Teraz jest 2018-02-25, 00:55

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#46  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-09-28, 14:00 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 11:06
Posty: 5277
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 53 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Zadziorna ta tojka :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#47  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-10-02, 11:06 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 14:16
Posty: 226
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Dzięki Jaruso!
Model zdał test Recona znakomicie i nie zawiódł mnie ani razu.
Recon - mimo, że bramki są szerokie jak wrota od stodoły - sporo wymaga (przede wszystkim od modelu) o czym świadczyły liczne awarie (urwane zwrotnice, ukręcone wały, zmielone przekładnie i mosty nie wspominając o spalonej elektronice).
Z "kaczątka" jestem bardzo zadowolony i jedyne co muszę zrobić to wyczyścić wszystko z błota i posprawdzać czy coś się nie obluzowało.


Załączniki:



Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#48  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-10-02, 11:09 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 11:06
Posty: 5277
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 53 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
No proszę, na fotkach "kaczucha" w jej naturalnym środowisku :ok

Te awarie, o których wspominałaś rozumiem, że nie dotyczyły toyki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#49  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-10-02, 11:29 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 14:16
Posty: 226
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Nie, miałem na myśli awarie innych uczestników. Toyka dała radę przejechać wszystkie trasy bezawaryjnie włączając odcinek specjalny "extreme".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#50  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-10-11, 11:44 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 14:16
Posty: 226
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Porównanie z 1:1. W gruncie rzeczy proporcje są ok tylko tylne koło za bardzo z tyłu - będę to przerabiać


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#51  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-10-11, 16:48 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 11:57
Posty: 11130
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 242 razy
Wiek: 50

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
To jeszcze zaznacz, który jest który ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#52  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2017-10-11, 17:48 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-11-17, 13:55
Posty: 1704
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Wiek: 34

Model: Na regale już się nie mieszczą :P
Imię: Błażej
Wiadomo! Ten ładniejszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#53  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-02, 22:08 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 14:16
Posty: 226
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Zabrałem się za przebudowę tyłu zgodnie z początkowym planem (jak na pierwszym zdjęciu oryginalnego pojazdu).
Po pierwsze skróciłem tylne linki i wał i teraz rozstaw osi wynosi 285 mm (o 10 mm mniej).
Po drugie zabrałem się za lutowanie bagażnika.

Chciałbym usłyszeć Waszą opinię odnośnie przednich i tylnych nadkoli.
Szerokość opony Pit Bull na feldze to 42 mm. Szerokość modelu z kołami to 240 mm a szerokość karoserii z błotnikami to 165 mm (przód) i 182 mm (tył).
Zgodnie z regulaminem nadkola powinny zakrywać 10% szerokości opony czyli 4,2 mm z każdej strony.
Z przodu z każdej strony koła wystają po (240-165)/2 = 37,5 mm więc zakryte jest 42-37,5 = 4,5 mm.
Z tyłu będzie odpowiednio więcej.
Formalnie wszystko jest niby w porządku ale na oko od razu widać, że cała sprawa wygląda na mocno naciąganą.
Zanim jednak pojawią się oskarżenia chciałbym wyjaśnić, że model nie jest robiony "na śledzika" pod zawody (jest ciężki i ma wysoko środek ciężkości) a chodzi mi jedynie o odtworzenie pojazdu istniejącego w skali 1:1. W razie czego na zawodach gotów jestem przyjąć odpowiednią ilość pkt karnych (do Extreme się na razie nie piszę bo boję się zniszczyć model, poza tym takim modelem nie miał bym tam szans :) ).


Załączniki:




Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#54  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-02, 22:11 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6966
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/LC70/zlomek/Jeep: XJ/TJ/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
2

Ostrzeżenia: 2
Prix, powiększyłbym gumą nieznacznie te nadkola i po krzyku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#55  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-04, 10:36 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 14:16
Posty: 226
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Dzięki Jerry ale przemyślałem całą sprawę i doszedłem do wniosku, że model nie nadaje się do sportów. Muszę jeszcze przemyśleć sprawę czy migrować w stronę Extreme czy raczej zrobić coś zupełnie od nowa bo nie widzę możliwości przeróbek, które pozwoliłby na dostosowanie tego modelu do wymogów klasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#56  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-04, 10:47 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6966
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/LC70/zlomek/Jeep: XJ/TJ/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
2

Ostrzeżenia: 2
Szkoda, twój pomysł na tą Toyotę fj40 jest super, w extreme dostanie w kość a tak szkoda jej :/
Naprawdę niewiele trzeba by było dobrze :) pomyślałbym nad obniżeniem 1cm-1.5cm? w dół przez drop lub jesli chcemy zachować oryginalne amortyzatory to zastosowac taki myk, pozwoli na pochylenie amorkow https://m.aliexpress.com/s/item/3275744 ... r#autostay

:W

PS. Gumę na poszerzenie można byłoby wziąć np z uszczelek na szyby dałoby to ok 1-3mm a nie byloby tak szpetne i można byłoby wsadzić w te nadkole :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#57  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-04, 11:29 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-01-11, 14:16
Posty: 226
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: Vaterra Ascender
Imię: Szymon
Właśnie tego się obawiam, że w extreme będzie szybka destrukcja a spędziłem przy nim naprawdę wiele godzin :/.
Model jest już obniżony: amortyzatory przód mają 90 mm (110 oryginał) a tył 70 mm i są zamontowane pod kątem prostopadle do osi pojazdu. Bardziej już nie obniżę bo wtedy drążek serwa opiera się o linkę skrętu.
Żeby nie było wątpliwości co do kwestii regulaminowych musiałbym zrobić sporo zmian (prawie całe nowe nadwozie):
- z tyłu zabudowa musiałby być na całą szerokość modelu (pkt. 6 regulaminu) + musiałbym zrobić jakieś nadkola żeby przykryć koła,
- kształt przednich nadkoli (pomijając kwestę szerokości) nie spełnia zasady w regulaminie, że nadkola mogą być tylko lekko profilowane (pkt 4).

Usłyszałem też opinię, że mój model w ogóle nie przypomina normalnie spotykanego na drodze seryjnego pojazdu (pkt 1).

Cały czas się jeszcze zastanawiam co zrobić... ciężki orzech.
Wiedziałem, że będą problemy ale nie mogłem się powstrzymać żeby go zrobić i mimo wszystko jestem zadowolony.
Marzy mi się klasa, która z jednej strony pozwalałaby na budowanie modeli wyglądających extreme ale z detalami (obowiązkowe wnętrze, kierowca, szpej itd.) :). Uczestników na zawodach jest coraz więcej więc kto wie, może kiedyś...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#58  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-04, 11:44 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 11:06
Posty: 5277
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 53 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Pirx, wstrzymaj się jeszcze z radykalnymi decyzjami. Wg. mnie nie wszystkie wymienione przez Ciebie niezgodności są zasadne jeśli chodzi o regulamin klasy sport. Trzeba się temu bliżej przyjrzeć, bo model jest nietypowy pod paroma względami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#59  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-04, 12:04 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 21:29
Posty: 6966
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 18 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy
Wiek: 30

Model: Toyota: Hilux/LC70/zlomek/Jeep: XJ/TJ/KrAZ 255b b1
Imię: Borys
2

Ostrzeżenia: 2
Odnośnie seryjności to auto jest na fabrycznie produkowanym aucie toyoty fj40 zmotanym pod ciężki teren. Przypis do tego punktu mówi
Cytuj:
1 Ideą klasy Sport są modele pojazdów 1:1 produkowanych fabrycznie, zmodyfikowane do jazdy w trudnym terenie. Skalą wiodącą jest 1:10, przez skalę zbliżoną rozumie się natomiast modele wykonane w skali od 1:8 do 1:11.


Fotki nawet przedstawiłeś, więc tutaj dla mnie jest bezasadne.

Punkt 6 jest widzę, że ma trochę racji, bo zabudowę (bez nadkol patrz) z tyłu zrobiłeś lekko wąska, gdzie na zdjęciu auta 1:1 masz że jest równo z karoseria, jest też przypis 4, gdzie są pokazane możliwe zabudowy truggy oraz kształt jak to powinno wyglądać to u Ciebie nadkola tylne spełniają punkt 11.

Z punktem 4 ciężko mi powiedzieć jak mocno narusza regulamin.

Widzę że Jaruso już spojrzał w ten temat więc będą niedługo ostateczne potwierdzenie. :)

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#60  PostTytuł: Re: Toyota BJ40 Ugly Duckling
PostNapisane:2018-01-04, 22:40 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-22, 23:10
Posty: 2129
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 33 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Wiek: 38

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
Prix, zrób nową mydelniczkę na tył a z tej zrób np przyczepkę
To powinno pomóc w ukierunkowaniu się pod Szporty
:OK


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO