Teraz jest 2018-12-14, 16:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


http://www.rc-trial.pl/forum/adm/index. ... ode=manage



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2014-10-24, 15:37 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5814
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Mowa tutaj o takim reglu - nie mylić z x-carem w ciemnej obudowie...
Obrazek
Polecałem nie raz ten regulator jako rozsądny wybór pomiędzy ceną i jakością.
Czuję się więc w obowiązku uprzedzić o pewnych problemach występujących w ostatniej serii tych ESC...

Trochę danych ze strony HK:
Maksymalny ciągłe natężenie: 60A
Maksymalne chwilowe natężenie: 240A
Zasilanie: 2-3 cele Lipo (5-9 cel NI-xx)
BEC (wbudowany) : 5.7V/3A
Obsługuje silniki: Bezszczotkowe sensorowane i niesensorowane
Tryby jazdy: Jazda tylko do przodu lub w obu kierunkach
Rozmiary: 43 x 36 x 33mm
Waga: 84g

Czyli w niskiej cenie mamy przyzwoity regulator z mocnym BECem i dużym zapasem wydajności prądowej. Minusem jest brak opcji odwracania obrotów silnika (nie do końca - o tym później).

Posiadam kilka tych regulatorów i sprawują się bez zarzutów z różnymi silnikami (trackstary, ezrun, turnigy, traxxas). Przynajmniej tak było do tej pory, ponieważ dwie ostatnie sztuki zakupione ostatnio mają dziwną przypadłość.
Podczas próby odpalenia modelu na standardowych ustawieniach regulatora silnik nie ma ochoty kręcić się "wstecz", niby coś słychać, trochę drgnie ale jechać model nie zamierza.
Standardowo regulator ustawiony jest w trybie jazdy przód/hamulec/tył, więc wsteczny ma być. Podpiąłem też starszą wersję regla zamiast tego nowego i działał jak należy.

Myślałem, że regiel jest wadliwy i miałem go odesłać ale wcześniej podłączyłem go do usb i zacząłem zabawę w ustawienia.
Okazało się, że w trybie jazdy przód/tył (bez hamulca) problem ze wstecznym nie występuje. W trialu hamulec jednak się przydaje, więc szukałem innego sposobu...

Po kilku godzinach spędzonych na testach ustawień udało mi się ogarnąć problem.
Rozwiązaniem okazało się wgranie firmware nr "V1.10_090205MOD" i ustawienie parametru "Initial brake force" na 0%.
Zmianę firmware zatwierdza się przyciskiem "Upgrade", nowe ustawienia przyciskiem "Send settings to ESC".

Poniżej screeny z ustawień:

Obrazek Obrazek Obrazek

Uwaga, po wgraniu nowego firmware przywracane są ustawienia fabryczne, więc zmianę ustawień trzeba wykonać ponownie.
Dla tego ESC kompatybilne są wersje firmware z oznaczeniem V1.1.....

Może komuś się przyda ten opis - co najmniej 3 osoby na forum miały podobny kłopot z tym reglem, więc chyba tym razem mój pech nie ma tu nic do rzeczy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#2  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-24, 16:39 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-03-14, 18:32
Posty: 1149
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Wiek: 41

Model: Unimog 6x6 i 4x4 ,Cherokee XJ ,spalinka
Imię: Tomek
:OK się przyda :OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#3  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-28, 15:51 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5814
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Poniżej link do instrukcji obsługi regulatora m.in. X-Car 60 i X-Car 120.
Link do instrukcji

Regulator można programować przy pomocy aparatury lub za pośrednictwem komputera poprzez adapter USB.
Do programowania regla przy pomocy adaptera USB potrzebne jest oprogramowanie "Hobbywing USB link software".
Co jakiś czas pojawiają się nowe wersje, obecną można pobrać np. tutaj lub z wymienionej wyżej strony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#4  PostTytuł:
PostNapisane:2014-10-28, 16:26 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-07-12, 23:18
Posty: 1336
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Wiek: 39

Model: SCX10, Team Asso. SC10.2 i HPI Bullet w kartonie
Imię: Hubert
A ja ustawiam takim programikiem:
https://www.dropbox.com/s/whojwq1fptsz3 ... 1.zip?dl=0

Nie wiem czy się czymś różni od programu Hobbyinga. Mi regle 120A nie gadały z softem HW.

PS: Nowe regle 60A mają już ten dobry soft - szybko naprawiono błąd :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#5  PostTytuł:
PostNapisane:2015-01-31, 17:01 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-16, 17:13
Posty: 717
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 27

Model: SCX10 II Cherokee, XV-01 Subaru, Slash 4x4, Hubsan
Imię: Darek
cześć. mam właśnie żółtego x-cara 60a no i usb link z hobbywing mi go ni widzi. ten drugi program widzi go ale wydaje mi się że nie ma tam wszystkich ustawień... a druga sprawa to taka że model reaguje odwrotnie tzn cyngiel na przód a model w tył jedzie itd ;/ a teraz mi się udało zrbic upgrade i działa na obu programach na kompie. ale obojętnie jak zaprogramuje model, to on nie reaguje....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#6  PostTytuł:
PostNapisane:2015-01-31, 21:36 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5814
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Trochę trudno zrozumieć co napisałeś :Y
Jaki, a przede wszystkim czego upgrade zrobileś?
Wgrałeś nowe firmware?
Nie wszystkie dostępne firmware są odpowiednie dla tego x-cara.
Model wcześniej działał w obie strony ale kierunki miał odwrotnie?
Skalibrowaleś regulator z aparaturą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#7  PostTytuł:
PostNapisane:2015-02-01, 04:23 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-16, 17:13
Posty: 717
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 27

Model: SCX10 II Cherokee, XV-01 Subaru, Slash 4x4, Hubsan
Imię: Darek
jaruso13 napisał(a):
Trochę trudno zrozumieć co napisałeś :Y
Jaki, a przede wszystkim czego upgrade zrobileś?
Wgrałeś nowe firmware?
Nie wszystkie dostępne firmware są odpowiednie dla tego x-cara.
Model wcześniej działał w obie strony ale kierunki miał odwrotnie?
Skalibrowaleś regulator z aparaturą?


czytałem na innym forum żeby zrobic w programie na pc upgrade i tak zrobiłem dzięki czemu mi już wykrywa regiel na pc. nic nie wgrywałem. model wcześniej też tylko w jedną str jechał ( i to bez użycie cyngla gazu) automatycznie po włączeniu zasilania jechał do tyłu a jak dałem cyngiel w przód to się zatrzymywał, ale nie stawał do zera. regiel kalibrowałem ale teraz model wogóle nie reaguje i zastanawiam się jak go skalibrować od nowa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#8  PostTytuł:
PostNapisane:2015-02-01, 11:14 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-03-14, 18:32
Posty: 1149
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Wiek: 41

Model: Unimog 6x6 i 4x4 ,Cherokee XJ ,spalinka
Imię: Tomek
Storm napisał(a):
jaruso13 napisał(a):
Trochę trudno zrozumieć co napisałeś :Y
Jaki, a przede wszystkim czego upgrade zrobileś?
Wgrałeś nowe firmware?
Nie wszystkie dostępne firmware są odpowiednie dla tego x-cara.
Model wcześniej działał w obie strony ale kierunki miał odwrotnie?
Skalibrowaleś regulator z aparaturą?


czytałem na innym forum żeby zrobic w programie na pc upgrade i tak zrobiłem dzięki czemu mi już wykrywa regiel na pc. nic nie wgrywałem. model wcześniej też tylko w jedną str jechał ( i to bez użycie cyngla gazu) automatycznie po włączeniu zasilania jechał do tyłu a jak dałem cyngiel w przód to się zatrzymywał, ale nie stawał do zera. regiel kalibrowałem ale teraz model wogóle nie reaguje i zastanawiam się jak go skalibrować od nowa...


U mnie było podobnie , po włączeniu zasilania model jechał . Okazało się że trymery w apce miałem nie w pozycji zero podczas kalibracji z reglem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#9  PostTytuł:
PostNapisane:2015-02-01, 12:42 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5814
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Przede wszystkim musisz skalibrować prawidłowo regiel z aparaturą. Trymery gazu daj w pozycji zerowej (środkowej) i zrób kalibrację. Model ma stać w miejscu po poprawnym skalibrowaniu.
Wsteczny działa dość specyficznie (pierwszy post), więc jeśli nie masz neutralna dobrze ustawionego, to nie będziesz miał wstecznego. Jak ogarniesz kalibracja daj znać jak się zachowuje model w trybie revers i normal dla gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#10  PostTytuł:
PostNapisane:2015-02-01, 14:53 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-16, 17:13
Posty: 717
Lokalizacja: Kościan
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 27

Model: SCX10 II Cherokee, XV-01 Subaru, Slash 4x4, Hubsan
Imię: Darek
jaruso13 napisał(a):
Przede wszystkim musisz skalibrować prawidłowo regiel z aparaturą. Trymery gazu daj w pozycji zerowej (środkowej) i zrób kalibrację. Model ma stać w miejscu po poprawnym skalibrowaniu.
Wsteczny działa dość specyficznie (pierwszy post), więc jeśli nie masz neutralna dobrze ustawionego, to nie będziesz miał wstecznego. Jak ogarniesz kalibracja daj znać jak się zachowuje model w trybie revers i normal dla gazu.


a kto mi powie jak mam go skalibrować bo na nic nie reaguje ;/ wciskam guzik i włączam regiel ale nic zero reakcji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#11  PostTytuł:
PostNapisane:2016-01-08, 12:40 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-29, 19:42
Posty: 1967
Lokalizacja: WP
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 44

Model: Ha Dwa Truggy
Imię: MarCin
Odkopię trochę temat :)____________warto by go podkleić, bo uciekła daleko.

Regiel działał idealnie, nie używałem modelu od czerwca mniej więcej.
Wczoraj młody poprosił, żeby go uruchomić, bo chce pojeździć białym Jeepem, a ja mam jeździć czarnym H2 kazał szybko działać, puki śnieg leży :D

Tak więc złożyłem w całość Wrangę, odpalam i ku mojemu zdziwieniu uciekł wsteczny :q
Podpiąłem USB ustawienia są nie ruszone, czyt. tak jak Krzysiek kazał ustawić w pierwszym poście.

Zacząłem więc kombinacje z ustawieniami, softami itp.

Wsteczny mam tylko przy ustawieniu Running Mode na Forward/Rewers, w innych opcjach wsteku brak :(

Teoretycznie takie ustawienie jest najczęściej wybierane przy crawlerach, ale wydaje mi się, że Drag lepiej trzyma w opcji z hamulcem niż bez niego.

Czy mieliście podobnie?
Jakie są Wasze spostrzeżenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#12  PostTytuł:
PostNapisane:2016-01-08, 14:10 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5814
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
dorob napisał(a):
Odkopię trochę temat :)____________warto by go podkleić, bo uciekła daleko.

Regiel działał idealnie, nie używałem modelu od czerwca mniej więcej.
Wczoraj młody poprosił, żeby go uruchomić, bo chce pojeździć białym Jeepem, a ja mam jeździć czarnym H2 kazał szybko działać, puki śnieg leży :D

Tak więc złożyłem w całość Wrangę, odpalam i ku mojemu zdziwieniu uciekł wsteczny :q
Podpiąłem USB ustawienia są nie ruszone, czyt. tak jak Krzysiek kazał ustawić w pierwszym poście.

Zacząłem więc kombinacje z ustawieniami, softami itp.

Wsteczny mam tylko przy ustawieniu Running Mode na Forward/Rewers, w innych opcjach wsteku brak :(

Teoretycznie takie ustawienie jest najczęściej wybierane przy crawlerach, ale wydaje mi się, że Drag lepiej trzyma w opcji z hamulcem niż bez niego.

Czy mieliście podobnie?
Jakie są Wasze spostrzeżenia?


Prawdopodobnie pośpieszyłeś się z mieszaniem w sofcie. Jeśli wsteczny Ci działał do "przerwy" w jeździe, to prawdopodobnie wystarczyło wytrymować gaz w aparaturze.
Ten regulator jest dość wrażliwy jeśli chodzi o neutralną pozycję cyngla gazu, zwłaszcza gdy aparatura ma problemy z trzymaniem parametrów.
Zdarzyło się to u mnie np. na aparaturze axiala - niby gaz był wytrymowany, na neutralu silnik nie "piszczał" ale wsteczny znikł. Wystarczyła lekka korekta trymera i było ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#13  PostTytuł:
PostNapisane:2016-01-08, 16:25 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-29, 19:42
Posty: 1967
Lokalizacja: WP
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 44

Model: Ha Dwa Truggy
Imię: MarCin
Zacząłem od regulacji apki, bo używałem jej do Hummera z racji posiadania kilku odniorników.
Apkę posiadam HK 300, generalnie to ona trzyma parametry.
Najpierw tak jak pisałem sprawdziłem wszystko, później sprawdziłem, czy regiel trzyma wartości, a dopiero później bawiłem się softem.

Właśnie wróciłem z dworu, pomimo gęstego i mokrego śniegu chciałem zobaczyć jak się jeździ, Jeep pojechał kilka metrów i stanął, po kilku minutach ruszył i znów stanął.
Włączanie i wyłączanie apki i regla nic nie zmieniało :(
Nadmienię, że akus w pełni naładowany i po powrocie do domu pokazuje 3,91 i 3,88 = 07,7
No i ki wuj wodę mąci??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#14  PostTytuł:
PostNapisane:2016-01-08, 16:44 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5814
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 136 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Teraz nie wiadomo, co to masz za soft wgrany, ale może sprawdź jak masz odcięcie LiPo ustawione.
Może wgraj pierwotne firmware na początek i zrób ponownie kalibrację aparatury z regulatorem?
Regulator zmienia kolor diody, gdy odczytuje zmianę położenia cyngla, sprawdź, czy tak jest u Ciebie.
Naładuj pakiety dla pewności, takie napięcie mają w stanie spoczynku, pod obciążeniem napięcie spada, tym bardziej im bardziej rozładowany jest pakiet. To, plus wysoko ustawienie odcięcie może powodować zatrzymania modelu.
Teraz w ogóle nie reaguje? Próbowałeś "pomóc" mu ruszyć z miejsca - patrz mój problem z brakiem 1 fazy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#15  PostTytuł:
PostNapisane:2016-01-09, 02:41 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-29, 19:42
Posty: 1967
Lokalizacja: WP
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 44

Model: Ha Dwa Truggy
Imię: MarCin
jaruso napisał(a):
Teraz nie wiadomo, co to masz za soft wgrany, ale może sprawdź jak masz odcięcie LiPo ustawione.
Może wgraj pierwotne firmware na początek i zrób ponownie kalibrację aparatury z regulatorem?
Regulator zmienia kolor diody, gdy odczytuje zmianę położenia cyngla, sprawdź, czy tak jest u Ciebie.
Naładuj pakiety dla pewności, takie napięcie mają w stanie spoczynku, pod obciążeniem napięcie spada, tym bardziej im bardziej rozładowany jest pakiet. To, plus wysoko ustawienie odcięcie może powodować zatrzymania modelu.
Teraz w ogóle nie reaguje? Próbowałeś "pomóc" mu ruszyć z miejsca - patrz mój problem z brakiem 1 fazy...


Ustawienia mam takie jak poniżej
Obrazek

Dzisiaj kalibracja przebiega FATALNIE poniżej efekty



Nie mam już siły na niego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO