Teraz jest 2018-11-18, 08:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2016-03-15, 20:48 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-12-20, 23:02
Posty: 165
Lokalizacja: Błonie-Warszawa
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: Toyota Hilux CC-01, Pajero CC-01, Axial SCX10
Imię: Robert
To jakie oponki terenowe możecie polecić do Pajero które wejdą bez podcinania błotników i nadkoli?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-15, 22:07 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-07-14, 09:52
Posty: 1165
Lokalizacja: Pomiechówek
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Wiek: 39

Model: Vaterra Garbi,CMX WranglerTJ,CFX LC40 i inne ...
Imię: Rafał
Ja mogę polecić oponki od MST CMX .
Wizualnie są jak Tamiya ale w terenie radzą sobie nadpodziw dobrze http://kayhobbies.at/shop/product_info. ... ---2-.html

Jak coś pisz PW mam dwa komplety .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-16, 00:12 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1404
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: różne
Imię: Irek
Bierz te -> http://www.ebay.pl/itm/4pcs-1-9-1-10-Cr ... SwyQtVvxfm

Za 60 zł z wysyłką za CZTERY SZTUKI bardzo dobra guma
Miałem kilka kompletów, ale tylko te w rozmiarze 96 mm są ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-16, 09:47 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Te co poleca Irko miałem we fronterze, całkiem dobrze robiły w terenie jak na swoją cenę. Tutaj fragment z błotkiem:

https://youtu.be/rWBtqiOBCOw?t=124

Ja z kolei do cc01 zamówiłem teraz coś takiego:

http://www.aliexpress.com/item/4pcs-Lot ... 73629.html

75 zł mi wyszło za opony z felgami, ale co wyraźnie zaznaczone w opisie, przychodzą nieklejone, co się może przydać.

Paczka jest już prawie na miejscu, być może dzisiaj będzie doręczona, jak przyjdzie mogę porobić zdjęcia i napisać opinię na sucho na razie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-16, 10:55 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
pablodesign napisał(a):
Ja z kolei do cc01 zamówiłem teraz coś takiego:

http://www.aliexpress.com/item/4pcs-Lot ... 73629.html


To taki chiński zamiennik Rock Crusher-ów z RC4WD. Miałem oryginały i nie byłem z nich zadowolony. Wyglądają na pierwszy rzut oka dość agresywnie, ale praktycznie całkowicie brakuje im bocznych/krawędziowych klocków bieżnika. To powoduje, że opona kiepsko, a właściwie to w ogóle nie "robi bokiem" - po prostu nie ma czy się zahaczać. Natomiast duże grube klocki czynią tę oponę stosunkowo sztywną.
Część tych mankamentów poprawiono wypuszczając Rock Crusher II - natomiast wersja chińska to kopia wersji pierwszej. Może są one miększe od oryginałów i będą się lepiej spisywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-16, 20:30 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1404
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: różne
Imię: Irek
Te z ali to te same które ja mam 96 mm.
Słabe są te większe 108 mm.
Mam obie gumy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-17, 12:52 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-01-03, 16:10
Posty: 344
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 37

Model: cc01, axial scx10
Imię: Paweł
Koła dotarły. Zapakowane w folie, osobno komplet śrubek na krzyżak + nakrętki. Sama guma opon jest dosyć miękka - nie tak miekka jak oryginalne axialowskie opony ale mniej sztywna niż Tamiya Rock Crusher które mam teraz założone. Za to gąbka w środku jest bardzo twarda, najtwardsza jaką dotąd widziałem (za to łatwo się ją kroi).

Same felgi jak felgi, nic specjalnego. Testy w terenie pewnie w weekend najszybciej.

Jedyne do czego mogę się przyczepić to że jedna opona miała naderwany rant który wchodzi do wewnątrz felgi. Podkleiłem od razu żeby dalej się nie rozrywało.

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-03-17, 13:42 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-09, 23:32
Posty: 1404
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 45

Model: różne
Imię: Irek
Jeśli zamierzasz używać tych felg to weź pod uwagę wzmocnienie od wewnątrz tego rantu na który nakładany jest heks. Ja naklejałem tulejkę z metalu lub plastiku. Bardzo łatwo się obrabiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#39  PostTytuł: Re: Mitsubishi PAJERO II
PostNapisane:2016-03-31, 10:10 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-25, 21:35
Posty: 11173
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 41

Model: Land Rover Discovery MK1
Imię: Maciek
Radek napisał(a):
Nie wiem jak wygląda dyferencjał w CC z przodu, ale jak są trzy satelity to najprościej wyjąc jedną i wcisnąć między dwie pozostałe co by wszystko zblokowało i skręcić do kupy, w mostach 1:14 Tamiya tak robiłem było szybko i prosto.


W swoim CC miałem przedni zblokowany klejem na gorąco.


Ostatnio edytowano 2016-03-31, 12:38 przez Maciek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#40  PostTytuł: Re: Mitsubishi PAJERO II
PostNapisane:2016-03-31, 10:18 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Na tym filmie widać bardzo dokładnie o czym mówi Radek


Inna prosta metoda blokady dyfra, to klej na gorąco - którym blokujemy zębatki. Nie przyklei się trwale do obudowy dyferencjału, łatwo też odejdzie od zębatek gdyby trzeba było zrobić czyszczenie, remont.
Blokada na klej jest o tyle lepsza, że przy wyjątkowo dużym oporze klej się najczęściej zmieli i co prawda puści blokada, ale nie zniszczysz wieloklinów na półosiach co przy blokadzie na sztywno czasami się zdarzało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#41  PostTytuł: Re: Mitsubishi PAJERO II
PostNapisane:2016-03-31, 12:30 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-05-07, 14:49
Posty: 837
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wiek: 40

Model: trx-4
Imię: Damian
Radek no i wlasnie tak jest zblokowany jak opisales


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#42  PostTytuł: Re: Mitsubishi PAJERO II
PostNapisane:2016-04-01, 08:05 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-08-18, 21:30
Posty: 2019
Lokalizacja: Tychy
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Wiek: 30

Model: HG - HPI - CC01
Imię: Przemek
Też mam zblokowaną przednią oś za pomocą 4tej satelitki w LR3, rozwiązanie eleganckie i nie zauważyłem żeby cokolwiek złego się działo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#43  PostTytuł: Re: Mitsubishi PAJERO II
PostNapisane:2016-04-01, 09:23 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
przemsky napisał(a):
Też mam zblokowaną przednią oś za pomocą 4tej satelitki w LR3, rozwiązanie eleganckie i nie zauważyłem żeby cokolwiek złego się działo.

Bo tu niczego złego zauważyć nie można - to "złe", po prostu może się zdarzyć ;)
I dlatego o tym wspominam, co by można było dokonać świadomego wyboru.
Natomiast samo rozwiązanie - jak sam piszesz - jest proste i łatwe w montażu i demontażu. To jego ogromna zaleta. Jedyną "wadą", jest sztywność tego rozwiązania, brak mu czegoś w rodzaju "sprzęgła przeciążeniowego". Takim bezpiecznikiem może być blokada klejem na gorąco.

Z tym, że piszę to:
- po pierwsze, z perspektywy bardzo podobnego rozwiązania ale w mostach TLT (tył CC, to już kopia prawie idealna, przód częściowo)
- po drugie, dotyczyło to modelu dość ciężkiego, który ważył od 4 do 5,5 kg
- po trzecie, model był na szerokich oponach stawiających duży opór (Geolandery 2.2")
- po czwarte, model napędzany był bezszczotką i przekładnią R2, a to równało się brutalnej sile, która ukręcała wszystko co jej przeszkadzało ;)

Słabe punkty były w 2 miejscach.
Pierwszy to przewężenie na półosi przy główce wchodzącej do kielicha. W CC tego nie ma w TLT było na obu mostach, bo pierwotnie oba mogły być skrętne.
Załącznik:


Drugie to gniazda wieloklinów, nie same wielokliny.
Załącznik:

Załącznik:


Półosie Tamiya miała/ma wykonane z bardzo twardego materiału, natomiast gniazda puszek dyferencjałów są z cynk-alu i to one przy ekstremalnych przeciążeniach ulegaja uszkodzeniu lub w przypadku TLT ewentualnie ukręcają się główki półosi.

Ja wieloklinów nie uszkodziłem, zdarzyło się to Kolegom - za to ukręciłem 2 główki półosi. Fakt, że kolejne były już w newralgicznym miejscu grubsze, więc widać nie był to tylko mój problem, skoro Japończycy sami to poprawili :)
Natomiast zmieliłem 2-3 razy "klejową blokadę"
Załącznik:


I jak wspomniałem takie rozwiązanie chroni w nieco większym stopniu podzespoły, ale trzeba być przygotowanym na ewentualna wymianę zmielonego kleju i wykonanie ponownej blokady.
Od razu piszę, że sreberko z czekolady się nie nadaje :D nie pamiętam już kto zmielił swoja blokadę i próbował tak na trasie zaradzić problemowi, ale nie wyszło. W końcu napchaliśmy tam patyków, kamyków i czegoś tam jeszcze. Zawody ukończone, ale satelitki były "wykończone" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-04-17, 07:20 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-24, 17:28
Posty: 1886
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy
Wiek: 44

Model: Żabka
Imię: Robert
Te felgi faktycznie mają kiepskie mocowanie heca. Koledze rozlało się po jednym upalanku. Ale jeśli zrobisz jak pisze Irko to mają szansę pozbyć. Do tego drymelem ponacinaj duże klocki i jako tako dają radę w terenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2016-04-21, 19:23 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-12-20, 23:02
Posty: 165
Lokalizacja: Błonie-Warszawa
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 47

Model: Toyota Hilux CC-01, Pajero CC-01, Axial SCX10
Imię: Robert
Mam problem z CC-01, wyrywa mi co chwila prawą półoś. Wymieniłem zwrotnicę i nie pomogło. Co może być powodem?
Oglądałem zawieszenie i chyba pękła mi część B1 (strona 7 z instrukcji) ma może ktoś do odstąpienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO