Teraz jest 2018-06-22, 18:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-11-30, 22:36 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
Szlag mnie juz trafia z tymi serwami. Jakos specjalnie nie katujemy modelu a już wszystkie miały wymieniane tryby na gwarancji (skrzynia i 2x blokady!) a teraz nnów się zmieliły w blokadach.
Moze cos na metalu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-30, 22:47 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11406
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 248 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
U mnie na razie wszystko działa, ale za alternatywą warto się rozejrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-30, 22:48 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7229
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys
Np https://m.banggood.com/Tower-Pro-MG90S- ... 74870.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-30, 22:51 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
Bartek już nie szaleje tak jak kiedys modelami a te serwa któryś raz juz padły...
A takie?

https://www.banggood.com/4PCS-JX-PDI-11 ... rehouse=CN

Lub takie
https://www.banggood.com/4-PCS-JX-PDI-1 ... rehouse=CN


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-30, 22:55 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11406
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 248 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
TRX-owe serwo 2065 ma takie wymiary i parametry:
Napięcie zasilania: 4.8 - 6.0 V
Rozmiary: 12.2 x 22.2 x 23.0mm
Masa: 11g
Moment: 2,5 kg.cm @ 6.0 V
Prędkość: 0.20 s/60°@ 6.0 V

Więc to wydaje się podobne - kwestia zmieszczenia.
Również Hitec coś ma
http://www.rc4max.com/hitec_-_serwomech ... 6,714.html

Trzeba po prostu kupić i testować ;)

Tu więcej podobnych
http://www.rc4max.com/micro,2154,0.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-11-30, 23:08 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
Tu mam jeszcze podobne

Description:
Item Name: MG90S servo
Weight: about 13.4g
Dimension: 22.8(22,2) x 12.2 x 28.5 (23)mm
Stall Torque: 1.8kg/cm(4.8V ),2.2kg/cm(6V)
Operating Speed: 0.1sec/60degree(4.8v), 0.08sec/60degree(6v)
Operating Voltage: 4.8-6.0V
Motor Type: coreless motor
Connector Wire Length : 175mm

Features:
Micro size
Great for truck, Boat, Racing Car, Helicopter and Airplane

Package Included:
4 x MG90S servo

https://www.banggood.com/4-X-Towerpro-M ... rehouse=CN


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-12-01, 00:22 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5580
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 128 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
To ja wtrące swoje 5 groszy...
Wymiary zewnętrzne i parametry tych micro serw to nie wszystko, zwróćcie uwagę na zakres pracy. Jest to o tyle istotne, że o ile dobrze pamiętam w aparaturach traxxasa dla kanałów 3-5 nie ma regulacji zakresu ruchu serwa (travel, endpoint) - sprawdźcie czy sie nie mylę.
Jeśli nie ma regulacji w apce, to przy większych różnicach w wychyłach może być problem z prawidłowym ustawieniem innych niż oryginalne serw. Nie mówię, że to nie jest możliwe, ale może to nie być takie plug&play.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-30, 18:04 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-03-30, 17:37
Posty: 4
Lokalizacja: gdańsk
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 43

Model: trx 4
Imię: wojtek
Witam
Jestem na forum pierwszy raz:) mam trx 4 od 3 miesięcy. trochę jeżdzony. Szukam jakiejś alternatywy na standardowe serwa blokujące dyferencjały. Czy ktoś może już coś montował i czy prawidłowo działa. Będę wdzięczny za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-30, 22:41 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11406
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 248 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Witam :)
Przy okazji proponuję napisać kilka słów o sobie w temacie witam-jestem-nowy-na-forum-t535.html - to taka nasza "powitalnia".


A co do Twojego pytania - to kilka TRX-ów jest na forum, ale chyba nikt jeszcze nie używa sprawdzonego zamiennika dla małych serw.
Ostatnio - jako że moje działają jak należy - nie śledziłem tego tematu na zagranicznych forach, ale być może ktoś coś wytropił.
Sprawa nie jest taka prosta - bo jak napisał kiedyś Jaruso - po za wielkością i mocą, istotny tu jest również zakres pracy orczyka.

Osobiście zamierzam kupić .......... a może już kupiłem ;) takie jak z linku poniżej:
https://pl.aliexpress.com/item/Hot-3pcs ... 11089.html
Za 3 sztuki cena śmieszna, więc jak nie spasują do naszych celów, to nadadzą się np. do innych rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-31, 18:37 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
Kupujac serwo inne iniz oryginał trzeba zdać sobie sprawę z kilku spraw:

1. Kabelek w serwie Traxxasa wychodzi od spodu serwa, a w zamiennikach z boku. Serwo wchodzi przez ciasna ramkę i nie ma miejsce na przecisnięcie jeszcze kabla. Ja tą sprawę rozwiazałem wypalając rowek lutownicą na waskim boku ramki (od strony sasiedniego serwa, tam gdzie jest śruba do przykręcenia). Na jedna śrube też powinno się trzymać.

2. Serwo traxxasa ma ten wieloklin do zakładania drążka normalnych, duzych rozmiarów jak w duzym serwie. A zamiennik ma mniejsze (wszak to mikroserwo). Odpada więc mozliwość załozenia oryginalnych drążków z serwoserwerem. :(

3. Wychył serwa traxxasa jest duzo mniejszy.


Ja poradziłem sobie zakładając drążek z zestawu ale bardzo blisko, na drugi zaledwie otwór. Całość pracuje bez zakłóceń ale w opcji rozblokowanej linka jest lekko skręcona.

Wkrótce fotki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-31, 19:07 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
I jeszcze jedno, to nowe serwo jest wyższe od oryginału.
Cała ramka nie moze być wiec wkręcona w oryginalne miejsce ponieważ dno serw zahacza.
Dodałem słupki pod pudełko z serwami


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-31, 20:30 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2009-11-27, 15:15
Posty: 256
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 35

Model: TRX4 Land Rover D110, TRX4 BRONCO, Strada DT
Imię: Karol
Głupie pytanie - skoro oryginalne serwa pracują dobrze I nie ma z nimi jakiś wielkich problemów to po co utrudniać sobie życie i kombinować z innymi serwami. Przecież to nie jest jakiś kosmiczny wydatek jeśli już coś się stanie z oryginalnym serwem. A tak zastanawiać się czy to serwo przypasuje czy to, tu się nie mieści a tu wychył inny. Wymienić oryginał za oryginał i tyle. Na Ali na pewno teniej ale warto? Tak tylko mnie to ciekawiło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-31, 21:35 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11406
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 248 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Jak niedawno odpisywałem Koledze na PW - jedni nie mają problemu z tymi serwami, inni miewają, a jeszcze inni mają je notorycznie. Szczególnie w tym ostatnim przypadku, cena tych małych oryginalnych Traxxasów, po kilku wymianach już nie jest taka "przyjazna" i tu przede wszystkim należy upatrywać przyczyny poszukiwania dla nich zamienników. Ale jak już napisano, nie jest to ani tak łatwe, ani tak proste jakby mogło się wydawać.

Wg mnie dużo ważniejsze jest określenie i zdiagnozowanie przyczyny kłopotów "z serwami".
U mnie serwa działają raczej bezproblemowo, choć czasami jest lekkie zacięcie, które przy stosowaniu określonej procedury udaje się usunąć, bez działań serwisowych.
Rozłożyłem mosty, skrzynię i cały system cięgien sterujących zmianą przełożeń lub blokadami. Najwięcej zacięć udawało mi się zasymulować właśnie w mechanizmie blokady, a i w skrzyni też się raz czy dwa coś przycięło. Dlatego śmiem twierdzić, że jeżeli komuś palą się serwa, to nie na skutek ich słabości - bo w innych modelach Traxxasa, te same serwa spełniają podobną rolę bezproblemowo - a raczej z powodu obciążeń na jakie one zwrotnie napotykają. I bronił bym tej teorii, gdyby nie obecność servo saver-ów, które powinny takie przeciążenia, obciążenia zneutralizować :Y
Z linkami popychaczy nie było kłopotów, pracują gładko, po mimo topienia modelu i jazdy w piachu, nie uległy one zabrudzeniu i nie występowały tam żadne ponadnormatywne opory.

Napiszę za to jeszcze raz o tym co sami możecie zobaczyć na licznych filmach w sieci, a co nie jest popularną teorią, bo niektórzy biorą to bardzo osobiście i strzelają focha ;) - iż bardzo wielu użytkowników podwozia TRX-4, wbrew instrukcji i logice zmienia przełożenia i blokady w trakcie jazdy. To nie automat, ani nawet zwykła ręczna - ale zsynchronizowana skrzynia biegów. Tu takie obchodzenie się z przełącznikami, to prosta droga do uszkodzenia mechanizmów zmiany blokad/przełożeń lub do uszkodzenia serw.

W świetle powyższego - stwierdzenia: "serwo się spaliło", w praktyce nie wiele nam mówią, bo nie znamy przyczyny takiego stanu rzeczy. A przyczyn może być wiele, choć skutek podobny.
Co nie zmienia faktu, że warto poszukiwać wszelkich przyczyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-31, 22:22 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
TRX-a uzywa Bartek. Chłopak wie jak zmieniać przełozenia, a i tak serwa się psuły. Na zagranicznych forach zostało to juz zauważone. U nas z tego co słyszę w sklepie http://www.rcforfun.pl też jest to bardzo czeste.

Mozna wymienić same zębatki (https://sklep.rcforfun.pl/traxxas-2064) co kosztuje mało, raptem 19 zł
Można kupić całe, nowe serwo za 125 zł (http://allegro.pl/rcforfun-traxxas-2065 ... 80097.html)

Co do pytania@karsto1982 - SIEDEM SERW - to juz nie jest tanio nawest jak zmienisz same zębatki.
Dlatego zakup zamienników 3 szt za mniej niż 40 zł jest atrakcyjny.
I zamienniki mają metalowe a nie plastikowe i delikatne tryby.

Tak jak Wojtek piszesz, ważne jest ustawienie serw. Nasze psuły sie permanentnie (5 napraw na gwarancji). Po ustawieniu był spokój przez kilka miesięcy i znów poszły 2 (jedno znów połamane ząbki, drugie przestało reagowac podczas naprawy pierwszegi :00 )
Dlatego postanowiłem je wymienić.

Tym bardziej, że pomimo, ze wodoodporne - złapały wodę. Po wymiane ząbków nie ruszyły :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-31, 22:24 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1247
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: SCX10
Imię: Irek
A... te serwa się raczej nie paliły tyłko łamay im sie tryby. Dopiero teraz zalane nie ruszyły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO