Teraz jest 2018-10-19, 21:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane:2018-02-16, 21:39 
Offline
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-06-29, 20:39
Posty: 2269
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Wiek: 42

Model: jest: Def TRX4 x 2 :), był: TL01b, F350 HL, scx10
Imię: Tomek
co do rc-team - mogę się wyrażać tylko pochlebnie i przy okazji tego, że nazwa wypłynęła w dyskusji, chciałbym troszkę ich obronić
to już tak jest, trochę jak z lekarzem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-16, 22:58 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-12-28, 14:53
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 35

Model: Axial SCX 10 II Jeep Wrangler Unlimited
Imię: Michał
zotornik napisał(a):
zotornik napisał(a):
nie będę pisał jaki to sklep, bo chyba regulamin tego zakazuje

I to Ci się ceni, że szanujesz forumowe reguły. Z tym, że nie popadając też w skrajności, czasami kontekst lub opisanie sytuacji wymaga podania np. nazwy sklepu. Może to być przydatne dla innych forumowiczów. Czasem rzeczywiście trafią się miejsca lub osoby, które należy omijać szerokim łukiem i wtedy warto o tym wiedzieć.
Powyższe, to ogólna uwaga, nie że wyartykułowana pod adresem feralnego sklepu bo z niego nie korzystałem .... chyba ;)

Co do ceny pakietów - poszczególni producenci, mają w swoim portfolio produkty z różnej półki jakościowej - czytaj cenowej - lub/i co ważniejsze cechujące się jakimś konkretnym parametrem jak np. "wysokim C", typem obudowy, itp., co będzie też klasyfikowało dane pakiety na innej półce cenowej.
Co do wymienionych przez Ciebie, czy to nie tak, że Bashing-i to właśnie ta seria 4S? Nie znam ich linii produktowych, to nie będę Cię wprowadzał w błąd.


Bashing występuje w 4s jak i 3s, na allegroszu są i takie, i takie.

Panowie, jeszcze jedno pytanie, wartości 10C, czy 40C, występujące przy opisie baterii, na co zwracać uwagę, lepsze 10C czy 50C?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-02-16, 23:03 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5735
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Im wiecej "C" tym większy prąd (natężenie) maksymalny taki pakiet może znieść bez szkody - tak w uproszczeniu. Pakiet 5000 mAh 10C może teoretycznie znieść 50A, pakiet 5000 mAh 20C już 100A.

100% stockowy TRX 4 w trakcie pomiarów wykazał niecałe 20A - wartość maksymalna, szczytowa (jazda po skałach)....

Dla porównania Axial scx10 I od 10 do 14A na bezszczotce sensorowanej (był też wolniejszy od trx). Generalnie, "normalna" trialówka nie powinna potrzebować wiecej niż 20A, tak myślę na podstawie własnych pomiarów.
Ostateczny wynik zależy od przełożeń , rodzaju silnika (szczotka ma większe straty), liczby zwojów silnika i wagi modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#19  PostTytuł: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-07, 08:43 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 145
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
Tak czytam i czytam i LiPole mnie trochę przerażają (zapłon, wybuch)... Na początek chyba chciałbym baterię NiMH. Jaką zakupić (firma) do RTRa? Chciałbym coś mocnego rzędu 5000 mAh. I jaką ładowarką ładować (firma, model)? A może jednak panikuję i kupić LiPola? Jeśli tak to pytania jak powyżej.

Z góry dziękuję za rady :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#20  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-07, 08:51 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-11-05, 18:02
Posty: 90
Lokalizacja: Józefów
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 46

Model: Żuka buduję 4X4
Imię: Adam
Panikujesz. Poczytaj jeszcze jak używać prawidłowo, przechowywać i ładować, a nie tylko o wybuchach.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#21  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-07, 10:51 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-11-03, 12:57
Posty: 11661
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 255 razy
Wiek: 51

Model: Def 90 | Def 110 TRX-4 | Ford Bronco 1973 CMX
Imię: Wojtek
Crow napisał(a):
Tak czytam i czytam i LiPole mnie trochę przerażają (zapłon, wybuch)...


Jestem przedostatnią osobą na tym forum, która by ten temat bagatelizowała. Wielokrotnie pisałem, przestrzegałem i odsyłałem do instrukcji i poradników jak bezpiecznie używać akumulatorów Li-xx. I to wszystko podtrzymuję - z tym, że teksty te mają charakter edukacyjny, a nie odradzający stosowanie tego typu pakietów.

Jak napisał Osa
Osa napisał(a):
Poczytaj jeszcze jak używać prawidłowo, przechowywać i ładować, a nie tylko o wybuchach

Wiedza to podstawa i o to tu w tym przede wszystkim chodzi! Wiedząc czego należy unikać, czego nie wolno, jak ładować i jak przechowywać, zapewniasz sobie max bezpieczeństwo i minimalizujesz zagrożenie.

W przeszłości używałem Ni-Cd, następnie Ni-MH - mają swoje zalety, ale dla zachowania ich żywotności i wydajności wymagana jest duża dyscyplina obsługowa. Jeżeli ktoś nie jeździ tydzień w tydzień, to wkrótce je zaniedba, spadnie ich wydajność, będzie trzeba kupić nowe i idziemy w koszta.
Dodam tylko, że i Ni-MH kiedyś mi w domu eksplodował przy ładowaniu - rozerwało celę, pakiet, a szrapnele walnęły w sufit.
Ni-xx to w pewnym sensie archaizm - czasami nadal niezastąpione, ale w naszym wypadku za dużo z nimi zabawy, za mała żywotność, za duża oferta kiepskich ogniw, utrudniająca rozsądny wybór. Dla mnie to kierunek zamknięty.

Li-Fe - to ciekawe rozwiązanie, ale mają też swoje "ale ...".
Ogniwa te nie są tak podatne na uszkodzenia jak pozostałe Li-xx, natomiast ich "wadą" jest niższe napięcie znamionowe ogniwa na poziomie 3,3V, wobec akumulatorów Li-Ion 3,6 V i Li-Pol 3,7 V na ogniwo. Czyli klasyczny pakiet Li-Fe 2S da nam 6,6V i 2300mAh pojemności, jeżeli jest zbudowany z prawdziwych ogniw A123.
W praktyce ta "wada" niższego napięcia ogniwa/pakietu, przełoży się na nieco mniejsze prędkości maksymalne jakie będziesz mógł uzyskać napędzając model w szczególności silnikiem bezszczotkowym.
Z pojemnością pakietu poradzisz sobie łącząc 2 pakiety 2S równolegle i po problemie, a z max szybkością - o ile ta uzyskana będzie za mała - można pracować, po przez zębatki ataku i odbioru.
Używałem Li-Fe i w sumie przestałem bez konkretnego powodu. Moje pakiety, na oryginalnych ogniwach A123 służyły bezproblemowo, były wielokrotnie moczone w wodzie słodkiej, aż w końcu jeden załatwiłem buszując Defkiem w morzu ;) Z tym, że uszkodzenie pakietu - zwarcie - nie ma tu tych skutków co w innych Li-xx, nic nie puchnie, nie wybucha, nie zapala się i nie razi gazami bojowymi. "Po prostu" ogniwo zostaje ubite po przez zwarcie i pakiet nie trzyma napięcia, a mądra ładowarka zgłasza uszkodzenie pakietu.
Ponieważ jakoś na rynku mało było wówczas zaufanych pakietów Li-Fe, przeszedłem na to co już miałem pod ręką, czyli małe pakiety Li-Pol z motoszybowca i tak już potem zostało.

Taką alternatywę możesz rozważyć lub pójść w Li-Pole i z głową - ale bez paniki - używać ich jak większość z nas.
Dla podniesienia spokoju ducha polecam pakiety w twardej obudowie, czyli tzw. hardcase.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#22  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-07, 11:39 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-01-11, 23:48
Posty: 52
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 39

Model: Absima asb1bl, HB-p1001
Imię: mariusz
Crow napisał(a):
A może jednak panikuję i kupić LiPola? Jeśli tak to pytania jak powyżej.
Z góry dziękuję za rady :).
jako laik 2 lata temu, gdy zaczynałem z rc też dużo czytałem o lipo i mnie przerażaly te ograniczenia i nakazy a po dwóch latach stwierdzam, że nie taki diabeł straszny jak go malują. Po prostu kup porządna ładowarkę i ona za ciebie wszystko robi. Trzymaj w storage, nie rozladuj poniżej 3.3, nie rób zwarcia, nie kłuj gwozdziami, ot cały problem. O zaletach pewnie wiesz. Ja od 2 lat używam cztery baterie Redox 2s 6000 I ladowarke redox alpha V2. Polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#23  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-07, 12:57 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 145
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
Zapoznałem się jeszcze z lekturą: http://abc-modele.pl/akumulatory-li-po- ... um-wiedzy/

To już nie jest takie straszne jak to malują :D.

Po Waszych podpowiedziach wybór padł na:

RACING Akumulator HARDCASE LiPo 7,4V 6000mAh 50C 2S DEAN
https://rc-team.pl/pakiety-li-po/50236- ... -dean.html

Ładowarka ALPHA V3 COMBO 5A z zasilaczem 230V
https://rc-team.pl/nowe/101764-redox-la ... 230v-.html

I jeszcze kupię coś ognioodpornego do ładowania/przechowywania.

Brać ;) ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#24  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-07, 22:11 
Online
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-26, 12:06
Posty: 5735
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 62 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy
Wiek: 39

Model: trial/drift/offroad/latawce RC
Imię: Krzysztof
Crow napisał(a):
Jak tak dalej pójdzie to będę miał samochodzik i nie będę nim jeździł bo nie wiem na czym :biglol Nie róbcie mi tego bo teraz to ja już nie mam pojęcia jaką baterię i jaką ładowarkę :decha
To co się będzie działo jak zacznę pytać czy opony X pasują do felg Y, bo to pierwszy planowany tuning :D.


Nie przesadzaj, to nie jakiś "życiowy wybór".
Jeśli kupujesz w sklepie w PL, to masz gwarancję.
Możesz skontrolować wskazania ładowarki multimetrem. Niektóre ładowarki mają też opcję kalibracji voltomierza.

Co do pakietu, to tej konkretnej marki nie używałem, więc się nie wypowiem. 6 Ah to sporo jazdy, o ile przełożenie modelu będzie "trialowe". Więcej Ah to też większa masa pakietu, która w zależności od jej umieszczenia w modelu może przeszkadzać bardziej lub mniej. W przypadku "wypraw", jazdy "for fun" nie ma to takiego znaczenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#25  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-08, 08:33 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2017-01-11, 23:48
Posty: 52
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiek: 39

Model: Absima asb1bl, HB-p1001
Imię: mariusz
Crow napisał(a):
Brać ;) ???
bierz. Tak jak mówiłem, mam 4 takie od dwóch lat. 2 używam do absima, 1 do crawler a jedną w zapasie bo była w promocji. Oczywiście wymiary baterii masz podane to sam wiesz czy ci wejdzie. Kup w castoramie najtańszy (możesz droższy) multimeter i po pierwszym ladowaniu sprawdz napięcie na celach. Jak będzie 4.2 to ładowarka jest w miarę dobrze skalibrowana. No i kup buzzer jakiś. Zawsze to lepiej mieć niż nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#26  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-08, 09:04 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 145
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
marlau napisał(a):
No i kup buzzer jakiś. Zawsze to lepiej mieć niż nie.


Podpina się między pakietem a ECS?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Post nr:#27  PostTytuł: Re: Aku NiMH do SCX10 II
PostNapisane:2018-07-08, 09:07 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 845
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
Crow napisał(a):
marlau napisał(a):
No i kup buzzer jakiś. Zawsze to lepiej mieć niż nie.


Podpina się między pakietem a ECS?



Nie :D , we wtyczkę od balansera :OK .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-08, 09:18 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 145
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
A ja myślałem, że to ma mnie zaalarmować za wczasu nim zareaguje ECS :biglol

A co powiecie o iSDT Q6? Mają tryb STORAGE bo nie widzę w opisach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-08, 09:39 
Offline
Teoretyk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-03-19, 17:27
Posty: 845
Lokalizacja: Oborniki wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Wiek: 49

Model: 4x4 , 6x6 ...
Imię: Zbyszek
[quote="Crow"]A ja myślałem, że to ma mnie zaalarmować za wczasu nim zareaguje ECS :biglol




No i tak będzie :LOL .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane:2018-07-08, 09:44 
Offline
Teoretyk

Dołączył(a): 2018-07-04, 05:44
Posty: 145
Lokalizacja: Reda
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Wiek: 37

Model: Axial SCX10 II Jeep Cheerokee XJ
Imię: Jacek
No przecież :=


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO