Teraz jest 2018-11-18, 04:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2017-01-24, 21:39 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-01-07, 22:37
Posty: 33
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 51

Model: K5 chevrolet
Imię: Jarek
Drobna różnica w cenie ja wychowałem się na zasadzie nie wydawaj a dostosuj to masz taka rada to dla tych co chcą poszpanować portfelem ale i za nią dziekuję :W :barman


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 07:27 
Offline
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-02-23, 00:10
Posty: 2667
Lokalizacja: Obecnie - Wałcz
Podziękował : 37 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy
Wiek: 38

Model: pierwszy najlepszy
Imię: Stasiu, Staszek
A pro po zdjęcia - nie tylko palenie zabija
Ta strada zabija Trial - nie nadaje się
:/
Zbyt wielkie i nie robiące w terenie koła
Podwozie nisko osadzone na taakich amorkach
Brak sztywnści
Szeroka buda do niczego nie podobna
Silnik i przekładnia z takim momentem że nie uda się pokonać OeSu
(wyobraź sobie wzniesienie i bramkę z trawersem a po niej kolejna bramka pd kątem 50* do tej, zamykająca górkę)

Sporo by wymieniać, ale i trochu trudno sprecyzować jak nie pokazałeś co jest w środku
Nie próbowałeś porozmawiać z kimś kto już trochu jeździ w Trialu?
Tak face to face?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 07:40 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7453
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
dziadek50 napisał(a):
Drobna różnica w cenie ja wychowałem się na zasadzie nie wydawaj a dostosuj to masz taka rada to dla tych co chcą poszpanować portfelem ale i za nią dziekuję :W :barman



To co zrobiłeś to widzę tak: chce sportowy samochód, wyskoczę czasami po bułki, ale też chcę pozapierniczac.
Chwilę później informujemy, kupiłem Fiata 126p! A polecano Ci inne auta np porsche. I napisałeś co przy nim porobić by można było zapierniczać? Bo po bułki nim wyskoczę..
;)

Nie wiem czy w ogóle zrozumiałeś specyfikę modelarstwa rc trial ale mam wrażenie że szukałeś czegos innego niż nam przedstawiłeś.

Modelem trialowym też da się szybko pojeździć ale trzeba pamiętać że rc-trial to jest wolne precyzyjne pokonywanie przeszkód terenowych ;)
Co jak co jest sporo modeli trialowych na rynku:
Axial scx10 wersje: honcho/jeep/dingo
Axial scx10 II jeep cherokee (nowsza wersja modelu wyzej)
Mst cmx 1:10
Mst cfx 1:10
Mst cfx-w 1:8
Vattera Ascender
Tamiya CC-01
Tamiya CR-01
Tamiya Toyota Hilux/Ford F350/Toyota Tundra
Gmade komodo
Modele firmy rc4wd i rcmodelex (http://store.rc4wd.com i http://www.rcmodelex.com)
Losi mrc 1:18
Kulak 1:16
Jedne lepsze, drugie gorsze, ale nie ma modelu idealnego ;) zawsze się znajdzie coś do poprawy :) (wszystkich modeli nie wymieniłem, a znajdzie się jeszcze parę ;) )

A ty wybrałeś model który nawet nie stał koło trialówki. Cóż twoja decyzja. Osobiście próbowałem himoto nascada (znane tez pod nazwa flying fish, strada itd.) przerabiać pod trial gdyż interesowało mnie zaadaptowanie wahaczy, ale plastikowe są nietrwałe i awaryjne, a aluminiowe maja duże luzy. Zmarnowany hajs i czas nad tym modelem. Wyda się ok x3 więcej pieniędzy niż ten model jest wart. A na końcu można stwierdzić że taniej już by wyszło kupienie chociażby axiala scx10...

:W


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 08:37 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-07-20, 05:50
Posty: 1703
Lokalizacja: Czernikowo
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Wiek: 40

Model: Hpi Yokomo Reely Himcio Carson
Imię: Sebastian
Jerry_Cornelius napisał(a):
dziadek50 napisał(a):
Drobna różnica w cenie ja wychowałem się na zasadzie nie wydawaj a dostosuj to masz taka rada to dla tych co chcą poszpanować portfelem ale i za nią dziekuję :W :barman



To co zrobiłeś to widzę tak: chce sportowy samochód, wyskoczę czasami po bułki, ale też chcę pozapierniczac.
Chwilę później informujemy, kupiłem Fiata 126p! A polecano Ci inne auta np porsche. I napisałeś co przy nim porobić by można było zapierniczać? Bo po bułki nim wyskoczę..
;)

Nie wiem czy w ogóle zrozumiałeś specyfikę modelarstwa rc trial ale mam wrażenie że szukałeś czegos innego niż nam przedstawiłeś.

Modelem trialowym też da się szybko pojeździć ale trzeba pamiętać że rc-trial to jest wolne precyzyjne pokonywanie przeszkód terenowych ;)
Co jak co jest sporo modeli trialowych na rynku:
Axial scx10 wersje: honcho/jeep/dingo
Axial scx10 II jeep cherokee (nowsza wersja modelu wyzej)
Mst cmx 1:10
Mst cfx 1:10
Mst cfx-w 1:8
Vattera Ascender
Tamiya CC-01
Tamiya CR-01
Tamiya Toyota Hilux/Ford F350/Toyota Tundra
Gmade komodo
Modele firmy rc4wd i rcmodelex (http://store.rc4wd.com i http://www.rcmodelex.com)
Losi mrc 1:18
Kulak 1:16
Jedne lepsze, drugie gorsze, ale nie ma modelu idealnego ;) zawsze się znajdzie coś do poprawy :) (wszystkich modeli nie wymieniłem, a znajdzie się jeszcze parę ;) )

A ty wybrałeś model który nawet nie stał koło trialówki. Cóż twoja decyzja. Osobiście próbowałem himoto nascada (znane tez pod nazwa flying fish, strada itd.) przerabiać pod trial gdyż interesowało mnie zaadaptowanie wahaczy, ale plastikowe są nietrwałe i awaryjne, a aluminiowe maja duże luzy. Zmarnowany hajs i czas nad tym modelem. Wyda się ok x3 więcej pieniędzy niż ten model jest wart. A na końcu można stwierdzić że taniej już by wyszło kupienie chociażby axiala scx10...

:W


Jerry bardzo dobrze to ująłeś.:OK
dziadek50 napisał(a):
Drobna różnica w cenie ja wychowałem się na zasadzie nie wydawaj a dostosuj to masz taka rada to dla tych co chcą poszpanować portfelem ale i za nią dziekuję :W :barman
o
Pewnie może i dobra zasada ale nie przy hobby (jest to obojętne jakie), tu nie ma półśrodków jak coś ma sprawiać przyjemność. Tu nie chodzi o szpanowanie portfelem bo każde hobby jest drogie i wciąga masę pieniędzy.
Ogólnie życzę powodzenia w dalszych pracach ale po pewnym czasie wpier..lisz kupę kasy w coś co i tak nie będzie nadawało się do jazdy, przestanie przypominać tego monstera, zostaniesz z dużą ilością części do niczego nie przydatnych.
Nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą która ma taki pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 09:20 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-20, 22:29
Posty: 7453
Lokalizacja: Podlasie :)
Podziękował : 17 razy
Otrzymał podziękowań: 116 razy
Wiek: 31

Model: Toyota: Hilux/RAT/LC70/LC80/ Jeep: XJ/TJ KrAZ 255b
Imię: Borys

Ostrzeżenia: 1
Szpan na portfel to chyba tylko takim modelem :hehe
http://www.wtbcar.com/shopping/index.ph ... uct_id=242
Albo
http://www.klp-racing.com/capo-jeep-4x4 ... er-cd15823

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 13:42 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2010-10-05, 13:16
Posty: 818
Lokalizacja: Cenralna Polska
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 47

Model: Wrangler YJ, Toyota Hilux
Imię: Marcin
Oj, dziadek, dziadek widzę żeś uparty jak osioł. Nie słuchasz rad kolegów może nie starszych, ale mądrzejszych w temacie. Powodzenia w przerabianiu tego czegoś, tylko już się nie pytaj co i jak masz zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 14:13 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-08-31, 14:41
Posty: 126
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 28

Model: Losi 8ight-E 2.0 Savage XS,
Imię: Kamil
Drogi Dziadku, skoro nie chciałeś przepłacać mogłeś zasięgnąć wiedzy. Wtedy byś nie kupił modelu firmy Maverick tylko Himoto albo HSP bo to to samo a tańsze, no ale to już Ty przepłaciłeś nie ja. W sumie nie dziwię się sprzedawcy u którego chciałeś wcześniej kupić model model do trialu a wybrałeś Stradę. Teraz kup klej hips nożyki i inne rzeczy potrzebne do budowy swojego wymarzonego modelu oczywiście pochwal się co Ci wyjdzie z tego połączenia ;) Proponuję jednak wrócić do tematów "jak zacząć z trialem" itp. tak byś uniknął zadawania złych pytań ; )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 14:56 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-01-07, 22:37
Posty: 33
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 51

Model: K5 chevrolet
Imię: Jarek
ok sam już rozumie o co chodzi z tym modelem będzie na szybszą zabawę choć wykorzystam go do budowy karoserii co by to przypominało jakiś samochód . A w przyszłym miesiącu porozglądam się za czyś co polecacie po prostu jak napisałem w pierwszym powitalnym poście wylazła zemnie zmora pracoholika po 3-4 dniach siedzenia na d,,,,,,, musiałem się czymś zająć. Teraz przynajmniej jak się nudzę to biorę to co jest i pouczę się jeździć a to jak by nie pacząc w las nie idzie.
Co do rozmowy z kimś o trialu czy modelarstwie w ogóle samochodowym to w okolicy Legnicy nie znam nikogo.
I naprawdę jestem wdzięczny ze chcecie mi jednak pomóc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 15:31 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2010-10-05, 13:16
Posty: 818
Lokalizacja: Cenralna Polska
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 47

Model: Wrangler YJ, Toyota Hilux
Imię: Marcin
:brawo Ty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 16:05 
Offline
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11718
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 257 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Za pozwoleniem - Jarku - i ja dorzucę od siebie kilka zdań w temacie.

W dotychczasowych postach, Koledzy udzielili Ci już wielu cennych wskazówek i porad.
Z racji, iż post pisałem z przerwami, stracił już na aktualności - ale skoro nabazgrałem to wklejam.

Ja może bardziej obrazkowo, spróbuję przedstawić dlaczego pewne modele - a co za tym idzie, styl uprawianej nimi jazdy - są nie do pogodzenia!!! Poniżej podaję link do stron dwóch znanych marek modeli RC - obie jak widać, mają w swoim menu bardzo szeroką i zróżnicowaną ofertę:
https://traxxas.com/products/showroom
https://www.hpiracing.com/pl/all-kits
Są tam przeróżne modele - on-road, monster trucks, buggy, etc. Konstrukcja ich podwozia, filozofia napędu, wielkość, ogromne zróżnicowanie typów silników i przełożeń - zależnych właśnie od typu modelu i rodzaju uprawianej jazdy - to cała gama różnic, które wiele "przeróbek" czynią nie wykonalnymi, nie mającymi sensu i/lub co równie ważne - zupełnie nie ekonomicznymi.

Jedno jest pewnikiem - Ty dokonujesz wyboru modelu który Ci się podoba !
I Dlatego jeszcze raz podkreślę - że "wygląd" modelu w ogromnej mierze decyduje o jego zdolnościach terenowych, a co za tym idzie dedykuje go do określonego typu i sposobu jazdy w terenie.
Doradzanie Ci - gdy już kupiłeś model - wstrzemięźliwości, dalszego przemyślenia tematu i wtedy podjęcia decyzji, jest musztardą po obiedzie :/ Mam nadzieję, że dokonany zakup sprawiać Ci będzie dalej wiele radochy :)
My akurat bawimy się w "trial" - jak to wygląda na pewno widziałeś na licznych zdjęciach i filmikach zamieszczonych na tym forum. Natomiast Twój obecny wybór, nie ma nic wspólnego z modelami jakimi jeździmy i naszym sposobem jazdy w terenie. Nie znaczy że ten wybór jest zły ! Tylko, że to zupełnie inna bajka.

Na koniec coś w rodzaju zabawy: "obejrzyj zdjęcia i wskaż różnice" ;)
Specjalnie poniżej wstawiam dwa Bronco. Czerwony - to "typowa" trial-ówka: realistyczny wygląd zarówno nadwozia jak i podwozia. "Kremówka", to już swoista wariacja na temat ;)
Zdjęcia pochodzą z porównania, którego kiedyś dokonywałem "na zlecenie" - podobnie jak teraz tłumacząc, że pewnych tematów i modeli nie da się pogodzić niestety ;)

Obrazek Obrazek

Nie tylko nadwozia różnią te modele. To co istotne tkwi pod spodem !

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Co łączy te modele ?
Chyba tylko napęd elektryczny ;)

Co je różni ? Ooo, tu lista mogła by być długa.
Wygląd zewnętrzny - to Ty decydujesz, czy jak ma wyglądać Twój model ! Czy bardziej realistycznie, czy ma być to jedna z możliwych wariacji oferowanych przez producentów.
Właściwości terenowe - styl jazdy - wybór w zakresie wyglądu., ma w znacznej mierze przełożenie na to jak model jeździ, do jakiego terenu jest przeznaczony i jakie ma z tego tytułu ograniczenia.
Konstrukcja modelu - tu najlepiej przemawia szukanie analogi do pojazdów 1:1 :) Czy da się przewieźć 3 tony piasku "maluchem" ? Niby da, ale ... ;) Czy da się jeździć bolidem F1 z prędkością 30 km/h ? Niby da, ale ... .
Właśnie to "ale", to słowo klucz w tych żartobliwych jak i w naszych realnych modelarskich przykładach ;)
Przełożenia przekładni, moc i szybkość obrotów silników, a także różne ograniczenia w elektronice sterującej wynikające z jej przeznaczenia - to kolejna gama zależności.

Na teraz sytuacja jest jasna:
a/ masz model, jazda nim daje Ci frajdę i to najważniejsze :OK
b/ model, który posiadasz, to nie trial-ówka i nie nadaje się do przeróbek w tym kierunku !!!
c/ jak Cię temat modeli RC wciągnie, to może kiedyś zmienisz model lub kupisz sobie podobny a jedynie "lepszy" - w końcu nie tylko trialem się żyje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 16:34 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-04-26, 18:50
Posty: 999
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy
Wiek: 37

Model: MST CMX
Imię: Grzesiek
dziadek50 napisał(a):
rada to dla tych co chcą poszpanować portfelem ale i za nią dziekuję :W :barman


:LOL

Dobree! No to teraz zaszpanujesz, jak władujesz w model za 600 zł, kolejne 600 zł :D
Brawo dla kolejnego sprzedawcy ze sklepu, który wcisnął klientowy strado-pochodny model, mówiąc, że to coś fajnego.
Zuch!

No i bomba na koniec:
dziadek50 napisał(a):
Co do rozmowy z kimś o trialu czy modelarstwie w ogóle samochodowym to w okolicy Legnicy nie znam nikogo.


A do Wrocławia, to daleko z tej Legnicy?
Polecałem Ci sklep z Wrocka, a co za tym idzie, ludzi z tej okolicy. Ludzi, którzy by Ci pokazali co i jak.

No, ale jak to się mówi. Po ptokach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 16:55 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 863
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
W okolicy Legnicy powiadasz , a dokładnie ? Widzisz do Wrocławia masz 80km do Trzebnicy też coś koło tego , a to tylko wydana kasa po naukę do kogoś z okolicy :) a nie wyrzucone w błoto 600zł na model nadający się do .... hmm .Na pewno nie do trialu .Ale człowiek uczy się na błędach , a sprzedawcy zrobią wszystko co by klientowi wcisnąć jakiś model , i powiedzieć ja ja ten jest ok :hehe .To co powiedział Jerry i Zotornik to nic dodać nic ująć o trialu .Tak jak napisał Jerry , model do trialu jedzie 5 km na godzinę a nie 50km :) .Szkoda kasy na przebudowę !!!!!! lepiej kupić nowy model .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 16:58 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-01-07, 22:37
Posty: 33
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 51

Model: K5 chevrolet
Imię: Jarek
:oczy Dziękuję bardzo teraz po obejrzeniu i przeczytaniu twojego postu dużo jaśniej to widzę. Mnie bardziej jednak pociąga ten czerwony jak ten klaun na szczudłach bez obrażania nikogo po prostu takie mam skojarzenie jak widzę ten typ modelu. I chyba będę celował w ten typ modelu i teraz pytanie za 1000 punktów polećcie jakiś sklep ale stacjonarny gdzie można kupić takowy zestaw najchętniej w kicie bo lubię podłubać. Najczęściej przemieszczam się w pasie autostrady A4 między Legnicą a Rzeszowem plus poboczne miasta Tychy Katowice Poza tym wolał bym aparaturę drążkową ta z kierownicą jakoś mi nie bardzo pasuje i z tego co wiem one są max 3-4 kanałowe wolał bym coś bardziej rozwojowego jakieś 6 kanałów. Widocznie drągal to pozostałość po pilocie 4 wspaniałej radzieckiej apce z lat 80 ubiegłego wieku jaką się posługiwałem w modelarni ( to były czasy jedna apka na 20 modelarzy) i wspaniały Wicherek w wersji szybowca o silniku spalinowym nawet nie marzyliśmy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 17:08 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 863
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Do jazdy precyzyjnej trialowej to najlepsza apka pistoletowa , a nie pulpit !! .Jak jeździsz nawet do Rzeszowa to możesz się spotkać z takim gościem , co na modelach zjadł zęby a zwią go Yoda :) . Jak On Ci wytłumaczy o co kaman , to niech moc będzie z Tobą :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2017-01-25, 17:35 
Offline
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-04-05, 11:16
Posty: 1557
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Wiek: 44

Model: Jeep JK Rubicon, GAZ 67
Imię: szymon
Pozwolę sobie tylko tak zauważyć, że temat (post) staje się już powoli legendarny :decha :decha
:D
:hehehe
:szydera
:england


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO