Teraz jest 2018-07-15, 20:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post nr:#1  PostTytuł: Skręt - serwo na ramie
PostNapisane:2011-04-11, 12:26 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-04-25, 21:35
Posty: 11173
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wiek: 40

Model: Land Rover Discovery MK1
Imię: Maciek
Jeżeli koła są równolegle do ramy (jazda na wprost) to orczyk nie może być pionowo w dół, lecz odchylony w stronę przeciwległą w stosunku do zwrotnicy z którą jest połączony ;)

Ustawiamy tak :

Koła prosto

Obrazek

Koła skręcone w lewo

Obrazek

Koła skręcone w prawo

Obrazek

Pozdr
Sławek


Ostatnio edytowano 2013-11-19, 23:13 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2011-04-11, 12:31 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-28, 20:45
Posty: 7514
Lokalizacja: Słubice / Lubuskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy
Wiek: 40

Model: Willys, Isuzu, Unimog, G, ML, UAZ, Wrangler,Wraith
Imię: Przemo
coś Ci nie wyszło z miniaturkami

Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2011-04-11, 12:40 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-02-01, 15:57
Posty: 3764
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Wiek: 27

Model: Scania R470, knight Hauler, king hauler, CC-01
Imię: Kamil
ja tu widze serwo na moście nie na ramie :<>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł: Re: Skręt - serwo na ramie
PostNapisane:2011-04-11, 12:46 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-27, 13:31
Posty: 5039
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
Wiek: 47

Model: LR86, LR101, LR109, LC70, Hilux, Jeep, Man Kat I
Imię: M
Maciek napisał(a):
Jeżeli koła są równolegle do ramy (jazda na wprost) to orczyk nie może być pionowo w dół, lecz odchylony w stronę przeciwległą w stosunku do zwrotnicy z którą jest połączony ;)

Sławek[/i]


ależ czemuż ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2011-04-11, 12:49 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15470
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 45

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Ta sama zasada obowiązuje przy serwie umieszczonym na ramie ;)

Dodatkowo, przy serwie umieszonym na ramie, położenie drążka łączącego orczyk ze zwrotnicą, przy orczyku, powinien znajdować sie w połowie pionowej, możliwej pracy mostu gdyż praca mostu wględem ramy powoduje skręt kół pomimo braku wychyleń serwa - takie położenie zamocowania drążka najbardziej optymalnie niweluje to zjawisko ;)

Pozdr

Marcinie, zerknij na zdjecia w garażu kolegi Storma - przy skręcie w lewo (akurat w jego przypadku) drążek skrętu i orczyk w pewnym momencie układaja sie w jednej linii co powoduje martwą pracę skrętu pomimo pracy orczyka serwa ;)

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł:
PostNapisane:2012-09-10, 22:47 
Offline
Początkujący
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-12, 14:13
Posty: 505
Lokalizacja: Bukowno
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 22

Model: pajero III, star 944
Imię: jak wyżej :)
Mam pytanie:
Czy w zawieszeniu na wahaczach zrobić:
1) 2 osobne linki do każdej zwrotnicy
2) jeden link łączący obie zwrotnice i od jednej zwrotnicy do serwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł:
PostNapisane:2012-09-11, 05:17 
Offline
Adept / AT!
Adept / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-16, 08:25
Posty: 1092
Lokalizacja: Brzeziny
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiek: 42

Model: tam... tam... TAM-150 był ostatnio
Imię: Szymon
cayus napisał(a):
Mam pytanie:
Czy w zawieszeniu na wahaczach zrobić:
1) 2 osobne linki do każdej zwrotnicy
2) jeden link łączący obie zwrotnice i od jednej zwrotnicy do serwa?

To zależy. Link pojedynczy będzie dobry przy małym skoku zawieszenia i pracy wahaczy blisko ustawienia poziomego. W przypadku większych kątów pracy koła będą miały tendencję do "zezowania" przy naciśnięciu zawieszenia. Wówczas lepszy będzie układ z dwoma drążkami i serwo zamocowane na odpowiedniej wysokości tak aby ruch wahaczy nie powodował zbytniej zmiany geometrii. Może to być kłopotliwe ze względu na mechanizm przedniego napędu (o ile taki występuje w Twoim przypadku). To teoria, praktyka podpowiada pojedynczy link i sugerował bym tą drogę ze względu na większą prostotę. Musisz sprawdzić tzw. metodą prób i błędów. Więcej bez zdjęć nie da się napisać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł:
PostNapisane:2012-09-11, 21:25 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2011-05-29, 20:57
Posty: 177
Lokalizacja: zd-wola
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 43

Model: brak - budowa
Imię: radek
cayus napisał(a):
Mam pytanie:
Czy w zawieszeniu na wahaczach zrobić:
1) 2 osobne linki do każdej zwrotnicy
2) jeden link łączący obie zwrotnice i od jednej zwrotnicy do serwa?


Zobacz jak to jest w HPI Savage lub revo Traxxasa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł: Re: Skręt - serwo na ramie
PostNapisane:2013-11-19, 23:11 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-25, 22:29
Posty: 10204
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 24 razy
Otrzymał podziękowań: 69 razy
Wiek: 43

Model: Kamaz 6450 8x8 / JEEP Rubicon / JEEP TJ
Imię: noname
Mały odkop :D

Maciek napisał(a):
Jeżeli koła są równolegle do ramy (jazda na wprost) to orczyk nie może być pionowo w dół, lecz odchylony w stronę przeciwległą w stosunku do zwrotnicy z którą jest połączony ;)

Ustawiamy tak :

Koła prosto

Obrazek

Koła skręcone w lewo

Obrazek

Koła skręcone w prawo

Obrazek

Pozdr
Sławek


A jak to się ma do jednego serwa umieszczonego na ramie przy 8x8 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-20, 17:17 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-09-08, 18:34
Posty: 1838
Lokalizacja: Konstantynów
Podziękował : 15 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Wiek: 37

Model: SCX-10 i inne elektryki
Imię: Michał
Może ktoś zdjęcia w temacie aktualizować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł: Re: Skręt - serwo na ramie
PostNapisane:2014-10-30, 16:48 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5650
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 130 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Maciek napisał(a):
[i]Jeżeli koła są równolegle do ramy (jazda na wprost) to orczyk nie może być pionowo w dół, lecz odchylony w stronę przeciwległą w stosunku do zwrotnicy z którą jest połączony ;)


Z dużą dozą prawdopodobieństwa, graniczącą niemal z pewnością, mogę podejrzewać iż chodziło o mniej więcej taki rysunek:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-30, 16:58 
Offline
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-03-01, 13:59
Posty: 15470
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 192 razy
Wiek: 45

Model: ze mnie :)
Imię: Obi-Wan Kenobi
Piękna grafika :ok
Dokładnie tak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-30, 17:32 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5650
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 130 razy
Wiek: 38

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
:Y Tak teraz patrzę, to może poprawiłbym jeszcze to, że zwykle łącze orczyk ze zwrotnicą najbardziej oddaloną od orczyka?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-30, 19:14 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-07-12, 23:18
Posty: 1336
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Wiek: 38

Model: SCX10, Team Asso. SC10.2 i HPI Bullet w kartonie
Imię: Hubert
Co ja widzę ! Muszę to poprawić u siebie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł:
PostNapisane:2014-11-04, 11:03 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-06-12, 09:35
Posty: 127
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiek: 34

Model: Scout/Bully MOA, 6x6 w budowie
Imię: Krzysztof
Ciekawi mnie dlaczego producenci RC (Axial, HPI) robią na odwrót (do bliższego koła), a inni producenci (RC4WD, G-MADE) montują link skrętu do dalszego koła?? I przy HPI i AXIALu orczyki serva są pod kątem 90 stopni, a nie np 60 stopni jak proponujecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO