Teraz jest 2018-08-18, 02:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-14, 21:01 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
czubi napisał(a):
Zrobiłem sobie w biurze siłownik do testów :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FSO2-RtXgzk&feature=youtu.be[/youtube]

Szybkie to to nie jest ale całkiem spoko ;) działa chyba tak jak docelowy (ino wolniej).

Zastanawiam się czy nie zostawić oryginalnego krokowca. Silniki z pociągami są dostępne w zasadzie za free na kilogramy :)


Obrazek

Zobacz na te siłowniki co mam w "ełce" :

http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?p=409#p409

Ja wiem z czego one są zrobione i mam zamiar zaprojektować serię ale potrzebuję elektroniki sterującej,a dokładnie regli do silników szczotkowych ale z kontrolą przeciążenia, jak te niemieckie co mam ;)

Jako napęd jest tam małą przekładnia Graupnera 1:3 i śruba ;)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 08:44 
Offline
Wielki Elektronik / AT!
Wielki Elektronik / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 07:50
Posty: 226
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 35

Model: Scania R620
Imię:
Widziałem Sławku , widziałem :)
Śliczna sprawa :)


Elektronika ma być upchnięta w rurce, czy jest osobny moduł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 09:12 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Osobny ;)

Regielek jest bardzo mały

Obrazek

A tu opis, niestety po niemczeraskiemu :wall

Der THOR2- ist ein Strom-Mess-Regler. Das heißt er misst anhand eines 0,1 Ohm Messwiderstands den aktuellen Strom während dem Motorlauf.
Wird der Strom höher als der softwaremäßig eingestellte Maximalstrom, dann schaltet die Software den Motor ab. Der Motor kann dann in diese Richtung auch nicht mehr gestartet werden, bis ein Losbrech-Algorithmus in die andere Richtung durchlaufen wurde.
Dieser Algorithmus wird durch normales Starten des Motors in die andere Richtung ausgelöst und läuft meist für den Bediener unbemerkt ab.
Das Stromlimit für diesen Abschalt- und Umkehr-Algorithmus entspricht einer softwareinternen Zahl.
Diese Zahl muss natürlich abhängig vom verwendeten Motor und der Betriebsspannung gewählt werden. Je höher die Zahl, desto später erfolgt eine „Blockier-Erkennung“.
Für einen einzelnen CTI-EHZ-Zylinder hat sich die Zahlelnkombination 678 bewährt. Bei zwei parallelen Zylindern an einem THOR2- hat sich die Reihe BCD bewährt. Jeweils betrieben an 12 Volt.
Diese Strom-Kennzahl ist auf dem Etikett des Reglers markiert.
Die aktuelle Softwareausführung ist nur für 10 NiMh-Zellen oder 3 Li-Zellen ausgelegt.
Die Strom-Messfunktion wurde hierbei von 9,0 bis 14,0 Volt getestet.
Masse: 15*12*4,5 mm
Akku- und Motor-Anschluss: 0,25qmm-Silikonkabel
BEC-Versorgung für Empfänger
Der THOR2- hat eine eigene 5 Volt-Versorgung die auch für einen Empfänger verwendet werden kann. Weitere Servos sollten jedoch hierüber nicht betrieben werden, da dies die Strommessung beeinträchtigen könnte.

Regelbereich
Der THOR2- regelt die Motordrehzahl stufenlos vor- und rückwärts.
Hinweis: ein 100%er Gleichlauf ist bei den Zylinder durch technisch bedingte Toleranzen nicht möglich. Die Zylinder sollen daher ab und zu auf Anschlag gefahren werden, um die Position wieder zu neutralisieren.




A tak to wygląda po google :D

THOR2-jest prąd pomiarowy pokrętło. Środki korzysta on z 0,1 poczucie omowego rezystora przepływ prądu podczas pracy silnika.

Jeśli prąd jest większy w oprogramowaniu niż maksimum ustawionej bieżącej, oprogramowanie wyłączy silnik.Silnik w tym kierunku nie może zostać uruchomiony dopiero wybicie Algorytm został uruchomiony w przeciwnym kierunku.
Algorytm ten jest wywołany przez normalnego rozruchu silnika i uruchomić inny sposób dla operatora zwykle niezauważone.
Obecny limit dla tej cut-and-odwrócenie algorytmu jest liczba software house
Numer ten musi zostać wybrany, oczywiście, zależy od silnika i napięcia operacyjnego. Im wyższy numer, później jest "lock-detect".
Dla jednego cylindra EHZ CTI okazał Zahlelnkombination 678-gie W dwóch równoległych cylindrów w rzędzie, BCD-THOR2 udowodnił. Każdy pracuje na 12 woltów.
Aktualny kod jest oznaczony na etykiecie sterownika.
Aktualna wersja oprogramowania jest przeznaczone tylko dla 10 NiMH lub 3 Li komórek.
Prąd pomiarowy funkcja została przetestowana w tym przypadku od 9,0 do 14,0 volta.
Wymiary: 15 * 12 * 4.5mm
Akumulator i silnik Złącze: 0,25 mm ² kabel silikonowy
BEC zasilanie dla odbiornika
Ma swój własny THOR2-5-V zasilanie może być również używany do odbiornika. Inne Serwa, jednak nie powinien być operowany tutaj, jak może to wpłynąć na bieżącą środka.
Zakres regulacji
THOR2-reguluje prędkość obrotową silnika do przodu i do tyłu w sposób ciągły.
Uwaga: 100%, że nie jest zsynchronizowany z cylindrem z powodu tolerancji technicznych.Butla powinna zostać doprowadzona do i od stopu do zneutralizowania pozycji ponownie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 09:16 
Offline
Wielki Elektronik / AT!
Wielki Elektronik / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 07:50
Posty: 226
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 35

Model: Scania R620
Imię:
Czyli standardowy pomiar prądu jako spadek napięcia na rezystorze 0.1 ohm.

Banalne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 09:19 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Wydzieliłem do oddzielnego wątku żeby się nie mieszało ;)

Więc, bardzo proszę w wolnej chwili o wykonanie prototypu :D

BEC'a nie musi mieć gdyż i tak odbiornik ma zasilanie z regla od napędu ;)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 09:29 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-15, 00:35
Posty: 1115
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Wiek: 40

Model: ---
Imię: Luki
Jak by co to też się pisze na parę sztuk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 09:53 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Ważna sprawa, zasilanie 3S i na wyjściu też 12V bo tyle potrzeba aby silnik siłownika pracował z odpowiednim momentem obrotowym ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 09:57 
Offline
Wielki Elektronik / AT!
Wielki Elektronik / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 07:50
Posty: 226
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 35

Model: Scania R620
Imię:
Podejmę rękawicę choćby z ciekawości :)

Jaki ma być max. prąd silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 10:02 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Z danych silnika wygląda to tak :

Leerstromaufnahme ca. 80 mA
Stromaufnahme bei max. Leistung @ 7,2 V 0,8 A


google :

Idle pobór prądu 80 mA
Pobór mocy przy max. Wydajność przy 7.2V 0.8A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-15, 23:17 
Offline
Wielki Elektronik / AT!
Wielki Elektronik / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 07:50
Posty: 226
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 35

Model: Scania R620
Imię:
Rozkminiłem trochę i wygląda na to, że w taki rozmiar się zmieszczę. (a jak nie to będzie 15x17(18) )

Na razie zajmuję się innymi rzeczami ale w wolnej chwili prototyp machnę ;)


Parametry mojej propozycji :

Logika zasilana z BEC (5-6V)

Zasilanie silnika 3.8 - 13.2V
Prąd max silnika 1A

Żadnej kalibracji i innych ustawień. Dajemy wypełnienie max w lewo przy minimalnym impulsie, w neutrum stop a przy maksymalnym impulsie max obroty w prawo. Żadnego hamulca i innych ficzerów ;)

Tylko ograniczenie prądowe (przeciążeniówka)

Pytanie czy w tyciego proca wejdzie :) - to jest do sprawdzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-16, 06:27 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Minimalizm w tym przypadku w ogóle nie jest potrzebny, w tego typu sprzetach jest dużo miejsca wię rób tak, żeby było ok, a rozmiar nie ma znaczenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-22, 09:29 
Offline
Wielki Elektronik / AT!
Wielki Elektronik / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 07:50
Posty: 226
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 35

Model: Scania R620
Imię:
Prototyp :

Silnik dość mały, prąd ustawiony na 200mA żeby nie hamować imadłem ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QsBawyvfzIs&feature=youtube_gdata_player[/youtube]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-22, 09:47 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15472
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 46

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
:ok

Czy to działa w ten sposób, że po wychyleniu drążka o jakąś min wartość od razu na silnik idzie pełne napięcie ? bo tak byłoby najlepiej, na niższym napięciu ten silnik z siłowników nie ma odpowiednio dużego momentu obrotowego ;)

Proszę o prototyp do testów :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-22, 10:03 
Offline
Wielki Elektronik / AT!
Wielki Elektronik / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-08-16, 07:50
Posty: 226
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 35

Model: Scania R620
Imię:
eee czyli sterujemy lewo/prawo bez regulacji prędkości ?
Jak tak to przekombinowalem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł:
PostNapisane:2012-04-22, 11:18 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-16, 08:25
Posty: 1092
Lokalizacja: Brzeziny
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 42

Model: tam... tam... TAM-150 był ostatnio
Imię: Szymon
Super :OK

Czubi czas najwyższy zainwestować w jakiś trzymadełko do telefonu albo w trzecią rękę. Prototypy stają się coraz bardziej wymagające co najmniej 2-ch rąk na raz :biglol


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO