Teraz jest 2019-08-19, 09:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane:2019-01-27, 15:28 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2019-01-25, 11:43
Posty: 29
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Model: Axial SCX10 II
Imię: Maciej
Pomimo ze nie posiadam TRX4 a myślałem nad tym ciągle zastanawiają mnie kwestie tych "padających" serwomechanizmów . Czy nie uważacie ze przyczyną też może być blokowanie dyfrów w momencie jak pojazd stoi pod górkę lub z górki ? Dlaczego pytam ? Bo chodzi o naprężenia w momencie źle ustawionego dyfra próbujemy zapiąć blokadę ( auto bez ruchu ) A może własnie w momencie zapinania i rozpinania warto delikatnie dygnąć do przodu lub do tyłu ? Skąd taka moja teoria ? Mianowicie posiadam w swoim posiadaniu Pajero w skali 1:1 i wiem ze w momencie jak chciałem zapiąć "elektrycznie" blokade dyfra to następowało to dopiero po delikatnym ruszeniu tyle co tyle aby mogła się zapiąć , na postoju ( nie zawsze ) mrugała sygnalizacja ze zapina a zapiąć nie mógł dopiero po lekkim ruszeniu. Może u Was występuje podobny objaw mechanika podobna podczas rozpinania jest za duży opór albo odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-27, 16:07 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-23, 19:24
Posty: 2925
Lokalizacja: Złotniki Kujawskie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Wiek: 46

Model: Chevy K30 & Blazer K5
Imię: Krzysztof
Nie posiadam i nie będę posiadaczem tego modelu, ale jedno wiem napewno. Jest tyle technik jazdy co modeli a każda z nich jest inna. Nikt nie mówi, że wszyskie są złe lecz, napewno źle są te w których właśnie takie awarie się zdarzają :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-27, 16:40 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2466
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 43

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
W Pajero blokadę można włączać tylko na postoju. Później należy delikatnie ruszyć w celu pełnego zaziębienia blokady - słychać wtedy jak pompka dopełnia poduszkę blokady. Dokładnie tak samo robiłem w trxach z blokadami. Nic się nie działo. Biegi z kolei wg mnie mozna tez zmieniać „bezkarnie” w delikatnym ruchu. Wtedy zmiana następuje nadal płynnie.
Jak z każdym modelem tak i z trzem warto obchodzic się rozsądnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-01-27, 16:46 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12220
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 32 razy
Otrzymał podziękowań: 272 razy
Wiek: 52

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Z rozpinaniem blokad nie ma (nie zauważyłem) problemu.
Natomiast przy zapinaniu blokad - podobnie jak przy zmianie biegu - nie zawsze mechanizm zaskoczy. Wówczas, rzeczywiście wystarczy delikatny ruch modelu ... mamy "klik" i wszystko jest na miejscu. W tym czasie niedokładnego zapięcia, sera nie są poddawane jakimś istotnym obciążeniom, tym bardziej, że na serwach są servo saver-y i one w teorii powinny te drobne niedociągnięcie skompensować. A ów niedoklik to kwestia +/- 1 mm pracy na końcu ramienia serwa.
Załącznik:


Czy jest możliwe, że to zastosowane sprężynki są zbyt mocne i one, a nie opory mechaniczne związane z blokadami, są przyczynną przeciążenia serwa? Nie wiem.

W tym wszystkim jest ciekawe, że są egzemplarze jak np. Irka, gdzie te serwa padały do bólu konsekwentnie i są takie sztuki jak moja, gdzie równie konsekwentnie trwają w swej sprawności.
Tak więc, albo to kwestia ustawień mechanicznych, albo może winna elektronika, która pali serwa? W sumie, to jest okazja by to sprawdzić - mam miernik obciążenia serwa, który zapamiętuje piki dla prądu, mocy i napięcia.
Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2019-05-12, 15:28 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-06-16, 12:03
Posty: 91
Lokalizacja: Zabrze PL/Belgia
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 51

Model: TRX 4 Defender
Imię: Witek
O tych serwach było już w innym temacie.

Oryginał Traxxas

https://www.trxxs-winkel.be/traxxas-tra ... 15828.html

zamiennik

http://www.rcmart.com/waterproof-core-m ... =1099_1023

trzy w cenie jednego.

Zamiennik różni się trochę wymiarami,dlatego w oryginalne miejsce blokad mostów wchodzi idealnie na wcisk,tak że nawet nie trzeba go przykręcać.

Narazie działają lepiej niż oryginalne i nie wydają żadnych niepokojących dźwięków.

W tej chwili mam wymienione serwa blokad,zostało do wymiany serwo zmiany biegów.

Po niedzieli zrobię dłuższe testy i dam znać jak się sprawują.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO