Proline. Odkąd znam ten model, budzi u mnie wiele emocji, więc w zasadzie wybór był prosty.
Jako że posiadam "jakieś" doświadczenie techniczne i przede wszystkim lubię psuć sam, zdecydowałem się pierwszą w życiu karoserię wykończyć samodzielnie. Poniżej efekty prac:
Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:


Gdzieś po drodze dokupiłem dwa komplety kół - Super Swampery i Hyraxy Predatory również od Proline'a.

Na dziś zakończę swój wywód bo... Chce mi się spać ;)

Ogólnie myślę, że podzielę obecny stan mojego modelu na kilka postów ponieważ od momentu zakupu 4 miesiące temu w sumie zaszło wiele zmian, które ciężko by opisać w jednym, czytelnym wpisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-04-25, 08:09 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 14:55
Posty: 2345
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Wiek: 36

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
I znowu moja wina ;)
Hehe ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-04-28, 11:58 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-01-25, 11:43
Posty: 29
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model: Axial SCX10 II
Imię: Maciej
Fajna ta karoseria :) Co do elektroniki , ja w swoim wymieniłem regiel , silnik , serwo skrętu . Serwa od blokad i skrzyni mam ori . Modelem jeżdżę naprawdę dzień w dzień po 3h dziennie , ale małe serwa pracują w moim przypadku wzorowo i bezproblemowo :) Tyle że każdą zmianę czy na II stopień w skrzyni czy blokady , załączam tylko na postoju :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-05-06, 16:29 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-03-02, 03:48
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 31

Model: TRX-4, UDR, WR8
Imię: Aleksander
Rodzer90 napisał(a):
Serwa od blokad i skrzyni mam ori . Modelem jeżdżę naprawdę dzień w dzień po 3h dziennie


Wiesz... Można jeździć 3 godziny i nawet 5 dziennie jak ja :) może po prostu trafiłem na złe egzemplarze, a może bardziej topię model niż inni... Fakt jest taki że każde serwo, które rozebrałem, miało wewnątrz sporo wody. Podobnie jak z puszką odbiornika jak i samym odbiornikiem. Suszyłem go już z 5 razy, bo przestawał działać.
Jedno jest pewne. Mój model nigdy nie miał ze mną lekko, dlatego nie winię nikogo, że elektronika się psuje i po prostu wymieniam ją na lepszą :)



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO