Teraz jest 2018-10-20, 18:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-02-25, 01:14 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2018-02-07, 16:35
Posty: 27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX4 bronco
Imię: MATT
Sądziłem, że mam już upatrzony model - TRX4 w wersji kit, a tu właśnie "zawalił mi się świat", bo grzebiąc na forum wpadłem na:
TFL Hobby Bronco C1508

Cena co prawda za suchy model, ale hmmm... no bajka full metal, kosmos.
Mosty, przekładnia, rozdzielacz, rama, wszystko metal.
Nawet chyba skalowy jest, można zmodować karoserie...po prostu mniam!
Szukałem na forum, coby może ktoś już go ściągnął i ukleił, na YT obejrzałem wszystko co było, już kalkulator odpaliłem - mówie: na resztę dozbierasz, nerkę sprzedasz... :cisza

Co sadzicie? Ile by mnie kosztowało dozbrojenie tego?



Poprawione w całym temacie: pisownia, linki i foty - jaruso


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-25, 10:13 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11664
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 255 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Jeżeli jakość wykonania reszty jest taka jak posiadanej prze ze mnie wyciągarki, to w tym kontekście powinno być dobrze.
wyciagarka-tfl-c1616-01-t15595.html

I choć wszystko pięknie lśni i pewnie pasuje idealnie - to jest kilka drobiazgów, które by mnie powstrzymywały przed zakupem takiego modelu.
Masa - nie znalazłem tej informacji (pewnie słabo szukałem), ale zakładam, że jest słuszna. Na pewno nie pozostaje to bez wpływu na umiejscowienie środka ciężkości.
Brak elastyczności - przy całej konstrukcji z alu, nie ma "miejsca" na amortyzację i przyjęcie naprężeń - albo coś pęknie, albo się ugnie. Nie to, że jestem przeciwnikiem alu części - ale nasz styl jazdy nawet ten rekreacyjny, który pociąga za sobą wyginanie ramy i modelu (słynny "faworek"), udary, rolki, etc. wymaga od konstrukcji naszych modeli pewnej sprężystości - konstrukcja całościowa z alu tego nie daje. W konstrukcji zawsze powinien być przynajmniej jeden elemnet słabszy, by w razie "W" on puścił, by nie doszło do większej dewastacji.
Często posługuję się tu przykładem orczyka z alu. Nie używam takich - bo z dwojga złego wolę, by przy krytycznym obciążeniu zmieliło wieloklin w orczyku - który wymieniam bezproblemowo w minutę - niż miało by spalić się serwo lub ugiąć układ skrętu, czy złamać np. ramię zwrotnicy. Gdzie każda z tych napraw to i koszt i czas .... o ile posiadamy części zamienne.
Dostęp do części zamiennych - jest, ale kosztują ........
"Śliczność" - pewnie po każdym wyjściu w teren serce by mi pękało po zauważeniu kolejnych rys i zadrapań ;) A gdybym miał jeszcze coś podpiłować lub wywiercić ........... :(

Taki jest mój punkt widzenia - i przepraszam że Cie studzę ;)

xess napisał(a):
juz kalkulator odpalilem- mowie na reszte dozbierasz, nerke sprzedasz...
co sadzicie?
ile by mnie kosztowalo dozbrojenie tego?

regulator - 150 zł
https://pl.aliexpress.com/item/WP-G-sie ... 03689.html
serwa - 140 zł (na zapas na wymianę i wyciągarkę ;) )
https://pl.aliexpress.com/item/4X-DS321 ... 97757.html
nadajnik+odbiornik 160,00 zł (budżetowy, ale ma 4 kanały lub model nowszy)
https://pl.aliexpress.com/item/Freeship ... autifyAB=0
silnik - 60,00 zł ( coś w rodzaju 55T)
https://pl.aliexpress.com/item/540-21T- ... da9e&tpp=1

Linki jedynie dla zilustrowania cen (możliwe, że są oferty tańsze!), nie są też propozycją konkretnych zakupów.

p.s.
Wiesz, że ten TFL ma wersję A i B?, nie analizowałem czym się różnią i jaka w związku z tym jest przedmiotem sprzedaży.
https://www.rcgenesis.net/index.php?rou ... y&path=167


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-25, 12:21 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2018-02-07, 16:35
Posty: 27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX4 bronco
Imię: MATT
Właśnie miałem podobne obiekcje...
Też uważam, ze pełne alu to słaba udarność układu.
Nie mam doświadczeń z ciężką jazdą, wiec uznałem, że taki system w tych pieniądzach byłby niezniszczalny... a przynajmniej długowieczny.
Cena suma summarum jakbym chciał tak dozbroić axiala na przykład to wyjdzie dużo więcej...
Mnie to zastanawia, czy aby ta kratownica nie puści, bo jakby nie patrzeć konkretnej ramy brak.

Poprawiona pisownia - jaruso


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-25, 12:55 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11664
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 255 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Tube chassis - kojarzy mi się jednak głównie z crawlerami i im podobnymi modelami. Na dużych kołach i nisko posadowiona samonośna rurowa rama - nawet z metalu - działa tam inaczej. Po za tym spora część udarów idzie na koła.
Załącznik:


Załącznik:



Podobnie jest z modelami z rama klatkową z tworzywa jak w GOM-ie:
http://www.junfac.com/product/gmade-110 ... display/1/
czy R1-ce
http://www.junfac.com/product/gmade-cra ... display/1/
Rama z "tworzywka" - pewnie specjalny ABS - całkiem lekka nie jest, ale nie ma co jej porównywać do stalowej. Do tego wytrzymałość na udar bardzo duża.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-26, 14:01 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2018-02-07, 16:35
Posty: 27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX4 bronco
Imię: MATT
Heh, no ale za niecałe 2tys mam kawałek ładnego modelu...
Założę się że każdy by chciał takie mosty jak w TFLu, jak patrzyłem po garażach, to sporo jest podobnych self made konstrukcji...
Czy ten TFL pasowałby do jakiejś klasy ?

Poprawiona pisownia - jaruso


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-27, 20:32 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 1993
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
xess- będzie spotkanie w Konstantynowie jakoś w połowie marca lub pod koniec, będą pewnie ludzie z TRXami, obejrzysz, pogadasz , pomacasz i ocenisz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-27, 21:25 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2018-02-07, 16:35
Posty: 27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX4 bronco
Imię: MATT
Heh, łatwo powiedzieć, od miesiąca studiuje temat.
Chciałbym obmacać wszystko w jednym miejscu, to bym wiedział i głowy nie zawracał.
Żyjemy tu gdzie żyjemy i nie ma takiego sklepu jak w USA - wchodzisz i wychodzisz z zabawką pod ręką...
TFL będzie szedł z miesiąc, w PL nikt go nie ma... ryzyko kolumba!
Chyba, że ktoś zna niemiecki:
https://www.youtube.com/watch?v=2IDpLS4_n4U
- jedyne sensowne opracowanie.


Jest też:
https://www.youtube.com/watch?v=SrTGFUA ... 0488219904

Gadałem z gościem i jako redukcja - bajka, ale niby dostał zabawkę od BG do recenzji, to nie wiem...
Napisał, że trx sprzedał, bo nudny ;) ja tam się nie znam on pewnie tez :piorun

TRX kit też about za tyle będzie, ciężko być twardym.
Na grzebanie teraz jest czas, bo na wiosnę to ja już o żaglach myślę...

Poprawiona pisownia - jaruso


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-28, 00:38 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5740
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
xess napisał(a):
zyjemy tu gdzie zyjemy i nie ma takiego sklepu jak w usa...
wchodzisz i wychodzisz z zabawka pod reka...


Właśnie dlatego Cina zaproponował Ci spotkanie, na którym miałbyś okazję zobaczyć kilka różnych modeli w jednym miejscu, więc chyba warto to przemyśleć?
Jeszcze inna opcja, to najbliższa runda w Wildze na początku kwietnia - jeszcze więcej modeli (różnych producentów) w jednym miejscu, co daje okazję na lepsze, samodzielne zorientowanie się w temacie, a nie poleganie na opiniach innych.

Co do:
xess napisał(a):
co do typowo polskich znakow mam z tym... powiedzmy dysleksyjny problem...
... spodziewalem sie predzej czy pozniej kuksanca...


To można powiedzieć, że wszystko poszło po Twojej myśli :OK .
MATT, w telefonie czy też przeglądarce masz zapewne dostępny słownik lub opcję sprawdzania pisowni (jeśli nie masz to go sobie włącz/zainstaluj), może nie wstawi Ci przecinków, ale na pewno pomoże w przypadku polskich znaków i ewentualnych błędów ortograficznych. Do rozpoczynania nowych zdań z dużej litery słownik nie jest już potrzebny. ;)
Na tym forum dbamy o poprawną pisownię (staramy się przynajmniej), takie zasady przyjęliśmy, a Ty się na nie zgodziłeś zakładając tu konto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-28, 03:59 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15475
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Mam uprzejmą i ostatnią prośbę do kolegi @xess aby stosował się do odpowiedniej pisowni. Brak rozpoczynania zdań od dużej litery nie ma nic wspólnego z żadną dyslekcją, tak samo brak stawiania przecinków i kropek.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-28, 19:12 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2018-02-07, 16:35
Posty: 27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX4 bronco
Imię: MATT
Dobrze, postaram się pisać interpunkcyjnie poprawnie.
Obiecuje poprawę.

W kompie nie mam takiego słownika, co by uzupełniał polskie znaki, których po prostu nie używam.

Czy faktycznie nie stosujecie alu części? Z jakich powodów?
Na YT widzę zawodnicze modele z kupą ALU więc?

Druga sprawa, to czy jest coś oprócz Axiala (vatery i hpi nie biore pod uwagę) z czego można zrobić coś skalowego?

I tu przechodzimy do TRXa...
Na tym forum są wypowiedzi (chętnie bym podał który to post, ale jak na złość nie mogę znaleźć), że nie nie ma dla niego miejsca nigdzie oprócz EXTREME.
To jest trochę bez sensu, bo wchodzimy w crawlery które go zjedzą na przekąskę.
Stąd moje zamyślenie na temat TFLa - kosztuje nie całe 2k za dodatkowe 500zl można go posadzić na hobbywingu i z apką radiolink.
W tym momencie osiągamy cenę TRXa... wiec?

Poprawiona pisownia - jaruso


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-28, 20:01 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 1993
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
Części alu stosujemy, ale nie zawsze i nie wszędzie. Plastik jest podatny na odkształcenia co czasem co czasem jest dobre a czasem złe.
Z części ALU stosujemy głównie linki zawieszenia, serwa. Orczyki serwa różnie, jedni stosują alu, drudzy tworzy.

A TRX tylko do EXTREME z uwagi na posiadane zwolnice, ponieważ obecne regulaminy klas nie dopuszczają zwolnic w innych klasach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-02, 15:56 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5740
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Skoro wyjaśniliśmy sobie większość problemów na PW, wydzielam temat i przenoszę do nowego działu...


xess napisał(a):
Czy faktycznie nie stosujecie alu części? Z jakich powodów?
Na YT widzę zawodnicze modele z kupą ALU więc?


Pisaliśmy o tym na PW, ale powtórzę.
Nie jest tak, że nie stosujemy. Stosujemy je tam gdzie jest to wymagane, a nie na zasadzie: "jest w sklepie, widziałem, że gość na YT ma, to ja też sobie założę".
Różne firmy produkują różne dodatki po to aby je sprzedać, jeśli przy okazji poprawiają one właściwości modelu to ok, ale to nie zawsze idzie w parze.

O właściwościach części metalowych w porównaniu z takimi z tworzywa pisał wcześniej zotornik i cina. Nie zawsze i nie wszędzie dodatkowa sztywność jest wartością dodaną w przypadku modeli trialowych, więc po co przepłacać? Potrzeba tu nieco zdrowego rozsądku.
Poza tym nie wszystko złoto, co się świeci. Sam fakt wykonania części z metalu nie stanowi o jakości takiej części - chodzi o dokładność wykonania, wytrzymałość materiału (np. przy kołach zębatych). Niestety na forum padały już przykłady słabej jakości wykonania np. mostów napędowych, czy reduktorów od "Chińczyków", dlatego z zakupem czegoś niesprawdzonego wiąże się ryzyko, które musisz wziąć pod uwagę w "kalkulacji".


xess napisał(a):
Druga sprawa, to czy jest coś oprócz Axiala (vatery i hpi nie biore pod uwagę) z czego można zrobić coś skalowego?


Ze znanych szerzej modeli, to pominąłeś dotychczas np MST CFX i MST CMX, gmade komodo, gmade sawback.

Modele MST są mniejsze niż modele Axiala czy TRX, bo są wykonane w skali bardziej zbliżonej do 1:10.
Wymiarami najbardziej pasują do klasy SCALED, opcja dodatkowa to SS (może być trochę ciasno w bramkach). Model do klasy Sport również da się zbudować na tym podwoziu, ale wiąże się to z większymi modami by sobie poradził na OSach. Model ten jest dobrym dawcą części do budowy modeli, mosty są węższe niż w axialu, więc można postawić na nich karoserie w rzeczywistej skali 1:10 bez zwężania rozstawu kół na osi. Przykład pierwszego z brzegu garażu: http://rc-trial.pl/jeep-rubicon-mst-cfx-t15312.html#p344030

Modele Gmade są większe niż MST, standardowo wielkością pasują do klasy Sport. Na forum startowały również w Scaled i Extreme. Parę garaży z nimi znajdziesz, nie miałem okazji ich używać przez dłuższy czas, więc się nie wypowiem.

xess napisał(a):
W kompie nie mam takiego słownika, co by uzupełniał polskie znaki, których po prostu nie używam.


Na forum używamy polskich znaków, słownik w przeglądarce podkreśla wyrazy nieprawidłowo napisane, w tym te bez polskich znaków.

PS. Poprawiłem dzisiaj chyba wszystkie Twoje posty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-06, 14:09 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): 2018-02-07, 16:35
Posty: 27
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: TRX4 bronco
Imię: MATT
Na wstępie chciałem BARDZO podziękować kolegą: zotornik, jaruso, Zbyszek, RC-Nennox razem i z osobna.
Ze swojej strony przepraszam, że tak nie zbyt ładnie się zachowałem.
Złożoność tematu zakupu pierwszego modelu chyba mnie trochę przerosła...
Dużo informacji, często sprzecznych z różnych źródeł i chyba musiałem odreagować.
Wybaczcie proszę.
Fakt jest taki, że jednak wszystko co dostałem od Was na PW, jest tym czego szukałem... Myślę, że warte upublicznienia ale to już zostawiam autorom.
Co do TFLa myślę, że narazie się wstrzymam.
Popełnię TRXa i zobaczymy co dalej...
Może jako drugi...
Chociaż jak pokazałem mojej Pani TRXa bronco vs TFL to stwierdziła, że TFL ładniejszy... taki mniej zabawkowy jak to powiedziała hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-07, 22:35 
Online
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-12-10, 22:38
Posty: 267
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 38

Model: MST CMX Discovery G3 Challenge
Imię: Bartek
Oj a ja żałuję jak był w promocji za 1300zł i go nie kupiłem na banggood...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-03-07, 22:57 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5740
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Faktycznie - taka cena, to była okazja, bo model jest ciekawy.
Szkoda, że się nie skusiłeś, mielibyśmy opinię z pierwszej ręki.
Ktoś na forum go ma? Cina chyba się nim interesował kiedyś?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO