Teraz jest 2018-12-17, 21:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#61  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-05, 21:19 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 394
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Wełna - to bardzo dobry pomysł z tą przyczepką!
Przeprojektuję tył a z przodu dam dodatkowe pałąki przy nadkolach, które poszerzą zabudowę i jednocześnie osłonią nadkola. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#62  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-05, 22:15 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-23, 00:10
Posty: 2717
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 38 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy
Wiek: 39

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
:OK

Tak czułem że jesteś sprytny i coś wykombinujesz przy małym naprowadzeniu ;)

Do dzieła
:VV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#63  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 20:02 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5819
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Model na pierwszy rzut oka kojarzy się z Extreme, ale jak mu się bliżej przyjrzeć, to już niekoniecznie...
Okazuje się, że wynika to głównie z tego, że model ten bazuje na karoserii w skali 1:10, która w tej klasie pozwala na więcej niż w przypadku modeli z nieco większymi (fabrycznymi) nadwoziami, ale przypominam, skala 1:10 była i jest na tym forum "skalą wiodącą".

Zacznę od sprostowania (to nie do Ciebie osobiście Szymon) - to, że ktoś znajdzie w sieci zdjęcie jakiegoś zmotanego pojazdu 1:1 nie oznacza wcale, że model bazujący na takim pojeździe będzie automatycznie spełniał wymogi klasy Sport!
To tak nie działa, nawet jeśli pierwowzór tej zmoty z 1:1 był seryjnie produkowanym pojazdem 4x4.

Jeśli chodzi o Twój model Szymonie, to podtrzymuję to o czym pisałem Ci na PW i w wątku - w postaci przedstawionej na zdjęciach:
Załącznik:

Załącznik:



nie spełnia on regulaminu klasy Sport, ale lista niezgodności ogranicza się praktycznie do tylnej zabudowy modelu, a ich usunięcie nie powinno sprawić większych problemów na tym etapie.
Jeśli chodzi o przednią część karoserii, to mamy tu do czynienia z nadwoziem bez stałego dachu, więc wymagana jest klatka bezpieczeństwa z co najmniej czterema punktami mocowania do nadwozia/podwozia. Patrząc na fotki, widać że wymóg ten jest spełniony.

Tylna zabudowa. Za szoferką i przodem ze zmodyfikowanej karoserii wadera mamy "coś", co nie przypomina fabrycznej zabudowy pick-upa od toyoty, potraktować to należy więc jako zabudowę typu Truggy. Zabudowa taka jest dopuszczona w modelach Sport, jednak musi mieć na całej długości szerokość co najmniej równą szerokości kabiny (dopuszcza się lekkie ścięcie tylnych narożników jak to ma miejsce w axial honcho). Najlepiej ilustruje to ta grafika:
Załącznik:



Przy pomiarze nie bierze się pod uwagę nadkoli. Jeśli kabina ma różną szerokość, należy dokonać pomiaru w jej najszerszym miejscu.
W tym konkretnym przypadku, gdzie kabina ma zmienną szerokość , pomiaru należy dokonać w tym miejscu (zaznaczone żółta linią):
Załącznik:



Fotografia nie jest zrobiona idealnie z góry, ale chyba widać o co chodzi?
Pod tym względem model nie spełnia wymogów regulaminu klasy Sport.

Tylna zabudowa powinna być co najmniej takiej samej szerokości jak maksymalna szerokość kabiny, na fotografii zaznaczyłem minimalną szerokość tylnej zabudowy niebieskim kolorem.
Tylna zabudowa jako przedłużenie kabiny powinna również rozpoczynać się zaraz za szoferką (patrz rysunek "Dopuszczone zabudowy typu "truggy"), u Ciebie pojawiła się tam nienaturalna przerwa.
Uwzględnij to przy poprawkach, w sumie będzie to na plus dla modelu nie tylko wizualnie, ale też zlikwidujesz możliwość dostawania się w tą szczelinę przeszkód, ze słupkami włącznie.

Poza głównym wymogiem co do zabudowy truggy dotyczącym jej szerokości, zabudowa ta musi spełniać warunki jak dla klasycznej zabudowy, w szczególności:
a) opony tylne, podobnie jak przednie powinny być „schowane” w zabudowie lub w tylnym nadkolu w takim stopniu, aby spełniało to warunki dla klasy Sport (minimum 10% szerokości),
b) zabudowa musi mieć solidnie przymocowany tylny zderzak wyznaczający długość modelu, tylne koła nie mogą wystawać poza ten zderzak (podobnie jak przednie koła nie mogą wystawać przed przedni zderzak),
c) rama musi ciągnąć się przez całą długość modelu.

Z wymienionych punktów a-c, model w tej chwili nie spełnia prawdopodobnie podpunktu a).
Koła muszą chować się z każdej strony w nadkolach co najmniej w 10% swojej szerokości, być może wypuściłeś te rurki nad koła wystarczająco daleko, ale są one zdecydowanie za krótkie - patrząc z góry na model nie pokrywają opony z przodu i z tyłu, zwężają się i kończą za wcześnie.
Tak mniej więcej powinno to wyglądać, nadkole musi pokrywać minimum 10% szerokości koła, ale na całej jego szerokości, a nie tylko na środku:
Załącznik:


Niestety, takie malutkie nadkole, pokrywające 10% koła ale tylko w najszerszym miejscu ("daszek" nad środkiem opony) nie przejdzie - zakładając opony dużej średnicy (w stosunku do nadwozia) trzeba liczyć się z konsekwencjami.
Podobnie można przesadzić z rozstawem kół na osi w przypadku nadkoli w stylu axial poison spider:
Załącznik:
ax80122-1_800x533.jpg
ax80122-1_800x533.jpg [ 61.98 KiB | Przeglądane 362 razy ]

Mają one różną szerokość, więc należy tak je dopasować (lub koła/opony/hexy) aby patrząc od góry w najwęższym miejscu pokrywały minimum te 10% szerokości koła na całej widocznej z góry "długości opony".

To samo dotyczy pokrycia kół na osi przedniej, jednak u Ciebie wydaje się to być spełnione patrząc na fotki i licząc, że dobrze wykonałeś obliczenia tych 10% szerokości.

Podsumowując, rzeczy do poprawy:
1. Szerokość tylnej zabudowy - nowa "mydelniczka" jak to Staś określił :D .
2. Zmniejszenie odstępu pomiędzy kabiną a zabudową.
3. Poprawić tylne nadkola tak, aby pokrywały koła co najmniej 10% ich szerokości na całym obrysie (upewnić się czy z przodu jest z tym OK).

W razie wątpliwości dzwoń, pisz ;)


Ps. Na koniec pół żartem - pół serio, skoro wzorowałeś się na tym konkretnym pojeździe 1:1 to aż prosiło by się o zastosowanie takich samych opon w naszej skali (super swampery) ;) , nie są one przy okazji węższe od tych obecnych? Jaki by to miało wpływ na pokrycie opon przez nadkola?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#64  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 20:35 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 394
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Wooow! Trudno o bardziej wyczerpującą odpowiedz: - dziękuję.
Myślę, że można by ją wkleić do FAQ regulaminu klasy Sport.
Zabieram się w takim razie do pracy.

Z tymi oponami oczywiście masz rację. I nawet są chyba trochę węższe. I nawet mam takie opony ale.... Pit Bulle lepiej robią w terenie. Sprawdziłem. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#65  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 21:00 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5819
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Nie ma sprawy.

Pirx napisał(a):
[...]Nawet mam takie opony ale.... Pit Bulle lepiej robią w terenie. Sprawdziłem. :)


Tak myślałem, to taka "podpucha"/test był z mojej strony ;)
Sprawdź zatem, czy coś można powalczyć offsetem koła lub szerokością hexa, by z przodu mieć solidne te minimum 10% szerokości w nadkolu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#66  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 21:22 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7494
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
No i projekt uratowany :VV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#67  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 21:50 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 394
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Z przodu zrobię coś podobnego jak na pierwszym zdjęciu poniżej. Nie jest to zakrycie koła bezpośrednio przez błotnik ale przecież chyba nie o to w tym przepisie chodzi? Przy okazji osłonię te błotniki bo często obrywają na os'ach.
Tył może tak jak w czerwonej Toyce - aluminium tłoczone na formie z drewna, lub z samego drewna (balsa?) lub tradycyjnie - hips.
W planach mam też plandekę dla kierowcy.


Załączniki:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#68  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 21:58 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5819
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Rozumiem, że chodzi Ci o dodanie tego bocznego orurowania z przodu? Jeśli tak, to ok, to zwiększy obrys karoserii z przodu/ koła w wiekszym stopniu znajdą się pod nadkolami.
Co do tyłu , to nie bardzo zrozumiałem. Chcesz zamienić "mydelniczkę" na klasyczną zabudowę pickupa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#69  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-07, 22:27 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 394
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Jeśli przód może tak być to bardzo się cieszę - to załatwi wiele problemów.
Myślę o zmianie zabudowy z tyłu na pick-up bo przy zabudowie truggy, gdy jej szerokość będzie równa szerokości karoserii, tylne koła będą ocierały o rury w momencie kiedy są w maksymalnym wykrzyżu. Musiałbym je odginać do góry jak na zdjęciu poniżej ale mam wątpliwości co do estetyki i zgodności z regulaminem takiego rozwiązania.
Ewentualnie cała rura mogła by zostać prosta i pójść do góry tak jak w Honcho ale jakoś tego nie widzę... Estetyka przede wszystkim!


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#70  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-16, 21:35 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 394
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Dziś wymodziłem przód. Teraz Kaczor jest naprawdę brzydki.....
Rury zakrywają ponad 25% szerokości opony.


Załączniki:




Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#71  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-16, 21:40 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 877
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 50

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Kaczor od przodu wygląda jak " Starsza Pani w Okularach " dla mnie :OK .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#72  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-16, 21:43 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7494
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 117 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Co byś nie zrobił, to nadajesz smaka tej toyocie :OK :)

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#73  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-16, 22:26 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5819
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Z przodu i z boku wyszło super :OK , za to na fotce z góry ewidentnie czegoś brakuje za przednim nadkolem w stronę tyłu (przód szeroki i pancerny, kabina wąziutka z mini progiem)...
Tam jeszcze jakoś będziesz kontynuował te przednie orurowanie? Przód będzie połączony rurą z tyłem wzdłuż boku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#74  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-16, 22:52 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 15:16
Posty: 394
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Wiek: 38

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Tak, będzie rura (próg) wzdłuż całej kabiny.
Z tyłu będzie coś w rodzaju "flat bead" z kołem zapasowym, skrzynią na elektronikę i innym szpejem. Koło będzie osłonięte błotnikiem podobnie jak na zdjęciu poniżej.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#75  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-16, 23:42 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5819
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
No i o to mi właśnie chodziło, czyli jakąś kontynuację tej konstrukcji przodu, by tworzyła "komplet" z tyłem. Powinno to wyglądać OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO