Teraz jest 2018-06-22, 18:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane:2009-07-24, 17:27 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2009-01-19, 21:02
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 32

Model: F-350
Imię:
Czytałem ostatnio na forum lotniczym jakie cuda sa stosowane w celu eliminacji zakłóceń.
Przede wszystkim trzeba zachować odpowiednią odległość odbiornika od serw, regulatora i silnika.
W samolotach jest łatwiej gdyz sa wieksze przez co elementy sa od siebie bardziej oddalone niz w naszych pojazdach kołowych.

W celu eliminacji zakłóceń wytwarzanych przez silnik stosuje sie kondensatory/filtry wlutowane pomiedzy + i - , + i mase(obudowe silnika) , - i mase czyli na silnik przypadaja 3 kondensatory/filtry.
Czy do silnika Kawada MX6 Pro 60T Lathe Motor załozylibyscie takowe kondensatory/filtry i ewentualnie o jakich parametrach?

Serwa rowniez potrafią emitować zakłócenia więc niektorzy zakładaja pierscienie neodymowe na kable lub tez stosuja kable w oslonie-ekranowane.

Mam regulator z funkcją BEC czyli silnik,odbiornik i serwa sa zasilane z jednego pakietu podłączonego do odbiornika.

Wyczytałem rowniez ze w momencie gdy przy takim podłączeniu zauwazalne sa zaklócenia(trzesace sie serwa,"skaczący" silnik nalezy dać oddzielne zasilanie dla odbiornika dzieki czemu poprawia sie nawet siła serw..

Co o tym sądzicie drodzy koledzy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2009-07-24, 20:21 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!

Dołączył(a): 2006-11-09, 14:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Hucisko
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 24

Model: Gelenda
Imię:
Cytuj:
Czy do silnika Kawada MX6 Pro 60T Lathe Motor załozylibyscie takowe kondensatory/filtry i ewentualnie o jakich parametrach?

Ja na swoim Integy jeżdżę bez kondensatorów i nie odczuwam zakłóceń, jeśli chcesz to wszystko o tym możesz przeczytać/ zobaczyć na zdjęciach w tym temacie :
http://rc-trial.ayz.pl/phpBB/viewtopic.php?t=804
Cytuj:
Wyczytałem rowniez ze w momencie gdy przy takim podłączeniu zauwazalne sa zaklócenia(trzesace sie serwa,"skaczący" silnik nalezy dać oddzielne zasilanie dla odbiornika dzieki czemu poprawia sie nawet siła serw..

Czasem BEC nie jest w stanie dac odpowiednio dużego prądu do odbiornika a dalej do serwa, co w rezultacie daje słabszą siłę serwa. Dlatego wiele osób ma podłączony dodatkowy pakiet z 4 akumulatorków do odbiornika/serwa ;) . Sam zastanawiam się nad takim rozwiązaniem bo czasem (nie wiem jak będzie po przeniesieniu serwa na most) po skręcie serwa w miejscu model nie reagował na dodanie gazu.

Co do moich zakłóceń to praktycznie ich nie ma. Odbiornik leży obok regulatora, na pakiecie, z tyłu mocowanie budy zrobione z alu o szerokości 5cm. Nawet na urwanej antence nie miałem problemu z zakłóceniami a jedynie gdy owinąłem antenkę wokół alu ;) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2009-07-24, 20:24 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2009-01-19, 21:02
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 32

Model: F-350
Imię:
oglądałem ten wątek tylko niewiem czy nielepiej byloby zamontowac jakieś mocniejsze kondensatory/filtry

chyba jutro podjade na volumen podpytać elektroników:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2009-07-24, 20:42 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-07-24, 10:33
Posty: 1743
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 33

Model: 3speedTLT_K30
Imię:
Ja powiem tak:
Niektóre regulatory posiadają wbudowany filtr przeciwzakłuceniowy i stosowanie dodatkowych kondensatorów na silniku nic nie da, a wręcz może tylko pogorszyć sprawę. U siebie mam regulator przyklejony do jednego serwa, odbiornik do drugiego, kłębek kabli w środku i zero zakłuceń - wniosek? odpowiednio dobrany sprzęt i starannie wykonane połączenia są podstawą sukcesu :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2009-07-24, 20:48 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2009-01-19, 21:02
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 32

Model: F-350
Imię:
albo farta:)

jezeli regulator ma filtr/kondensator to silnik juz niepotrzebuje?
czy aby napewno silnik niepotrzebuje?


regulator wytwarza zakłocenia ale silnik tez swoje wytwarza, wiec chyba kazdy z tych dwoch elementow powinien miec kondensator/filtr nie?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO