Teraz jest 2018-08-14, 08:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-05-13, 20:46 
Offline
! BaN !
! BaN !

Dołączył(a): 2018-04-09, 13:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: TRX-4
Imię: Piotr
3

Ostrzeżenia: 3
Kluczem do sukcesu może być to przełączanie na postoju. Też tak robię od początku. Jeżdżę na 3S, pożyjemy, zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-13, 22:45 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-07-23, 13:28
Posty: 94
Lokalizacja: London
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 33

Model: Trx-4
Imię: Mateusz
Myślę że to nie jest klucz, bo raczej wszyscy wiedzą że trzeba dyfry blokować jak maszyna stoi, chodź czasem w ferworze walki kto wie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-13, 23:24 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-03-30, 19:49
Posty: 20
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 38

Model: Traxxas Ford Bronco TRX4
Imię: Przemek
Jednym słowem: chałtura. Wymiana zębatek wystarczy ? Trzeba w obu wymienić czy tylko w jednym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-14, 04:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7283
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Panowie, a kalibrowaliście serwa? Pomijam jakość, tylko się skupiam się na technicznej sprawie. Niewłaściwe ustawienie serwa, zakresu wychylenIa to w pewnym momencie ono padnie ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-14, 07:51 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-07-23, 13:28
Posty: 94
Lokalizacja: London
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 33

Model: Trx-4
Imię: Mateusz
Jerry u mnie oryczyki są założone tak jak to fabryka zrobiła, natomiast co do end point na tych serwach nie da się tego ustawiać przy seryjnej aparaturze, jest dostępny tylko rewers.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-14, 08:04 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7283
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Ale fabryka mogła źle założyć nawet te orczyki, źle dopasować cięgna ;) Ogólnie biorąc RTR to bym go przeserwisował, sprawdził zebatki, czy maja elementy wrażliwe smar, czy konstrukcja lekko chodzi bez silnika, serwa czy zostały poprawnie złożone, a potem zaczął się bawić :)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-14, 11:08 
Offline
! BaN !
! BaN !

Dołączył(a): 2018-04-09, 13:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: TRX-4
Imię: Piotr
3

Ostrzeżenia: 3
Gdzieś czytałem, że jak w neutralnym położeniu słychać prace tych serw to znaczy, że cięgno jest ustawione względem serwa źle i wywiera nacisk. Stąd serwo cały czas z tym naciskiem walczy. Ciągła praca zużywa je i doprowadza do usterki. Wtedy trzeba to zestroić tak żeby serwo było cicho w spoczynku. U mnie właśnie chyba trochę brzęczy muszę sprawdzić na początku, czy to nie od skrętu przypadkiem, bo jeśli te małe to też by wypadało podregulować. Serwo skrętu też tak będzie brzęczało jeśli koła zaparły się w złym położeniu o podłoże. Wystarczy unieść model i powinno przestać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-15, 21:38 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-03-30, 19:49
Posty: 20
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 38

Model: Traxxas Ford Bronco TRX4
Imię: Przemek
Właśnie rozebralem oba serwa i w środku jak nowe. Ktoś ma pomysł co się dzieje - przy przelaczeniu w tym pilocie wajchą do przodu brzęczy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-16, 00:54 
Offline
! BaN !
! BaN !

Dołączył(a): 2018-04-09, 13:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: TRX-4
Imię: Piotr
3

Ostrzeżenia: 3
Ja bym te linki przesmarował, coś może nie chodzi gładko i serwo ma opór. |Jak ma opór to nie staje w neutralnym położeniu i brzęczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-16, 16:47 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-03-30, 19:49
Posty: 20
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 38

Model: Traxxas Ford Bronco TRX4
Imię: Przemek
Wydaje mi się, że to mogła być po prostu min. rozciągnięta linka/ jakiś luz. Może ktoś mi doradzić jak to teraz wyregulować ? :) Dziękuję z góry za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-16, 23:07 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11499
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 251 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
No trochę szkoda, że problemy z serwami psują nam nieco zabawę :/

Moje małe serwa jak na razie działają - ale efekt "brzęczenia", którego na początku nie było - i u mnie już występuje. Choć nie jest on powtarzalny, nie występuje na wszystkich wersjach zblokowania, a często gdy tylko model ruszy i układ napędowy dostaje obciążenie zanika. W wolnej chwili sprawdzę, które serwo i kiedy brzęczy.
Co do samej przyczyny owego brzęczenia, to tu nie ma raczej żadnych wątpliwości - jest tak jak już napisaliście. Brak możliwości powrotu orczyka do neutrum, powoduje że nawet minimalne jego odchyłki od punktu zerowego "wymuszają" jego pracę, czego efektem jest słyszalne jego wzbudzenie.

Pytanie czy można to wyregulować? Tu jestem małym pesymistą. A to z powodu zastosowanych servo saver-ów, które dodatkowo oddziałują na orczyk i linkę oraz sporych luzów jakie występują w całym układzie przeniesienia blokady. Wydaje się, że jakaś mikro regulacja linki by pomogła, ale jeżeli zaglądaliście do mostów, to blokada działająca w dyfrze ma tam całkiem sporo luzu.
Wygląda na to jakby zarówno małe serwa, jak i serwo skrętu zastosowane przez producenta miały nieco za mała moc jak do zadań, które im zlecono. Bo oba te serwa - duże i małe - w innych modelach Traxxasa często występują i w innych rozwiązaniach konstrukcyjnych radzą sobie jak należy.

Nie sprawdzałem jak linka jest mocowana w rod endzie mocowany na serwie. Jeżeli podobnie jak popychacze lotnicze, to powinien tam być gwint, wtedy można wykonać jeden, dwa obroty i szukać odpowiedniej długości linki, żeby nasz brzęczyk umilkł. Tylko zawsze należy zapisywać ku pamięci nasze działania, by móc w razie czego powrócić do stanu pierwotnego lub najlepszej uzyskanej opcji.

Załącznik:

Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-16, 23:42 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5662
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 131 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Akurat to, że "brzęczenie" występuje podczas zabawy serwami "na postoju" i ustępuje po ruszeniu z miejsca to normalna rzecz. Koła zębate nie zawsze tak się ułożą, by serwa mogły je przesunąć, więc powstaję naprężenie linki, które znika po ruszeniu z miejsca. Servo savery w tym momencie mają pole do popisu, do momentu ruszenia modelem zmniejszają siły działające na orczyk. Podobne zadanie mają te luzy na linkach w dyfrach i przekładni- dają pewien margines błędu ( może zbyt mały?) dla zakresu pracy serw.
U mnie problemów jak dotąd z serwami nie było (pewnie znikomy przebieg ma tu znaczenie), więc tam nie zaglądałem.
Dziwne te przypadki z padającymi serwami.
Linki nie zacierają się w pancerzach przypadkiem? Może servo savery się z czasem (i brudem) blokują?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-05-16, 23:47 
Offline
! BaN !
! BaN !

Dołączył(a): 2018-04-09, 13:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: TRX-4
Imię: Piotr
3

Ostrzeżenia: 3
Ja dziś uprzedzając problemy zamieniłem serwo skrętu na Savoxa. Faktycznie lepiej pracuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO