Teraz jest 2019-04-24, 09:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-10-09, 13:52 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 353
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
Pytanie laika... jak?

Mam Tactic TTX300. 3 kanał sterowany jest dwoma przyciskami z możliwością ustawienia kilku pozycji.

Wyciągarka https://www.aliexpress.com/item/Metal-W ... 41305.html
Wyciągarka podpięta bez przełącznika zaczyna sama kręcić się w jedną ze stron. Co zrobić, żeby mieć to pod kontrolą? Nie chcę sterować nią dołączonym przełącznikiem tylko zdalnie.

Czy coś takiego załatwia sprawę? https://allegro.pl/switch-wlacznik-wyla ... 39595.html
Ale na mój chłopski rozum to tylko włącza i wyłącza dopływ prądu - idealne do świateł. A może się mylę i jeden przycisk apki zwinie a drugi rozwinie linkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-09, 14:02 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-05, 14:30
Posty: 3475
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Wiek: 39

Model: MAN F2000 8x8
Imię: Marcin
Najprostsze wyjście to kupno maleńkiego regulatora samochodowego bez hamulca (jakieś 10A).
Tam jest zwykły silnik szczotkowy, więc regiel załatwi sprawę.

Coś w tym tonie
https://pl.aliexpress.com/item/1-sztuk- ... 12057.html

Można oczywiście użyć jakiejś specjalizowanej elektroniki, ale niestety nie znam żadnej konkretnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-09, 14:07 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12020
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 271 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Dziś w pracy muszę pracować :/ więc ci dużo nie pomogę.
Zacznij od wpisania w Google frazy: Tactic ttx300 3rd channel winch, od razu pojawiają się jakoweś filmiki, może okażą się odpowiednie.
https://www.google.com/search?client=fi ... SJiS57aTZ8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-09, 21:22 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 353
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
zotornik napisał(a):
Dziś w pracy muszę pracować :/ więc ci dużo nie pomogę.
Zacznij od wpisania w Google frazy: Tactic ttx300 3rd channel winch, od razu pojawiają się jakoweś filmiki, może okażą się odpowiednie.
https://www.google.com/search?client=fi ... SJiS57aTZ8

Poszukałem, poczytałem i jestem jeszcze głupszy... :wall. Moja apka jest ograniczona... albo ja :Y

czayo napisał(a):
Najprostsze wyjście to kupno maleńkiego regulatora samochodowego bez hamulca (jakieś 10A).
Tam jest zwykły silnik szczotkowy, więc regiel załatwi sprawę.
Coś w tym tonie
https://pl.aliexpress.com/item/1-sztuk- ... 12057.html
Można oczywiście użyć jakiejś specjalizowanej elektroniki, ale niestety nie znam żadnej konkretnej.


A może coś takiego?
https://www.aliexpress.com/item/1PCS-46 ... 06849.html

Nawiązując do Twojej propozycji. Kilka pytań:
1. Zasilanie musi być zewnętrzne czy mogę się wpiąć w rozgałęźnik świateł prosto z ESC? Do BECa? Mogę mieć razem z tym serwo podpięte do BECa?
2. Włącznik główny po prostu ma stan to cudo działa/nie działa?
3. Mały przełącznik wlutowany w płytkę. Nie bardzo rozumiem jego działanie. Z i bez hamulca?

Z góry dzięki za wyjaśnienia.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-09, 21:51 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 12020
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 28 razy
Otrzymał podziękowań: 271 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Crow napisał(a):
Poszukałem, poczytałem i jestem jeszcze głupszy... . Moja apka jest ograniczona... albo ja

Przyznaję, że nie przeglądałem linkowanych filmów - miałem nadzieję, że znajdziesz tam podpowiedź.

Zerknąłem teraz do instrukcji tej twojej apki i jest tam napisane, że trzeci kanał jest programowalny. Między innymi napisano:
Cytuj:
...
The TTX300 3rd channel can be programmed to function as 2 position, 3 position, 4 position or proportional control switch.
...

A to między innymi oznacza, że możesz ustawić trzeci kanał jako 3 pozycyjny, czyli taki jaki potrzebny jest nam do sterowania wyciągarką.
Lub - co może czasami być "lepsze" - używać tego kanału jako proporcjonalnego, to właśnie widać na jednym z tych filmów. Kolejnymi kliknięciami kierowca zmienia prędkość pracy wyciągarki i jej kierunek.

Wg mnie, nie kupuj na razie dodatków, dopóki nie upewnisz się, że nie można sterować wyciągarką z trzeciego kanału - bo wg mnie można.

Od razu napisze, iż wg mnie trzeciego kanału szkoda na sterowanie włączaniem i wyłączaniem świateł. To można robić z osobnego pstryczka na aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-10, 05:31 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 353
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
W chwili obecnej mam do dyspozycji na 3 żyły tylko serwo do testów. Można nim płynnie sterować dwoma przyciskami z apki we wszystkich kierunkach po ustaleniu 4 i więcej pozycji. W 3 robi skoki do ustalonych przeze mnie miejsc. Jedyny problem to to, że po włączeniu serwo zawsze ustawia się do pozycji wyjściowej - skręt w max prawo niezależnie od tego gdzie jest zaprogramowana pozycja 1 i ostania. Ale nie wiem czy mam się tym akurat martwić bo to przecież serwo ;).

Reasumując. Potrzebuję czegoś na 3 żyły do wydawania poleceń silniczkowi: przód - wył - tył i żeby nie włączało samo silniczka po podpięciu zasilania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-10, 13:07 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-05, 14:30
Posty: 3475
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Wiek: 39

Model: MAN F2000 8x8
Imię: Marcin
Crow, piszesz o wielu rzeczach naraz, i ja już tracę wątek.
Tematy są dwa. Pierwszy to sterownik do silnika, czyli elektronika do sterowania silnikiem wyciągarki.
Drugi to temat sterowania z aparatury elektroniką wyciągarki.

Drugi wariant jest banalny, zwłaszcza że piszesz że przycisk umożliwia zapisanie punktów wychylenia kanału, i trzech pozycji.
Co do pierwszego, odpowiadam na Twoje pytania.

Crow napisał(a):
A może coś takiego?
https://www.aliexpress.com/item/1PCS-46 ... 06849.html

Nawiązując do Twojej propozycji. Kilka pytań:
1. Zasilanie musi być zewnętrzne czy mogę się wpiąć w rozgałęźnik świateł prosto z ESC? Do BECa? Mogę mieć razem z tym serwo podpięte do BECa?
2. Włącznik główny po prostu ma stan to cudo działa/nie działa?
3. Mały przełącznik wlutowany w płytkę. Nie bardzo rozumiem jego działanie. Z i bez hamulca?

Z góry dzięki za wyjaśnienia.


Ustrojstwa które podesłałeś, to sterownik wyciągarki. Jak dla mnie wada to zasilanie z BECa regla, i zdanie się na niego (prąd), a na dodatek wszystko przechodzi przez odbiornik. Można wprawdzie wpiąć BECa zewnętrznego w odbiornik, ale w/g mnie to niepotrzebne obciążanie odbiornika.
Ale fakt że napewno jest prostszy w użyciu niż oddzielny regiel. I wszystko w jednym.

Co do regla i fotki którą wkleiłeś:
1. Tak, zewnętrzne, bo zasilanie musi być o określonych parametrach (pewnie minimum 2s), a do tego zasilanie BECa z BECa jest co najmniej dziwne (ale chyba jasno trzeba by napisać że poprostu głupie)
2. Tak
3. Hamulec, lub jego brak. Jak włączonony, to jak dasz gaz, to potem pierwsze cofnięcie cyngla/potencjometru nie spowoduje cofania, a tylko zahamuje. Cofnięcie nastąpi po drugim naciśnieciu cyngla/pstryczka. Jak nie masz hamulca, to każde zmiana kierunku jest natychmiastowa. nie trzeba czekać, lub drugi raz naciskać wstecznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-10-10, 16:35 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 353
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
I teraz wszystko jasne :D Chyba ;).

Dziękuję :OK :piwo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-11-26, 11:13 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-09-07, 00:33
Posty: 96
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Venture Hilux SR5 Pro-Line
Imię: Dominik
To ja sie podepnę do tematu. Tez mam Tactica i wedlug mnie sterowanie wyciagarką tylko i wyłącznie na opcji proporcjonalnej. Jeden guzik wciąga drugi wyciąga. Dodatkowo ja to mam zamiar zrobić na reglu z kulaka HW WP1625 z drag brake. Regiel wpinam w trzeci kanał usuwając środkową żyłę od zasilania z odbiornika bo regiel dostanie zasilanie z pakietu. Z serwa wywalam całą elektronikę i podlączam regiel do silniczka.

Pytanie dodatkowe, bo mam apke HPI TF40, tam 3ch jest 0-1. Czy w jakiś sposob mozna go wykorzystać do wyciagarki? Ktos robi jakies moduły do sterowania zeby przeklikiwać sie do żądanej funkcji?

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-11-26, 12:23 
Online
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 2131
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
Jest moduł robiony przez Pawła pod kanał 0-1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-11-26, 12:55 
Online
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2018-03-15, 20:52
Posty: 245
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 41

Model: HPI Venture Dodge Power Wagon 1949
Imię: Jacek
A coś bliżej o jego działaniu? Pytam bo Stefan ma ten sam problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-11-26, 13:23 
Online
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 2131
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
Zmiana położenia 0-1 praca np. w lewo.
Zmiana położenia 0-1-0 praca np. w prawo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO